Sunday, December 23, 2012

အဘိဓမၼာျမတ္ေဒသနာ ဒုတိယတြဲ အပိုင္း(၁၇) {အခန္း - ၄ စိတ္ျဖစ္စဥ္ကို ေလ့လာျခင္း (၁) (က)}



အခန္း - ၄

စိတ္ျဖစ္စဥ္ကို ေလ့လာျခင္း (၁)(က)


                   စိတ္ျဖစ္စဥ္ကို ေလ့လာျခင္း ေရွ႕အပိုင္းမွာ စိတ္ျဖစ္ပံုကို ေလ့လာခဲ့ၾကၿပီးၿပီ။  ဒြါရကေနၿပီး အာ႐ံုဝတၳဳ ဆံုစည္းမႈကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး စိတ္ေတြ ျဖစ္လာၾကတယ္၊ ျဖစ္လာတဲ့ အခါက်ေတာ့ စိတ္ေတြဟာ ဘယ္ပံုဘယ္နည္းျဖစ္ၾကသလဲ၊ စိတ္ျဖစ္စဥ္ကို ပါဠိလို ဝီထိလို႔ ေခၚတယ္ - စိတၱဝိထိ၊ ဝီထိ ကုိ လမ္း လို႔လည္း အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုၾကတယ္။ ဝီထိဆိုတဲ့ စကားလံုးရ႕ဲ အဓိပၸါယ္က လမ္းလို႔ အဓိပၸါယ္ရတယ္။ အဲဒီလို လမ္းဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္နဲ႔ ေဖာ္ေဆာင္ၾကည့္ၾကတယ္။ ေရွးဆရာေတြက ဘယ္လုိအဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုၾကလသဲဆိုေတာ့ ရြာစဥ္အတိုင္း လမ္းမႀကီးဟာ သြားသလိုပဲတဲ့ - စိတ္အစဥ္ဟာလည္း ခုန္ေက်ာ္ျခင္းမရွဘဲ သြားေနတယ္ လို႔ ဒီလို အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ၾကတယ္။

                   သို႔ေသာ္လည္း အဲဒီအဓိပၸါယ္ကို တခ်ိဳ႕ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားက မႏွစ္သက္ၾကဘူး။ ဝီထိဆုိတဲ့ စကားလံုးက အစဥ္ ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ကိုလည္း ေဟာတယ္၊ ျဖစ္စဥ္တစ္ခု၊ အစဥ္အတန္းတစ္ခု၊ တစ္ခုၿပီးတစ္ခု၊ အဂၤလိပ္လို serial ေပါ့။ တစ္ခုၿပီးတစ္ခု ျဖစ္တာ၊ အဲဒါကိုပဲ process လုိ႔လည္း ျပန္ၾကတယ္။ စိတၱဝီထိ Mental process စိတ္ျဖစ္စဥ္ေပါ့။

  
                 စိတ္ျဖစ္စဥ္ဆိုတာ စိတ္တစ္ခုၿပီးတစ္ခုျဖစ္သြားတာ၊ ျဖစ္သြားတဲ့စိတ္ေတြဟာလည္း တစ္ခုနွင့္တစ္ခု အားလံုးဟာ တူညီၾကတာ မဟုတ္ဘူး၊ ဘယ္လိုမတူညီလဲဆိုရင္ အားလံုးဟာ ေဆာင္ရြက္ပံုကိစၥခ်င္း မတူညီဘူး၊ ေဆာင္ရြက္ပံုကိစၥခ်င္းတူတဲ့ ေဇာစိတ္လို စိတ္မ်ိဳးေတာင္မွပဲ စြမ္းအားခ်င္း ကြာျခားၾကတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ဝီထိဆိုတာ ေဆာင္ရြက္ပံုကိစၥခ်င္းလည္း မတူဘူး, စြမ္းအားခ်င္းလည္း မတူတဲ့ စိတ္တို႔ရဲ႕ ျဖစ္စဥ္တစ္ခုပဲ။

