စိတ္တန္ခိုး ျမႇင့္တင္ေရး
တဏွာေၾကာင့္ ဒုကၡေရာက္
ဒီ ေလးလိုက္တဲ့ ခႏၶာ ဝန္ထုပ္
ဝန္ပိုးေတြ ဘာနဲ႔ပဲ ဆက္သြယ္ၾကည့္ၾကည့္ဇာတိ, ဇရာ ဗ်ာဓိ, မရဏဆိုတဲ့ တရားေတြနဲ႔ပဲ ဆက္သြယ္ၾကည့္ရမယ္၊ တစ္ေလာက ကေလးတစ္ေယာက္
ႏွစ္လရွိၿပီ၊ တစ္ေယာက္က သေႏၶသားအျဖစ္နဲ႔ က်န္ေနတယ္၊ က်န္ေနတဲ့ ကေလးကို ခြဲထုတ္လိုက္ေတာ့
ေသေရာ၊
တဏွာ ခ်ဳပ္သြားရင္ ဘာမွ ရွိမွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး၊ ဒုကၡေတြ ခံေနရတာ ဒီတဏွာေၾကာင့္
ခံေနရတာ၊ ဒုကၡသာ မရွိရင္ တဏွာက သာယာပါဦးမလား၊ ဒုကၡေတြ ေတာ္ေတာ္ စိတ္ပ်က္စရာ ေကာင္းတယ္၊
မစဥ္းစားဘဲေနလို႔ မျဖစ္ဘူး၊ ဒီခႏၶာဝန္ႀကီးဟာ အမိဝမ္းထဲမွ စၿပီး
ေသတဲ့အထိ ဒုကၡေတြ ၿခံရံေနတယ္၊ ဒုကၡေတြ ခံရတာ ဘယ္သူ႔ေၾကာင့္လဲ၊ တဏွာေၾကာင့္၊
တဏွာ ကုန္ခန္းတဲ့ ရဟႏၱာအရွင္ျမတ္ေတြဟာ ေနာက္ထပ္ တဏွာ ျဖစ္စရာ လိုပါဦးေတာ့မလား၊ မလိုေတာ့ဘူး။
တဏွာလွ်င္ ႏွစ္ေယာက္ေျမာက္
အေဖာ္
“တဏွာ ဒုတိေယာ ပုရိေသာ၊ ဒီဃမဒၶါနသံသရံ” တဏွာလွ်င္
ႏွစ္ေယာက္ေျမာက္ အေဖာ္ ရွိေသာ ေယာက်ာ္းသည္ ရွည္လ်ားစြာေသာ ေန႔ညဥ့္ပတ္လံုး ဆင္းရဲ
ရမယ္၊ “ဣတၳဘာဝအညထာဘာဝ”ဆိုတဲ့အတိုင္း တဏွာက ပါေနေတာ့ မသာယာေပဘူးလား၊ သာယာတယ္၊ မသာယာ
လို႔ေကာ ျဖစ္ပါ့မလား၊
႐ုပ္ နာမ္သာ ရွိ
အခု ဓမၼာစရိယကိုယ္ေတာ္ေလးေတြ ဘုန္းႀကီးက သီလရွိလို႔သာ ထားတာ၊ စာတတ္ေပမယ့္
သူေတာ္ေကာင္း မဟုတ္, သိကၡာ မရွိရင္ မထားပါဘူး၊ က်န္းမာေရးကိုလဲ ဂ႐ုစိုက္ၾက၊ တရားေတြက
ေကာင္းတယ္၊ မလိုက္စားလို႔ မျဖစ္ဘူး၊ အမ်ားစုအေနနဲ႔ေတာ့ လိုက္စားလာၾကၿပီ၊ စဥ္းစားၾက၊
တဏွာ ေပ်ာက္ေအာင္က ႐ုပ္နာမ္ အျဖစ္အပ်က္ကို ႐ႈလိုက္ရတယ္၊
အမိဝမ္းတြင္းမွာ ႐ုပ္ကလာပ္ သံုးစည္း, စိတ္, ေစတသိက္၊ ဒါကို ဘာနဲ႔ ၾကည့္
