အေၾကာင္းတရားက ၃-ခု
အဲလိုရွင္းျပတဲ့အခါမွာ ဘဝတစ္ခုကို
ဖန္တီးတဲ့ေနရာမွာ ဘယ္သူက အေရးပါးတုန္းလို႔ဆိုေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားက အေရးပါတဲ့ အေၾကာင္းတရား
၃-ခုရွိတယ္၊ “အဝိဇၨာရယ္, တဏွာရယ္, ကံရယ္” အေၾကာင္း ၃-မ်ိဳးရွိတယ္၊ ဘဝတစ္ခုကို ဖန္ဆင္းတဲ့ ေနရာမွာ
အဘိဓမၼာတသဂၤဟက်မ္းမွာ “အဝိဇၨာႏုသယပရိကိၡေတၱန၊
တဏွာႏုသယမူလေကန သခၤါေရန ဇနိယမာနံ” လို႔ ဆိုၿပီးေတာ့ ပဋိသေႏၶစိတ္ကေလးကို
ထုတ္လုပ္တဲ့ အေၾကာင္းတရားက ၃-မ်ိဳး ထုတ္ျပတယ္၊ ဒါက main cause လို႔ဆိုတဲ့ အဓိကအေၾကာင္းကို
ထုတ္ျပတာ၊ တျခားအေၾကာင္းေတြ မရွိဘူးလို႔ မေျပာရဘူး၊ အေၾကာင္းေတြထဲမွာ အေရးပါဆံုးအေၾကာင္းက
အဲဒါေတြပဲ။
ဓမၼစၾကာတရားေတာ္မွာ
ျမတ္စြာဘုရားက “ဒုကၡသမုဒယ” ဆိုတဲ့ေနရာမွာ တဏွာကို အဓိကထား ေဟာတယ္၊ တဏွာကို အဓိကထားၿပီးေတာ့
ေျပာတာျဖစ္လို႔ “ကတမံ
စ ဘိကၡေဝ ဒုကၡသမုဒေယာ အရိယသစၥံ” ဒုကၡကိုျဖစ္ေစတက္တဲ့ အရိယသစၥာ ဆိုတာ
ဘာလဲလို႔ေမးၿပီးေတာ့ “ယာယံ
တဏွာ ေပါေနာဗၻဝိကာ နႏီၵရာဂ သဟဂတာ တၾတ တၾတ ဘိနႏိၵနီ”၊ ျမတ္စြာဘုရားက တဏွာကို အဓိကထားၿပီးေဟာတယ္၊ ဒုကၡကို ထုတ္လုပ္တဲ့ေနရာမွာ
တဏွာဟာ အဓိကပဲ။
အဲဒီေတာ့ ျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုကတည္းက ၿမဲေနတဲ့အရာတစ္ခု
ဟိုကေနသြား ဒီကေနသြားတာမ်ိဳး မဟုတ္ဘူး၊ အေၾကာင္းရွိလို႔ ျဖစ္လာတယ္ဆိုတဲ့ သေဘာကို ေျပာတာေနာ္၊
တဏွာသည္ ဘဝသစ္ကိုျဖစ္ေစတက္တယ္၊ ဒါက ဓမၼစၾကာမွာ တဏွာကို အဓိကထားၿပီး ျမတ္စြာဘုရားေဟာတာ၊
တျခား ထိုထုိသုတၱန္ေတြမွာလည္းပဲ တဏွာကို ‘ဘဝေနတိ’ လို႔ ဘဝကို ေဆာင္တက္တဲ့၊ ဘဝကို ဦးေဆာင္ဦးရြက္ လုပ္သြားတက္တဲ့ တရားအျဖစ္
ျမတ္စြာဘုရားက ေဟာတယ္။
အဲဒီေတာ့ တဏွာတစ္ခုတည္း လုပ္တာလား
ဆိုေတာ့ မဟုတ္ဘူးတဲ့၊ တဏွာက ဘယ္သူ႔ဆီက အကူအညီေတြ ရတုန္းဆိုရင္ အဝိဇၨာရဲ႕ အကူအညီရတယ္။
အဝိဇၨာက အာ႐ံုရဲ႕ အျပစ္ကို အျမင္ေအာင္
ဖံုးကြယ္ၿပီးေတာ့ ေပးထားတာ၊ ေပးထားသည့္ အတြက္ေၾကာင့္ အဝိဇၨာဖုံးကြယ္ထားတဲ့ အာ႐ံုကို
အမွန္မသိတဲ့အခါမွာ တဏွာက တြယ္တာမႈကို ျဖစ္ေစတယ္၊ အဲဒီတဏွာက တြယ္တာတဲ့အခါမွာ ကံလို႔ေခၚတဲ့
သခၤါရတရားက တြန္းပို႔လုိက္တာ၊ ဘဝသစ္တစ္ခု ေရာက္လာတာ၊ ဘယ္သူ႔ကို တြန္းပို႔တာတုန္းလို႔ေမးရင္
တြန္းပို႔စရာ ခုနက Reincarnation ကို, Spirit ကို, ဝိညာဥ္ေကာင္ကို တြန္းပို႔တာမဟုတ္ဘူး၊
သူတို႔ ၃-ဦးကေန စုၿပီးေတာ့ ဖန္တီးလိုက္တဲ့အခါ အက်ဳိးတစ္ခုေပၚလာတာကို ေျပာျပတာ၊ ခုနတုန္းက
“စကၡဳံစ
ပရိစၥ ႐ူေပစ ဥပၸဇၨတိ စကၡဳဝိညာဏံ” မ်က္စိနဲ႔ အဆင္းအာ႐ံုေလး ဆံုေပးလိုက္တဲ့အခါ