                   ဘုန္းႀကီးတို႔ စိတ္ျဖစ္စဥ္ဆိုတဲ့ ဝီထိအေၾကာင္းကို ေရးတဲ့အခါမွာ လူ႔ဘဝရဲ႕ စိတ္ျဖစ္စဥ္တင္ မကဘူး၊ ဟိုး ျဗဟၼာ့ျပည္က ျဖစ္စဥ္ပါ မွတ္ရတယ္။ လူ႔ျပည္နဲ႔ နတ္ျပည့္ ၆-ထပ္ကေတာ့ သိပ္မကြာဘူး၊ မကြာသည့္အတြက္ေၾကာင့္ ကာမာဝစရဘံုေတြမွာ ျဖစ္တဲ့ စိတ္အစဥ္ကတူတယ္။ ျဗဟၼာက်ေတာ့ ကြာျခားမႈ ရွိသြားတယ္။ ႐ူပါဝစရစိတ္ အရူပါဝါစရစိတ္တို႔ရဲ႕ ျဖစ္စဥ္, ထုိ႔ေနာက္မွာ ဝိပႆနာက်င့္စဥ္ က်င့္ၿပီးေတာ့ မဂ္ ဖိုလ္ ဆိုတဲ့ ေလာကုတၱရာ စိတ္ျဖစ္စဥ္ - ဒါေတြက်ေတာ့ ကြာျခားမႈရွိသြားၿပီ၊ အဲဒီေတာ့ ႐ုိးရာျဖစ္စဥ္တစ္ခု အေနနဲ႔ ေျပာမယ္ဆိုလွ်င္ လူေတြရဲ႕ ဘဝနဲ႔ ေျပာၾကရတယ္။

                             လူေတြရဲ႕ စိတ္မွာ အၾကမ္းဖ်ဥ္းအားျဖင့္ ျဖစ္စဥ္ႏွစ္ခုရွိတယ္ လို႔ ဒီလိုမွတ္ရမယ္၊ ဝီထိမုတ္စိတ္တို႔ရဲ႕ ျဖစ္စဥ္နဲ႔ ဝီထိစိတ္တိ္ု႔ရဲ႕ျဖစ္စဥ္ ေပါ့။ ဝီထိစိတ္နဲ႔ ဝီထိမုတ္စိတ္ဆိုၿပီးေတာ့ ကြဲျပားျခားနားထားတာ ရွိေသးတယ္၊ အဘိဓမၼာသင္ထားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ ဝီထိစိတ္ဆိုရင္ ၈၀-လို႔ နားလည္ထားရမယ္၊ ဝီထိမုတ္စိတ္ ဆိုရင္ေတာ့ ၁၉-ပါးလို႔ ဒီလိုနားလည္ထားရမယ္။ အဲဒီ ဝီထိမုတ္စိတ္ ၁၉-မ်ိဳးထဲမွာ အၿမဲတမ္း လြတ္ေနတဲ့ စိတ္ကေတာ့ ၉-ခု။

