Saturday, December 22, 2012

လယ္တီဆရာေတာ္သီတင္းသံုးခဲ့ရာ ေရႊေတာင္ဦးေတာင္သို႔ တစ္ေခါက္


♣ ခရီးစဥ္အစ ႏွင္းမႈန္ျပျပ

“ ရွစ္ခြင္မွာ ျမဴေတြဆင္းလို႔၊ ေငြႏွင္းတဲ့ ႏုစို” ဆိုတဲ့ နတ္ေတာ္လဖြဲ႕အတိုင္းေပါ့၊
မႏၲေလးကေန မံုရြာအသြား နံနက္ခင္းမွာ..ခရီးလမ္းတေလွ်ာက္
ပတ္ဝန္းက်င္တစ္ခုလံုး ျမဴေတြနဲ႔ အံု႔ဆိုင္းေနတယ္၊ လမ္းေဘးဝဲယာက ယာခင္းေလးေတြအေပၚ ခုိဝဲေနတဲ့ အျဖဴေရာင္ ကမၺလာေလးေတြပမာ အထပ္ထပ္ႏွင့္ ႏွင္းထုကေလးေတြက ၾကည္ႏူးစရာ၊ ျမရည္လူးထားတဲ့ ယာခင္းေတြကို ၾကည့္ရျမင္ရတာကလဲ ရင္ထဲ ခ်မ္းေျမ့စရာ၊ စိတ္ထဲ ေအးျမစရာ။

ယာခင္းေတြထဲ ညီညီညာညာညာ မႈန္ျပျပႏွင္းထုထဲက ထန္းပင္ ထန္းေတာကလဲ တကယ့္ လြမ္းေမာစရာပါပဲ။

လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ဝဲယာ ယာခင္းေတြမွာ ပုလဲဝတ္႐ံုေလးေတြနဲ႔ ေနၾကာပန္းခင္းေတြက ခ်စ္စရာ တစ္မ်ိဳးလွေနျပန္ပါတယ္။ “ယိမ္းႏြဲ႕ညာတံ၊ ဇင္မင္းေရႊရည္က်ံလို႔၊ ခါေတာ္မွန္၊ ရာသီလိုက္တယ္၊ သိန္းထိုက္တဲ့ ပန္း” လို႔ တင္စားရမလိုပင္။

အခုလို ႏွစ္ဥေလးေတြရဲ့ၾကား ေအးသည္ကိုလဲ မမႈ၊ ခ်မ္းသည္ကိုလဲ ဂရုမစိုက္ႏိုင္ရွာပဲ ရြာထဲက အသုတ္အသုတ္နဲ႔ ထြက္လာၾကတဲ့ ေတာင္သူေတြရဲ့ ျမင္ကြင္းကလဲ ရင္တြင္းမွာ တစ္မ်ိဳးခံစားေစျပန္တယ္၊

တစ္ခါတစ္ခါ ေသးငယ္တဲ့ ႏွင္းမႈန္ေလးေတြရဲ့ ညီညြတ္မႈေၾကာင့္ ႀကီးမားတဲ့ထုထည္ႀကီးျဖစ္သြားတဲ့အခါ ပတ္ဝန္းက်င္တစ္ခုလံုး ေမွာင္သြားေအာင္ စြမ္းေဆာင္လိုက္ၾကျပန္တယ္၊ “အားအင္ေသးႏဲြ႕ေပမယ့္ ထုထည္ႀကီးမားလာရင္ ႀကီးမားတဲ့ ေတာင္ႀကီးေတြကိုပါ မင္းတို႔ မျမင္ေအာင္ လႊမ္းမိုးပစ္လို႔ရတယ္” လို႔မ်ား ေျပာေနသေယာင္ေယာင္..။

ႏွင္းဥေလးေတြ ႏွင္းမႈန္ေလးေတြက ေနေရာင္ျခည္လာလိုက္တာနဲ႔ ေပ်ာက္ေပ်ာက္သြားကုန္ၾကပါၿပီ၊ သူတို႔ေလးေတြက ေႏြးေထြမႈဒဏ္ကို မခံႏိုင္ရွာေရာ့ထင့္။


