ေနာက္တစ္ခါ
မေနာပေဒါသိက နတ္ဆိုတာလည္း ရွိေသးတယ္။ မေနာပေဒါသိက ဆိုတာ စိတ္ဆိုးလို႔ ေသတာ၊ လူေတြ
က်ေတာ့ စိတ္ဆိုး႐ံုနဲ႔ေသတာရွားတယ္။ ေသတဲ့သူက heart attack နဲ႔ ႏွလံုးေရာဂါရိွရင္ေတာ့
စိတ္ဆိုးရင္ ေသတာ၊ ဒါ့ျပင္ ေရာဂါနဲ႔ ေသခ်င္ေသမွာေပါ့၊ လူ႔ရဲ႕ ခႏၶာကိုယ္က ၾကမ္းတယ္၊
နတ္ေတြက်ေတာ့ စိတ္ဆိုးခံလို႔ မရဘူး၊ စိတ္ဆိုးလို႔ရွိလွ်င္ နတ္က ေသမွာ၊ လူေတြလည္း စိတ္ဆိုးလို႔သာ
ေသမယ္ဆိုရင္ စိတ္ဆိုးရဲမွာ မဟုတ္ဘူး။
အဲဒီနတ္ေတြ ဘယ္လို စိတ္ဆိုးၾကသလဲဆိုရင္
နတ္ေတြ ဥယ်ာဥ္သြားၾကတယ္၊ သြားတဲ့အခါ လမ္းမွာ ဆံုၾကတယ္ေပါ့၊ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး စည္းစိမ္ခ်မ္းသာခ်င္းက
မတူဘူး၊ အတိတ္ဘဝက ကံရွိရင္ ရွိသလို ေတာက္ေတာက္ေျပာင္ေျပာင္၊ လူေတြမွာလည္း ရွိတာေပါ့၊
ဒီလူက ကားေကာင္းႀကီး စီးလာတယ္၊ ဟိုလူက ကားစုတ္စီးလာတယ္၊ ကားစုတ္ စီးလာတဲ့သူက ကားေကာင္း
စီးလားတဲ့သူကို မနာလိုတဲ့အၾကည့္နဲ႔ ၾကည့္တယ္။
အဲဒါမ်ိဳးလိုပဲ နတ္ေတြမွာလည္း အၿခံအရံနဲ႔
ခမ္းခမ္းနားနားႀကီး ထြက္လာတဲ့အခါ အၿခံအရံနည္းနည္းနဲ႔ မေတာက္ေျပာင္တဲ့နတ္က ၾကည့္တာေပါ့၊
ၾကည့္တဲ့အခါ မ်က္ေစာင္းေလးထုိးၿပီးေတာ့ ၾကည့္တယ္၊ မ်က္ေစာင္းေလးထိုးၾကည့္ၿပီး ေမးေငါ့တယ္။
အဲလို ေမးေငါ့တာကို ဟိုနတ္ကလည္း ျမင္တယ္၊ ဒီေကာင္ ငါ့ကို မနာလို ျဖစ္ေနတယ္။ သူကလည္း
ျပန္ၿပီးေတာ့ ငါ့ကုသိုလ္ကံနဲ႔ ငါျဖစ္တာ၊ မင္းနဲ႔ ဘာဆိုင္လို႔လဲ ဆိုၿပီးေတာ့ ျပန္စိတ္ဆိုးတယ္၊
ဒီနတ္ကလည္း “ ဒီေကာင္ ၾကြားတားတားနဲ႔” ဆိုၿပီး စိတ္ဆိုးတယ္၊ ၂-ေယာက္ စိတ္ဆိုးတဲ့အခါ ဟိုနတ္ကလည္း စိတ္ဆိုး၊ ဒီနတ္ကလည္း
စိတ္ဆိုးနဲ႔၊ စိတ္ဆိုးတယ္ဆိုတာ သိသာတယ္၊ စိတ္ဆိုးတဲ့မ်က္ႏွာ
မသိသာဘူးလား၊ သိသာပါတယ္၊ သိသာသည့္အတြက္ေၾကာင့္ ဟိုကလည္း စိတ္ဆိုး၊ ဒီကလည္း စိတ္ဆိုး၊
ဒါေပမယ့္ လူေတြလိုေတာ့ ထ,မထိုးၾကပါဘူး၊ စိတ္ဆိုးတာပဲ ရွိတယ္။
အဲသလို ကိုယ့္ရဲ႕ေဒါသကို မထိန္းႏိုင္တဲ့အခါ
အဲဒီနတ္ေတြ တစ္ဦးေဒါသ တစ္ဦးကူးၿပီးေတာ့ “မင္းနဲ႔ ဘာဆိုင္လို႔ ၾကည့္ရတာတုန္း”၊ ဟိုကလည္းပဲ “ငါ့ဟာငါၾကည့္တာ မင္းနဲ႔ ဘာဆိုင္တုန္း” ဆိုၿပီးေတာ့ ေဟာ ေဒါသေတြ မထိန္းႏိုင္ၾကဘူး။ အဲဒီနတ္ ႏွစ္ေယာက္စလံုးဟာ