                   လူ႔ဘဝအေနနဲ႔ ေျပာၾကမယ္ဆိုရင္ လူေတြရဲ႕ ပဋိသေႏၶစိတ္ ၉-ခု ရွိတယ္။ အဲဒီ ၉-ခုေသာစိတ္ေတြကို ဝီထိမုတ္စိတ္လို႔ ေခၚတယ္။ အဲဒီ ၉-ခုက ဘာေတြလဲဆိုရင္ ကုသလဝိပါက္ - (အဘိဓမၼာမွာ ေဝါဟာရေတြဟာ ဘာသာမေျပာဘဲနဲ႔ ပါဠိေနာက္လုိက္ၿပီးေတာ့ ေရးထားတာဆိုေတာ့ ကုသလဝိပါက္ ဆိုတာ - ကုသိုလ္ရဲ႕ အက်ိဳးတရားလို႔ေျပာတာ) ကုသလဝိပါက္ ဥပေကၡာ - သႏီၲရဏစိတ္၊ သႏီၲရဏစိတ္ဆိုတာ အာ႐ံုကိုစူးစမ္းတဲ့စိတ္ အဲဒီအာ႐ံုကို စူးစမ္းတဲ့စိတ္ဟာ ခံစားခ်က္ ႏွစ္မ်ိဳးရွိတယ္။ တစ္ခါ တစ္ရံ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ ခံစားခ်က္လို႔ဆိုတဲ့ ေသာမနႆ ရွိတယ္၊ တစ္ခါတစ္ရံမွာ ခံစားမႈ မထင္ရွားတဲ့ ဥေပကၡာဆိုတာ ရွိတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ဥေပကၡာသႏီၲရဏ လို႔  ဒီလိုေျပာတာ ေသာမနႆသႏီၲရဏ မဟုတ္ဘူး။ ဥေပကၡာ ဆိုတာ ခံစားမႈကိုရည္ညႊန္းၿပီးေတာ့ ေျပာတာ။ သႏီၲရဏစိတ္သည္ indifferent feeling ေပါ့၊ ဝမ္းသာတာလည္း မဟုတ္၊ ဝမ္းနည္းတာလည္း မဟုတ္ဘူး၊ အဲဒီႏွစ္ခုၾကားမွာ indifferent feeling။ အဲဒီ သႏီၲရဏစိတ္ဟာ ထူးျခားမႈမရွိတဲ့ သႏီၲရဏကို ဥေပကၡာသႏီၲရဏ လို႔ ေခၚတယ္။

                   အဲဒီ ဥေပကၡာသႏီၲရဏကလည္း ကုသိုလ္ရဲ႕ အက်ိဳးနဲ႔ အကုသိုလ္ရဲ႕ အက်ိဳးလို႔ ႏွစ္မ်ိဳးရွိျပန္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ စကားကို အျပည့္အစံုေျပာလုိက္တဲ့ အခါက်ေတာ့ ကုသလဝိပါက္ဥေပကၡာ သႏီၲရဏ လို႔ ေျပာရတယ္။ လူေတြရဲ႕ သႏၱာန္မွာ ပဋိသေႏၶစိတ္ အေနနဲ႔ ျဖစ္ႏိုင္တာ ကုသလဝိပါက္ဥေပကၡာသႏီၲရဏ - ကုသိုလ္၏ အက်ိဳးဆက္ျဖစ္တဲ့, မထင္ရွားတဲ့ ခံစားမႈနဲ႔ယွဥ္တဲ့ စူးစမ္းတဲ့စိတ္လို႔ ဒီလိုေျပာတယ္။ ဒီေနရာမွာ သူ႔ကို စူးစမ္းတဲ့စိတ္လို႔ နာမည္ေပးထားေပမယ့္လို႔ သူေဆာင္ရြက္တဲ့ကိစၥ သႏီၲရဏကိစၥ ေဆာင္ရြက္တာ မဟုတ္ဘူး၊ ဝီထိမုတ္ျဖစ္တဲ့အခါ ပဋိသေႏၶကိစၥကို ေဆာင္ရြက္တယ္၊  ဘဝင္ကိစၥကိုလည္း ေဆာင္ရြက္တယ္၊ စုတိကိစၥကိုလည္း ေဆာင္ရြက္တယ္၊ ေနာက္ တျခား ဝီထိကိစၥနဲ႔တြဲလာတဲ့အခါက်ေတာ့ သႏီၲရဏကိစၥနဲ႔ တဒါ႐ံု ကိစၥကိုလည္း ေဆာင္ရြက္ေသးတယ္ဆိုေတာ့ ၅-ကိစၥ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္တဲ့စိတ္။

