ေခြ်တာစုေဆာင္း သူေဌးေလာင္း
ေသျခင္းတရားကို ေစာေစာက ေတြးထားပါ
လူတစ္ေယာက္ အလုပ္ လုပ္တဲ့အခါ အေခ်ာင္ေနရင္ ေကာင္းေတာ့ ေကာင္းတယ္၊
ဒါေပမယ့္ အက်ိဳးေပးတဲ့အခါက်ေတာ့လဲ ေခ်ာင္ေနတတ္တယ္၊ ဘုန္းႀကီးစိတ္ကေတာ့ အေခ်ာင္မေနခ်င္တဲ့
စိတ္ပဲ၊ ဘုန္းႀကီး အလုပ္က သူမ်ားလုပ္လို႔ကို မျဖစ္ဘူး၊
ဘုန္းႀကီးေသရင္လဲ
အျမန္ေသတာ ေကာင္းတယ္၊ ေဝဒနာေတာ့ မခံခ်င္ဘူး၊ ေသေတာ့လဲ နီးစပ္တဲ့ ပရိသတ္ေတြၾကားထဲ မေသခ်င္ဘူး၊
ခ်ံဳၾကားထဲ သြား ေသခ်င္တယ္၊ ေသမွာ ဆိုတာ ေစာေစာက ေတြးထားရတယ္၊ ဒါမွ ေၾကာက္တာ၊ တရားနဲ႔
ဆင္ျခင္တယ္၊ လူ႔ေလာက ေရာက္လာရင္ အို နာ ေသေရးကို မလြန္ဆန္ႏိုင္ၾကဘူး။
ဒီေက်ာင္းမွာ
ခုတေလာ လူဝင္ လူထြက္ေတြ မ်ားေနတယ္၊ လူေတြ ဒါေလာက္ မ်ားလာတာကို သတိထားရမယ္၊ ဘုန္းႀကီးက
အလုပ္တစ္ခု တိုးတက္လာရင္ သတိထား လုပ္တယ္၊ မေကာင္းမႈ
ျပဳသူဟာ ကိုယ္က မျမင္ေတာ့ ရွက္စရာ မေကာင္းဘူး၊ ဆြမ္းခံရင္း သပိတ္ေခါင္းစြပ္ၿပီး ေနာက္ေဖးသြားတဲ့
ကိုယ္ေတာ္ မရွက္ပါဘူး၊ ဒီေက်ာင္းမွာလဲ မေကာင္းတာေတြ ရွိေနတာပဲ၊ သတိထားၾက။
ႏႈတ္ခမ္းပဲ့ခ်င္း မီးမႈတ္ေနတာ
ပုဂိၢဳလ္တစ္ေယာက္ ေကာင္းတယ္ဆိုတာ အထက္ ဆရာ, မိဘက ဆင္းသက္လို႔ ေကာင္းလာသူသာ ေနာင္လဲ အရွည္သျဖင့္
ေကာင္းတာပါ၊ လူတစ္ေယာက္မွာ လက္က လြတ္ရင္ ေျခၿမဲ ဆိုတဲ့ အက်င့္ ရွိရတယ္၊ စိတ္ကူးကတစ္မ်ိဳး,
အလုပ္ကတစ္မ်ိဳး ဆိုရင္ မတိုးတက္ပါဘူး၊ “ဣဇၩတိ ဘိကၡေဝ သီလဝေတာ ေစေတာပဏိဓိ ဝိသုဒၶတၲာ”တဲ့
သီလရွိတဲ့လူဟာ လိုရာကို ၿပီးေစတတ္တယ္၊ စိတ္ကိုသာ စင္ၾကယ္စြာနဲ႔ေန၊ ေလာက စကား ရွိသားပဲ၊
ဥစၥာလိုခ်င္ရင္ ဥစၥာနဲ႔ ရင္းယူမွ၊ သီလ သမာဓိ ပညာလိုခ်င္ရင္လဲ ထို႔အတူပဲ၊
သူေတာ္ေကာင္း ခိုေအာင္းစံုခဲ့
မိဘ႐ိုးရာ ဆရာသမားနဲ႔ဆိုတာကတစ္ဖက္ ဘက္က ေကာင္းရတယ္၊ ဘုန္းႀကီးရဲ႕ သူေတာ္ေကာင္း မွီခိုရတာက လူဘက္ကေရာ ရဟန္းဘက္ကေရာ စံုခဲ့တယ္၊ဒါေၾကာင့္