ေဒါသမီးအေလာင္ခံရၿပီး ေပ်ာက္ကြယ္သြားၾကတယ္၊ ေသဆံုးသြားၾကတယ္တဲ့၊ အဲဒီနတ္မ်ိဳးကို မေနာပေဒါသိက နတ္လို႔ေခၚတယ္၊ အဲလို ေသတဲ့နတ္လည္းရွိတယ္၊
ဒါလည္း ဥပေစၧဒကမရဏ လို႔ ေခၚရမွာပဲ။
ေအး တျခား ဥပေစၧဒကေတြထဲမွာ လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ကေတာ့
ေရာဂါျဖစ္လို႔ ေသတာေတြလည္း ဥပေစၧဒကမရဏထဲမွာ ထည့္ထားတယ္၊ ဘာျဖစ္လို႔တုန္းဆိုေတာ့ ေရာဂါက
ကံေၾကာင့္ခ်ည္းျဖစ္တာ မဟုတ္ဘူး၊ ေလေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ ေရာဂါရွိတယ္ - ဝါတသမု႒ာနေနာ္၊ သလိပ္ေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ ေရာဂါရွိတယ္-
ေသမွသမု႒ာန၊ သည္းေျခေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ေရာဂါ-
ပိတၱသမု႒ာန၊ ေနာက္ ဥတုဝိပရိဏာမ - ဥတုေျပာင္းလဲလို႔ ေရာဂါရတာတဲ့၊
ဝိသမပရိဟာရ - အေနအထိုင္ မတက္လို႔ ေရာဂါရတာတဲ့၊
ၾသပကၠမိက၊ သူ႔လံု႔လ၊ ကိုယ့္လံု႔လေၾကာင့္
ေရာဂါရတာ၊ သႏိၷပါတ - ေလ၊ သလိပ္၊ သည္းေျခ၊
သံုးခုျဖစ္ေစ၊ ႏွစ္ခုျဖစ္ေစ ေပါင္းၿပီးေတာ့ ေရာဂါရတာ။ ေနာက္ဆံုးကေတာ့ ကမၼဝိပါကဇ - ကံရဲ႕ အက်ိဳးအေနနဲ႔ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ေရာဂါလို႔
ေရာဂါရွစ္မ်ိဳးရွိတယ္။
ေလေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ေရာဂါ၊ သလိပ္ေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ေရာဂါ၊
သည္းေျခေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ေရာဂါ၊ သႏိၷပါတေရာဂါ၊ ဥတုဝိပရိဏာမ၊ ဝိသမပရိဟာရဇ၊ ၾသပကၠမိက (စုန္းေတြ
နတ္ေတြ ကိုယ့္ကို္ျပဳစားခံစားရတာ အပါအဝင္)၊ ကမၼဝိပါကဇ ဆိုၿပီးေတာ့ “သီဝကသုတ္” မွာ ေရာဂါ ၈-မ်ိဳး ျပထားတယ္၊ သံယုတ္ထဲမွာ
အဲဒီသုတ္ပါတယ္။
အဲဒီလို ေရာဂါ ၈-မ်ိဳး ကမၼဝိပါကဇနဲ႔
က်န္တဲ့ ၇-မ်ိဳးက လူေတြရဲ႕ သႏၲာနမွာ ျဖစ္ေပၚလာလို႔ ဒီလူဟာ ဒီေရာဂါေၾကာင့္ ေသဆံုးရတယ္ဆုိလို႔ရွိရင္ ဒါလည္းပဲ ဥေပေစၧတကမရဏပဲလို႔ လယ္တီဆရာေတာ္ႀကီးက ဒီလိုေရးတယ္ေနာ္၊