                   စိတ္တစ္မ်ိဳးတည္းက ဆိုင္ရာဆိုင္ရာ အာ႐ံုေတြနဲ႔ စပ္လ်ဥ္းၿပီးေတာ့ ျဖစ္ပံုေနရာခ်င္း ျဖစ္တဲ့အခ်ိန္ခ်င္း ကြာျခားလာတဲ့အခါမွာ ဒီစိတ္တစ္မ်ိဳးတည္းကေနၿပီးေတာ့ ၅-ကိစၥကုိ ေဆာင္ရြက္တယ္လို႔ ဒီလိုေျပာတယ္ေနာ္။ ၅-ကိစၥ ၅-ဌာနတပ္ေသာစိတ္ လို႔ အဘိဓမၼာမွာ အဲဒီလိုဆုိလိုတယ္။ တပ္တယ္ ဆိုတာ တပ္ဆင္ထားတယ္ ဆိုတဲ့ သေဘာမ်ိဳးလို႔ ကိစၥလုပ္ေနတယ္ လုိ႔ ေျပာတဲ့ သေဘာမ်ိဳးျဖစ္တယ္။ engaged ျဖစ္တယ္အလုပ္ေတြ သူလုပ္တယ္ လို႔ ေျပာတာေနာ္။ အဲဒီေတာ့ ၅-ကိစၥ ေဆာင္ရြက္တယ္။ အဲဒီ ၅-ကိစၥက ပဋိသေႏၶကိစၥ, ဘဝင္ကိစၥ၊ သႏီၲရဏလို႔ ေခၚတဲ့ စူးစမ္းျခင္းကိစၥ၊ တဒါ႐ံုလို႔ ဆိုတဲ့ ေဇာရဲ႕အာ႐ံုကို ဆက္ခံျခင္းကိစၥ . .  ဒီကိစၥ ၅-မ်ိဳးကို ေဆာင္ရြက္တယ္၊ တစ္ၿပိဳင္နက္ ေဆာင္ရြက္တာေတာ့ မဟုတ္ဘူး၊ ရံဖန္ရံခါေပါ့၊ တစ္လွည့္စိီ အလွည့္က်တဲ့အခါမွာ သူေဆာင္ရြက္တဲ့ ၅-ကိစၥကို ေဆာင္ရြက္ႏိုင္တဲ့စိတ္။

                   စိတ္ေတြထဲမွာ ဆိုလို႔ရွိရင္ ကိစၥအမ်ားဆံုးစိတ္လို႔ ေျပာရမွာေပါ့ေနာ္၊ သူေဆာင္ရြက္ႏိုင္တဲ့ကိစၥက မ်ားတယ္၊ သူ ပါဝင္တဲ့ေနရာေတြ မ်ားတယ္ေပါ့၊ သူေတာင္ရြက္တာ တစ္ၿပိဳင္နက္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး၊ တစ္ေန႔ကေျပာခဲ့တဲ့ ဥပမာလို႔ပဲ . . လုပ္ငန္းခြင္မွာ မန္ေနဂ်ာ၊ အိမ္က်ေတာ့ ထမင္းခ်က္ေပါ့၊ အဲဒါမ်ိဳးလိုေပ့ါ၊ သူ႔ကိစၥေလးနဲ႔သူ ေဆာင္ရြက္တာကို ေျပာတာေနာ္၊ ေအး အဲဒီလို ဆိုင္ရာ ဆိုင္ရာ ကိစၥေလးေတြ ေဆာင္ရြက္တဲ့ ဥေပကၡာသႏီၲရဏစိတ္ဟာ ကုသလ ဝိပါက္, အကုသလဝိပါက္လို႔ ႏွစ္မ်ိဳးရွိတယ္၊ အဲဒီ ႏွစ္မ်ိဳးလံုးဟာ ငါးဌာနမွာ ငါးကိစၥေဆာင္ရြက္ႏိုင္တဲ့စိတ္မ်ိဳး တဲ့။

                   အဲဒီစိတ္မ်ိဳးဟာ လူ႔ရဲသႏၲာန္မွာ ျဖစ္တဲ့အခါမွာလည္းပဲ ငါးကိစၥကို ေဆာင္ရြက္တယ္လို႔ ေျပာတယ္။ လူသားတစ္ေယာက္ရဲ႕  ပဋိသေႏၶကိစၥ, ဘဝင္ကိစၥ, စုတိကိစၥေဆာင္ရြက္ေနတဲ့အခိုက္မွာ ဝီထိမုတ္စိတ္လို႔ ေခၚတယ္၊ ဘာျဖစ္လုိ႔ ဝီထိမုတ္စိတ္လို႔ ေခၚတုန္းဆိုလို႔ရွိရင္ process မွ လြတ္ေနလုိ႔ပဲ၊ ဝီထိ ဆိုတာ mental process၊ မုတၱ ဆိုတာ လြတ္ေနတာ၊ process free လုိ႔ ဒီလို ျပန္ၾကတယ္။ ျဖစ္စဥ္တစ္ခုကေနၿပီးေတာ့  လြတ္ေနတာ၊ လြတ္ေနတာဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ကို ေနာက္ေတာ့ရွင္းျပမယ္။