စကၡဳဝိညာဏ္စိတ္ေလး ေပၚတယ္လို႔ ဆိုတာ လိုပဲ အေၾကာင္းေၾကာင့္ေပၚလာတဲ့ အက်ိဳးတရားေလး တစ္ခုမွ်သာ
ျဖစ္တယ္၊ ဘဝကူးတယ္ ဆိုတာေနာ္။
ဆိုပါစို႔ - မီးျခစ္ဘူးထဲကေန မီးေတာက္ကေလး
ေပၚလာတယ္ဆိုတာဟာ ဘာေၾကာင့္ေပၚတာတုန္းလို႔ ေသခ်ာေမးၾကည့္လိုက္ရင္ ဂက္စ္မီးျခစ္ဘူးမွာ
ၾကည့္ရင္ အထဲထဲမွာ ဂက္စ္ရွိတယ္၊ ဘီးလံုးရွိတယ္၊ ဘီးလံုးေအာက္က အခံအမာရွိတယ္၊ ဖိျခစ္တဲ့သူရဲ႕
စြမ္းအားရွိတယ္၊ အဲဒီအေၾကာင္း ၄-ခု ေပါင္းဆံုလိုက္တဲ့ အခါ မီးေတာက္ကေလး ေပၚလာတာမို႔လား၊
အဲဒီေတာ့ မီးေတာက္က အေၾကာင္း ၄-ခ်က္ကေန ေပါင္းဆံုၿပီးေတာ့ ထုတ္လုပ္ေပးလိုက္တာ၊ ဘဝတစ္ခုကို
ျဖစ္ေစတယ္ဆိုတာ အဲဒီ မီးေတာက္ကေလးဟာ အတိတ္ဘဝက မီးေတာက္ကေလးဟာ ဒီကို ကူးလာတာ မဟုတ္ဘူး၊
ဆိုင္ရာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ျဖစ္လာတယ္ ဒီလိုေျပာလိုတာ။
အဲဒီေတာ့ ဘဝတစ္ခုကို ဖန္ဆင္းတဲ့အခါမွာ
အဝိဇၨာရယ္ တဏွာရယ္ ကံရယ္ ဒီ ၃-ခုကေနစုၿပီး ဖန္ဆင္းလိုက္တာ၊ လူေတြ ဟာ ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ်
အသက္ရွင္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ဘာေတြလုပ္ေနၾကတုန္း၊ လုပ္သင့္တာ မလုပ္သင့္တာ ခြဲျခားမသိသည့္အတြက္ေၾကာင့္
လုပ္သင့္တာကို မလုပ္သင့္ဘူးလို႔ထင္ေနတယ္၊ မလုပ္သင့္တာကို လုပ္သင့္တယ္လို႔ ထင္ေနတယ္၊
အဲဒါေတြက အဝိဇၨာက ကာထားတာ၊ ကာထားသည့္အတြက္ေၾကာင့္၊ ထိုအာ႐ံုေတြရဲ႕ သဘာဝအမွန္ကို မသိသည့္အတြက္ေၾကာင့္
တြယ္တာမႈေတြ မက္ေမာမႈေတြ လိုခ်င္မႈေတြ စြဲလန္းမႈေတြေပၚလာတယ္၊ ေဟာ - အဝိဇၨာေတြကလည္း
အင္အားေကာင္းလာတယ္၊ တဏွာေတြကလည္း အင္အားေကာင္းလာတယ္၊ တြယ္တာမႈေတြကို အေၾကာင္းျပဳၿပီးေတာ့ ရလိုမႈနဲ႔ ႀကိဳးပမ္းမႈေတြေရာ
ေပၚမလာဘူးလား၊ အဲဒီ ႀကိဳးပမ္းမႈေတြအားလံုးဟာ ကံအရာ ေျမာက္သြားတယ္ေပါ့၊ စိတ္ရဲ႕ လုပ္ေဆာင္မႈ၊
ႏႈတ္ကလုပ္ေဆာင္မႈ၊ ကိုယ္ထိလက္ေရာက္လုပ္ေဆာင္မႈဆိုတဲ့ လုပ္ေဆာင္မႈေတြပဲ - ကံရဲ႕အရာ။
လူေတြရဲ႕သႏၱာန္မွာ ကံေတြဟာ စုမိေဆာင္းမိျဖစ္ၿပီး စြမ္းအားသတိၱအျပည့္နဲ႔ လူေတြရဲ႕ စိတ္အစဥ္ထဲမွာျဖစ္တယ္။
အဲဒီ ျဖစ္လာတဲ့ ကံတရားေတြဟာ စုမိေဆာင္းမိ
ျဖစ္ေနေတာ့ ဘဝတစ္ခုကို ဖန္ဆင္းၾကေတာ့မယ္ဆိုရင္ လက္ရွိဘဝႀကီး မခ်ဳပ္ေသးသ၍ သူတို႔က လုပ္လို႔မရေသးဘူး၊
ကံအသစ္ေတြက လက္ရွိဘဝႀကီး ကုန္ဆံုးတဲ့အခ်ိန္ေလးမွာ သူတို႔ ဝိုင္းၿပီးေတာ့ ဘယ္လိုလုပ္ၾကတုန္းဆိုရင္
ၾကည့္။
***ေဒါက္တာနႏၵမာလာဘိဝံသ၏
အဘိဓမၼာျမတ္ေဒသနာ(ဒုတိယတြဲ) မွ ပူေဇာ္ပါသည္။
*** ဆက္လက္ပူေဇာ္ပါမည္။