ဘုန္းႀကီးမွာ ငယ္ငယ္ ကတည္းက သတိၲေကာင္းခဲ့တယ္၊ မိဘ ေဆြမ်ိဳး ဆရာေကာင္း ေတြရဲ႕ လက္ေအာက္က
လာခဲ့သူေတြဟာ သိမ္ေမြ႕တယ္၊ လူဆိုရင္လဲ သားသမီးေတြနဲ႔
ေနရေပမယ့္ သူေတာ္ေကာင္း စိတ္ဓာတ္ပါလာရင္ ဒီဘဝ မပ်က္ေတာ့ဘူး၊ မလိမၼာသူ အတြက္ကေတာ့ မထူးပါဘူး၊
လိမၼာသူေတြအတြက္ေတာ့ တိုးတက္ၿမဲပဲ။
ဘုန္းႀကီးတို႔
ေက်ာင္းတိုက္ဟာ ေပါ့ေပါ့နဲ႔ ႀကီးပြားလာတာ မဟုတ္ပါဘူး၊ ဂ်ပန္ေခတ္က ႐ူပသိဒိၶဘာသာဋီကာစာအုပ္ကို
ေလယာဥ္ဗံုးခ်စဥ္ ေရးခဲ့တယ္၊ ဒီလိုနဲ႔ တက္လာခဲ့ရတယ္၊ ေပါ့ေပါ့ဆဆ မတြက္ၾကနဲ႔၊ ကိုယ္မွာ
ေလာဘစတဲ့ တရားေတြ အဝင္မခံၾကနဲ႔၊ သူေတာ္ေကာင္းတရားေတြ နာၾကားေနရတာ ဟာ စိတ္ထားက စၿပီး
အားလံုး အခ်ိဳးက်ေနၾကတယ္၊
တို႔ ဘုရားနဲ႔ ေတြ႕လို႔ ဒီလိုအခါမ်ိဳးမွာ ဒီလိုတရားေတြကို
နာၾကား ေနရတာ တျခားႏိုင္ငံေတြမွာဆိုရင္ မလြယ္ဘူး၊ ႏိုင္ငံျခား တိုင္းျပည္ေတြဟာ ေလာကီဘက္ကေတာ့
ထိပ္တန္းႏိုင္ငံ ေတြပဲ၊ ကားလိုခ်င္လဲ ခ်က္ခ်င္းရ၊ ေလယာဥ္ပ်ံလိုခ်င္လဲ ခ်က္ခ်င္းရ၊ ဒါေပမယ့္
ဘဝသံသရာက်ေအာင္ ေကာင္းရာ သုဂတိ ေရာက္ဖို႔ရာက မလြယ္ဘူး၊ ဘာျပဳလို႔လဲ၊ ပဋိ႐ူပေဒသ မဟုတ္လို႔။
ပဋိ႐ူပေဒသ ေကာင္းခဲ့
ဆရာသမားေတြက ကိုယ့္ တပည့္ေတြကို ဂ႐ုစိုက္ေပးၾကပါ၊ ဒီေက်ာင္းတိုက္
တိုးတက္ လာတာ ကံေတာ္ကံျငား တိုးတက္လာတာ မဟုတ္ဘူး၊ ဘုန္းႀကီးရဲ႕ ဆရာေတြကလဲေကာင္း, ဘိုးဘြား
ေဆြမ်ိဳးေတြကလဲ ေကာင္းခဲ့ေတာ့ အားလံုးက ဘုန္းႀကီးကို အေရးေပးၾကတယ္၊ ဘုန္းႀကီးရဲ႕ ေရေသာက္ျမစ္က
ဒီလို လာခဲ့တာ၊ ဘုန္းႀကီးက ပဋိ႐ူပေဒသ ေကာင္းတယ္၊ ဘုန္းႀကီး ကံက မေသးသိမ္ပါဘူး၊ အားလံုး
ဒကာ ဒကာမေတြç တပည့္ ပရိသတ္ေတြ ရွိေနလို႔ ေျပာေဟာေနရတာ။
ဒီေက်ာင္းမွာ
ဘုန္းႀကီးက ဒီေလာက္ ေျပာေဟာေနေပမယ့္ တခ်ိဳ႕က မလိုက္နာခ်င္ၾကဘူး၊ မလိုက္နာခ်င္တဲ့ ကိုယ္ေတာ္
ေတြ ဒီေက်ာင္းမွာ မေနၾကပါနဲ႔၊ “အေမ ဘယ္လို ေခ်ာ့သိပ္ ေပမယ့္ ငါအိပ္မွ ေပ်ာ္မယ္”ဆိုတာလို
ဆရာက ဘယ္လို ဆံုးမေပမယ့္ ငါက လိုက္နာမွ ေတာ္မယ္၊ ကိုရင္တို႔က ဟုတ္ေနရင္ ဘာမွ ေၾကာက္စရာ
