ျမတ္စြာဘုရားက ‘ေသျခင္းတစ္ပါး၊ ဤတရားကား စီးပြားမ်ားေျမာင္ အက်ိဳးေဆာင္သည္၊
အိုေအာင္ ေအာက္ေမ့စီးျဖန္းၾက’ ဆိုတဲ့အတိုင္း တစ္သက္လံုး စီးျဖန္းလို႔
ဒီလိုေျပာတာ၊ စီးျဖန္းခိုင္းတာ၊ စီးျဖန္းတယ္ဆိုတာ စိတ္ကို ေလ့က်င့္ေပးထားတာ။
အာဠဝီျပည္ ျမတ္စြာဘုရား ၾကြၿပီးေတာ့
တရားေဟာတာ၊ မရဏႆတိကမၼ႒ာန္းကို ေဟာခဲ့တာပဲ၊ အဲသလို မရဏႆတိကမၼ႒ာန္းကို ေဟာလိုက္တဲ့အခါမွာ
ေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာေသာ ပရိသတ္ေတြ လာၿပီးနာေပမယ့္လို႔ ပရိသတ္ထဲမွာ ပရဏႆတိဘာဝနာကို ေလ့က်င့္တဲ့ပုဂၢိဳလ္က
တစ္ေယာက္တည္းပဲရွိတယ္၊ က်န္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြက မေလ့က်င့္ၾကဘူး၊ နာၿပီး ေပ်ာက္သြားတာပဲ။
ေလ့က်င့္တာကေတာ့ ရကၠန္းသည္ရဲ႕ သမီးကေလးတစ္ေယာက္ပဲ၊
ျမတ္စြာဘုရားေဟာထားတဲ့ တရားကို စြဲစြဲၿမဲၿမဲမွတ္သားၿပီးေတာ့ ေသျခင္းတရားကို အၿမဲတမ္း
ဆင္ျခင္တယ္၊ သူတစ္ေယာက္ပဲရွိတယ္တဲ့၊ ဒါေၾကာင့္မို႔ ျမတ္စြာဘုရားၾကြလာလို႔ ေမးခြန္းေမးတဲ့အခါက်ေတာ့
အမွန္ေျဖႏိုင္တာ သူတစ္ေယာက္ပဲရွိတယ္၊ က်န္တဲ့သူေတြ ဘာေျဖရမွန္းမသိဘူး၊ ေျဖလုိက္ရင္
အလြဲခ်ည့္၊ ေမးခြန္း ၄-ပုဒ္၊ အားလံုးသိၾကတဲ့အတိုင္း။
အဲဒီသတို႔သမီးေလး လာတဲ့အခါ ျမတ္စြာဘုရားက
သူ႔အနားလာဖို႔ အရိပ္အေယာင္ျပေတာ့ အမ်ိဳးသမီးက ဘုရားနားေလးထိေအာင္လာၿပီး ဝတ္ျပဳတယ္။
ျမတ္စြာဘုရားက ေမးတယ္ - “ဘယ္က လာတာတုန္း” လို႔ေမးတယ္၊ ေသျခင္းတရားကို ဆင္ျခင္စဥ္းစားမႈမျပဳတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြကေတာ့
အိမ္က လာတယ္လို႔ပဲ ထင္တယ္၊ ျမတ္စြာဘုရားက ေမးလိုတာက ဘယ္ဘဝကလာခဲ့တာတုန္းလို႔ေမးတာ၊ အဲဒီေတာ့ ဘယ္ကလာတာတုန္းဆိုေတာ့ သူက အေျဖမွန္ေပးႏိုင္တယ္
- “မသိပါ ဘုရား” . . . ေဟာ ေသျခင္းတရားကို သူစဥ္းစားထားတာကိုး၊ ဘယ္ဘဝကလာခဲ့တာတုန္းဆိုတဲ့