ေသေလာက္ေအာင္ ေရာဂါတစ္ခုျဖစ္လာလို႔ သက္တမ္းမေစ့ခင္ ကံမကုန္ခင္ ေသသြားတယ္လို႔ ဒီလိုဆိုတယ္၊
အဲဒီေတာ့ လူ႔ေလာကမွာ ရွာၾကည့္မယ္ဆိုရင္ အမ်ားႀကီးေပါ့။
ၾသပကၠမိတ ဆုိတာ သူမ်ားက သတ္လို႔ေသတယ္၊
ကားက ကိုယ့္ကို ဝင္တိုက္သြားလို႔ ေသတယ္၊ ေနာက္ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ အိမ္ေပၚက လိမ့္က်လို႔ေသတယ္၊
ကိုယ့္ဟာကို သတ္ေသတယ္၊ အမ်ိဳးစံုေပါ့။ မေတာ္တဆ ေသနတ္မွန္လို႔ေသတယ္၊ ဘာျဖစ္လို႔ ေသတယ္၊
ညာျဖစ္လို႔ ေသတယ္။ အမ်ားႀကီးပဲေပါ့၊ လူ႔ေလာက လူျဖစ္လာတယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ အဲဒီ ေသျခင္းအေၾကာင္း
ေလးမ်ိဳးထဲက တစ္ခုခုနဲ႔ လူေတြ သတၱဝါေတြဟာ ေသဆံုးၾကတရတယ္တဲ့။
ေသဆံုးၿပီဆိုလိုက္တဲ့ အခ်ိန္ပိုင္းေလးမွာ
ဘယ္လိုနည္းနဲ႔ပဲေသေသ ေသခါနီးအခ်ိန္မွာ လူ႔ရဲ႕ႏွလံုးသားဟာ အားေပ်ာ့လာတယ္၊ အားေပ်ာ့လာတဲ့အတြက္ေၾကာင့္
“မရဏသႏၷေဇာ” လို႔ ေသခါနီးမွာ ေဇာစိတ္ေတြ ျဖစ္လာတယ္၊ အဲဒီေဇာစိတ္ေတြဟာ
ဘာကို အာ႐ံုယူၿပီးေတာ့ျဖစ္တုန္းဆိုလို႔ရွိရင္ ေသခါနီးဆဲဆဲမွာ လူဟာ မ်က္စိက ျမင္တာပဲျဖစ္ေစ,
နားက ၾကားတာပဲျဖစ္ေစ သို႔မဟုတ္ စိတ္ထဲမွာ အိမ္မက္မ္ကသလို ေပၚတာမ်ိဳးပဲ ျဖစ္ေစ မ်က္စိကလည္း
ျမင္လို႔ရတယ္၊ ကံ ကမၼနိမိတ္ ဂတိနိမိတ္ကို အာ႐ံုယူၿပီးျဖစ္တယ္။
ေသခါနီးမွာ ပဋိသေႏၶကို အက်ိဳးေပးမယ့္
ကံတရားရဲ႕ စြမ္းအား သို႔မဟုတ္ ထင္ဟပ္ေပၚလြင္ေစတက္တဲ့ ကံရဲ႕စြမ္းအား၊ အဲဒီကံရဲ႕စြမ္းအားေၾကာင့္
ေနာက္ဘဝမွာ ပဋိသေႏၶအက်ိဳးေပးမယ့္ ကံကိုေသာ္လည္းေကာင္း, ထိုကံျပဳေနတဲ့ အခ်ိန္ကာလ အေျခအေနကိုေသာ္လည္းေကာင္း,
သြားရမယ့္ ဘဝရဲ႕ အရိပ္အေယာင္ကိုေသာ္လည္းေကာင္း ဒီတစ္ခုခုကို ျမငၿပီေးတာ့ အဲဒီစိတ္က
အဲဒီအာ႐ံုနဲ႔ပဲ နစ္ေျမာေနတဲ့အခ်ိန္မွာစုတိစိတ္ကေလး က်သြားတယ္။
မေသခင္တကညး္က ကံ ကမၼနိမတ္ ဂတိနိမိတ္ဆိုတဲ့
အာ႐ံု တစ္ခုခုကို အာ႐ံုျပဳထားသည့္အတိုင္း ထိုအာ႐ံုကို အဝိဇၨာက ဖံုးကြယ္ေပးတယ္။ အျပစ္အနာဆာ
မျမင္ရေအာင္ ဖံုးကြယ္ေပးတယ္၊ တဏွာက တြယ္တာတယ္၊ အာ႐ံုေပးမွာ စိတ္ကိုညႊတ္သြားေစတယ္၊ အဲသလို
