Sunday, January 20, 2013

?အဘိဓမၼာျမတ္ေဒသနာ ဒုတိယတြဲ အပိုင္း(၃၁) အခန္း - ၇ သတၱဝါတို႔၏ ၃၁-ဘံုအေၾကာင္း




အခန္း - ၇
သတၱဝါတို႔၏ ၃၁-ဘံုအေၾကာင္း

                   ဒီကေန႔ အပိုင္းအားျဖင့္ ဝီထိမုတ္ပိုင္း၊ အဘိဓမၼတၳသဂၤဟက်မ္း ငါးနံပါတ္ ဝီထိမုတ္ပိုင္းကိုပဲ ဘံုပိုင္းလို႔ ေရွးတုန္းက ေခၚခဲ့ၾကတယ္၊ ၃၁-ဘံု အေၾကာင္းနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး သိစရာ အခ်က္အလက္မ်ားရွိတယ္၊ သတၱဝါေတြမ်ိဳးစံုရွိတဲ့ ၃၁-ဘံု အေၾကာင္း၊ ဗုဒၶျမတ္စြာ ေဟာၾကာေတာ္မူခဲ့တဲ့ ထိုထိုက်မ္းဂန္ေတြမွာ ပါရွိတယ္၊ ၃၁-ဘံုက အဘိဓမၼက်မ္းမွာတင္ ပါရွိတာမဟုတ္ဘူး၊ မူလပရိယာယသုတ္မွာလည္း ဘံုေတြ အေၾကာင္းပါတာပဲ၊ တျခားသုတၱန္ေတြမွာလည္း ပါတယ္၊ အဘိဓမၼာ ၇-က်မ္းမွာ အပါအဝင္ျဖစ္တဲ့ ဝိဘဂၤ လို႔ေခၚတဲ့ ဝိဘင္းက်မ္းမွာလည္း ဒီဘံုနဲပ့ သက္တမ္းေတြ အေၾကာင္း ရွင္းလင္းေဖာ္ျပထားတာရွိတယ္။


                  သို႔ေသာ္လည္း ျမန္မာႏိုင္ငံမွာေတာင္မွ အခ်ိဳ႕ပုဂၢိဳလ္ေတြက ၃၁-ဘံုဆိုတာကို ျငင္းပယ္ခ်င္ၾကတယ္၊ ဘာလို႔ျငင္းပယ္တာလဲဆိုေတာ့ အေၾကာင္းျပက မျမင္ရလို႔တဲ့။ ျမင္ရတာ လူေတြနဲ႔ တိရစာၦန္ေတြပဲ ျမင္ရတယ္၊ က်န္တာေတြက မျမင္ရလုိ႔၊ မျမင္ရလို႔ မရွိစတမ္းဆိုရင္ မျမင္ရတာေတြ က အမ်ားႀကီးပဲ၊ ဟုတ္ရဲ႕လား၊ မျမင္ဘဲနဲ႔ ရွိေနတဲ့ဟာ အသံဆိုတာ ျမင္ရရဲ႕လား၊ မျမင္ရပါဘုရား၊ ေအး - မျမင္ရဘူး၊ မျမင္ရေပးမယ့္လို႔ အရွိထဲ ထည့္ရတာေတြ ေလာကႀကီးမွာ အမ်ားႀကီးပဲ။

                   ဘုန္းႀကီးတို႔ ငယ္ငယ္တုန္းက ေတြ႔ဖူးတယ္၊ ၃၁-ဘုံဝါဒ ဗုဒၶလက္မခံ ဆိုၿပီး ေရးထားတဲ့စာအုပ္။ အမွန္ေတာ့ ဘုရားက လက္မခံတာ မဟုတ္ပါဘူး၊ သူ လက္မခံတာ၊ တကယ္ကေတာ့ ေရးသင့္တာ ၃၁-ဘံုဝါဒ ကၽြႏ္ုပ္ လက္မခံ ဆိုရင္ေတာ့ ေကာင္းတာေပါ့ေနာ္၊ ဘုရားနာမည္ကို အလြဲသံုးစားလုပ္တယ္လို႔ ဒီလိုေျပာရမွာ။

                   ေအး - ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက တျခားႏိုင္ငံေတြမွာလည္း Buddhism ဗုဒၶဝါဒ လို႔ ေခါင္းစတပ္ၿပီး ေရးလိုက္တဲ့အခါ က်ေတာ့ သူတို႔အယူအဆေတြခ်ည္းပဲ ေရးၾကတယ္၊ အဲဒါမ်ိဳးေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေတြ႔ေနရတယ္၊ သတိထားစရာ ေကာင္းတာေပါ့ေနာ္၊ ႐ိုးသားေျဖာင့္မတ္ဖို လိုအပ္တယ္၊ ကိုယ္မႀကိဳက္တာနဲ႔ မရွိဘူးလို႔ ေျပာလို႔မရဘူးတဲ့။