                   အဲဒီေတာ့ လူေတရဲ႕ သႏၲာန္မွာ ကုသလဝိပါက္ ဥေပကၡာသႏီၲရဏျဖစ္တာ။ အကုသလဝိပါက္ ဥေပကၡာသႏီၲရဏက ပဋိသေႏၶ ဘဝင္ စုတိ အေနနဲ႔ေတာ့ မျဖစ္ဘူး၊ ဒိျပင္ကိစၥအေနနဲ႔ ျဖစ္ေနတာ၊ လူေတြရဲ႕ သႏၲာန္မွာ အကုသလဝိပါက္ျဖစ္ရင္ သႏီၲရဏ - စူးစမ္းျခင္းကိစၥနဲ႔ တဒါရမၼဏ - အာ႐ံုကို ဆက္ခံျခင္း ကိစၥ ဒီႏွစ္မ်ိဳးပဲ ျဖစ္ႏို္င္တယ္၊ ပဋိသေႏၶ ဘဝင္ စုတိအေနနဲ႔ ျဖစ္ၿပီဆိုရင္ အပါယ္ေလးဘံုမွာ ျဖစ္တယ္လို႔ေျပာတယ္၊ အကုသလ ဝိပါက္က အပါယ္ေလးဘံုမွာ ျဖစ္တယ္၊ အဲဒီလို ခြဲၿပီးေတာ့ မွတ္။

                   ကဲ ေကာင္းၿပီ၊ မဟာဝိပါက္စိတ္ ၈-ခု၊ အဲဒီ မဟာဝိပါက္စိတ္ ၈-ခုကလည္း ပဋိသေႏၶကိစၥ ဘဝင္ကိစၥ စုတိကိစၥကိုလည္း ေဆာင္ရြက္ႏိုင္တယ္။ ေဇာရဲ႕ အာ႐ံုကို ဆက္ခံမႈလို႔ဆိုတဲ့ တဒါ႐ံုကိစၥကိုလည္း ေဆာင္ရြက္ႏိုင္တယ္၊ သူက ၄-ကိစၥ ေဆာင္ရြက္တယ္၊ သို႔ေသာ္ ပဋိသေႏၶကိစၥ ဘဝင္ကိစၥ စုတိကိစၥဆိုတဲ့ ကိစၥ ၃-ခုကို ေဆာင္ရြက္တဲ့အခ်ိန္မွာ သူက process free ဝီထိမုတ္စိတ္ ျဖစ္တယ္၊ တဒါ႐ံုကိစၥဆိုတဲ့ ေဇာရဲ႕ အာ႐ံုကို ဆက္ခံၿပီးေတာ့ ျဖစ္တဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ process free မဟုတ္ဘူး၊ ဝီထိစိတ္ျဖစ္တယ္။ အဲဒီ ကြဲျပားျခားနားခ်က္ကေလးေတြေတာ့ ရွိတယ္လို႔။

                   ကဲ ဆိုလိုရင္း ျမင္သာ႐ံု ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ဝီထိစိတ္တုိ႔ရဲ႕ ျဖစ္စဥ္နဲ႔ ဝီထိမုတ္စိတ္တို႔ရဲ႕ ျဖစ္စဥ္လို႔ ဒီလိုျဖစ္စဥ္ႏွစ္ခုကို မွတ္ရမယ္။ ဝီထိမုတ္ဆုိတာ ဝီထိမုတၱ - ျဖစ္စဥ္ကေန လြတ္ေနတာ၊ လြတ္ေနတယ္ဆုိေတာ့ ျဖစ္စဥ္မရွိဘူးလို႔ ဒီလိုဆုိလိုတာေတာ့ မဟုတ္ဘူးေနာ္၊ သူလည္း သူ႔ျဖစ္စဥ္နဲ႔ သူသြားေနတာ၊ သို႔ေသာ္ ၿငိမ္သက္တဲ့ျဖစ္စဥ္နဲ႔ သြားေနတာ။