မလိုပါဘူး၊ တကယ္ အခြင့္ ေကာင္းလို႔ ဒီလိုဘဝမ်ိဳးနဲ႔ ဒီလို အဝတ္ ဝတ္ေနရတာ၊ အသိ တရားနဲ႔
ေကာင္းေကာင္းေနၾကပါ။
သာသနာ့ဝန္ သူေတာ္ေကာင္းေဆာင္
ဗုဒၶျမတ္စြာက သိကၡာပုဒ္ေတာ္ကို တစ္ခါ လြန္က်ဴးမိရင္ အားလံုး အတြက္တစ္ခါ တည္း ပညတ္လိုက္တယ္၊ အားလံုးကလဲ
လိုက္နာၾကတယ္၊ ကိုယ္ေတာ္ေတြက ဘုန္းႀကီးစကားကို ေကာင္းေကာင္းနားမေထာင္ၾကဘူး၊ ေရွ႕မွာ တစ္မ်ိဳး, ကြယ္ရာမွာ တစ္မ်ိဳး မလုပ္ၾကနဲ႔၊
ဘုရားရဲ႕ စနစ္ကို မလိုက္ရင္ မေနၾကနဲ႔၊
သာသနာ့ဝန္ကို ေဆာင္တယ္ဆိုတာ သူေတာ္ေကာင္းေတြသာ ေဆာင္တယ္၊
အမ်ားအက်ိဳး သာသနာ့အက်ိဳး ေဆာင္ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾက၊ ရြာတစ္ရြာမွာ တစ္အိမ္
ေကာင္းစားဖို႔နဲ႔ တစ္ရြာလံုး ေကာင္းစားဖို႔ဆိုရင္ တစ္ရြာလံုး ေကာင္းစားေရး လုပ္သူက
နည္းတယ္၊ အားလံုး ကိုယ္က်ိဳးခ်ည္း မ်ားေနၾကတယ္၊ ဘုန္းႀကီးကေတာ့အားလံုးကို ၾကည့္တာပါ၊
ဘုန္းႀကီး ေစတနာေတြက ဘဝသံသရာမွာ အေကာင္းဆံုးပဲ။
သာသနာ့လမ္းစဥ္ ေရြ႕ေလ်ာလာ
ျဖစ္ေနတာက ကုသိုလ္အရ နည္းေနၾကတယ္၊ ဘာနဲ႔တူသလဲဆိုေတာ့”ဗာရာဏသီ
ျပည္မွာ ဘာပင္ႀကီးက ဘာသီးႀကီးသီးလို႔ ဘာဓားမႀကီးနဲ႔ဆိုလား ခြဲၾကည့္ေတာ့ ဘာမွ မရွိဘူး”ဆိုတာ
လိုပဲ၊ ခုလဲ အားလံုးဟာ ဘာကုသိုလ္မွ သိပ္မရွိၾကဘူး၊ ကိုယ္ ေတာ္တို႔ သိကၡာသံုးပါးနဲ႔
ေနၾက၊ ဒီေက်ာင္းမွာ ကန္႔လန္႔ မလုပ္ၾကနဲ႔၊
ကိုယ္ေတာ္တို႔က တရားကို တန္ဖိုးမထားၾကဘူး၊ ငွက္ေပ်ာပြဲ,
အုန္းပြဲရဖို႔ရာေလာက္ ေမွ်ာ္ေနၾကတယ္၊ဘုန္းႀကီးက သတၲဝါတစ္ေယာက္ကို အေရးတႀကီးနဲ႔ ဂ႐ုထားမယ္
မထင္နဲ႔၊ တစ္ဘဝဆိုတာ ဆန္းတာ မဟုတ္ဘူး၊ မျပဳနဲ႔ ဆိုတာ ျပဳလို႔ တစ္စံုတစ္ခု ျဖစ္သြားရင္
ပ်ာပ်ာသလဲ လုပ္မယ္ မထင္နဲ႔၊ ဘုန္းႀကီးက အပိုအလုပ္ေတြကို မႀကိဳက္ပါဘူး၊ ခုမွ မဟုတ္ဘူး၊
ေရွးကတည္းက အထံု ပါလာတာ၊ မဂ္ ဖိုလ္ နိဗၺာန္ဘက္ မဟုတ္ရင္ တားျမစ္ရမွာပဲ၊ ကိုယ္ေတာ္တို႔