                   ကိုယ္မျမင္ရလို႔ ေျပာစတမ္းဆိုလို႔ရွိရင္ ႏွစ္ေပါင္း ၂၅၀၀-ေက်ာ္က ပြင့္ခံတဲ့ဘုရားလည္း ကိုယ္ျမင္ရတာမွ မဟုတ္ဘဲကိုး၊ မျမင္ရလို႔ လက္မခံဘူးဆိုရင္ လက္မခံရမယ့္ အေၾကာင္းေတြ အမ်ားႀကီးပဲ၊ ဗိုက္ထဲေနတုန္းက ကိုယ့္အေဖလည္း ကိုယ္ျမင္ခဲ့တာမွ မဟုတ္ဘဲနဲ႔၊ အျပင္ေရာက္မွ ေဘးလူေတြက အေဖ လုိ႔ေျပာလို႔ ကိုယ္လက္ခံေနၾကရတာ၊ ဟုတ္တယ္မို႔လား၊ ေအး ၃၁-ဘုံဝါဒ ဗုဒၶလက္မခံ ဆိုၿပီး အရင္တုန္းက စာအုပ္တစ္အုပ္ ျမန္မာျပည္မွာ ထြက္ဖူးတယ္၊ တကယ္ကေတာ့ သူလက္မခံတာပါ။

                   စာေပက်မ္းဂန္မွာ ၾကည္ယ္ဆို၇င္ ေထရဝါဒပိဋကတ္ သံဂါယနာ ၆-တန္က အသိအမွတ္ျပဳလက္ခံထားတဲ့ က်န္းဂန္ေတြထဲမွာ ၃၁-ဘံုဆိုတာ အတိအလင္း ပါရွိၿပီးသားျဖစ္တယ္၊ ထိုထိုဘံုေတြရဲ႕ အေၾကာင္းကို ေရးသားထားတာ အေၾကာင္းအားေလ်ာ္စြာေပါ့ေနာ္၊ တခ်ိဳ႕လည္းပဲ လူေတြကို ဘံုပိုင္းနဲ႔ ေျမွာက္တယ္ လို႔ ဒီလုိထင္ၾကေသးတယ္၊ ဘံု ဆိုတာ သူ႔ဟာသူရွိေနတာ၊ ေျမွာက္စရာအေၾကာင္းလည္း မဟုတ္ဘူးေနာ္၊ ဘံုဆိုတာ သတၱဝါတို႔ရဲ႕ ျဖစ္ရာ႒ာန ကို ေျပာတာေလ၊ ဘူမိ ဆိုတဲ့ ပါဠိစကားလံုးကေန လာတယ္။ လူသတၱဝါေတြနဲ႔ ျဖစ္ရာေနရာကို လူဘံုလို႔ ဒီလိုေခၚတာ၊ လူသတၱဝါေတြနဲ႔ မတူညီတဲ့ အျခားသတၱဝါေတြ ေျမာက္ျမားစြာရွိတယ္ဆိုတာ - ဒါက မျမင္ရေပမယ့္လို႔ ရွိႏိုင္တယ္ဆိုတာ အမ်ားႀကီး လက္ခံရတယ္။

                   အဲဒီလို သတၱဝါေတြ ရွိတယ္ဆိုတာ စိတ္ကူးယဥ္ၿပီး ေျပာတာေတာ့ မဟုတ္ဘူး၊ ထိုသတၱဝါေတြဟာ ဘယ္ကံေၾကာင့္ အဲဒီဘံု ေရာက္တယ္၊ ထိုဘံုရဲ႕ ပဋိသေႏၶစိတ္က ဘာေတြလဲ၊ ထိုဘံုမွာ ဘာေတြျဖစ္သလဲဆိုတာ တိတိလင္းလင္း ေဟာထားတာ၊ စိတ္ကူးၿပီးေတာ့ ဘယ္ဘံုမွာရွိတယ္လို႔ ေျပာတာတင္မွ မဟုတ္ဘဲ၊ အဲဒီဘံုမွာ သတၱဝါေတြ ဘာေၾကာင့္ျဖစ္တယ္ဆိုတာကို အတိအက် အေၾကာင္းနဲ႔အက်ိဳးနဲ႔ ေသေသခ်ာခ်ာ ေဟာထားတာ ျဖစ္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ သာမန္မွန္းသန္းရမ္းၿပီး ေျပာတာမ်ိဳး မဟုတ္ဘူး။