ညႊတ္သြားၿပီးေတာ့ ထိုေတြးေတာေနတဲ့ စိတ္အစဥ္, ထိတ္လန္႔ေၾကာက္လန္႔ေနတဲ့ စိတ္အစဥ္၊ အဲဒီ
စိတ္အစဥ္ေပးလာတယ္လို႔ ဒီလိုေျပာတာေနာ္။
အဲဒီစုတိစိတ္ကေလး ေပၚလာလိုက္တာနဲ႔
တစ္ၿပိဳက္နက္ ဒီဘဝမွာ ရွိတဲ့ ကမၼဇ႐ုပ္အားလံုးသည္ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားတယ္၊ ကံေၾကာင့္ျဖစ္တာေတြမွန္သမွ်
အတိတ္ဘဝကလာခဲ့တဲ့ ပဋိသေႏၶအက်ိဳးကို ေပးလုိက္တဲ့ကံ။ ထို ပဋိသေႏၶအက်ိဳးကို ေပးလို္က္တဲ့
ကံကေနထုတ္လုပ္တဲ့ ကမၼဇ႐ုပ္ေတြ၊ အဲဒါေတြဟာ တစ္ၿပိဳင္နက္ ခ်ဳပ္ၿပီးေတာ့ သြားၾကတယ္တဲ့၊
ခ်ဳပ္သြားလို႔ရွိရင္ ေသတယ္လို႔ သတ္မွတ္ရတယ္။
အဲဒီေတာ့ ေသတယ္လို႔ သတ္မွတ္တာက
ႏွလံုးခုန္ရပ္သြားတာနဲ႔တင္ ေသတယ္လို႔ သတ္မွတ္လို႔ မရဘူးေနာ္။ ပိဋကတ္စာေပအရ ေျပာမယ္ဆိုရင္
ေသတယ္ဆိုတာ အဂၤ ါ ၃-ခ်က္ ညီမွသာ ေျပာရမယ္တဲ့၊ ဘာတုန္းဆိုရင္ -
“အာယု ဥသၼာစ ဝိညာဏံ၊
ယဒါ
ကာယံ ဇဟႏိၲမံ၊
အပဝိေဒါၶ
တဒါေသတိ၊
နိရတၱံဝ
ကဠိဂၤရံ”
တဲ့။ သံယုတၱနိကာယ္
ေဖကာပိ႑ဴပ သုတ္မွာ ဆိုထားတာ။
အာယု - ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ ႐ုပ္ဓမၼ နာမ္ဓမၼေတြကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္တဲ့
ဇီဝိတဆိုတဲ့အသက္၊ အဲဒါလည္းပဲ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားတာျဖစ္ရမယ္တဲ့၊ ဥသၼာ - ကံေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ ေတေဇာဓာတ္ အေငြ႔ ခႏၶာကိုယ္အေငြ႔ ကံေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ဟာလည္းပဲ
ဆက္လက္မျဖစ္ေပၚေတာ့ဘူး၊ အသစ္မလာေတာ့ဘူးေပါ့၊ အေဟာင္းက ေတာ့ ရွိေကာင္းရွိေနဦးမယ္ေပါ့၊
ကမၼဇ႐ုပ္ကလည္း ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားတယ္တဲ့၊ ေတေဇာဓာတ္လည္း ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားတယ္၊ ဝိညာဏ - လို႔ဆိုတဲ့ ဘဝင္စိတ္အစဥ္၊ စိတ္အားလံုးဟာလည္းပဲ
ခ်ဳပ္ၿငိမ္းၿပီး သြားတယ္၊ အဲဒီ “အာယု၊
ဥသၼာ၊ ဝိညာဏ” လို႔ဆိုတဲ့ ဒီ ၃-ခု ခ်ဳပ္သြားၿပီ၊လံုးဝရပ္ဆိုင္းသြားၿပီဆိုရင္
