Monday, December 10, 2012

ဘာသာေသြး အပိုင္း (၂၆) ( ျမန္မာႏိုင္ငံေနာက္ပိုင္းသာသနာ)


၇။ ျမန္မာႏိုင္ငံေနာက္ပိုင္းသာသနာ

ဘုန္းေတာ္ႀကိးေက်ာင္းမ်ား နိမ့္က်ခဲရပံု

ေလာက၌ ျဖစ္တတ္ေသာသေဘာကို ေရးသားျခင္းမွာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း မ်ား နိမ့္က်ရျခင္း၌ ေလာကသေဘာႏွင့္ ကိုက္ညီပံုကို ျပလိုေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္၊ မိမိသည္ အစိုးရ အသိအမွတ္ မျပဳအပ္ေသာ ဘုန္းႀကိးေက်ာင္းမွာ ေနခဲ့ရေသာေၾကာင့္ ထိုဘုန္းႀကိးေက်ာင္းမ်ား၏ တျဖည္းျဖည္း နိမ့္က်လာပံုကို စံုစံုလင္လင္ နားလည္ပါ သည္၊

မိမိငယ္စဥ္က မိမိတို႔၏ ရပ္ရြာႏွင့္ ပတ္ဝန္းက်င္ ရပ္ရြာမ်ားဝယ္ တည္ရွိၾကေသာ ဘုန္းေတာ္ႀကိးေက်ာင္းမ်ားသည္ ေက်ာင္းသား, ရွင္သာမေဏ,ရဟန္းငယ္မ်ားႏွင့္တကြ မႏၱေလးသို႔ စာသင္သြားေနၾကေသာ ရဟန္း သာမေဏမ်ားပါ အေတာ္ စည္စည္ ကားကား ရွိခဲ့ၾက၏၊ ယခုေသာ မိမိေနခဲ့ရာေက်ာင္း၌ ဘုန္းႀကိးတစ္ပါး တည္းသာ ရွိ၏ ရွင္ ရဟန္းကို မဆိုထားဘိ, ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္မွ် မရွိေတာ့၊ အျခားေက်ာင္းမ်ား၌လည္း ပိန္မသာ လိန္မသာပင္ ျဖစ္၏၊ အနီးဆံုး ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္း၌ကား ေက်ာင္းေစာင့္ဘုန္းႀကိးမွ်ပင္ မရွိရွာၾကေတာ့ေခ်။


ဘာေၾကာင့္ဤသို႔ျဖစ္ရသနည္း

ဘုန္းႀကီးတို႔ေက်ာင္းမွ ဆရာေတာ္ႏွင့္ အျခားတစ္ေက်ာင္းမွ ဆရာေတာ္ႀကီးသည္ သက္ေတာ္ႀကီးရင့္ၿပီးျဖစ္၍ ေက်ာင္းတာဝန္ကို ေဆာင္ေတာ္မမူၾက၊ လက္ေထာက္ရဟန္းဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားက တာဝန္ ေဆာင္ေနၾကသည္၊ ဝါတြင္းအခါ၌ မိမိတို႔ရႊာႏွင့္ ပတ္ဝန္းက်င္ရြာမ်ားဝယ္ တစ္သီတင္းအတြင္း၌ (၃)ရက္မွ် ဆြမ္းလုပ္ေကြ်းႏွင့္ ဆြမ္းႀကီးခံ ရွိ၏၊

ေက်ာင္းသား ကိုရင္ ရဟန္းရွိသမွ် အားလံုး သြားၾက၏၊ ထိုရက္မ်ား၌ နံနက္ပိုင္းဝယ္ စာအံ စာတက္ မရွိ၊ ေက်ာင္းသား ကိုရင္မ်ားကလည္း စာမအံရျခင္း, ဟင္းေကာင္းစားရျခင္း, ေရာက္ရာအရပ္၌ အမ်ိဳးမ်ိဳး ကစားရျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ထိုသို႔ လိုက္ရ သြားရသည္ကိုပင္ ေပ်ာ္ရႊင္ၾက၏ ေပ်ာ္ရႊင္႐ံုမက ေက်ာင္းသားႀကီးေတြက ကိုရင္ဘဝကို အမ်ားဆံုး အားက်ၾက၏၊ မိမိလည္း ထိုအခ်ိန္က အားက်မိပါလိမ့္မည္၊