                   ျမတ္စြာဘုရားသခင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္က ေဟာတယ္ သာမံ ဉာတံ၊ သာမံ ဝိဒိတံ ငါကိုယ္တိုင္သိတာတဲ့ ငါကိုယ္တိုင္ သိၿပီးတာကို ေဟာတာ သူမ်ားဆီက ၾကားၿပီးေတာ့ေဟာတာ မဟုတ္ဘူး တဲ့၊ ၃၁-ဘံုနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး၊ ဘံုေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ျမတ္စြာဘုရားက ငါကိုယ္တိုင္သိလို႔ ငါကိုယ္တိုင္ျမင္လို႔ ေဟာတာလု႔ိ။

                   ဒါျဖင့္ ဘုရားက ဘာနဲ႔ ျမင္တာတုန္းလို႔ေမးရင္ ျမတ္စြာဘုရားမွာ ဒိဗၺစကၡဳ ဆိုတဲ့ အင္မတန္အစြမ္းထက္တဲ့ စိတ္ကို အာ႐ံုနဲ႔ေလ့က်င့္လုိက္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ ထူးျခားတဲ့ အျမင္တစ္မ်ိဳးကို ရရွိထားတယ္၊ သမာဓိစြမ္းအားနဲ႔ အဲဒီ ဒိဗၺစကၡဳဆိုတဲ့ အဘိညာဥ္ရလိုက္တာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ ထုိဒိဗၺစကၡဳဉာဏ္ရဲ႕ အပြားျဖစ္တဲ့ ယထာကမၼဴပဂဉာဏ္၊ ဘယ္အလုပ္လုပ္ရင္ ဘယ္ကံျဖစ္တယ္ ဆိုတာကို ျမတ္စြာဘုရားသခင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္က ၾကည့္ရင္ ျမင္ရတယ္ေပါ့၊ အေၾကာင္းတရားေတြကို ၾကည့္ၿပီးေတာ့ ျမင္တာ။

                   ဒီကေန႔ေခတ္ ၾကည့္္လုိက္ရင္ လူတိုင္းဟာ တူညီတဲ့ အေနအထား မရွိဘူး၊ အလုပ္အကိုင္ေတြက ကြဲျပားျခားနားေနတယ္၊ အလုပ္အကိုင္လို႔ ဆိုတဲ့ေနရာမွာ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း လုပ္တာကိုတင္ ေျပာတာ မဟုတ္ဘူး၊ လူေတြရဲ႕ လုပ္ကိုင္မႈ စိတ္ေန စိတ္ထားေတြဟာ ကြဲျပားျခားနားမႈ ရွိတယ္တဲ့၊ ဘယ္လိုကြဲျပားျခားနားမႈ ရွိတာတုန္းဆိုရင္ တခ်ိဳ႕က သူမ်ားအသက္ကို သတ္တယ္, တခ်ိဳ႕က သူမ်ားအသက္သတ္ျခင္းမွ ေရွာင္တယ္၊ မတူညီတဲ့ အလုပ္ေတြ၊ တခ်ဳိ႕ေတြက သူမ်ားဥစၥာကို ခိုးတယ္, လိမ္လည္လွည့္ဖ်ားၿပီးေတာ့ ယူတယ္၊ တခ်ိဳ႕က သူမ်ားဥစၥဆို လက္ဖ်ားနဲ႔မွ မတို႔ဘူး၊ တခ်ိဳ႕က သူမ်ားသားမယားေစာ္ကားတယ္ ျပစ္မွားတယ္, တခ်ိဳ႕က စိတ္ကူးထဲေထာင္ မထည့္ဘူး၊ မတူညီတဲ့ အလုပ္မရွိဘူးလား၊ မတူညီတဲ့အလုပ္ ရွိေနတာကိုေတာ့ ေသခ်ာျမင္ရတာပဲေလ၊ ကိုယ့္ရဲ႕ ပတ္ဝန္းက်င္မွာလည္း ရွိတယ္။