ၾကည့္ မျမင္ႏိုင္ဘူး၊ မျမင္ေတာ့ ဘယ္ထင္လိမ့္မလဲ၊ ေနာက္ ၇ ရက္ေလာက္ ၾကာေတာ့ အေဟာင္းက
စိတၲကၡဏ ၁၇ ခ်က္ ပ်က္ေတာ့ ခဏငယ္ ၁ ခ်က္၊ ႐ုပ္ေတြက ထပ္တိုးတယ္၊ တိုးတဲ့ ႐ုပ္ေတြက တည္၊ အရင္တိုးတဲ့
႐ုပ္ေတြက ပ်က္၊ ေနာက္ တိုးတဲ့ ႐ုပ္ေတြက
ျဖစ္၊ ျဖစ္ပ်က္ ျဖစ္ပ်က္ပဲ၊ ျဖစ္ဆဲ ပ်က္ဆဲပဲ၊ အဲဒီလို ျဖစ္ၿပီးေနာက္ ၇ ရက္ေလာက္ၾကာေတာ့
အရည္ၾကည္ တည္တယ္၊ ေနာက္ ၇ ရက္ၾကာေတာ့ အျမႇဳပ္ တည္တယ္၊ ဒီ႐ုပ္နာမ္ဟာ ဘာတစ္ခုမွ ခိုင္ၿမဲမႈ
မရွိဘူး၊ ဒီ ေလာကႀကီးမွာ ႐ုပ္နာမ္အျပင္ ဘာမွ မရွိပါဘူး၊ ပုဂိၢဳလ္ သတၲဝါ ဆိုတာလဲ မရွိဘူး။
တရားရွာ ကိုယ္မွာေတြ႕
ကိုရင္တို႔တရားရွာတယ္, တရားရွာတယ္ဆိုတာ တျခားသြားရွာေနရတာ မဟုတ္ဘူး၊ ကိုယ့္ခႏၶာကိုယ္မွာ
တရားေတြ ျပည့္ေနတာပဲ၊ ခႏၶာမွာ တရားရွာရတယ္၊ ကိုယ့္ခႏၶာကို ဉာဏ္နဲ႔ စိုက္ၾကည့္ရင္ ႐ုပ္
နာမ္ေတြဟာ နာရီ, မိနစ္, စကၠန္႔မစဲ တဖြဲဖြဲ ျဖစ္ပ်က္ေနတယ္၊ ဥဒယဗၺယဉာဏ္ အျမင္သန္မွ ေကာင္းတယ္။
လူေတြက ရိပ္သာသြား တရားအားထုတ္ၾက၊ ဘုန္းႀကီးက မသြားရဘူးလို႔မဆိုပါဘူး၊
သြားရပါတယ္၊ သြားၿပီးေတာ့စကား မ်ားေနတာကေတာ့ မေကာင္းဘူး၊ တကယ္တရားကို မိမိရရ အားထုတ္မွ
ေကာင္းတယ္၊ ခုေတာ့ တခ်ိဳ႕ေနရာေတြမွာၾကားေန ရတာက တယ္ မေကာင္းလွဘူး၊ ဘုန္းႀကီးက အျပစ္
ေျပာ ေနတာ မဟုတ္ပါဘူး၊
တရားအားထုတ္တယ္ဆိုတာ ေလာဘ ေဒါသနည္းေအာင္လို႔ အားထုတ္တာ၊ နည္းမွလဲ ေကာင္းတယ္၊
တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး ၿပိဳင္ဆိုင္ေနတာကေတာ့ မေကာင္းဘူး၊ ဗုဒၶရိပ္သာက ဒီလို မဟုတ္ဘူး၊ ေအးခ်မ္းတယ္၊