ဘာ့ေၾကာင့္နည္း...အလွဴအတန္းရွိေသာအခါ ကိုရင္မ်ားသည္ ေက်ာင္းသား ထက္ ဟင္းေကာင္းစားရ, လက္ဖက္ရည္ မုန္႔မ်ားပါ ရဟန္းေတာ္မ်ားကဲ့သို႔ စားရ ေသာက္ရေသာေၾကာင့္တည္း။ ထိုသို႔ ပံုမွန္ ဆြမ္းေကြ်းမ်ားအျပင္ ဘုရားပြဲမ်ားလည္း ရွိေသး၏၊ စပါးရိတ္သိမ္းၿပီးေသာအခါ ပတ္ဝန္းက်င္ရြာမ်ား၌ ရွင္ျပဳကိစၥမ်ားလည္း (စပါးရလွ်င္ ရသေလာက္)ရွိေသး၏၊

ထိုရွင္ျပဳကိစၥ၌ကား ေက်ာင္းသား ေလး ငါးေယာက္ႏွင့္တကြ ေက်ာင္းအုပ္ခ်ဳပ္ေသာ လက္ေထာက္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးကိုယ္တိုင္ ညေနအထိ သြားေရာက္တတ္၏၊ ေက်ာင္း၌ က်န္ရစ္ေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားကို က်န္ရစ္ေသာ ဦးပဇင္း ကိုရင္ ေက်ာင္းသား အခ်င္းခ်င္း စာခ်ရသည္၊ ထိုကဲ့သို ေန႔ပ်က္ ရက္ပ်က္ႏွင့္ စာသင္သည့္အျပင္ မ်ားစြာေသာ မိဘတို႔က မၾကာမၾကာ ေက်ာင္းမွ ႏုတ္ယူ၍ လူမမယ္သားငယ္ ကေလးမ်ားကို ႏြားေက်ာင္းခိုင္း, စာေျခာက္ခိုင္းၾကေလ၏။
 
သင္ရေသာစာ

ထိုကဲ့သို႔ ေန႔ပ်က္ ရက္ပ်က္မ်ားစြာျဖင့္ သင္ရေသာ စာကို ၾကည့္ၾကပါဦး ... သင္ပုန္းႀကီး, မဂၤလသုတ္, ပရိတ္ႀကီး, ေလာကနီတိ စေသာ သင္႐ိုးစာမ်ား ျဖစ္၏၊ မဂၤလသုတ္ ေလာကနီတိမွာ လူ႔ဘဝ၌ အလြန္အသံုးဝင္ေသာ စာမ်ား ျဖစ္ၾကပါ၏၊ သို႔ေသာ္လည္း ေက်ာင္းသား သူငယ္မ်ားသည္ ႏႈတ္တက္ရသည္မွတစ္ပါး စာ၏ဆိုလိုခ်က္ကို နားမလည္ရွာပါ၊

အမွန္အားျဖင့္ စာကလည္း ကေလးႏွင့္မတန္ေအာင္ ျမင့္လြန္းပါသည္၊ လက္ေရးကို သင္ၾကရပါ၏၊ သို႔ေသာ္ သတ္ပံုကို လည္းေကာင္း, ျမန္မာစကားေျပေရးနည္းကိုလည္းေကာင္း မသင္ရပါ၊ အေတာ္အထက္တန္း ေရာက္ေသာအခါ “ေနာ ဧက ေနာ”စေသာ ဂဏန္းအတြက္ကို သင္ရပါ၏၊