                   အဲဒါလိုပဲ ႏႈတ္နဲ႔ပတ္သက္လာရင္လည္း တခ်ိဳ႕က လိမ္ေျပာတယ္၊ တခ်ိဳ႕က မွန္တာကိုသာ ေျပာတယ္၊ တခ်ိဳ႕က တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ မတည့္ေအာင္ ကုန္းတိုက္တယ္၊ မတည့္ေအာင္ ေျပာတယ္၊ ကုန္းေခ်ာတယ္၊ တခ်ိဳ႕က်ေတာ့ မတည့္တဲ့လူကို တည့္ေအာင္ ေဖးေဖးမမေျပာတယ္၊ ညီညြတ္ေအာင္ ေစ့စပ္ေပးတယ္၊ တခ်ိဳ႕က်ေတာ့ ဆဲတက္တယ္၊ တခ်ိဳ႕က မဆဲတက္ဘူး၊ တခ်ိဳ႕က အက်ိဳးမရွိတဲ့ စကားေတြ၊ မဟုတ္တန္းတရားေတြ ေလွ်ာက္ေျပာတယ္၊ တခ်ိဳ႕က မေျပာတက္ဘူး၊ အေျပာအေနနဲ႔ ပတ္သက္လို႔လည္း လူေတြဟာ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ တူညီမႈရွိရဲ႕လား၊ မရွိဘူး ဒီအခ်က္ကေတာ့ ထင္ရွားေနတာပဲေလ။

                   ေနာက္တစ္ခု စိတ္ေနစိတ္ထား ၾကည့္ဦးမလား၊ တခ်ိဳ႕က သူမ်ားပစၥည္း ကိုယ့္ပစၥည္း ျဖစ္လိုမႈဆိုတဲ့ ေလာဘေဇာက အၿမဲတိုက္ေနတယ္၊ သူမ်ားပစၥည္း ကိုယ့္ပစၥည္းျဖစ္ခ်င္တဲ့ အဘိဇၩာတရားေတြ လႊမ္းမိုးေနတယ္၊ တခ်ိဳ႕က်ေတာ့လညး္ သူမ်ားပစၥည္း ကိုယ့္ပစၥည္းေတြကို သြားရည္မက်ဘူး၊ အဲလိုပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးေတြလည္း ရွိတာပဲ၊ တခ်ိဳ႕ပုဂၢိဳလ္က်ေတာ့ ကိုယ့္ရဲ႕ပတ္ဝန္းက်င္က ပုဂၢိဳလ္ေတြ ပ်က္စီးသြားတာကို ျမင္ခ်င္တယ္၊ တခ်ိဳ႕က ႀကီးပြားခ်မ္းသာတာကို ျမင္ခ်င္တယ္၊ ကံကံ၏ အက်ိဳးကို မယံုၾကည္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြ ရွိသလို၊ ကံ ကံ၏အက်ိဳးကို လက္ခံယံုၾကည္ထားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြလည္း ရွိတယ္ဆိုေတာ့လူေတြက်င့္သံုးေနတဲ့ ဒုစ႐ိုက္ သုစ႐ိုက္ ဆိုတာေတြကိုၾကည့္။ ကိုယ့္ရဲ႕ပတ္ဝန္းက်င္ ကိုယ့္လူေနအသိုင္းအဝိုင္းထဲမွာၾကည့္။ အခုလို ၂-မ်ိဳး ၂-စား ကြဲျပားျခားနားေနတာကို မေတြ႔ရဘူး၊ ဒီပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ ေသသည့္အျခားမဲ့မွာ တူညီတဲ့ ဘဝေရာက္ႏိုင္ပါ့မလား၊ (မေရာက္ႏိုင္ပါဘူးဘုရား)၊ အဲဒါကို ေထာက္ထားလို႔ရွိရင္ သူတို႔ကံနဲ႔ သူတို႔ ယထာ ကမၼံ ဂေတာ ကံအားေလ်ာ္စြာ ျဖစ္ရမယ္ဆိုတဲ့ ေနရာမ်ိဳး ရွိရမွာေပါ့။