ေမးခြန္းေလးကိုေျဖတာ၊ “ဘယ္က လာတာတုန္း?” “မသိပါဘုရား”၊ ဟ - ဘယ္လိုတုန္း အိမ္ကလာတာ သိလ်က္သားနဲ႔ ဘယ္ႏွယ့္ေၾကာင့္
မသိဘူးေျဖရတာတုန္း သူတို႔က ထုိအမ်ိဳးသမီးေလးေျဖတဲ့ အေျဖကို အေျဖမွားလို႔ ထင္ေနၾကေသးတယ္ေနာ္။
“ဘယ္သြားမလို႔တုန္း”
လုိ႔ ျမတ္စြာဘုရား ေမးတဲ့အခါ “မသိပါဘုရား”၊ က်န္တဲ့သူေတြက ဟာ ရကၠန္း႐ံု သြားမလို႔၊ ဘယ့္ႏွယ္ေၾကာင့္
မသိပါဘုရား ေျဖရတာလဲ ဒီလိုေတြ ျဖစ္ၾကျပန္တာေပါ့၊ အဲဒီေတာ့ တရားသိတဲ့သူနဲ႔ မသိတဲ့သူဟာ
အေျဖထုတ္ရင္ တစ္မ်ိဳးစီ ထြက္လာမွာပဲဆိုတာ ထင္ရွားတာေပါ့၊ “မသိဘူးလား” လို႔ ေမးတဲ့အခါ “သိပါတယ္ဘုရား” တဲ့၊ ဒီေတာ့ ရီစရာ လုပ္သလိုျဖစ္ေနတယ္၊
“မသိဘူးလား” ဆိုမွ “သိပါတယ္”၊ “သိရဲ႕လား” ဆိုေတာ့ “မသိပါဘုရား” တဲ့၊ ေဟာဒီလို ေျဖတာကိုး။ မသိဘူးလားဆိုေတာ့ “နင္ေသရမွာ မသိဘူးလား”
“သိပါတယ္” တဲ့၊ “ဒါျဖင့္ ဘယ္ေန႔ ဘယ္ရက္ ေသမွာဆိုတာ သိရဲ႕လား” လို႔ဆိုေတာ့ “မသိပါဘုရား” လို႔ ေျဖတာ။
ဒီေမးခြန္းတိုတိုေလးဟာ ျမတ္စြာဘုရားက
ေစာေစာကလည္း သင္ထားေပးခဲ့ပံုရပါတယ္၊ က်န္တဲ့သူေတြက ေမ့ကုန္တာ ျဖစ္လိမ့္မယ္၊ ဘဝတစ္ခုဟာ
ေသဆံုးျခင္းနဲ႔ အဆံုးသတ္ၿပီး ေနာက္ဘဝတစ္ခု ထပ္ၿပီး ခရီးတက္ၿပီးေနၾကတာျဖစ္လို႔ သံသရာခရီးသြားေနတဲ့အေၾကာင္းကို
ျမတ္စြာဘုရား ေမးခြန္း ၄-ခုနဲ႔ ပုစၦာထုတ္တာတဲ့။
အဲဒီေတာ့ ေလာကလူေတြဟာ ေသၾကရမွာ
ဆိုတာေတာ့ လူတိုင္းသိတယ္၊ သို႔ေသာ္ ဘယ္ေန႔ ဘယ္ရက္ ဘယ္အခ်ိန္ ဘယ္ေနရာမွာ ေသမယ္ဆိုတာ
မသိဘူးလို႔ ဒီလိုေျပာတာေနာ္၊ ဘာမွ မသိႏိုင္ဘူး။
အခု လမ္းလာရင္းေတာင္မွ လမ္းမွာ
မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ ကားတိုက္သြားတာ ေတြ႔ခဲ့ရတယ္၊ ၾကည့္ ဒီကေန႔လည္း ေသျခင္းအေၾကာင္း ေဟာမယ္ဆိုမွ
လမ္းမွာ ေသသလား၊ ရွင္သလားေတာင္ မသိဘူး၊ ကားတိုက္သြားတာ။
လူေတြကလည္း ညက်လို႔ရွိရင္ လမ္းလယ္ေခါင္မွာ