သို႔ေသာ္ ထိုအေျခေရာက္ႏိုင္သူကား အမ်ားအျပားမရွိပါ၊ ထို႔ျပင္ အက်င့္စာရိတၲကိုလည္း မဂၤလသုတ္ စသည္၌ ပါရွွိၿပီးျဖစ္၍ အထူးမသင္ၾကေတာ့ပါ၊ ထိုသို႔ စာရိတၲယဥ္ေက်းမႈကို အထူး မသင္ရေသာေၾကာင့္လား မသိ၊ ေက်ာင္းေပါင္းစံု  ထမင္းစား ၾကရာ၌ တိုး၍ ေဝွ႔၍ လုယက္၍ စားၾကေလသည္၊ ထိုသို႕ စားရင္း ရန္ျဖစ္သူ လည္း မရွားပင္တည္း၊ “က်န္းမာေရး”ဆိုသည္မွာ (သင္ျပဖို႔ကို မဆိုထားဘိ) ၾကားမွ် မၾကားရပါ။

ၿမိဳ႕စာသင္ကိုယ္ေတာ္မ်ား

ဘုန္းႀကီးတို႔ ရြာေက်ာင္းမွ မႏၱေလးၿမိဳ႕သို႔ စာသင္ ထြက္ၾကေသာ ကိုယ္ေတာ္မ်ား မနည္းလွပါ၊ ထိုကိုယ္ေတာ္မ်ားသည္ ၿမိဳ႕သို႔ ေရာက္သြား ေသာအခါ စာသင္တိုက္၌ သင္ေလ့ရွိေသာ စာမ်ားကို သင္၍ စာေမးပြဲ မ်ားကို ေအာင္ျမင္ၾကပါ၏၊

စာေမးပြဲေအာင္ၿပီးအခါ တခ်ိဳ႕ လူထြက္ တခ်ိဳ႕ ပ်ံေတာ္မူၾက၏၊ မိမိေက်ာင္းသို႔ ျပန္၍ ကေလးသူငယ္မ်ား ကိုလူတန္းေစ့ေအာင္ လူရာဝင္ေအာင္ စာသင္ေပးဖို႔ အတတ္ပညာကိုကား ထိုစာေမးပြဲေအာင္ေရးတြင္ မသင္ခဲ့ရသျဖင့္ မိမိ၏ ေဆြမ်ိဳး သားခ်င္း ကေလးသူငယ္မ်ား၏ အက်ိဳးကိုမေဆာင္ႏိုင္ၾကပါ၊

ဤနည္း အတိုင္းသာ သြားရပါမူ ေနာင္အခါ၌လည္း ေမွ်ာ္လင့္ဖြယ္ မရွိ႐ံုသာ မကç ၿမိဳ႕သို႔ စာသင္တက္ဖို႔ရာ ရွင္ရဟန္း၏ အေျခခံေက်ာင္းသားပင္ မရွိေတာ့ေသာ အေျခအေနသို႔ ေရာက္ေနၿပီ မဟုတ္ပါေလာ။

ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းထြက္မ်ား

ျပခဲ့ေသာနည္းျဖင့္ ေန႔ပ်က္çရက္ပ်က္ႏွင့္ အရက်က္ ပညာကို  ႏႈတ္တက္ရေအာင္ သင္အံၿပီးေနာက္ ေက်ာင္းကထြက္ေသာ ကေလးမ်ားသည္ အိမ္သို႔ ေရာက္ေသာအခါ မိမိတို႔၏ လုပ္ငန္းကို ကူညီလုပ္သူလည္း ရွိ၏၊ ကူညီမလုပ္ဘဲ ေပါ႔ေပါ႔ဆဆ ေနသူလည္း ရွိ၏၊ ဖဲသမား ထန္းရည္ သမားလည္း ရွိ၏၊