                   အဲဒီေတာ့ ဘံုဆိုတာဟာ ကံတရားရဲ႕ အက်ိဳးေပးဌာန ေတြပဲ၊ ကံတရားက မ်ိဳးစံုသလို သတၱဝါေတြကလည္း မ်ိဳးစံုပဲ၊ ထုိမ်ိဳးစံုတဲ့သတၱဝါေတြရဲ႕ တည္ရာဌာနဆိုတဲ့ ဘံုေတြကလည္း မ်ိဳးစံုတယ္၊ တစ္ဘံုတည္းဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးတဲ့၊ ဘာျဖစ္လို႔တုန္းဆိုရင္ မတူညီတဲ့လုပ္ရပ္ေတြနဲ႔ ရွိေနတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ႕ ဘဝနိဂံုး ေရာက္ရာဘဝ destination ဟာ ဘယ္နည္းနဲ႔မွ မတူႏိုင္ဘူး၊ မီရထားႀကီး ရန္ကုန္ကေန စီးသြားတယ္၊ မႏၱေလးသြားတယ္၊ လမ္းမွာ ဘူတာေတြ ဆိုက္ၿပီးေတာ့သြားတယ္၊ တခ်ိဳ႕က လမ္းဘူတာေတြ မွာ ဆင္းသြားတယ္၊ မႏၱေလးထိ သြားတဲ့လူေတြ မဟုတ္ဘူး၊ အဲဒါမ်ိဳးလိုပဲ -  ကံမ်ိဳးစံု လုပ္ထားေတာ့ လူေတြလည္း ဘဝခရီးလမ္းေတြက အမ်ိဳးကို စံုေနတာပဲ၊ အဲဒီမ်ိဳးစံုေနတာေတြကိုပဲ ဂတိ ၅-ပါးလို႔ အၾကမ္းဖ်င္းအားျဖင့္ ေျပာမယ္ဆိုရင္ ဂတိ ၅-မ်ိဳး၊ Destination လို႔ေခၚတယ္၊ ခရီးဆံုး ၅-မ်ိဳးလို႔ ဒီလိုဆိုတယ္။

                   ကမၻာေလာကႀကီးကို ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ လူေတြ ခရီးသြားေနၾကတာ၊ ကိုယ့္ဦးတည္ခ်က္နဲ႔ ကိုယ္သြားေနၾကတာ၊ ဘယ္ပုဂၢိဳလ္ ဘယ္သြားေနတယ္ဆိုတာဟာ သူကိုင္ထားတဲ့ လက္မွတ္ကို ၾကည့္လို႔ရွိရင္ သိတာေပါ့၊ ရထားစီးသြားတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြ ရွိသလို ကားနဲ႔စီးသြားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြလည္းရွိတယ္၊ တျခားနညး္လမ္းနဲ႔ ေလယ်ာဥ္ပ်ံနဲ႔သြားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြလည္း ရွိတယ္၊ အဝင္အထြက္မ်ားတဲ့ ႏိုင္ငံတကာ ေလဆိပ္ႀကီးေတြမွာ ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ - တစ္မိနစ္ တစ္စင္းေလာက္ ေလယ်ာဥ္ပ်ံႀကီးေတြ ဆင္းေနတာ၊ အဲဒီ တစ္မိနစ္တစ္ေစင္းေလာက္ ဆင္းေနတဲ့ ေလယ်ာဥ္ပ်ံႀကီးေတြနဲ႔ လူေတြသြားလာေနၾကတာပဲ၊ အကုန္လံုး သြားလာေနတဲ့ လူေတြဟာ destination အားလံုးက တူညီၾကတာ မဟုတ္ဘူး၊ သူတို႔ကိုင္ေဆာင္ထားတဲ့ လက္မွတ္အတိုင္း သြားေနၾကတာ။

                   လူ႔ဘံုလူ႔ဘဝ ေရာက္လာတယ္ဆိုတဲ့ အခါမွာလည္းပဲ ကံဆိုတဲ့ လက္မွတ္ေတြ ဝယ္ထားၿပီးေတာ့ ထိုကံရွိရာ ကံအက်ိဳးေပးရာဘံုကို ဦးတည္ၿပီးေတာ့ သြားေနၾကတာ၊ အဲဒီလို သြားေနတာကို ျမတ္စြာဘုရားက မွန္းဆၿပီးေတာ့ ေဟာတာမဟုတ္ဘူး၊ ခုနကေျပာခဲ့တဲ့ ဒိဗၺစကၡဳမွာပါတဲ့ ယထာကမၼဴပဂအဘိညာဥ္ ဆိုတဲ့ ဉာဏ္ေတာ္ႀကီးနဲ႔ တစ္ေလာကလံုးကို ၿခံဳငံုၿပီးေတာ့ ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါမွာ ေအး - ဒီလူကေတာ့ျဖင့္ ဒုစ႐ိုက္ေတြ လုပ္ေနတယ္၊ ဒီလူရဲ႕ သြားရာလမ္းက ဘယ္မွာလဲဆိုတာကို ျမတ္စြာဘုရားက ျမင္ေနတယ္။