ႏွင္းဥတဲ့ ေဆာင္းလရာသီမို႔ အေရွ႕ဘက္ေတာင္တန္းႀကီးဆီမွာ ေနဝန္းႀကီးက ေမးတင္ေနတဲ့
နီနီေတြးေတြး ျမင္ကြင္းအလွေလးကိုေတာ့ မေတြ႕ႏိုင္ပါဘူး၊ ေနျခည္အားေကာင္းမွ ႏွင္းဥရဲ့ ထုထည္ကို ထိုးေဖာက္ႏိုင္တာမို႔လားေလ..။ ထိုးေဖာက္ခ်င္ရင္ အားေကာင္းဖို႔ လုိတယ္ေပါ့။

♣♣ အေနာက္ေျမာက္တိုင္းၿမိဳ႕ေတာ

ေနေရာင္ျခည္ရဲ့ေႏြးေထြမႈနဲ႔တူ ေႏြးေထြစြာႀကိဳလင့္ေနတဲ့ ဆိုင္းဘုတ္ႀကီးတစ္ခုက ခန္႔ညားထည္ဝါစြာ မိမိတို႔ကို ႀကိဳဆိုေနပါတယ္၊ အေပၚမွာ ျမန္မာ့ရိုးရာ ပန္းကႏုတ္ေတြနဲ႔ ျခေသၤ့သံုးေကာင္ရဲ့အာက္ "အေနာက္ေျမာက္တိုင္းၿမိဳ႕ေတာ္ မံုရြာၿမိဳ႕" တဲ့။

ေရာက္ခ်င္တဲ့ “မံုရြာၿမိဳ႕” ကို ေရာက္ပါၿပီ၊ ဥပုသ္ေန႔မို႔လား၊ ေစာေသးလို႔လား မေျပာတတ္၊ ၿမိဳ႕ထဲမွာေတာ့ လူသြားလူလာရွင္းေနတယ္၊

ခရီးက မဆံုးေသးသမို႔ ကားကေလးက သူ႔တာဝန္သူသိ သူ႔အလုပ္ကို သူလုပ္ေနပါတယ္၊ မံုရြာၿမိဳ႕ထြက္ၿပီး မၾကာမီပဲ ဧရာဝတီရဲ့ အႀကီးဆံုး ျမစ္လက္တက္ျဖစ္တဲ့ ခ်င္းတြင္းျမစ္ကို ျဖတ္ၿပီးတည္ေဆာက္ထားတဲ့ ခ်င္းတြင္းရတနာ တံတားႀကီးကို ေရာက္ပါေတာ့တယ္။

တံတားကေန ျမစ္ထဲၾကည့္မိေတာ့ ေႏြရာသီမို႔ထင္ပါတယ္၊ ေရေတြ အလြန္နဲ႔ေနတယ္၊ ခ်င္းတြင္းျမစ္ေရကို ျမင္ရျပန္ေတာ့ မဆီမဆိုင္ ငယ္ငယ္က ရခဲ့ဖူးတဲ့ ျမစ္ဧရာ ကဗ်ာေလးကို သတိရမိျပန္ေပါ့၊ မဆီမဆိုင္ဆိုေပမယ့္ ဧရာဝတီရွင္သန္ဖို႔ ခ်င္းတြင္းက အႀကီးမားဆံုးလက္တက္အျဖစ္ ေထာက္ပံ့ေပးေနတာမို႔ ဆိုင္တယ္ဆိုလဲ မမွားဘူးေပါ့။

ျမသားငယ္တည့္ ေရယမုန္၊
ေငြလိႈင္းေတြျဖဴစြာႏွင့္၊ ျမစ္ဧရာနဒီေၾကာမွ၊
ေမ်ာၾကဒိုက္ပံု။
က်ဴဝါး႐ံု တူစံုကြဲေဖာ္ေႏွာ၊
ဘံုမတီးငယ္ႏွင့္၊ ငွက္ႀကီးေရႊဝန္ပိုတို႔ ဝဲခုိလို႔ေမ်ာ။….တဲ့။

