တစ္ခါတုန္းက စာအုပ္ေလးတစ္အုပ္ ဖတ္လိုက္ရတယ္၊
“ေသရြာျပန္တို႔ရဲ႕ ဇာတ္လမ္း” ေတြထဲမွာ၊ အဲဒီရြာတစ္ရြာ ေရာက္သြားေတာ့ အဲဒီရြာက လူေတြက
ညေန ေနဝင္ၿပီးဆိုတာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ “ထြက္ေၾကေဟ့ ထြက္ၾကေဟ့” ဆိုၿပီးေတာ့ အကုန္လံုး ရြာလံုးကၽြတ္ ထြက္ၾကတယ္၊ ထြက္ၿပီး
ဘယ္သြားတုန္း ဆိုေတာ့ မီးပုံႀကီးတစ္ခုရွိတယ္၊ အဲဒီ မီးပုံႀကီးဆီသြားၿပီး ခုန္ဆင္းၾကရတာဆိုပဲ၊
မနက္မိုးလင္းေတာ့မွ ျပန္လာၾကတယ္၊ ခုန္ခုန္ခ်ၿပီး လူေတြ ေအာ္ၾကဟစ္ၾက ငိုၾကနဲ႔ တစ္ညလံုး
အဲဒီလိုပဲ၊ မီးပံုထဲခုန္ဆင္း မီးေလာင္ခံ၊ မနက္မိုးလင္းတဲ့အခါက်ေတာ့ ေအးေအးေဆးေဆးနဲ႔
ရြာထဲ ျပန္ဝင္လာၾကတယ္၊ ဒီလို ၿပိတၱာမ်ိဳးေတြလည္း ရွိတယ္ေပါ့။
အဲဒီကၽြန္းကေလးထဲမွာ ေဝမာနိကၿပိတၱာေတြက
၇-ရက္ တိတိ စည္းစိမ္ခံစားၿပီး ၇-ရက္ ေျမာက္တဲ့အခါက်ေတာ့ သူ႔ကို ေျပာထားခဲ့ေပါ့၊ “တို႔ ၇-ရက္ျပည့္ရင္ ျပန္လာခဲ့မယ္၊ မင္း မပ်င္းမရိေနရစ္” ဆိုေတာ့ သူတစ္ေယာက္တည္း ပ်င္းေတာ့ ေဖာင္ေလးစီးၿပီးေတာ့
ေရွ႕ခရီးဆက္သြားၿပိး ပင္လယ္ထဲ ေမ်ာသြားတယ္၊ ေနာက္တစ္ခါ ကၽြန္းတစ္ကၽြန္း ေရာက္သြားျပန္တယ္။
ပတၱျမားဗိမာန္နဲ႔ ေဝမာနိကၿပိတၱာမ ၈-ေယာက္နဲ႔ တစ္ခါေတြ႔ျပန္ေရာ၊ အဲဒီမွာတုန္းကလည္း ထို႔အတူပဲ
သူတို႔ကလည္း ၇-ရက္ စည္းစိမ္ခံစား၊ ၇-ရက္ ငရဲခံလိုက္ ျဖစ္ေနတာ၊ ရက္ေစ့လို႔ သူတစ္ေယာက္တည္း
ေနခဲ့ရစ္ေတာ့ ေရွ႕ခရီး ဆက္ထြက္ခဲ့တယ္။ ေရႊဗိမာန္ႀကီးနဲ႔ ကၽြန္းေလးေပၚမွာ တစ္ေယာက္တည္းေနပါလို႔
ထားလ်က္သားနဲ႔ ျဖတ္ေက်ာ္ၿပီးသြားတဲ့အခါ ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕ေရာက္သြားတယ္တဲ့။
ၿမိဳ႕ကလည္းပဲ တံတိုင္းေလးဘက္နဲ႔
တံခါးေပါက္ႀကီး ၄-ေပါက္နဲ႔၊ အဲဒီ ၿမိဳ႕ႀကီးေရာက္တဲ့အခါ ဒီၿမိဳ႕တက္ၿပီးေတာ့ ဘုရင္လုပ္မယ္လို႔