ဒါေသတယ္လို႔ သတ္မွတ္ရတယ္၊ အဲဒါမဟုတ္ဘဲနဲ႔ အသက္မ႐ွဴေတာ့တာနဲ႔ ေသတယ္လို႔ ဆိုၿပီး သြားဆံုးျဖတ္ရင္
ျပႆနာေတြ တက္မယ္၊ ခုေခတ္မွာလည္းပဲ ဒါမ်ိဳးေတြ ရွိတက္တယ္ေနာ္။
ဘုန္းႀကီးတို႔ ငယ္ငယ္က သတင္းစာတစ္ေစာင္မွာ
ဖတ္ဖူးတယ္။ ဗမာျပည္မွာလည္း ဒီလိုဝတၳဳေတြ ရိွတာပဲ၊ အဂၤလားေဒ့ရွ္မွာ ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ဝတၳဳေလးတစ္ခု၊
သတင္းစာ အပိုင္းအစေလးထဲမွာ ဖတ္ရတာ၊ အဲဒီ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္မွာ လူတစ္ေယာက္ကို ေသၿပီလို႔ ဆရာဝန္ကေန
နားၾကပ္နဲ႔ေထာက္ ဆံုးျဖတ္လိုက္တာ၊ သူက တျခားဘာသာဝင္ဆိုေတာ့ ေန႔ခ်င္းရက္ခ်င္း သူ႔ကို
သြားျမွဳပ္လိုက္ၾကတယ္၊ ျမွဳပ္တဲ့အခါမွာ ခပ္ဖြဖြျမွဳပ္တယ္၊ သူ႔ကို မီးသၿဂၤ ိဳလ္လိုက္ရင္ေတာ့
အစပါ ေပ်ာက္သြားမွာေပါ့ေနာ္၊ ေျမႀကီးထဲ ျမွဳပ္လိုက္တယ္၊ ၅-နာရီေလာက္ၾကာတဲ့အခါ ျပန္သတိလည္လာတယ္။
သတိလည္လာတဲ့အခါ လူငယ္လူရြယ္ဆိုေတာ့ အားေကာင္းတယ္၊ ေျမႀကီးပံုထဲကေန တြန္းၿပီးေတာ့ ထြက္လာတယ္၊
အိမ္ျပန္လာတယ္၊ အိမ္ကလူေတြက ေၾကာက္လို႔ လက္မခံရဲဘူး၊ ေသလို႔ ျမွဳပ္ထားၿပီး အိမ္ျပန္ေရာက္လာတယ္ဆိုေတာ့
တေစၦလို႔ ေအာက္ေမ့မွာေပါ့ေနာ္၊ အဲဒီအခါမွာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေပးတဲ့ ဆရာဝန္ကို တရားစြဲတယ္ဆိုတဲ့
ဇာတ္လမ္းေလး တစ္ခုေတြ႔တယ္။
ဒါထက္ အျဖစ္အပ်က္ လြန္ခဲ့တဲ့ ၄-၅
ႏွစ္က ထင္ပါရဲ႕၊ မႏၲေလးမွာလည္း အဲသလို အျဖစ္အပ်က္မ်ိဳး တစ္ခုႀကံဳတယ္၊ တ႐ုတ္အမ်ိဳးသမီးေလးတစ္ေယာက္၊
ေသၿပီဆိုၿပီး ၾကာနီကန္ သုသာန္ပို႔တယ္၊ သုသာန္ဝေရာက္တဲ့အခါ သတိလည္လာတယ္၊ ဒီေတာ့ မဂၤလာမရွိဘူးဆိုၿပီးေတာ့
အဲဒီကေလးမေလး အိမ္ျပန္မေခၚေတာ့ဘူးတဲ့၊ အိမ္ျပန္မေခၚဘဲနဲ႔ အဲဒီသုသာန္နားမွာပဲ တိုက္ကေလးေဆာက္ေပးထားတယ္လို႔
ေျပာတယ္။
ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ေရွးတုန္းက လူတစ္ဦးေသတယ္
ဆိုလို႔ရွိရင္ ၇-ရက္ေလာက္ ထားေလ့ရွိၾကတယ္၊ အခုေတာ့ အဲလို မထားၾကဘူး၊ ဒီေန႔ေသ မနက္ျဖန္
သၿဂၤ ိဳလ္။ လုပ္ပစ္လိုက္ၾကတဲ့အခါ ကံမေကာင္းအေၾကာင္းမလွတဲ့သူတခ်ဳိ႕ ေရခဲတိုက္ထဲ ပို႔လိုက္တယ္၊