ရပ္ၿပီး ေတာ့ေနၾကတယ္၊ ဟိုဘက္ကကား ဒီဘက္ကား လာတဲ့ေနရာလမ္းေပၚမွာ ရပ္ၿပီးေတာ့ေနတာ အလြန္မွ
အႏၱရာယ္မ်ားတယ္၊ ဟိုဘက္က ကားမီးကထိုးလိုက္၊ ဒီဘက္က ကားမီးလာထိုးလိုက္နဲ႔ အလယ္ေခါင္မွာ
ေပ်ာ္ေနတယ္၊ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ေက်ာ္တက္တဲ့ ကားနဲ႔ ေတြ႔လို႔ရွိရင္ တိုက္သြားမွာပဲ။
အရင္တုန္းက ဘုန္းႀကီးတစ္ပါးလညး္
ဒီလိုပဲ၊ လမ္းလယ္ေခါင္ရပ္ေနတုန္း ကားတိုက္သြားဖူးတယ္၊ ႀကံဳရဖူးတယ္၊ အဲဒါေၾကာင့္မို႔လို႔
ခရီးလမ္းသြားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ အႏၱရာယ္ကို သတိထားသင့္တယ္ေပါ့၊ ကူးမယ္ဆိုလွ်င္ ျမန္ျမန္ကူး၊
တခ်ိဳ႕က ကိုယ့္အိမ္ေပၚကိုယ္လမ္းေလွ်ာက္ေနသလိုပဲ ကူးေနတာ၊ အဲေတာ့ ကားလာတဲ့ဘက္ကို မၾကည့္ဘူး၊ ကိုယ္ၾကည့္ခ်င္တဲ့ဘက္ကို ၾကည့္ၿပီးကူးတယ္၊ တခ်ိဳ႕က
နားၾကပ္ေလးတပ္ၿပိး သီခ်င္းနားထာင္ၿပီး သြားတာရွိေသးတယ္ေနာ္၊ အႏၱရယ္အလြန္မ်ားတယ္ေပါ့၊
ဟိုဘက္ေရာက္ေတာ့မွ ေအးေအးေဆးေဆးေန၊ အဲသလုိ မဟုတ္ဘူး၊ လမ္းလယ္ေခါင္ မတ္တပ္ႀကီးေတြရပ္လို႔၊
ဝတ္ထားတဲ့ အဝတ္က အနက္ေရာင္ဆိုေတာ့ ပိုဆိုးေသး၊ ေမွာင္ႀကီးထဲမွာ။
ေအး - ေသျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းတရားေတြက အလြန္ပဲ မ်ားတယ္၊ သက္တမ္းေစံလို႔
ေသတာကေတာ့ထားေတာ့၊ ဘဝတစ္ခု ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားတာ၊ သက္တမ္းေစ့လို႔ ေသတာတဲ့ေနာ္- နံပါတ္-၁
ေသျခင္းက သက္တမ္းေစ့လို႔ ေသတာတဲ့ေနာ္၊ သက္တမ္းေစ့ေအာင္ေနၿပီး ေသရတဲ့လူဟာ ေလာကမွာ အလြန္နည္းတယ္လို႔
ေျပာရမွာေပ့ါ။
ေနာက္တစ္ခုက ဘာေၾကာင့္ ေသၾကရတုန္းဆိုရင္
ကမၼကၡေယန - လူ႔ဘဝကို ပို႔ေပးလိုက္တဲ့ ကံက
အလြန္အားနည္းတဲ့ကံ ျဖစ္ေနတယ္၊ ထိုကံက ဘဝတစ္ခု ဆံုးသည္ထိေအာင္ ဆက္လက္ၿပီးေတာ့ မထိန္းႏိုင္ဘူးတဲ့၊