အႀကံရတယ္၊ အဲဒီၿမိဳ႕မွာ ဘယ္သူ႔ကို ပထမေတြ႔တုန္းလို႔ဆို ငရဲသားတစ္ေယာက္ ငရဲခံေနတာ သြားေတြ႔တယ္၊
သူ႔ေခါင္းေပၚမွာ သင္တုန္းစက္ႀကီး ခ်ာခ်ာလည္ၿပီးေတာ့ တစ္ေခါင္းလံုးကို လွီးျဖတ္ေနတာ၊ ေသြးေတြက ျဖာက်ေနတယ္၊
ေသြးေတြ စီးက်ေနတာ၊ ရင္ဘတ္မွာလည္းပဲ ႀကိဳးငါးသြယ္နဲ႔ စလြယ္သိုင္းကာ ထြက္ေျပးလို႔မရေအာင္
ခ်ည္ထားတာ။
အဲသလို ေခါင္းေပၚမွာ သင္တုန္းစက္ႀကီး
လည္ၿပီးေတာ့ တစ္ကိုယ္လံုးကို ခ်ည္ေႏွာင္ထားတာကို သူျမင္တဲ့အခါက်ေတာ့ “ဟာ၊ ဒီလူက အင္မတန္လွပတဲ့ ၾကာပန္းႀကီးေခါင္းေပၚ တင္ထားတာပါလား”၊ မိတၱဝိႏၵကရဲ႕ မ်က္စိထဲမွာ သင္တုန္းစက္ႀကီးက ၾကာပန္းႀကီး
ျဖစ္ေနတယ္တဲ့၊ သူမ်က္စိေတြ လည္ေနၿပီ၊
illustion ျဖစ္သြားၿပီ၊ ဘယ္သူကမွ ဖန္တီးတာမဟုတ္ဘူး၊ သူ႔ကံက ဖန္တီးတာ၊ ထိုလူကို ေႏွာင္ဖြဲ႔ထားတဲ့ ေႏွာင္ႀကိဳးေတြက်ေတာ့
တန္ဆာဆင္ထားတယ္, စလြယ္သိုင္းထားတယ္လို႔ သူ႔ မ်က္စိထဲမွာ ျမငတယ္၊ “အမယ္ေလး အလိုေလး” ေအာ္ေနတဲ့ အသံကိုေတာ့ သီခ်င္းသံလို႔
ေအာက္ေမ့တာ၊ ခုေခတ္ music ေတြနဲ႔ေတာ့ ခပ္ဆင္ဆင္ပဲ၊
အဲဒါလည္းျမင္ေရာ သူ႔စိတ္မွာ သိပ္သေဘာက်သြားၿပီး
“ဟာ -ဒီလူကေတာ့ ေလာကမွာ အေပ်ာ္ဆံုးလူ
တစ္ေယာက္ျဖစ္တယ္၊ ဝတ္ထားတဲ့ design ကလည္း လွတာကိုးေနာ္၊ ဖက္ရွင္အလွအပ ဝတ္ထားတယ္၊ ဒိဇိုင္းလွတယ္၊
ေခါင္းေပၚကလည္း ၾကာပန္းႀကီးပန္လို႔၊ တစ္ကိုယ္လံုးလည္းပဲ
နံ႔သာေတြလိမ္းထားလိုက္တာကိုး၊ မိတ္ကပ္ေတြကလည္း ေကာင္းလိုက္တာ” ၊ ေသြးေတြက်ေနတာကို မိတ္ကပ္ေတြ လိမ္းထားတယ္လို႔ ထင္တယ္၊
ဟိုကျဖင့္ ေအာ္ဟစ္ၿငီးၿငဳၿပီး နာလြန္းလို႔ ခုန္ေပါက္ေနတာကိုပဲ အဲဒီမွာ pop music နဲ႔
ကခုန္ေနတယ္လို႔ ထင္တာ၊ ခုေခတ္ အကကလည္း အဲဒါမ်ိဳးပဲေနာ္၊ ပူလွခ်ည္ရဲ႕လို႔ ေအာ္ၿပီး ခုန္ေပါက္ေနတာ၊
အၿငိမ္မွ မေနႏိုင္ပဲနဲ႔။
အဲဒီလို အေျခအေနမ်ိဳးကို ၾကည့္ၿပီးေတာ့
သူက ဘာေတြးတုန္းဆိုေတာ့ “ဒီလူဟာ ကမၻာမွာ အေပ်ာ္ဆံုးလူတစ္ေယာက္ပဲ” ၊ အနီးကပ္သြားၿပီး “ခင္ဗ်ား