ေရခဲတိုက္ထဲ ဝုန္းဒိုင္းလုပ္ေနေတာ့ သရဲေျခာက္တယ္ဆိုၿပီး အ႐ိုက္သတ္ခံေနရဦးမယ္။
တစ္ခါတုန္းက ေျပာသံၾကားဖူးတယ္၊
ေတာရြာတစ္ရြာမွာ အသက္ႀကီးႀကီး လူႀကီးတစ္ေယာက္ ေသၿပီဆိုၿပီး သြားျမွဳပ္ၾကတယ္၊ ျမွဳပ္မလို႔
တြင္းထဲထည့္ၿပီး ေျမႀကီး တစ္ေဂၚႏွစ္ေဂၚထည့္လိုက္ခါရွိေသး၊ သူက ျပန္သတိလည္းလာၿပီး ေရေတာင္းတယ္၊
အဲဒီလို အသက္ရွင္တာကို ကယ္ရမယ့္အစား မကယ္ဘဲနဲ႔ ေၾကာက္ေၾကာက္နဲ႔ ေခါင္းကို တူနဲ႔ထုၿပီး
ျပန္ၿပီး ျမွဳပ္လုိက္သတဲ့၊ အဲသလို ဇာတ္လမ္းေတြလည္း ၾကားဖူးတာပဲ၊ ဒီေတာ့ ဘဝဆိုတာ ကံတရားအတိုင္းပဲလို႔
ျမန္မာေတြ ေတြးတဲ့အတိုင္းေတြးရင္ စိတ္သက္သာတာေပါ့ေနာ္။
အဲဒါေၾကာင့္မို႔ိလု႔ိ ေသဆံုးျခင္းဆိုတာ
အာယု၊ ဥသၼာ၊ ဝိညာဏ္ရယ္၊ အဲဒီ ၃-ခု ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားၿပီဆိုမွ ျဖစ္တာ။ အဲဒီ ခႏၶာကိုယ္ႀကီးက
အပူဓာတ္ temperature ေတြလည္းပဲ လံုးဝခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားတယ္၊ ဇီဝိတဆိုတဲ့ အသက္လည္း ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားတယ္၊
ဝိညာဏ္ဆိုတဲ့ စိတ္လည္း ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားၿပီ ဆိုလို႔ရွိရင္ေတာ့ ဒါ လံုးဝေသခ်ာတယ္လို႔
ဒီလိုမွတ္ခ်က္ခ်ရတယ္။ ေဆးပညာအရေတာ့ တစ္မ်ိဳး ယူေကာင္းယူမယ္ေပါ့၊ ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ က်မ္းစာအရကေတာ့
အဲဒီအတိုင္းပဲ၊ ဒီအေၾကာင္း ၃-မ်ိဳး ခ်ဳပ္ၿငိမ္းၿပီဆိုရင္ ေသၿပီလို႔ သတ္မွတ္တယ္တဲ့၊
ကဲ - ေသျခင္းအေၾကာင္း ေသပံုေသနည္း ၄-မ်ိဳးတဲ့။
ဒီလို ေသတဲ့အခါမွာ အာ႐ံုနိမိတ္ေတြက
အင္မတန္မွ အေရးႀကီးတယ္၊ ေျပာင္းလဲေပးလို႔ရတဲ့ အာ႐ံုနိမိတ္ေတြရွိတယ္၊ ေသခါနီးမွာ မိမိရဲ႕
ကံအားေလ်ာ္စြာ ေကာင္းတာေတြလည္း ထင္၊ မေကာင္းတာေတြလည္း ထင္၊ အဲဒီေတာ့ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြ
အေနနဲ႔ကေတာ့ ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္ ေရာက္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ကို အနီးအနားမွာ ဟိုေျပာဒီေျပာ