အခုေတာ့ ဒိုက္လဲေမ်ာဖို႔ ဘံုးမတီး ငွက္ႀကီးေရႊဝန္ပိုတို႔ ဝဲခိုဖို႔ ေနေနသာသာ ခ်င္းတြင္းေရ ခန္းေျခာက္သြားမွာေတာင္ စုိးရိမ္ေနၾကၿပီေပါ့။


♣ ေစတီထြတ္ဖူး ေရႊေတာင္ဦး

ခ်င္းတြင္းျမစ္အေနာက္ဘက္ အလံုၿမိဳ႕ရက္ တဖက္ကမ္းကို ေရာက္တယ္ဆိုရင္ပဲ ေနေရာင္လင္းလင္းေအာက္မွာ ေရႊေရာင္ဝင္းဝင္းနဲ႔ ေရႊေတာင္ဦးေတာ္ေတာ္ထြတ္ဆီက ေရႊေတာင္ဦးေစတီေတာ္ႀကီးက သပၸာယ္စြာ အၾကည္ညိဳခံေတာ္မူေနပါေတာ့တယ္။

ဒီေစတီေတာ္ကို ေရွးအခါတုန္းက “ ေရွ႕တာဦးေစတီ” လို႔ ေခၚၾကပါသတဲ့၊ သီရိဓမၼာေသာကမင္းႀကီး တည္ထားခဲ့ၿပီး ပုဂံေခတ္ နရပတိစည္သူမင္းလက္ထက္ (ေအဒီ ၁၁၇၄-၁၂၁၁)မွာ တဖန္ျပဳျပင္ခဲ့ၿပီး ေရွ႕တာဦးေစတီမွ ေရႊေတာင္ဦးေစတီလိုေခၚတင္ခဲ့ၾကေၾကာင္း မွတ္သားဖတ္ရွဳရပါတယ္။


ေရႊေတာင္ဦးေစတီကို ဦးခိုက္ၾကည္ညိဳရသည့္ ဗုဒၶါႏုႆတိကုသိုလ္ထူးႏွင့္အတူ ပတ္ဝန္းက်င္ ႐ွဳခင္းအလွကို ခံစားရသည္မွာလည္း ၾကည္ႏူးစရာေကာင္းလွပါတယ္။

ဒီေတာင္ႀကီးကို ေခြဝိုင္းၿပီး တသြင္သြင္စီးဆင္းေနတဲ့ ခ်င္းတြင္းျမစ္ႀကီးရယ္၊ ခ်စ္တြင္းတံတားႀကီးရယ္၊ အေနာက္ဘက္နဲ႔ ေတာင္, ေျမာက္ဘက္ ကိုလွမ္းၾကည့္လိုက္ျပန္ေတာ့ ေတာင္ထြတ္ေတာင္တန္း ေတာင္စြယ္ေတာင္လက္ေမာင္း အမ်ိဳးမ်ိဳးတို႔က ျမဴခိုးေတြၾကားတည္ရွိေနၾကပံုက လြမ္းေမာစရာ၊ မေရာက္လိုက္တဲ့ ဖိုလ္ဝင္းေတာင္ကို အေဝးကေနလွမ္းေမွ်ာ္ၾကည့္လိုက္ရလို႔ တမ်ိဳးအရသာထူးရျပန္တာေပါ့။

ေရႊေတာင္ဦးေတာင္ေတာ္ရဲ့ ေျမာက္ဘက္က ေလွခါးေလးကေန ဆင္းသြားရင္ လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး သီတင္းသံုးေတာ္မူတဲ့ ဂူတစ္ဂူေတြ႔ရပါတယ္၊ အဲဒီဂူမွာ ဗုဒၶဆင္းတုေတာ္တစ္ဆူနဲ႔ လယ္တီဆရာေတာ္ႀကီးရုပ္တုေတာ္ကို ဖူးေတြ႕ၾကည္ညိဳခဲ့ပါတယ္။ ရုပ္ပြားေတာ္ရဲ့ေနာက္ေက်ာေတာ္မွာ ေတာင္ဘက္ကို ေပ (၁၀၀)ေလာက္အထိ သြားႏိုင္တယ္လို႔ မွတ္သားဖူးပါတယ္၊