                   လမ္းေၾကာင္းႀကီး ၅-သြယ္တဲ့၊ ေနရာဌာနတစ္ခုမွာ လမ္းေၾကာင္းႀကီး ၅-သြယ္ ရွိတယ္၊ အဲဒီလမ္းေၾကာင္းႀကီး ၅-သြယ္ထဲမွာ တစ္ခုေသာလမ္းဆံုမွာ မီးက်ီးတြင္းႀကီး ရွိတယ္၊ ျမတ္စြာဘုရား ကျမင္တယ္ - ဒီလူတစ္ေယာက္ကေတာ့ မီးက်ီးတြင္းဆီ သြားတဲ့ လမ္းေပၚ ေလွ်ာက္ေနၿပီ၊ လမ္းဆံုးရင္ေတာ့ သူ  မီးက်ီးတြင္းထဲ က်ၿပီးေတာ့ ဒုကၡေရာက္မွာပဲလို႔ ျမင္တယ္၊ ျမင္တဲ့အတိုင္းပဲ ဒီလူေလွ်ာက္သြားေနတာ၊ လမ္းလည္းဆံုးေရာ မီးက်ီးတြင္းႀကီးထဲ က်ၿပီးေတာ့ ဒုကၡေရာက္ေနတယ္၊ အဲဒါ ဘယ္လို ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးတုန္းဆိုေတာ့ ငရဲဘံု ေရာက္သြားတဲ့ပုဂၢိဳလ္၊ ေၾသာ္ . . . မေကာင္းမႈ ဒုစ႐ိုက္ေတြလုပ္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ကို ျမတ္စြာဘုရားက ဒီလူက မီးက်ီးတြင္းႀကီးရွိရာကို ဦးတည္သြားေနၿပီလို႔ ဒီလို ျမင္တာ၊ အဲဒါက နိရယဂတိ ဆိုတဲ့လမ္း။

                   အဲဒီလို ျမတ္စြာဘုရားက ဂတိ ၅-ပါးနဲ႔ ပတ္သတ္ၿပီးေတာ့ မဇၩိမပဏၰာသပါဠိေတာ္မွာ မဇိၩမနိကာယ္မွာ ဥပမာေတြနဲ႔ ေဟာထားတာရွိတယ္၊ ထို႔အတူပဲ ေနာက္တစ္လမ္းက တိရိစာၦန္နဂတိ ဆိုတဲ့လမ္း၊ ေအး - ဒီလူတစ္ေယာက္ကေတာ့ ဒီလမ္းေပၚေလွ်ာက္ေနၿပီ၊ အဲဒီလမ္းရဲ႕အဆံုးမွာ ဘာရွိတုနး္ဆိုရင္ အင္မတန္နက္လွတဲ့ မစင္တြင္း ႀကီးရွိတယ္၊ လူတစ္ေယာက္ဟာ ဒီလမ္းအတိုင္း ေလွ်ာက္သြားရင္ေတာ့ မစင္တြင္းႀကီးထဲ ေရာက္မွာပဲလို႔ ျမတ္စြာဘုရားက ဒိဗၺစကၡဳအဘိညာဥ္နဲ႔ ျမင္တယ္။ ဒီလူလုပ္ေနတဲ့ အလုပ္ေတြက ေနာက္ဆံုးအဲဒီလိုနိဂံုးခ်ဳပ္သြားမွာပဲလို႔ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္က ယထာကမၼဴပဂအဘိညာဏ္နဲ႔ သိေနတာ၊ သိျမင္တဲ့အတိုင္းပဲ ပုဂၢိဳလ္ဟာ ေနာက္ဆံုးမွာ မစင္တြင္းထဲ က်သြားတယ္၊ ဒါက ဘယ္လိုပုဂၢိဳလ္ေတြလဲဆိုရင္ တိရိစာၦန္ ျဖစ္သြားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ။

                   ေနာက္လမ္းတစ္သြယ္ကေတာ့ လမ္းဆံုးမွာ ဘာရွိတုန္းဆိုရင္ ေတာေခါင္ေခါင္န႔ဲ သစ္ပင္က်ိဳးတိုးက်ဲတဲနဲ႔ အင္မတန္ပူျပင္းတဲ့ အရိပ္အာဝါသကင္းမဲ့တဲ့ ေနရာႀကီး တစ္ခုရွိတယ္၊ ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ လမ္းေလွ်ာက္ရင္ေတာ့ အဲဒီစခန္းေရာက္မွာပဲလို႔ ျမင္ရသလိုပဲ ျမတ္စြာဘုရားသခင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္က ပုဂၢိဳလ္တစ္ဥိး တစ္ေယာက္ရဲ႕ လုပ္ရပ္ကိုၾကည့္ၿပီး အဲဒီလမ္းေၾကာင္းေပၚ တက္ေနမယ္ဆိုရင္ ေနာက္ဆံုးတစ္ေန႔ဟာ အင္မတန္မွ ပူျပင္းလွတဲ့ အရိပ္နားခိုစရာလည္းမရွိ၊ အရြက္က်ိဳးတိုးက်ဲတဲနဲ႔ သစ္ပင္, လြင္တီးေခါင္နဲ႔တူတဲ့ ၿပိတၱာဘံုကို ေရာက္ေတာ့မွာပဲ ျမင္တယ္။ ေနာက္ဆံုးမွာ ဘုရား ျမင္ေတာ္မူတဲ့အတိုင္းပဲ အဲဒီစခန္းေရာက္သြားၿပီးေတာ့ ပင္ပန္းဆင္းရဲစြာ ေနထိုင္ရတယ္၊ ဒါက ၿပိတၱာဘံု ေရာက္သြားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြကို ေျပာတာ။