ဆိုပါစို႔ - လူ႔ဘဝကို ပို႔ေပးလုိက္တဲ့ကံက အားနည္းသည့္အတြက္ေၾကာင့္ လူ႔ဘဝသက္တမ္းမွာ
၁၀၀-တမ္း ျဖစ္ေပမယ့္လို႔ ထိုပုဂၢိဳလ္က ၂၀-၃၀ ေလာက္နဲ႔ ေသသြားတယ္၊ ဘာျဖစ္လို႔တုန္း၊
ေရွ႕ဆက္ေနဖို႔ရာ သူ႔မွာ ကံမရွိေတာ့ဘူး, ကံရဲ႕ေထာက္ပ့ံမႈကို မရေတာ့ဘူး၊ ဒီလို ကံကုန္လို႔
ေသရတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးက ရွိေသးတယ္၊ ဘာေၾကာင့္ရယ္လို႔ မဟုတ္ဘဲနဲ႔ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္နဲ႔ ေသဆံုးသြားရတဲ့
ပုဂၢိဳလ္ေတြေနာ္၊ ကံကုန္လို႔ ေသတယ္လို႔ ဒီလိုေျပာရမယ္၊ အဲသလို ပုဂၢိဳလ္မ်ားလည္း ရွိတယ္။
သက္တမ္းမေစ့ခင္ ခုနက ဥပေစၦဒက တို႔
ဘာတို႔ တစ္စံုတစ္ခုေသာေၾကာင္းအေၾကာင့္ မဟုတ္ဘဲနဲ႔ သတ္တမ္းမေစ့ခင္ပဲ ေရာဂါရသည္ျဖစ္ေစ၊
အေၾကာင္းတစ္ခုခုေၾကာင့္ျဖစ္ေစ ေသဆံုးၿပီးေတာ့ သြားၾကတယ္၊ ကမၼယၡယတဲ့၊ ကုသိုလ္ကံက ဒီေလာက္ပဲ
သူ႔ကို အသက္ေနခြင့္ေပးလို႔ ငယ္ငယ္နဲ႔ ေသသြားၾကတယ္၊ ဒီလိုပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးေတြလည္း ရွိတာပဲ။
ေနာက္တစ္ခုက “ဥဘယကၡယ” တဲ့၊ ဥဘယဆိုတာ ႏွစ္မ်ိဳးစံု၊ သက္တမ္းကလည္းကုန္တယ္၊
ကံကလည္း ကုန္တယ္တဲ့၊ “မီးစာကုန္ ဆီခမ္း” လို႔ေျပာၾကတယ္ ဗမာျပည္မွာ၊ ေအာ္ - သူကေတာ့ မီးစာကုန္ ဆီခန္းပဲတဲ့၊
မီးစာလည္း ကုန္တယ္၊ ဆီလည္း ခမ္းသြားတယ္၊ ဒီမီးေတာက္ကေလး ၿငိမ္းသြားတယ္၊ သက္တမ္းလည္းကုန္
ကံလည္းကုန္လို႔ ေသဆံုးသြားတယ္။
ေနာက္ စတုတၳတစ္ခုက “ဥပေစၦဒကကံ” ၊ ဥပေစၦဒက ဆိုတာ ဆက္လက္ရွင္သန္ခြင့္မေပးဘဲ
ျဖတ္ေတာက္ပစ္တဲ့ကံ သို႔မဟုတ္ အေၾကာင္းတရားတစ္ခုခု၊ ဒီဘဝ မိမိလုပ္တဲ့ အကုသိုလ္ကံေၾကာင့္
ျဖစ္ေစ, အတိတ္ကပါလာတဲ့ တစ္စံုတစ္ခုေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ျဖစ္ေစ လူေတြဟာ ေသေန႔မေစ့ခင္
ေသၾကတာရွိတယ္။
မ်ားေသာအားျဖင့္ ေျပာၾကတာေတာ့ ေသတယ္ဆိုရင္ ေသေန႔ေစ့လို႔ ေသတယ္လို႔ ေျပာေနၾကတယ္ေနာ္၊
