♣ အေျခခံနိဒါန္း
ေသာ ဇာေတာ ေယန ဇာေတန,
ယာတိ ဝံေသာ သမုႏၷတႎ၊
ပရိဝတၱိနိ သံသာေရ,
မရိေတာ ေကာ ဝါန ဇာယေတ။
ဇာေတန-ေရွးကံအထူး,ရွိခဲ့ဘူး
ေယနပုေတၱန-ေက်ာက္ေကာင္းတလံု
ေသာပုေတၱာ-တႏြယ္လံဳးပင္, စံုအလင္ျဖင့္, ဂုဏ္အင္ပြားေၾကာင္း, ထိုသားေကာင္းသည္၊
ဇာေတာ-အမ်ဳိးသားတို႔,တိုးပြ
ပရိဝတၱိနိသံသာေရ-တေျပာင္းျပ
မရိေတာ-တဘဝဇာတ္, အဆံုးသတ္၍, ေနရပ္ေရွာင္ေသြ, ေသေလၿပီးေသာ၊
ေကာဝါ-ဘယ္နတ္ ဘယ္လူ,အဘယ္သူသည္မူလည္း၊
နဇာယေတ-႐ုပ္သစ္ နာမ္သစ္, ခႏၶာသစ္ျဖင့္, အသစ္လဲကာ မျဖစ္ဘဲရွိပါအံ့နည္း။[ဟိေတာ
သားေကာင္းတေယာက္,တြန္းေပၚေပ
♣ သံသရာ ♣
“သံ=ဆက္စပ္၍+သရ=ျဖစ္ျခင္း” ဟူေသာ ပါဠိစကားကို “သံသရာ” ဟု ေခၚၾက၏၊ ထို႔ေၾကာင့္ ႐ုပ္ခႏၶာအစဥ္ နာမ္ခႏၶာအစဥ္တို႔၏ အဆက္မျပတ္ေအာင္ ဆက္၍ဆက္၍ ျဖစ္ေနေသာ အစဥ္ကို “သံသရာ” ဟုမွတ္ပါ၊ သတြာ တေယာက္အတြက္ ဘဝမ်ားစြာ ထုိသံသရာသည္ မေရမတြက္ႏိုင္ေအာင္ ၾကာခဲ့ေလၿပီ၊ ကံတခုျဖင့္ ပိုင္းျခား၍ ေျပာရလွ်င္ တဘဝ၌ ပဋိသေႏၶဟု ေခၚအပ္ေသာ ႐ုပ္နာမ္မွစ၍ စုေတသည့္ ႐ုပ္နာမ္တိုင္ေအာင္ျဖစ္ေနေသ
♣စဥ္းစားခဲ့ျခင္း♣
မိမိသည္ အလြန္ငယ္ရြယ္စဥ္အခါဝယ္ အဖိုးထံမွ၎, ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းသို႔ ေရာက္ေသာအခါဆရာသမားမ်ား၏ အထံမွ၎ ေရွးသူေတာ္ေကာင္းသူျမတ္ေလာင
ထုိဆႏၵအေလ်ာက္ေရွ႕ဘဝက ျဖစ္ခဲ့ေသာ အစဥ္မ်ားကို၎,အထူးအားျဖင့္ လြန္ခဲ့ေသာဘဝက ျဖစ္စဥ္ကို၎ အလြန္သိလိုေသာဆႏၵ ျဖစ္ခဲ့ပါသည္၊ ထုိဆႏၵအေလ်ာက္ ေရွ႕ဘဝျဖစ္စဥ္ကို ေတြး၍ေတြး၍ ၾကည့္၏,ဘာမွ် မေပၚလာပါ၊ “နတ္အိပ္မက္ေပးတတ္သည္” ဟု ၾကားဘူးေသာေၾကာင့္ တရံတခါ အိပ္မက္မက္ဘို႔ရန္ ေတာင့္တ၍အိပ္၏,မက္ကား မမက္ခဲ့ပါ။
♣ ယခုဘဝ ♣