                   ေနာက္လမ္းတစ္သြယ္ - ဆိုပါစို႔ - လူတစ္ေယာက္က အျမင့္ေတာင္ထိပ္ကေန ၾကည့္ေနတယ္၊ လူတစ္ေယာက္ လမ္းေလွ်ာက္သြားတယ္၊ အဲဒီလမ္းဆံုမွာ အင္မတန္မွ အရိပ္အာဝါသေကာင္းတဲ့ သစ္ပင္ႀကီးေတြ ရွိတယ္၊  ေရကန္ႀကီးေတြ ရွိတယ္၊ အဲဒီ အရိပ္အာဝါသေကာင္းတဲ့သစ္ေတာႀကီး ဆီ ဦးတည္ထားတဲ့ လမ္းကို ေလွ်ာက္သြားတဲ့ လူတစ္ေယာက္ကိုၾကည့္ၿပီး ဒီလူဟာ ဒီလမ္းဆံုးရင္ျဖင့္ ဒီစခန္းေရာက္မွာပဲလို႔ ျမင္ရသလိုပဲ ျမတ္စြာဘုရားက လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ လုပ္ရပ္ကိုၾကည့္ၿပီး ဒီလူဟာ ဒီဘံုဒီဌာန ေရာက္မွာပဲလို႔ ယထာကမၼဴပဂအဘိညာဏ္နဲ႔ တပ္အပ္ထင္ထင္ ျမင္ေတာ္မူတယ္၊ အဲဒီျမင္တဲ့အတိုင္းပဲ ထိုပုဂၢိဳလ္သည္ ထိုစခန္းေရာက္သြားၿပီး အင္မတန္မွေအးျမတဲ့ အရိပ္ေအာက္မွာ ေအးခ်မ္းသာယာစြာ ေနထိုင္ရတယ္၊ အဲဒါ လူ႔ဘံု ေရာက္သြားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္၊ ဒီလိုေျပာတယ္။

                   ေနာက္တစ္ခါ လမ္းတစ္သြယ္ကေတာ့ အင္မတန္လွပတဲ့ ျပာသာဒ္အေဆာင္ႀကီး၊ အတြင္းမွာ ပရိေဘာဂေတြ ျပည့္ျပည့္စံုစံုနဲ႔ ေလလံုမိုးလံု ေဆာက္ထားတဲ့ လွပတဲ့ ျပာသာဒ္နန္းေဆာင္ႀကီး သို႔ ဦတည္ထားတဲ့ လမ္းေၾကာင္းႀကီးရွိတယ္၊ လူတစ္ေယာက္ အဲဒီလမ္းေၾကာင္းေပၚ ေလွ်ာက္ေနတယ္၊ ေလွ်ာက္ေနတာ ျမင္လို႔ရွိရင္ ဒီလူဟာ ဒီစခန္းေရာက္မွာပဲလို႔ သိရသလိုပဲ ျမတ္စြာဘုရားသခင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ က သတၱဝါေတြရဲ႕ လုပ္ရပ္ကို ၾကည့္ၿပီးေတာ့ ဒီလမ္းေလွ်ာက္ေနရင္ ဒီစခန္း ေရာက္မွပဲလို႔ သိေတာ္မူတဲ့ အတိုင္း ထုိပုဂၢိဳလ္ နန္းျပာသာဒ္ေပၚမွာ ေအးခ်မ္းစြာ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာနဲ႔ ေဘးရန္ အႏၱရာယ္ကင္းရွင္းစြာ ခ်မ္းသာသုခ ခံစားၿပီးေနတာကို ျမင္ရတယ္၊ အဲဒါက ေဒဝဂတိ လို႔ေခၚတဲ့ နတ္ျပည္ေရာက္သြားတ့ဲပုဂၢိဳလ္၊ ဥပမာ ၅-မ်ိဳးနဲ႔ ျမတ္စြာဘုရားက ေဟာထားတယ္။