အခုလက္ရွိ အဲဒီမွာ ရွိေနတဲ့ ဒကာတစ္ဦးေျပာတာကေတာ့ ဘယ္အထိ နက္တယ္ဆိုတာ မသိႏိုင္ပါဘူးတဲ့ သူတို႔တေတြ လင္းႏို႔ေခ်းေတြ ဝင္က်ံဳးဘူးတယ္၊ ဆက္မဝင္ရဲလို႔ မဝင္ၾကတဲ့ အေၾကာင္းေျပာျပပါတယ္။

ဒီဂူမွာ လယ္တီဆရာေတာ္ႀကီး အာဟာရဒီပနီႏွင့္ အနတၱဒီပနီ(၂)က်မ္းျပဳစုေတာ္မူတယ္လို႔ လိုဏ္ဂူဝ ညာဘက္မွာ ေရးမွတ္ထားတဲ့ စာအရသိရပါတယ္။ သို႔ေသာ္လည္း ဓမၼဒီပနီကိုပါ ဒီေရႊေတာင္ဦးမွာပဲ ျပဳစုတဲ့အေၾကာင္း မွတ္သားရဖူးပါတယ္။

ဒီေတာင္ပတ္ဝန္းက်င္မွာ ဥတုသံုးပါးအလိုက္ သီးပြင္းၾကတဲ့ သစ္ပင္ခ်ံဳႏြယ္ေတြ လွ်ိဳရိုး ခ်ပ္ေျမာင္ ေတာင္ေခ်ာက္ ေတာင္ၾကားေတြ သြယ္တန္းေနတဲ့ဘုရားေစာင္းတန္းေတြရယ္ ေက်းငွက္ တိရိစၦာန္တို႔ ေမြ႕ေပ်ာ္ရာ ၿငိမ္သက္တိတ္ဆိတ္ၿပီး သူေတာ္စင္တို႔ရဲ့ ေပ်ာ္ေမြ႕ရာဌာနမို႔ ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္းဓာတ္ေတြ လန္းဆန္းျခင္း ၾကည္ႏူးျခင္းဓာတ္ေတြ ကူးစက္လာသလို ခံစားမိပါတယ္။

♣ ေျပာျဖစ္ခဲ့တဲ့ သမိုင္းေၾကာင္းေလးတစ္ခု

ေတာင္ေပၚကေန တန္ေဆာင္းအတိုင္းဆင္းလာခဲ့ၾကပါတယ္၊ တန္ေဆာင္းေဘးဝဲယာမွာ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ့ ဆံုးမစာေတြကို ဖူးေတြ႕ရျပန္ေတာ့ ေမ့ေနတာေလးေတြ အသိေပးေနသလို။

မိမိကို လိုက္ပို႔တဲ့ မိမိရဲ့ဒကာမႀကီးကို
“ဒကာမႀကီး ဒီေတာင္မွာ ဆရာေတာ္ႀကီးဝါဆိုေတာ့ လယ္တီအရွင္ပ႑ိတကို ေရဒဏ္ေပးဖူးသတဲ့”
“ဟုတ္လား သူဦးဇင္းဘဝတုန္းကေပါ့”
“ ဟုတ္တယ္”
“ဘာလို႔လဲ ဘုရား”
“ ဆြမ္းနဲ႔ ဆြမ္းဟင္းမေကာင္းလို႔ ဆရာေတာ္ႀကီးမသိေအာင္ ဆန္ေတြ စားစရာေတြ တိတ္တိတ္ကေလးဖြက္ထားၿပီး ခ်က္စားတာ ဆရာေတာ္သိသြားလို႔တဲ့”
“ေၾသာ္..”

ဒီသမိုင္းေလးကဒီေတာင္မွာ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့တဲ့ တကယ့္အျဖစ္အပ်က္ကေလးပါ၊
ဆရာေတာ္ႀကီးနဲ႔ အရွင္ပ႑ိတတို႔က တစ္ဂူထဲ သီတင္းသံုးေတာ္မူတာမဟုတ္ပါဘူး၊ ဆရာေတာ္ႀကီးက ခုနေျပာတဲ့ဂူမွာ သီတင္းသံုးၿပီး လယ္တီပ႑ိတက ေတာင္ရဲ့အေရွ႕ဘက္ သဘာဝလိုဏ္ဂူသံုးေလးခန္းရွိတဲ့အထဲက ဂူတဂူမွာ သီတင္းသံုးေနပါသတဲ့။ (အဲဒီေနရာကို မေရာက္ခဲ့ပါ၊ ေနာက္အခြင့္ႀကံဳမွ ထပ္ေလ့လာပါဦးမယ္၊)