ၾကာပန္းႀကီး က်ဳပ္ေပးစမ္းပါဗ်ာ” လို႔ ေတာင္းတာ၊ ဟိုလူက ၾကည့္တယ္၊ “ဟ၊ သူငယ္ခ်င္း ဒါ ၾကာပန္းမဟုတ္ဘူး၊ ဒါ သင္တုန္းစက္ႀကီး” “ခင္ဗ်ား မေပးခ်င္လို႔ လိမ္တာပါ၊ က်ဳပ္သိတာေပါ့၊
ၾကာပန္းပဲဥစၥာ”။
ဟိုလူကစဥ္းစားတယ္၊ “ေၾသာ္ ဒီေကာင္လည္း ငါ့လို အေမေစာ္ကားလာတဲ့ေကာင္ ျဖစ္ေလာက္တယ္၊
ငါေတာ့ ဝဋ္ကၽြတ္ေတာ့မွာပဲ၊ ကဲ - လိုခ်င္ရင္ယူေတာ”
ဆိုၿပီး ေခါင္းေပၚက ခၽြတ္ေပးလိုက္တယ္။
အမွန္ကေတာ့ ဝဋ္ကၽြတ္လို႔ ခၽြတ္လို႔ရတာ၊
ဝဋ္မကၽြတ္ရင္ ခၽြတ္လို႔မရဘူး၊ ဝဋ္ကၽြတ္ေတာ့ ေခါင္းကိုင္လုိက္တာနဲ႔ ဒီ သင္တုန္းစက္ႀကီးက
ျပဳတ္လာတာ၊ ျပဳတ္လာတဲ့ တစ္ၿပိဳင္နက္ “ေရာ့” ဆိုၿပီး လွမ္းပစ္ေပးလုိက္တယ္၊
သူ႔ေခါင္းေပၚ ေရာက္သြားတယ္၊
ေခါင္းေျပာင္းလုိက္ၿပီ။ ေခါင္းေပၚေရာက္တာနဲ႔ သင္တုန္းစက္က ခုတ္ေတာ့တာပဲ။ ခုတ္လိုက္ၿပီဆိုမွ
ၾကာပန္းမဟုတ္ဘူးမွန္း သိတယ္တဲ့၊ အဲဒါေျပာတာ “ထိပ္ခ်မွ စားျပမွန္း သိတယ္” ဆိုတာ။ အဲဒီက်ေတာ့ “ခင္ဗ်ားဟာႀကီး
ျပန္ယူျပန္ယူ” လို႔ ေအာ္ေတာ့ ဟိုလူက ဘယ္ေရာက္သြားမွန္း
မသိေတာ့ဘူး၊ အဲဒါ အရွင္လတ္လတ္ ငရဲခံရတယ္ေပ့ါ။
စာထဲမွာေတာ့ အရွင္လတ္လတ္ပံုစံမ်ိဳး
ေရးထားတယ္၊ သို႔ေသာ္လည္း အဲဒီဒဏ္ရာနဲ႔ သူဟာ ေသဆံုးသြားၿပီး ဒီေနရွာမွာပဲ ျပန္ေမြးတယ္လို႔
ယူဆရမွာေပါ့၊ ဘာျဖစ္လို႔တုန္းဆုိေတာ့ လူ႔ရဲ႕သေႏၶစိတ္နဲ႔ ငရဲသားေတြန႔ဲ သေႏၶစိတ္က တူမွ
မတူတာေနာ္၊ အဲဒီေတာ့ အရွင္လတ္လတ္ ငရဲခံရတယ္လို႔ ေျပာခ်င္ေျပာ၊ သို႔မဟုတ္ မိတၱဝိႏၵကဟာ
သင္တုန္းစက္ႀကီးနဲ႔ လူစင္စစ္ဆုိရင္ အၾကာႀကီး ဘယ္အခုတ္ခံႏိုင္မလဲ၊ လူစင္စစ္ မဟုတ္ေတာ့ဘူး၊
သင္တုန္းစက္လည္တဲ့အခါ ေသြးေတြ အထြက္လြန္ၿပီး ေသမွာေပါ့၊ အဲဒီေနာက္မွာေတာ့ ကံမကုန္မခ်င္း
ငရဲသားဘဝ ခံေနရၿပီ၊ ဒါလည္း ၅၅၀ ဇာတ္ထဲမွာ ပါတယ္။
႐ုကၡစိုးနတ္ႀကီးတစ္ဦး အၿခံအရံေတြနဲ႔