မေျပာဘဲနဲ႔ အားေပးစားေလးပဲေျပာၿပီး စိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ ထားဖို႔၊ ၿငိမ္ၿငိမ္သက္သက္နဲ႔ အားေပးစကားေျပာၿပီး သူႏွစ္သက္တဲ့
တရားေလး ဖြင့္ျပ၍ျဖစ္ေစ အဲသလို ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း ေသခြင့္ရေအာင္ ထားဖို႔ ေကာင္းတယ္ေပါ့။
အဲဒီအခ်ိန္က်မွာ ဘဏ္စာအုပ္က ဘယ္ထားခဲ့တုန္းေတြ
ဘာေတြ မေမးသင့္ဘူးေနာ္၊ လက္စြပ္က ဘယ္သူ႔ေပးထားခဲ့တုန္း၊ ဘယ္အပ္ထားတုန္း၊ ဘယ္အေပါင္ဆိုင္ေတြ
ထားတာတုန္းေတြ ဘာေတြ မေမးသင့္ဘူးေပါ့၊ ေမးလွ်င္ အဲဒီလူဟာ လမ္းေျဖာင့္မွာ မဟုတ္ဘူး၊
ဒုကၡေရာက္တက္တယ္တဲ့။
တခ်ိဳ႕ကလည္း မေသခင္ကငိုတာ ရွိေသးတယ္၊
ငိုရင္ ပိုၿပီးေတာ့ ဆိုးတယ္၊ သူ႔မွာ ေဒါမနႆေတြျဖစ္ၿပီးေတာ့ ေသဆံုးသြားတက္တယ္၊ အဲဒီေတာ့
ေသခါနီးမွာ သိပ္အေရးႀကီးတယ္။
ဘုန္းႀကီးတို႔ စစ္ကိုင္းမွာ ဆရာေတာ္ႀကီးတစ္ပါး
ဒီအတိုင္းပဲ၊ ေသခါနီးအခ်ိန္ ဆလိုင္းသြင္းေပးတာေပါ့ေလ၊ ရမလားလို႔ ျပဳစုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက
လုပ္တယ္၊ သူက မသြင္းဖို႔ ေျပာတယ္၊ ျငင္းတယ္၊ အတင္းသြင္းေပးတဲ့အခါက်ေတာ့ သူဘာမွ မေျပာေတာ့ဘူး၊
ဘာမွမေျပာေပမယ့္လို႔ မေက်နပ္တဲ့အခါက်ေတာ့ အရိပ္အေယာင္ေတြျပတယ္၊ အဲဒီ မေက်နပ္တဲ့ အရိပ္အေယာင္ေတြနဲ႔ပဲ
ပ်ံလြန္ေတာ္မူသြားတဲ့အခါ ျပဳစုတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြေပၚမွာ စိတ္ကြက္မိလို႔တဲ့ တေစၦျဖစ္ေနတယ္၊
ဒါ ဒီျပင္ လူတစ္ေယာက္က ေျပတာ၊ ေကာင္းမႈလုပ္ၿပီး သူ႔အတြက္ အမွ်အတမ္းေပးေဝေပးပါ၊ အမွ်အတမ္းေပးလိုက္တဲ့
အခါက်ေတာ့ သူ အထက္ နတ္ျပည္ကို သြားေတာ့မယ္တဲ့ အေၾကာင္းေျပာတယ္၊ ဟုတ္တယ္ မဟုတ္တယ္ေတာ့
မသိဘူး၊ ရန္ကုန္က လူေတြကေတာ့ လူေသရင္ ေလခၽြန္နတ္သြားေမးေလ့ရွိၾကသတဲ့။
ေလာကမွာ ဘဝဆိုတာ ရွိတာေသခ်ာတယ္။
အဲဒီေတာ့ ေသခါနီး အာ႐ံုနိမိတ္ဟာ အလြန္တရာမွ အေရးႀကီးတယ္တဲ့၊ ဒါေၾကာင့္မို႔ ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္းေလး