                   လူတစ္ေယာက္ဟာ လူ႔ဘဝရလာၿပီ ဆိုလို႔ရွိရင္ ကုသလဝိပါတ္ ဥေပကၡာသႏီၱရ စိတ္ႏွင့္ေသာ္ လည္းေကာင္း မဟာဝိပါက္စိတ္ ၈-ခုထဲက စိတ္တစ္ခုခုနဲ႔ေသာ္လည္းေကာင္း ဘဝတစ္ခုကို အစျပဳခဲ့ၾကတယ္။

                   ဘယ္သူကေနၿပီး အစျပဳေပးတုန္းဆိုေတာ့ အတိတ္ဘဝက ရွိခဲ့တဲ့ အက်ိဳးေပးခြင့္ရတဲ့ ကုသိုလ္ကံက ထုတ္လုပ္ေပးလိုက္တာ၊ ကုသိုလ္ကံေတြ ေျမာက္ျမားစြာ ရွိေသာ္လည္း အင္အားေကာင္းၿပီးေတာ့ chance ရတဲ့ ကုသိုလ္ကံက အက်ိဳးေပးလိုက္တာ၊ အဲဒီ အခ်ိန္မွာ ေကာင္းတဲ့ကုသိုလ္ကံရဲ႕ chance ရဖို႔ အင္မတန္မွ အေရးႀကီးတယ္၊ လူ႔ဘဝေရာက္လာဖို႔ကေနာ္။ ကုသိုလ္ကံထဲမွာ အားေပ်ာ့တဲ့ ကုသိုလ္ကံက အက်ဳိးေပးခြင့္ရလို႔ သူက လက္ဦးသြားလို႔ ကုသလဝိပါက္ ဥေပကၡၾသႏီၱရဏနဲ႔ ပဋိသေႏၶ ေနလိုက္ရၿပီဆိုရင္ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ဟာ ေမြးကတည္းက မ်က္စိကန္း နားကန္း ဦးေဏွာက္က မမွန္တာတို႔၊ male, female အေနအထား မဟုတ္တာတို႔ဆုိတဲ့ ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ေတြ (ေဆးပညာကေတာ့ ဒိျပင္အေၾကာင္းေတြရွာၿပီးေတာ့ ျပခ်င္ျပမွာေပါ့) ဗုဒၶရဲ႕ အဘိဓမၼာ တရားေတာ္ကေတာ့ ကံကို ဦးတည္ၿပီးေတာ့ေျပာတယ္၊ အေျခခံကေတာ့ ကံပဲ၊ ေအး . . . ေဆးပညာအရေတာ့ ဟိုမုန္းဓာတ္တို႔ ဘာဓာတ္တုိ႔ ညာဓာတ္တို႔ ဒီလိုေျပာမွာေပါ့၊ အဲဒီ ဟိုမုန္းရဲ႕ အေၾကာင္းက ဘာတုန္းဆိုေတာ့ ကံ ေရာက္လာမွာပဲ။ ေနာက္ဆံုး အေၾကာင္းရွာလိုက္ရင္ ဘာျဖစ္လို႔ ဒီလိုျဖစ္သြားရတာတုန္း ဆိုလိုက္ရင္ ကံပဲေနာက္ဆံုး။            