အနီးနားေရာက္လာတဲ့အခါ “သူ ဘာေၾကာင့္ ဒီလိုျဖစ္ရသလဲ” ဆိုေတာ့ “မင္းအေမပစ္မွားခဲ့လို႔ ဒီလိုျဖစ္ရတာ” လို႔ ႐ုကၡစိုးနတ္ႀကီးက ျပန္ေျဖတယ္။ “ဒါျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ဘယ္ေလာက္အထိေအာင္ ခံရမွာတုန္း၊ ဒီဝဋ္က
ဘယ္ေတာ့ ကၽြတ္မွာတုန္း” ဆိုေတာ့ “မင္းကံ မကုန္မခ်င္း ခံရမယ္” လု႔ိ အဲလို ေျပာသြားတယ္၊ ဒါ ၅၅၀ ဖတ္ၾကည့္ရင္ ေတြ႔မယ္ေနာ္၊
ဒါ ဥေပေစၦဒကကံနဲ႔ ေသတာ။
ဥေပစၦဒကနဲ႔ ေသတာေတြက အမ်ားႀကီး၊
နတ္ျပည္ေတြမွာလည္း ရွိတယ္၊ နတ္ျပည္ေတြမွာလည္း “ခိၮာပေဒါသိက” “မေနာပေဒါသိက” နတ္ဆိုတာရွိတယ္၊ ဒီဃနိကာယ္ ျဗဟၼဇာလသုတ္မွာ အဲဒီနတ္ေတြအေၾကာင္း
ေဟာထားတာ ရွိတယ္၊ ခိၮာပေဒါသိက နတ္ဆိုတာ
ခိၮာ - ဆိုတာ ေပ်ာ္ရႊင္တာ, အေပ်ာ္လြန္တာ၊
အေပ်ာ္လြန္လို႔ ပေဒါသိက - ဘဝႀကီးတစ္ခုလံုး
ပ်က္စီးသြားတယ္။
ဧၿပီလ သႀကၤန္က်တဲ့အခါ အဲဒီ ခိၮာပေဒါသိက ေတြအမ်ားႀကီးပဲ။ အေပ်ာ္လြန္ၿပီးေတာ့
လူ႔ျပည္မွာလည္း ရွိတာပဲ၊ နတ္ျပည္မွာ ခိၮာပေဒါသိက
နတ္ဆိုတာ ကာမဂုဏ္အာ႐ံုေတြနဲ႔ သိပ္ၿပီးေပ်ာ္ေနေတာ့ စားရမယ့္အခ်ိန္ ေသာက္ရမယ့္အခ်ိန္ေတြေမ့တာ၊
လူ႔ျပည္က ကေလးေတြေတာင္မွ ကစားေနတယ္ဆို အေမလုပ္တဲ့သူ အေဖလုပ္တဲ့သူက အတင္းေခၚေကၽြးရတယ္ေလ၊
နတ္ျပည္မွာ ဒီ့ထက္ေကာင္းတာေပါ့၊ နတ္ျပည္မွာလည္းပဲ pop music ေတြရွိမွာပဲ။
နတ္ဆိုတာ တစ္ေန႔တစ္ခါ နတ္သုဒၶါကို
အခ်ိန္မွန္ စားရတယ္၊ သူတို႔လည္း သေဗၺသတၱာ အာဟာရဌိတိကာ
ထဲပါတယ္၊ အာဟာရစားရတာ။ ျဗဟၼာက်ေတာ့ ပီတိဘကၡ၊
ပီတိနဲ႔ ေနတာ၊ အစာစားစရာ မလုိေတာ့ဘူး။ နတ္ေတြက်ေတာ့ သူတို႔ေတြရဲ႕ ခႏၶာကိုယ္က ကဗဠိကာရ အာဟာရ အစာၾကမ္းေလးတစ္ခု စားေပးရတယ္၊
အဲဒီ အစာအာဟာရေလးတစ္ခု စားေပးမွ အတြင္းထဲက အစာအာဟာရနဲ႔ အျပင္ဘက္က အစာအာဟာရေပါင္းၿပီး
ခႏၶာကိုယ္ကို maintain လုပ္ႏိုင္တယ္တဲ့။
နတ္ေတြရဲ႕ သႏၱာန္မွာရွိတဲ့ ပါစက