ေသႏိုင္ေအာင္ နံပါတ္တစ္္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ႀကိဳးစားဖို႔ လိုတယ္ေပါ့။ ကိုယ့္ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္ေရာက္လာၿပီဆိုရင္
စိုးရမ္စိတ္ေတြ ကိုယ့္မွာ မရွိဖို႔၊ အားကိုးတရား
ႏွလံုးသြင္းဖို႔ေတြရွိဖို႔၊ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈေတြကို စဥ္းစားဖို႔၊ ဒါေလးေတြက ေစာေစာႀကိဳတင္ၿပီးေတာ့
ေလ့က်င့္ထားသင့္တယ္ေပါ့၊ မေလ့က်င့္လို႔ရွိရင္ ထိုအခ်ိန္က်မွ ေျခမကိုင္မိ လက္မကိုင္မိ
ျဖစ္ၿပီး ဘဝခရီးဟာ မေျဖာင့္တန္းဘဲ ရွိတက္ပါတယ္တဲ့။
ဒါေၾကာင့္မို႔ ဘဝခရီးလမ္းေျဖာင့္တန္းဖို႔ရာအတြက္
ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် မိမိရဲ႕စိတ္ကေလး ကုသိုလ္ေကာင္းမႈဘက္ညႊတ္ၿပီး ေနတက္ေအာင္၊ ေသတက္တဲ့ အေသမ်ိဳးလည္း
ေသတက္မွာပါ၊ ဒါမို႔လို႔ တရားေလးႏွလံုးသြင္းၿပီးေတာ့ ေနတက္ေအာင္ ဟိုေတြးဒီေတြး မေတြးဘဲနဲ႔၊
ဟိုအတြက္စိုးရိမ္ ဒီအတြက္စိုးရိမ္, ဟိုဟာတြယ္တာ ဒီဟာတြယ္တာ မရွိဘဲနဲ႔ မိမိရဲ႕တရားေလးကိုသာ
ဆင္ျခင္စဥ္းစားၿပီးေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္က်င့္တရား ကိုယ္စီလက္ကိုင္ထားၿပီး ဆင္ျခင္စဥ္းစားၿပီးေတာ့
ကိုယ္က်င့္တရား ကိုယ္စီလက္ကိုင္ထားၿပီး ဘဝတစ္ခု ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္း နဲ႔ နိဂံုးခ်ဳပ္ႏိုင္ရမယ္၊
ထိုသို႔ နိဂံုးခ်ဳပ္ႏိုင္မွသာလွ်င္ ေနာက္ဆံုးမွာ အၿငိမ္းဓာတ္ျဖစ္တဲ့ နိဗၺာန္ကို မရမခ်င္း
အိုလိုက္ နာလုိက္ ေသလိုက္ ဆိုတဲ့ ဆင္းရဲဒုကၡ ႀကံဳေနရမွာျဖစ္တယ္၊ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာသည္သာလွ်င္
အိုျခင္းကင္းရာ နာျခင္းကင္းရာ ေသျခင္းကင္းရာ ျဖစ္တယ္လို႔ ယံုၾကည္ၿပီးလွ်င္ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကို
ရရာရေၾကာင္း သူေတာင္ေကာင္းတရားကို ႀကိဳးစားအားထုတ္ႏိုင္ၾကပါေစကုန္တတည္း။
***ေဒါက္တာနႏၵမာလာဘိဝံသ၏
အဘိဓမၼာျမတ္ေဒသနာ(ဒုတိယတြဲ) မွ ပူေဇာ္ပါသည္။
*** အခန္း(၉) ဘဝသစ္၌ ျပန္လည္ေမြးဖြားျဖင္းကို ဆက္လက္ပူေဇာ္ပါမည္။