ဆြမ္းခံရတဲ့ ဆြမ္းအာဟာရက ၾကမ္းတမ္းၿပီး ဆြမ္းဟင္းကလဲ မည္မည္ရရမပါ၊ ဆရာေတာ္ႀကီးက ၿမိန္ေရယွက္ေရ ဘုန္းေပးႏိုင္ေသာ္လည္း နုႏုနယ္နယ္ေနၿပီး ျမက္ျမက္ကေလး ဘုန္းေပးလိုတဲ့ လယ္တီပ႑ိတကိုယ္ေတာ္က သည္းမခံႏိုင္လို႔ ရဟန္းဒကာ ဦးလူႀကီး ေဒၚေရႊအိမ္တို႔ထံမွ ဆြမ္းဆန္နဲ႔အျခားစားစရာေတြ မွာယူၿပီး စားေသာက္ေနရာ ဆရာေတာ္ႀကီးက အရွင္ပ႑ိတကို ရုတ္တရက္ေရာက္လာၿပီး

ေတာင္ေဝွးႀကီးနဲ႔ ဟိုလွန္ဒီေလွာထိုးၾကည့္လိုက္ေတာ့ မုန္႔ေသတၱာစတာေတြကို ေတြ႕ရွိလို႔ ဖ်က္ဆီးလိုက္ၿပီး

“ဟဲ့ ပ႑ိတ၊ ငါ့အမိန္႔ကို ဘာလို႔ ဖီဆန္ရသလဲ၊ နင္ ငါ့ကုိ ဘာမွ မေၾကာက္ဘူး၊ သကၤန္းဝတ္ၿပီး ေတာထြက္လာရျခင္းမွာ သည္လို မုန္႔ေသတၱာ ယိုဗူးေတြႏွင့္ မိတ္ေဆြဖြဲ႕ေနဖို႔ ေလ့က်င့္ခန္း ဖြင့္ထားတာ မွတ္သလား၊ ယခု ငါ့သပိတ္ကို ယူေခ်၊ အဲသည္သပိတ္ႏွင့္ ျမစ္ထဲကေရကို သံုးေခါက္ခပ္၍ ေသာက္ေရအိုးမွာ ျဖည့္ကာ ဒဏ္ထမ္းရမည္” လို႔ ဒဏ္ေပးေတာ္မူပါတယ္။

ဆရာေတာ္တို႔သီတင္းသံုးတဲ့ေနရာနဲ႔ ေတာင္ေျချမစ္ကမ္းဟာ မိုက္ဝက္ခန္႔ေဝးကြာတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္၊ ႏွစ္ႀကိမ္အၿပီးမွာ ဆရာေတာ္က ကရုဏာနဲ႔ “ တန္႔ေတာ့” လို႔ မိန္႔ေတာ္မူေပမယ့္

အရြယ္ႏုနယ္ၿပီး မုန္႔ေသတၱာေလးသံုးေဆာင္ရံုနဲ႔ ဒီေလာက္ေရဒဏ္တပ္ရေလခ်င္း ဆိုၿပီး မခံခ်င္စိတ္ကလည္းျဖစ္ေနသမို႔ ဆရာေတာ္တပ္တဲ့ ဒဏ္အတိုင္း သံုးေခါက္ျပည့္ေအာင္ ေရဒဏ္ကို ထမ္းခဲ့ပါသတဲ့။

သည္လိုသည္လို ေရာ့ရဲ(ေလ်ာ့လ်ဲ)မႈေလးေတြေၾကာင့္ တပည့္အေပၚ အားမလိုအားမရျဖစ္ေတာ္မူသည့္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက အရွင္ပ႑ိတကို ေအာက္ပါေတးထပ္ကေလး ေရးစပ္ၿပီး ေပးအပ္ခဲ့ပါေသးတယ္။