ေတေဇာ အစာခ်က္တဲ့ ေတေဇာဓာတ္ကို ထိန္းေပးဖို႔ အစာအာဟာရကို ပံုမွန္စားရတယ္၊ အေပ်ာ္လြန္တဲ့အခါ
အစာစားခ်ိန္ မစားဘဲနဲ႔ လြန္သြားတာ၊ အခ်ိန္လြန္သြားတဲ့အခါ ဝမ္းမိးက သူတို႔ ခႏၶာကိုယ္ကို
ေလာင္တာ၊ ဝမ္းမီးေလာင္ၿပီး ခုေခတ္လူေတြ ေျပာသလိုေပါ့၊ အစာအိမ္က acid ဓာတ္ေတြ ထြက္လာၿပီး
gastritis ျဖစ္တယ္ေပါ့၊ အစာအိမ္ေရာဂါရတယ္။
လူေတြက်ေတာ့ လူရဲ႕ ခႏၶာကိုယ္ တည္ေဆာက္ပံုက
ၾကမ္းတမ္းတယ္၊ လူေတြ ေသသြားတဲ့အခါ လူအေကာင္လုိက္ႀကိး က်န္ရစ္တယ္၊ နတ္ေတြရဲ႕ ခႏၶာကိုယ္က
အဲဒီလို မဟုတ္ဘူး၊ လူေတြရဲ႕ မ်က္စိနဲ႔ မျမင္ရေလာက္ေအာင္ သိမ္ေမြ႔တယ္၊ ေသသြားရင္လည္း
ေပ်ာက္သြားေရာ၊ ဘာမွမက်န္ရစ္ဘူး၊ နတ္အေလာင္းနတ္မသာခ်စရာ မလိုဘူး၊ ဂူတည္စရာ မလိုဘူးေနာ္၊
ေသသြားရင္ ေပ်ာက္သြားေရာ၊ တစ္ခါတည္း မီးေတာက္ကေလး ၿငိမ္သလို ၿငိမ္းသြားတယ္၊ လူေတြက်ေတာ့
အေလာင္းက်န္ရစ္တယ္၊ ဥတုဇ႐ုပ္ကလာပ္ တဲ့၊ ဥတုဇ႐ုပ္ကလာပ္ ဆိုတာႀကီးကို သၿဂၤ ိဳလ္ေနရတာ
သၿဂၤ ိဳလ္စရိတ္ေတြ တက္လာတာေပါ့။
နတ္ေတြရဲ႕ ခႏၶာကိုယ္က အလြန္သိမ္ေမြ႔တဲ့အတြက္ေၾကာင့္
သူတို႔ရဲ႕ ပကတိ႐ုပ္အဆင္းကို လူသားေတြရဲ႕ ပကတိမ်က္စိနဲ႔ ျမင္လို႔မရဘူး၊ သူတို႔က ႐ုပ္ၾကမ္းဖန္ဆင္းျပေတာ့မွ
ျမင္ရတယ္၊ အဲဒီနတ္ေတြ စားခိ်န္လြန္ရင္ အခ်ိန္လြန္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ စုတိစိတ္က်ၿပီးေတာ့
ေသေရာ၊ အဲလို နတ္မ်ိဳးကို ခိၮာပေဒါသိက နတ္လို႔
ေခၚတာပဲ၊ ဥေပေစၦဒကံနဲ႔ ေသတယ္လို႔ ေျပာရမယ္၊ ေသပံုေသနည္းက ဥေပေစၦဒကကံဆိုတာ ကံခ်ည္းမဟုတ္ဘူး၊
ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ျဖတ္ေတာက္ပစ္လိုက္တဲ့ အေၾကာင္းတရားအားလံုးကို လယ္တီဆရာေတာ္ႀကီးကေတာ့ ေျပာထားတယ္။
***ေဒါက္တာနႏၵမာလာဘိဝံသ၏
အဘိဓမၼာျမတ္ေဒသနာ(ဒုတိယတြဲ) မွ ပူေဇာ္ပါသည္။
*** ဆက္လက္ပူေဇာ္ပါမည္။