ၿငိမ္သက္တယ္၊ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ကို ရေစႏိုင္တယ္၊ ဗုဒၶရိပ္သာကို အကုန္လိုက္ မမီေတာင္ လက္လွမ္းမီသမွ်
လိုက္ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားရမယ္။
တရားအရသာ
တရားေတာ္ေတြက လိုက္စားေလ ေကာင္းေလပဲ၊ တရားေတာ္ေတြကို စဥ္းစားေနရတာ စိတ္ခ်မ္းသာတယ္၊
ေလာကအေၾကာင္းေတြ ေတြးေနရတာ သံေဝဂ ျဖစ္တယ္၊ သံေဝဂျဖစ္မွလဲ တရားဘက္ကို လိုက္ျဖစ္တယ္၊
တရားဘက္က လိုက္မွလဲ သူေတာ္ေကာင္းေတြ ျဖစ္မယ္၊ တရားကို အာ႐ံုျပဳေနေတာ့ သမာဓိ ရလာတယ္၊
သမာဓိ ရလာေတာ့ စိတ္က တည္ၾကည္လာတယ္၊
စိတ္ တည္ ၾကည္လာေတာ့ ဉာဏ္ေတြက ပြင့္လာတယ္၊ ဘုရားေပၚမွာလဲ ယံုၾကည္စိတ္ဟာ
ျပင္းထန္လာတယ္၊ တရားအေပၚမွာလဲ ယံုၾကည္စိတ္ဟာ ျပင္းထန္လာတယ္၊ ဒီေတာ့ ပိုအားထုတ္ လာတယ္၊
အားထုတ္ေလ စိတ္ခ်မ္းသာေလပဲ၊ စိတ္ခ်မ္းသာေလ တရားအရသာက ေကာင္းေလပဲ။
ဘဝအမွီေကာင္း ရွာ
ေလာကမွာ အမွီအခိုဆိုတာ ရွိရတယ္၊ တပည့္ဟာ
ဆရာကို မွီခိုေနရတယ္၊ သား သမီးမ်ားဟာ မိဘမ်ားကို မွီခိုေနရတယ္၊ ဒီအတိုင္းပဲ သံသရာသြားတဲ့အခါ တရား အမွီအခိုရွိမွ ေကာင္းတယ္၊ ဘဝ အမွီေကာင္း ရွာရတယ္၊
ဘဝအမွီေကာင္းရွာဆိုတာ ဒီဘဝမွာ အမွီေကာင္းရွိမွလဲ ေနာင္လာမယ့္ ဘဝမွာ အမွီေကာင္းမယ္၊
ဒီဘဝမွာ အမွီေကာင္းဖို႔က ပုေဗၺ စက ေကာင္းခဲ့ဦးမွ၊ ပုေဗၺ စက ေကာင္းျပန္ေသာ္လဲ
ဆရာအမွီေကာင္း ရွိဦးမွ ျဖစ္တယ္၊ ဆရာေကာင္းေနျပန္ေတာ့လဲ ထိုဆရာရဲ႕တရား အမွီေကာင္း ရဦးမွ ျဖစ္တယ္၊
ကိုယ္ကလဲ ဆရာ ဆံုးမတဲ့အတိုင္း ေကာင္းေကာင္းေနဦးမွ ျဖစ္တယ္၊ ဒါမွ
ဒီဘဝေကာ ေနာက္ ဘဝပါ အမွီေကာင္းမယ္။
ကိုယ္က်င့္တရား
ကိုယ္က်င့္တရားဟာ အလြန္ အေရးႀကီးပါတယ္၊ လူေတြမွာ ကိုယ္က်င့္တရားဟာ အေရးႀကီးဆံုးပဲ၊