ဤသုိ႔ ေတာင့္တပါလ်က္ ေရွးဘဝက အေၾကာင္းအရာကိုမွ် မသိရေသာအခါ မိမိဉာဏ္ကို မေက်နပ္သလို ျဖစ္ရပါသည္၊ သို႔ေသာ္ ယခုတဘဝ အေၾကာင္းအရာကိုကား ေအေတာ္မ်ားစြာပင္ မွတ္မိေန၏၊ ဤသို႔ မွတ္မိသမွ်ကို ျပန္၍စဥ္းစားေသာအခါ “တဘဝသံသရာ” သည္ပင္ ဝတၳဳဇာတ္လမ္းပမာ ဝမ္းသာဝမ္းနဲ ျဖစ္စရာေတြႏွင့္ အားတက္စရာ သံေဝဂရစရာေတြ ေရာႁပြမ္း၍ေနသည္ကို ေတြ႔ရပါသည္၊
ထို႔ေၾကာင့္ေရး၍ ျပႏိုင္ေသာ ယခုတဘဝ အေၾကာင္းအရာကိုသာ ေရးျပရပါေတာ့မည္။
♣ ကုိယ္တို္င္ေရးရျခင္း ♣
ပုဂၢိဳလ္တပါး၏ ေၾကာင္းအရာကို အျခားပုဂၢိဳလ္ တပါးက ေရးသားရာ၌ ထင္ရွားေသာ အေၾကာင္းအရာသုိ႔ေရာက္ဘုိ႔ရန
ပါသည္၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ မိမိေသၿပီးမွ အမႊန္းတင္၍ အတၳဳပၸတၱိေရးျခင္းကို မလိုလားသည့္အတြက္ မိမိ၏ေကာင္း-အဆိုး အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးကို ကိုယ္တို္င္ ေရးျပရပါသည္။
♣ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ အစီအစဥ္♣
ပုဂၢိဳလ္တေယာက္၏ စိတ္ေနစိတ္ထား ျဖစ္ရပံုသည္ တိုင္းျပည္ႏိုင္ငံႏွင့္လည္း
ဉာဏ္ဝီရိယ ေကာင္း-မေကာင္း လုိက္၍လည္း တိုးတတ္မႈ ဆုတ္ယုတ္မႈျဖစ္ရ၏၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ မိမိအေၾကာင္းအရာကုိျပရာ၌ တိုင္းျပည္ႏိုင္ငံမွစ၍ အေျခခံအျဖစ္ျဖင့္ ျပရပါလိမ့္မည္၊ [ထုိသုိ႔ျပန္ရာ၌ သာ၍ရွင္းေအာင္ “ဥဳးဓမၼဂုတၱ” ဟု မွည့္ထားအပ္ေသာ နိမၼိတ (ဖန္ဆင္းအပ္ေသာ )ရဟန္းတပါးက ေမးသည့္ဟန္ျဖင့္ ေရးသားပါမည္၊ ဓမၼ-တရားလမ္းမွန္ကို+ဂုတၱ-ေ
♣ ကိုယ္ေတာ္တုိင္ ေဟာ႐ိုး♣
ကိေလသာကုန္ခန္း၍ ဘဝလမ္းအဆံုးသို႔ေရာက္ေတာ္မူ
ထုိအရွင္ ျမတ္တု႔ိ၏ ထံုးကုိ ႏွလံုးသြင္းကာ ထုိအရွင္ျမတ္တို႔အား လြန္ရြာ႐ုိက်ိး ဥဳးႏိွမ္ခ်ိဳး၍ ရွိခိုးကန္ေတာ့ပါသည္။
♣ အခ်ဳပ္ ♣
ရွင္ေတာ္ဘုရား,ေထရ္အမ်ားတို
*****
အရွင္ ဇနကာဘိဝံသ
သာသနာ ၂၅၁၃
ေကာဇာ ၁၃၃၁
ျပာသိုလ
သာသနာ ၂၅၁၃
ေကာဇာ ၁၃၃၁
ျပာသိုလ