ပါရမီ သမ႓ာ႐ွိပါဘိ၊ တစ္သာကိ ဘုန္းေဝ၊
စာမရီ႕ ထံုးအေနလို၊ သံုးမေသြ သီလ၊
ပရိယတ္ စံမေဟမွာ၊ ဉာဏ္ကေဝ ခ်ီးေလာက္သူပ။
စိတၱႏွင့္ ပညာ၊ သာသနာ မွန္လွ၊
ဘာဝနာ ဉာဏ္အစမွာေတာ့၊ အနႏၲ ေဝးပယ္၊
သမၸဇဥ္ ဆိုခြင့္မ်ားမွာေတာ့၊ ခ်ိဳႏွင့္လား ေမးမဲ့သူကြယ္။
လကၡဏ ျမင္ႏႈန္းက်ယ္သည္၊ ယာဥ္သံုးသြယ္ ေနရာက်ကိုျဖင့္။
ေပယ်ာလ နာနာသူကန္၊ ေ႐ြးမွ်မႀကံ၊
ပိဋကတ္ ကေလး ဉာဏ္မွာသာ၊
အေရးသန္သန္ သူစြဲ႐ွာထင့္ေလး။ ။

**မွတ္ခ်က္။ ။ ၁၂၆၄-ခု၊ အလံုၿမိဳ႕အေနာက္ဘက္ ေ႐ႊေတာင္ဦးေတာင္တြင္
သီတင္းသံုး ေနေတာ္မူစဥ္ တပည့္ပ႑ိတ-အား ေရးသားဆံုးမေတာ္မူအပ္ေသာ အႏုသာသနီ ေတးထပ္ ဟု လယ္တီဆရာေတာ္၏ ဂမ႓ီရကဗ်ာက်မ္းမွာ ေတြ႕ရွိရပါတယ္။**

♣ ခရီးသြားတို႔သဘာဝ

ေျပာရင္း ဆိုရင္း သမိုင္းေၾကာင္းေလးေတြကို လြမ္းဆြတ္သတိရရင္း ခရီးသည္တို႔ရဲ့ ထံုးစံအတိုင္း ေရႊေတာင္ဦးေစတီေတာ္ျမတ္ႀကီး ကိန္းဝပ္ေတာ္မူရာ၊ ကမၻာေက်ာ္လယ္တီဆရာေတာ္ႀကီး သီတင္းသံုးေတာ္မူရာျဖစ္တဲ့ ေရႊေတာင္ဦးေတာင္ေတာ္ကို လက္ျပႏႈတ္ဆက္ၿပီး ေရွ႕ခရီးအတြက္ ဆက္ခဲ့ၾကရပါေတာ့တယ္။ အားလံုး ခရီးသြားေတြလဲ ဒီလိုပါပဲလား…..ေခတၱေရာက္ခိုက္ ခိုနားလိုက္ ဆက္သြားလိုက္နဲ႔…….


♣♣ ခရီးသြားစဥ္ ေတြ႕မိသမွ်ကို ေတြးမိ ေရးမိျခင္းမွ်သာျဖစ္၍ အမွားပါရင္ ခြင့္လြတ္ေစခ်င္ပါတယ္။

ဒီစာကိုေရးသားစဥ္ ဂမ႓ီရကဗ်ာက်မ္း၊ လယ္တီဆရာေတာ္ႀကီး၏ ဘဝျဖစ္ေတာ္စဥ္စာအုပ္တို႔ကို ျပန္လည္ၾကည့္႐ွဳၿပီး ကူးသင့္တာေတြ ကူးထားပါတယ္။
မိမိဘေလာ့ကို submit မွန္မွန္ လုပ္ေပးျခင္းျဖင့္ မိမိဘေလာ့ ျမန္ဆန္မည္ရွင္းလင္းမည္ ေမာက္တင္ျပီး က်လာတဲ့ေဘာက္ထဲမွာ မိမိဘေလာ့လိပ္စာ ထည့္ကာ Submit ကလစ္လိုက္ပါ ဒါဆို ေနာက္ဇယားတစ္ခုမွ သင့္အီးေမးကို ထည့္ျပီး Submit လုပ္လိုက္ပါ