                   ၃၁-ဘံုကို အက်ဥ္းခ်ံဳးၿပီး ေျပာတဲ့အခါ ဂတိ ၅-မ်ိဳးပဲ၊ အဆိုးဆံုးက နိရယဂတိ ပဲ ၊ ၿပီးေတာ့ တိရိစာၦန္နဂတိ၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ေပတဂတိ၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ မႏုႆဂတိ၊ အေကာင္းဆံုးက ေဒဝဂတိ တဲ့၊ ေဟာ - ဂတိ ၅-ပါး လုိ႔ ေခၚတယ္။ ဒါက destination ၅-မ်ိဳး။

                   အဲဒီလို ျမတ္စြာဘုရား ျမင္တဲ့ေနရာမွာ ဘာကို ၾကည့္တာတုန္း၊ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ ပစၥဳပၸန္ လုပ္ရပ္ကိုၾကည့္တာ၊ ပစၥပၸဳန္မွာ သူလုပ္ေနတဲ့အလုပ္၊ သူေလွ်ာက္လွမ္းေနတဲ့ လမ္းေၾကာင္းကို ၾကည့္ၿပီး ဆံုးျဖတ္ၿပီး ေျပာျပတာ၊ ျမတ္စြာဘုရားက ပစၥဳပၸန္လုပ္ေနတဲ့ လုပ္ရပ္ကိုလည္းျမင္တယ္၊ လမ္းဆံုးမွာ ဘာေတြရွိတယ္ ဆိုတာကိုလည္းျမင္တယ္၊ေတာင္ထိပ္က ၾကည့္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္သည္ အားလံုးကို ၿခံဳငံုၿပီး ျမင္ေနရသလို ျမတ္စြာဘုရားက ဒိဗၺစကၡဳအဘိညာဏ္ - ယထာကမၼဴပဂအဘိညာဏ္ ဉာဏ္ေတာ္ႀကီးနဲ႔ ဒီအလုပ္လုပ္ရင္ ဒီစခန္းေရာက္မယ္ ဆိုတာကို တပ္အပ္ျမင္တယ္၊ ဒါေၾကာင့္မု႔ိ ျမတ္စြာဘုရးက သူမ်ားထံမွ ၾကားရလို႔ တရားေဟာတာ မဟုတ္ဘူးတဲ့၊ ငါ ကိုယ္တိုင္ျမင္တာ ငါကိုယ္တိုင္ သိတာ လု႔ိ ေျပာတာ။

                   ဘာနဲ႔ျမင္ ဘာနဲ႔ သိတာတုန္းဆိုရင္ ဒိဗၺစကၡဳဉာဏ္ရဲ႕ အပြားျဖစ္တဲ့ ယထာကမၼဴပဂဉာဏ္နဲ႔ ျမင္တယ္လို႔ ေျပာရမွာ၊ ယထာကမၼဴပဂ ဆိုတာ ယထာကမၼဥပဂ - မိမိလုပ္တဲ့ကံအားေလ်ာ္စြာ ထိုထုိဘဝ ေရာက္သြားၾကတာ၊ သတၱဝါေတြရဲ႕ ကံကိုခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာၿပီး သိတယ္၊ ဒီအလုပ္လုပ္ရင္ ဒီလမ္းေလွ်ာက္ရင္ ဒီစခန္းေရာက္လိမ့္မယ္၊ ဒီအလုပ္လုပ္ရင္ ဒါမ်ိဳးျဖစ္လိမ့္မယ္ ဆိုတာကို ပိုင္းပိုင္းျခားျခားသိတာ၊ အဲဒီလို ပိုင္းပိုင္းျခားျခားသိၿပီးမွ ေဟာတာ၊ တစ္ဆင့္ၾကားနဲ႔ ေဟာတာ  မဟုတ္ဘူးတဲ့။



***ေဒါက္တာနႏၵမာလာဘိဝံသ၏ အဘိဓမၼာျမတ္ေဒသနာ(ဒုတိယတြဲ) မွ ပူေဇာ္ပါသည္။
***  ဆက္လက္ပူေဇာ္ပါမည္။             
မိမိဘေလာ့ကို submit မွန္မွန္ လုပ္ေပးျခင္းျဖင့္ မိမိဘေလာ့ ျမန္ဆန္မည္ရွင္းလင္းမည္ ေမာက္တင္ျပီး က်လာတဲ့ေဘာက္ထဲမွာ မိမိဘေလာ့လိပ္စာ ထည့္ကာ Submit ကလစ္လိုက္ပါ ဒါဆို ေနာက္ဇယားတစ္ခုမွ သင့္အီးေမးကို ထည့္ျပီး Submit လုပ္လိုက္ပါ