ႀကိဳးစားၾက၊ ဘုရား သာသနာက တျဖည္းျဖည္း ေရြ႕ေလ်ာလာၿပီ။
ေပၚယံေကာင္း မလုပ္ၾကနဲ႔
ဘုန္းႀကီးက ပဋိပတ္ မပါဘဲ ပရိယတ္ကို မေမွ်ာ္ပါဘူး၊ အေပၚယံ
ေကာင္းေန႐ံုနဲ႔ အတြင္းအႏွစ္ မရွိရင္ အလကားပဲ၊ ဘုန္းႀကီး လမ္းစဥ္က အမ်ားလမ္းစဥ္နဲ႔
မတူပါဘူး၊ သူမ်ားနဲ႔ မတူလို႔ ခုအက်ိဳးေတြ ရေနတာ အမ်ားႀကီး၊ ကိုယ္ေတာ္တို႔ အလုပ္ လုပ္ရင္
လာဘ္လာဘနဲ႔ဂုဏ္ကို ေမွ်ာ္လုပ္ရင္ ပါရမီမဟုတ္ဘူး။
ရွိရင္ လွဴရတယ္
လူေတြက ႐ူပါ႐ံုစတဲ့ အာ႐ံုေတြကို ခံစားၿပီး ကုသိုလ္တရားေတြနဲ႔
ကင္းေနၾက, ေမ့ေနၾကတယ္၊ ကုသိုလ္တရား ေမ့ေသာသူဟာ ေသေနတာပဲ၊ ေသတဲ့သူေတြက ထင္းတံုးနဲ႔ တူတယ္၊
ေသပါတယ္ဆို ေျခေထာက္ကို ႀကိဳးနဲ႔ အတုပ္ခံရေသးတယ္၊ ဘုန္းႀကီးသာ ေသ ရင္ေတာ့ နီးရာဆြဲၿပီး
မီးနဲ႔ ႐ိႈ႕လိုက္၊ ဘုန္းႀကီးေတြ ပ်ံေတာ္ မူရင္ နိဗၺာန္ေက်ာင္း ခ်သတဲ့၊ ေနာက္တစ္ခါ ဧယင္က်ဴးသတဲ့၊
ဘာဟုတ္မလဲ၊ တန္ဆာဆင္ၾကတာ၊ ေမ့ေလ်ာ့ေနတဲ့ ရဟန္း ေတြက ဖ႐ိုဖရဲ ကိုး႐ိုးကားရားနဲ႔ ေလွ်ာက္သြားေနၾကတာ၊
လူေတြလဲ ဒါန သီလ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ ဆိုင္ရာေတြ ေမ့ေန ၾကရင္ အေသပါပဲ၊ ရဟန္းေတြ ဒါနျပဳရမယ္လို႔
သတိမထား ၾကဘူး၊ ရွိရင္ လွဴရတယ္၊ ရွိလ်က္နဲ႔ မလွဴရင္ အေသပါပဲ။
ေခြ်တာဆုေဆာင္း သူေဌးေလာင္း
ဘယ္ေနရာမ်ိဳးမဆို ေခြ်တာရတယ္၊ ေခြ်တာတယ္ဆိုတာ ႏွေျမာလို႔မဟုတ္ဘူး၊
ပစၥည္းကို သူ႔ေနရာနဲ႔သူသံုးတတ္ စြဲတတ္တာဟာ ေခြ်တာတာပဲ၊ ဘုန္းႀကီးက မီးကို အလကား ဖြင့္
ထားရင္ ႏွေျမာတယ္၊ ကုန္သင့္လို႔ ကုန္တာက အေၾကာင္း မဟုတ္ဘူး၊ မကုန္သင့္ဘဲ အလကား ေလွ်ာက္ကုန္ေနတာ
ကေတာ့ အက်ိဳးမရွိဘူး၊ ဘာတဲ့လဲ -
“
မူးႏုတ္ ပဲႏုတ္, စု၍လုပ္, တ႐ုတ္တိုက္ႀကီးတည္၊ တစ္ျပား
ႏွစ္ျပား, စုပါမ်ား, ကုလား တိုက္ႀကီးတည္။”
တို႔ျမန္မာေတြက
ဆင္းရဲမွာေပါ့၊ အက်ိဳးမမ်ားတဲ့ ေနရာ ေတြမွာ အကုန္အက်ေတြက မ်ားေနတာကိုး။
ဓမၼဗ်ဴဟာ
အတြဲ(၁၉)၊
အမွတ္(၇)
(၁၉၈၀၊
စက္တင္ဘာလ)