ေက်ာင္းကရခဲ့ေသာပညာကို အသံုးျပဳႏိုင္သူကား အလြန္႔ အလြန္ နည္းပါး၏၊ ေရွးေရွးကေသာ္ “မိမိေက်ာင္းထြက္ တစ္ေယာက္တေလ မိဘစကား နားမေထာင္ဘဲ ဆိုးသြမ္းေနတယ္” ဟု ဆိုလွ်င္ ေက်ာင္းက ဘုန္းေတာ္ႀကီးသည္ ေခၚ၍ ဆံုးမႏိုင္ခဲ့၏၊ ယခုေသာ္ ထိုသို႔ မဆံုးမႏိုင္ေတာ့၊ ဆံုးမႏိုင္၍ ေခၚယူဆံုးမျပန္လွ်င္ ေရွ႕တြင္ေတာ့ “မေသာက္ေတာ့ပါ, မကစားေတာ့ပါ”ဟု တာဝန္ခံ၏၊ ရြာထဲ ေရာက္လွ်င္ကား  ေသာက္ၿမဲ ေသာက္, ကစားၿမဲ ကစားသည္သာ။
 
ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကိုအားမကိုးေတာ့

ေလာက၌အက်ိဳးမရေသာဌာနကို ေလးေလးစားစား အားမကိုးၾကျခင္းသည္ ထံုးစံဓမၼတာျဖစ္၏၊ ထို႔ေၾကာင့္ ယခုအခါ မ်ားေသာအားျဖင့္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ား၏ ေက်ာင္းမွ ထြက္ခဲ့ၾကသူတို႔သည္ မိမိတို႔၏ သားမ်ားကို မိမိေနခဲ့ေသာ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ေက်ာင္း၌ ထားလို စိတ္ မရွိၾကေတာ့၊ ေလာကီလူေက်ာင္းသို႔သာ ပို႔ၾကေတာ့၏၊

ေလာကီ လူေက်ာင္းမရွိေသာ ရြာကေလး၌သာ မလႊဲသာ၍ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ေက်ာင္းသို႔ ပို႔ရေတာ့သည္၊ မိမိတို႔ ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားသည္ တစ္ခ်ိန္က တစ္ႏိုင္ငံလံုး၏ အားကိုးရာျဖစ္၍ အားလည္း ကိုးေလာက္ခဲ့ၾကပါလ်က္ ယခုအခါ အားကိုးမခံရျခင္း, အားမကိုးေလာက္ျခင္းကိုေတြးကာ မိမိတို႔ အျပစ္ကို မိမိ သနားရေတာ့မလို ျဖစ္ပါေတာ့သည္။

ၿငီးျငဴသံႏွင့္ ပယ္လွယ္သံ

မိမိတို႔ရြာကဲ့သို႔ မ်ားစြာေသာ ရြာတို႔ဝယ္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမ်ား ၌ စာသင္မည့္ ေက်ာင္းသား မရွိေတာ့ပါ၊ ရွိျပန္လွ်င္လည္း မ်ားမ်ားစားစား မရွိေတာ့ပါ၊ ထိုသို႔ ေက်ာင္းသား မရွိသည့္အတြက္ ခိုင္းစရာ မရွိၾကေသာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားသည္ “သားမ်ားကို မိမိတို႔ ေက်ာင္းမထားေသာ မိဘမ်ား၏ အျပစ္လိုလို, ေလာကီ လူေက်ာင္းမ်ား ရွိေသာေၾကာင့္လိုလို”ႏွင့္ ကိုယ္၏ ခြ်တ္ယြင္းခ်က္ကို သတိမထားဘဲ သူတစ္ပါးကို အျပစ္တင္လိုၾက၏၊

ဗုဒၶဘာသာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း မ်ား၌ “ခိုင္းစရာ ေက်ာင္းသား မရွိ”ဟု က်က္သေရမဂၤလာမရွိေသာ  ၿငီးျငဴသည့္အသံ ဆူညံေနခ်ိန္မွာ ဘာသာျခား သာသနာျပဳ ေက်ာင္းမ်ား၌ကား ဗုဒၶဘာသာဝင္ ကေလးေတြကို အေျပးအလႊား အပ္ေနၾကသျဖင့္ “လက္မခံႏိုင္ဘူးç ေနစရာမရွိေတာ့ဘူး”ဟု ပယ္လွန္ရေလာက္   ေအာင္ (ဉာဏ္ ဝီရိယအက်ိဳးကို ေဖာ္ျပသည့္) က်က္သေရမဂၤလာ အသံမ်ား နားမဆံ့ေအာင္ ၾကားေနရပါသည္။

သတိရဖြယ္ ေကာင္းေသာအခ်ိန္

ယခုအခါ အလြန္တိုးတက္ေနေသာ ဘာသာျခား ေက်ာင္းမ်ား၏ အရင္းအစမွာ မင္းတုန္းမင္း လက္ထက္၌ မႏၱေလးေနျပည္ေတာ္ဝယ္  စ၍ ေပၚခဲ့ေသာ (ယခုလည္း ရွိေနေသာ) “သံတဲေက်ာင္း”ပင္ ျဖစ္၏၊ ထိုသံတဲေက်ာင္း၌ မင္းေဆြ မင္းမ်ိဳးမ်ားအျပင္ ဘုရင္မင္း၏ သားေတာ္အခ်ိဳ႕ပါ အေျခြအရံမ်ားစြာ ေန႔စဥ္သြား၍ အဂၤလိပ္စာကို သင္ၾကပါသတဲ့၊

ထိုသို႔ မင္းသားမ်ား၏ ဘာသႏၱရသင္ျခင္းသည္ ႏိုင္ငံျခားႏွင့္ ဆက္ဆံရာဝယ္ စကားျပန္ မထားဘဲ မိမိတို႔ဘာသာ ဆက္ဆံႏိုင္ေအာင္ သင္ျခင္း ျဖစ္ပါလိမ့္မည္၊ သို႔ျဖစ္လွ်င္ “ဘုန္းေတာ္ ႀကီးမ်ားထံမွ ရရွိေသာ သင္႐ိုးပညာသည္ ေနရာတိုင္းမွာ အသံုးခ်၍ မရ”ဟူေသာ အဓိပၸာယ္ သက္ေရာက္ေနရကား ထိုအခ်ိန္ကပင္ ထိပ္ေခါင္တင္ ဆရာေတာ္အခ်ိဳ႕လည္း ထိုအဓိပၸာယ္ကို စဥ္းစားမိေတာ္ မူၾကပါလိမ့္မည္၊ ထို႔ေၾကာင့္ ေရႊက်င္သာသနာပိုင္ ဆရာေတာ္ဘုရားသည္ အဂၤလိပ္စာကို အေတာ္အတန္ ေလ့လာေတာ္မူသည္ဟု တစ္ဆင့္စကား ၾကားရဖူးပါသည္။

** မဟာဂႏၶာ႐ံုဆရာေတာ္၏ ဘာသာေသြးစာအုပ္မွ ပူေဇာ္ပါသည္။

** သာသနာ့အႏၲရာယ္ျပခန္း ကို ဆက္လက္ပူေဇာ္ပါမည္။
မိမိဘေလာ့ကို submit မွန္မွန္ လုပ္ေပးျခင္းျဖင့္ မိမိဘေလာ့ ျမန္ဆန္မည္ရွင္းလင္းမည္ ေမာက္တင္ျပီး က်လာတဲ့ေဘာက္ထဲမွာ မိမိဘေလာ့လိပ္စာ ထည့္ကာ Submit ကလစ္လိုက္ပါ ဒါဆို ေနာက္ဇယားတစ္ခုမွ သင့္အီးေမးကို ထည့္ျပီး Submit လုပ္လိုက္ပါ