လူေတြမွ မဟုတ္ဘူး၊ တို႔ ဘုန္းႀကီးေတြလဲ အေရးႀကီးတာပဲ၊ သတၲဝါေတြက ကိုယ္က်င့္တရားကို
တယ္ၿပီး တန္ဖိုးမထားခ်င္ၾကဘူး၊
မလစ္နဲ႔ လစ္ရင္ ခိုးမယ္၊ ေသာက္ မယ္၊ စားမယ္၊ ဒီလို ယုတ္မာတဲ့ စိတ္ေတြက
တယ္မ်ားၾက တာပဲ၊ ဒါေတြ ႀကီးစိုးေနသမွ် လူမ်ိဳးလဲ မေကာင္းဘူး၊ တိုင္းျပည္လဲ မေကာင္းဘူး၊
ဘုန္းႀကီးမ်ားဘက္က ၾကည့္ရင္လဲ သာသနာလဲ မေကာင္းဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ လူကလဲ လူ႔သီလ လံုေအာင္
ထိန္းလို႔၊ ဘုန္းႀကီးေတြကလဲ ကိုယ့္သီလကိုယ္ လံုၿခံဳေအာင္ထိန္းလို႔ဆိုရင္ ခုဘဝ ေနာက္ဘဝ
ႏွစ္ဖက္ေကာင္း ေကာင္းရတယ္။
ေရွးသူေတာ္ေကာင္း တို႔၏ လမ္း
ေရွးသူေတာ္ေကာင္းေတြဟာ လြန္ခဲ့ၿပီးတဲ့ အတိတ္ဘဝကလဲ
ေလာဘ, ေဒါသေတြကို ပယ္ခဲ့တယ္၊ ေနာက္ လာမယ့္ သူေတာ္ေကာင္းေတြလဲ ပယ္ရဦးမွာပဲ၊ ခု
သူေတာ္ ေကာင္းေတြလဲ ပယ္ရမွာပဲ၊ သူေတာ္ေကာင္းကို စာနဲ႔ခ်ိန္ထိုးလို႔ မရဘူး၊ သူေတာ္ေကာင္းတို႔ရဲ႕
သြားရာ လမ္းဟာ နိဗၺာန္ တစ္လမ္းပဲ ရွိတယ္၊ သူေတာ္ေကာင္းေတြရဲ႕ လမ္းကို ကိုယ္ လိုက္ႏိုင္ေအာင္
ႀကိဳးစားၾက၊ ကိုယ္နဲ႔ စပ္လာတဲ့ ကိုယ္ေတာ္ ေလးေတြကိုလဲ အေနအထိုင္, အစားအေသာက္ကအစ ျပဳျပင္
ေပးၾက၊အဖိတ္ေန႔, ဥပုသ္ေန႔ေတြမွာေခၚေခၚၿပီး ဩဝါဒေပးၾက။
သူမ်ား ဩဝါဒေပး ဆိုတာ
ဦးဇနိတေက်ာင္းထိုင္တဲ့ ရြာမွာ.. သူက ဒါယကာ, ဒါယကာမေတြကို ကိုယ့္ သား သမီး ရွင္မျပဳခင္ ဖိုးသူေတာ္
ဝတ္ထားဖို႔ရာ ဩဝါဒေပးသတဲ့၊ လူေတြက မလိုက္ႏိုင္ၾကဘူး၊ ဒါနဲ႔ စိတ္ပ်က္ၿပီး ေတာထြက္သြားသတဲ့၊
သူမ်ားဩဝါဒေပး ဆိုတာ အမ်ား လိုက္နာႏိုင္ေအာင္ ေပးရမယ္၊ တို႔ ျမတ္စြာ ဘုရားဟာ ဒါေတြ
ၾကည္ညိဳစရာ ေကာင္းတာပဲ၊ ျမတ္စြာ ဘုရားက ေယာက်ာ္းမွန္သမွ်ကို မိန္းမ မယူေစခ်င္ဘူး၊
ယူေတာ့လဲ ....