                   အဲဒီေတာ့ ဇစၥႏၶ လို႔ေခၚတဲ့ သေႏၶကန္း၊ ေမြးကတည္းက ကန္းလာတာ၊ ေမြးကတည္းက ကန္းလာတာကလည္း ႏွစ္မ်ိဳးရွိတယ္၊ တစ္မ်ိဳးက မ်က္စိရလာၿပီးေတာ့မွ အထဲထဲမွာ ပိုးေၾကာင့္ျဖစ္ေစ, ေလေၾကာင့္ျဖစ္ေစ, ကံေၾကာင့္ျဖစ္ေစ ထပ္ၿပီးေတာ့ ကန္းသြားတာမ်ိဳး ျဖစ္တက္ေသးတယ္၊ မ်က္စိက ျဖစ္လာၿပီးေတာ့မွ ျပန္ပ်က္စီးသြားတာကို ေျပာတာေနာ္၊ ပိုးေၾကာင့္ေလည္း ပ်က္စီးတက္တယ္လို႔ ေျပာတယ္၊ ေလေၾကာင့္လည္း ပ်က္စီးတယ္၊ တစ္ခုခုေသာ ဆန္႔က်င္ဘက္ အေၾကာင္းတစ္ခုခုေၾကာင့္ မ်က္လံုးဟာ ျပန္ၿပီးေတာ့ ဆံုး႐ႈံးသြားတက္တာမ်ိဳး ရွိေသးတယ္၊ မေမြးခင္ အတြင္းမွာပဲ ရလာတဲ့ မ်က္လံုးေလးက ဆံုး႐ႈံးသြားတယ္၊ အဲဒီပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးနဲ႔ မဆိုင္ဘူးလို႔ေျပာရမယ္၊ အဲဒီ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးက အတိတ္က အကုသုိလ္ကံတစ္ခုရဲ႕ ျဖည့္ဆည္းမႈေၾကာင့္ ကန္းရတာ၊ ခုနတုန္းက ဥေပကၡာသႏီၱရဏနဲ႔ ပဋိသေႏၶေနလာတဲ့ ပုဂၢိဳလ္က မ်က္လံုးျဖစ္ေလာက္ေအာင္ ကံမပါဘူးလို႔ ဒီလိုေျပာတာ။

                   အဲဒီလို ေမြးကတည္းက သေႏၶကန္း၊ သေႏၶတည္းက ထိုင္းလာတဲ့ပုဂၢိဳလ္၊ မပီမျပင္ ဦးေဏွာက္ျဖစ္လာတဲ့ ပုဂၢိဳလ္၊ မွန္ကန္တဲ့ ဦးေဏွာက္မရွိဘဲနဲ႔ တမ်ိဳးတဖံု ေျပာင္းေျပာင္းလြဲလဲေတြျဖစ္ၿပီး လူစဥ္မမီတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ၊ ဒီလို ပုဂၢိဳလ္ေတြ ရွိတက္တယ္ေပါ့။ အဲဒီလိုေမြးကတည္းကေနၿပီေတာ့ embryo အဆင့္မွာပဲ အဆင္မေျပ ျဖစ္လာတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးေတြ၊ အဲဒီ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးေတြဟာ ဥေပကၡာသႏီၱရဏနဲ႔ ပဋိသေႏၶေနခဲ့တယ္လို႔ ေျပာတာ။

***ေဒါက္တာနႏၵမာလာဘိဝံသ၏ အဘိဓမၼာျမတ္ေဒသနာ(ဒုတိယတြဲ) ၁၁၄-၁၂၁ မွ ပူေဇာ္ပါသည္။
*** ဆက္ရန္***  အခန္း(၄) စိတ္ျဖစ္ပံုကိုေလ့လာျခင္း(၁) (ခ) ကို ဆက္လက္ပူေဇာ္ပါမည္။

မိမိဘေလာ့ကို submit မွန္မွန္ လုပ္ေပးျခင္းျဖင့္ မိမိဘေလာ့ ျမန္ဆန္မည္ရွင္းလင္းမည္ ေမာက္တင္ျပီး က်လာတဲ့ေဘာက္ထဲမွာ မိမိဘေလာ့လိပ္စာ ထည့္ကာ Submit ကလစ္လိုက္ပါ ဒါဆို ေနာက္ဇယားတစ္ခုမွ သင့္အီးေမးကို ထည့္ျပီး Submit လုပ္လိုက္ပါ