ဒီေတာ့ ေသရမွာက ဥပမာ - လူ႔ရဲ႕သက္တမ္းက ၁၀၀-ဆိုရင္ သူ႔ေသေန႔က ၁၀၀ ျပည့္မွ ေသရမွာေပါ့၊
ဘဝတစ္ခုမွာ ကံက အက်ိဳးမေပဘူး၊ အဲဒီေလာက္ထိေအာင္ မရွိဘူးဆိုရင္ေတာ့ ဒီထက္တိုၿပီးေတာ့
ေသမွာပဲ၊ သို႔ေသာ္ လူဟာအသက္လည္းရွင္ႏိုင္တယ္၊ ကံကလည္း ရွိေနေသးတယ္၊ ျဖတ္ေတာက္ၿပီးေတာ့
ဝင္ေရာက္လာတဲ အေၾကာင္းတစ္ခုခု ႏွိပ္စက္လိုက္လို႔ ေသသြားတာမ်ိဳးပဲ။
ဥေပစၦဒကကံနဲ႔ ေသတယ္ဆိုတာ
accident နဲ႔ ေသတာမ်ိဳးကို ေခၚတာ၊ accident နဲ႔ ေသတာမ်ိဳးလည္း ဥေပစၦဒကကံထဲမွာ ထည့္တယ္ေနာ္၊
အတိတ္ဘဝကံေၾကာင့္ျဖစ္ေစ ပစၥဳပၸန္လုပ္ရပ္ေၾကာင့္ ျဖစ္ေစ လူတစ္ေယာက္မွာ ၾကားကာလမွာ လူသတ္ခံရတယ္၊
သူမ်ားရဲ႕ လံု႔လပေယာဂ၊ သူမ်ားလက္ခ်က္နဲ႔ ေသတာ၊ ကိုယ္လက္ခ်က္န႔ဲ ကိုယ္ဟာကိုယ္ suicide
လုပ္တယ္၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကုိ သတ္ေသတယ္၊ အဲဒီလို ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးေတြဟာ ဥေပစၦဒကကံလို႔ ေျပာရမယ္၊
တစ္စံုတစ္ခုေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ျဖစ္သြားတာ၊ ကားတိုက္လို႔ေသတယ္။ ဒါလည္း ဥေပစၦဒကကံ၊
ေလယာဥ္ပ်ံပ်က္က်လို႔ ေသတယ္၊ သေဘာၤနစ္လို႔ေသတယ္၊ မုန္တိုင္းတိုက္လို႔ ေသတယ္၊ သစ္ပင္လဲက်ၿပီး
ပိသြားလို႔ေသတယ္၊ မ်ိဳးစံုပဲ၊ ဥေပစၦဒကကံရဲ႕ ဘဝတစ္ခုရဲ႕ အေၾကာင္းကံ တစ္ခုကို ျဖတ္ေတာက္ပစ္လိုက္တာလို႔
ေျပာတာ၊ ဥေပစၦဒကဆိုတာ ျဖတ္ေတာက္ပစ္လိုက္တာ။
အဲဒီထဲမယ္ အကုသိုလကံေၾကာင့္ မိမိရဲ႕
မွားယြင္းတဲ့လုပ္ရပ္ေၾကာင့္ ကိုယ့္ဘဝတစ္ခုလံုးကို ျဖတ္ေတာက္ၿပီးေတာ့ ေသသြားတယ္ဆိုတာ
လူေတြေတာင္ မကဘူး၊ နတ္ေတြလည္း ရွိတာပဲ၊ ဥေပစၦဒကကံနဲ႔ ေသတယ္ဆိုတာ နတ္ေတြမွာလည္းရွိတယ္။
***ေဒါက္တာနႏၵမာလာဘိဝံသ၏
အဘိဓမၼာျမတ္ေဒသနာ(ဒုတိယတြဲ) မွ ပူေဇာ္ပါသည္။
*** ဆက္လက္ပူေဇာ္ပါမည္။