“ဥေဘာ သဒၶါ
ဝဒညဴ စ, သညတာ ဓမၼဇီဝိေနာ၊ ေတ
ေဟာႏိၱ ဇာနိပတေယာ, အညမညပိယံဝဒါ” လို႔ ေဟာေတာ္မူတယ္။
မိမိတို႔ ဇနီးေမာင္ႏွံရယ္လို႔
ျဖစ္လာရင္ ႏွစ္ေယာက္လံုး သဒၶါတရား တူမွ်ရတယ္၊ အသိဉာဏ္ တူမွ်ရတယ္၊ ကိုယ္က်င့္ သီလ ေကာင္းရမယ္၊
တရားသျဖင့္ ေရာင္းဝယ္ ေဖာက္ကား စားေသာက္ရမယ္၊ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ေျပာဆိုရင္လဲ ခ်စ္ဖြယ္ေသာ
စကားကိုပဲ ေျပာရမယ္”လို႔ ေဟာလိုက္တယ္၊ ေဟာ-ဘယ္ေလာက္ေကာင္းလဲ၊ ဒါေၾကာင့္ သူမ်ား ဩဝါဒ
ေပးတယ္ဆိုတာ လိုက္နာႏိုင္ေအာင္ ေပးရတယ္။
ဩဇာအာဏာ ေပးဆိုတာ
ဩဇာအာဏာေပးတယ္ဆိုတာ ေပးတိုင္းေကာင္းတာ မဟုတ္ဘူး၊ ဦးအဂၢ တံျမက္ စည္းသည္
ေခၚလာတယ္၊ ဒါယကာႀကီး ကလဲ သံဃိကအတြက္ မွာထားတယ္လို႔ ေျပာတယ္၊ ဦးအဂၢ ကလဲ ေခၚပါဆိုလို႔
ေခၚရတဲ့အေၾကာင္း ေျပာတယ္၊ သူ႔ အျပစ္လဲ မဟုတ္ဘူး၊ ဘုန္းႀကီးမွာ ေတာ္ေတာ္ စိတ္႐ႈပ္သြား
တယ္၊
ဘုန္းႀကီးမွာ ထာဝရဩဇာကိုမသံုးပါဘူး၊ ဒါယကာႀကီးကိုလဲ စိတ္အေႏွာင့္ အယွက္မျဖစ္ေစရဘူး၊
ကိုယ္သာ စိတ္အ႐ႈပ္ ခံမယ္၊ သူမ်ားကို ဩဇာသိပ္မသံုးဘူး၊ ဩဇာသံုးလိုက္ရင္ သူတို႔မွာ စိတ္မေကာင္းေပဘူး၊
ဒါေၾကာင့္ ဩဇာအာဏာ သံုးတယ္ဆိုတာ ေနရာတိုင္း သံုးလို႔ ေကာင္းတာ မဟုတ္ဘူး။
စိတ္ျပဒါးရွင္
ဖမ္းႏိုင္လွ်င္
ကိုရင္တို႔ ကိုယ့္စိတ္ကို ဘာဝနာနဲ႔ ထံုထားၾက၊ လံုထဲမွာ ဓာတ္လံုး ထည့္ၿပီး
ဖိုထိုးသလိုေပါ့၊ မီးဘယ္ေလာက္ရွိရင္ ျပဒါးလံုးဟာ ဘယ္အထိ တန္ခိုးထက္လာမယ္ဆိုတာ သိရသလို
စိတ္တည္း ဟူေသာ ျပဒါးလံုးေလးကို ဘာဝနာဖိုေပၚ တင္ထားလိုက္ရင္ စိတ္တန္ခိုး ဘယ္ေလာက္အထိ
တက္လာမယ္ဆိုတာ ၾကာ ေတာ့ သိလာရတာပဲ၊ စိတ္ျပဒါးလံုးကို ဖမ္းႏိုင္ဖို႔ရာ အေရး ႀကီးတယ္၊
ကဲ ... ေတာ္ၿပီ၊ သြားၾကေတာ့။
ဓမၼဗ်ဴဟာ
အတြဲ(၁၈)၊
အမွတ္(၉)
(၁၉၇၉၊ ႏိုဝင္ဘာလ)
မဟာဂႏၶာ႐ံုဆရာေတာ္၏ နံနက္ခင္း ၾသဝါဒ စာအုပ္မွ ပူေဇာ္ပါသည္။