ဓမၼဂုတ္။ ။ ေခတ္အလုိက္ မျပဳျပင္တတ္မႈေၾကာင့္
ကိုယ္ေတာ္ ငယ္စဥ္က က်န္းမာေရး မေကာင္းတာကေတာ့ သိရပါၿပီ,စာရိတၱေတာ့ ဘယ့္ႏွယ္တုန္း။
တပည့္ေတာ္။ ။ စကားေျပာတတ္တဲ့ အခ်ိန္ကစၿပီး ဘုိးရဲ႕
အသင္အျပကို ရခဲ့တာေၾကာင့္ အက်င့္စာရိတၱေတာ့ ေကာင္းမည့္ဘက္သုိ႔ ေရွး႐ႈေနပါတယ္၊ ပီးေတာ့
ပတ္ဝန္းက်င္အိမ္ေတြက ေဆြမ်ဳိးေတြခ်ည္း ျဖစ္ေတာ့ မေတာ္တာကို ျမင္ေတြ႕ၾကလဲ
ဆံုးမေလ့ရွိၾကပါတယ္။
ဓမၼဂုတ္။ ။ သင္ျပပံုကေလးေတြကို မွတ္မိသေလာက္
ေျပာစမ္းပါ ကိုယ္ေတာ္။
တပည့္ေတာ္။ ။ လူႀကီးေတြအနားမွာ ဘိနပ္စီး၍ မသြားရပါ၊
လူႀကီးေတြေရွ႕မွာ မတ္မတ္ရပ္ၿပီး မေနရပါ၊ လူႀကီးမ်ားရဲ႕ အနီးအပါး သြားစရာရွိလွ်င္
ခပ္ငံု႔ငုံ႔ ခပ္ကုန္းကုန္း သြားရပါတယ္၊ ေနာက္ေဖးသြား ႐ႉး႐ႉးေပါက္တို႔ကို
လူႏွင့္ေဝတဲ့ ေနရာမွာ သြားရပါတယ္၊ ေသာက္ေရအုိးနားတံေတြးမေထြးရ, ႏွပ္မညႇစ္ရပါ၊
ထမင္းစားတုန္း စကားမေျပာရပါ၊ ပ်က္ပ်က္ မျမည္ေအာင္ စားရပါတယ္၊ ထမင္းစားတဲ့အခါ ဟင္းကို
မ်ားမ်ားမစားဘဲ ထမင္းကို မ်ားမ်ားစားရပါတယ္။
ဓမၼဂုတ္။ ။ ဟင္းစားနဲတဲ့ အက်င့္ကေတာ့ ယခုေခတ္နဲ႔
မေလ်ာ္ဘူးေနာ္။
တပည့္ေတာ္။ ။ မွန္ပါတယ္-တပည့္ေတာ္တို႔ငယ္ငယ္တုန္းက
လူႀကီးေတြနဲ႔ အတူမစားရေသးပါဘူး၊ ထုိေခတ္က ဇလံုထဲမွာ ထမင္းေရာ ဟင္းေရာ ထည့္ေပးၿပီး
ထမင္းမကုန္ခင္ ဟင္းမကုန္ေအာင္ စားရပါတယ္၊ ဟင္းဆိုတာလဲ အမဲေျခာက္ဖုတ္တို႔
ငါးတို႔ျဖစ္ပါတယ္၊ အဲဒီလုိ ဟင္းကိုနဲနဲစားရေပမဲ့ ထုိေခတ္က ေမာင္းေထာင္းဆန္
ထမင္းထဲမွာ အာဟာရဓာတ္က မ်ားလို႔ ေတာ္ပါေသးတယ္။
ဓမၼဂုတ္။ ။ ကစားေဖၚ အေပါင္အသင္းေတြက အေရးႀကီးတယ္, ဘယ္လုိကစားရတုန္း။
တပည့္ေတာ္။ ။ ၅ႏွစ္သားအတြင္းမွာ ဟိုအိမ္ ဒီအိမ္ သြားၿပီး
ကစားေလ့မရွိပါဘူး၊ အိမ္ေတြက အသီးအသီး ဝင္းထရံ ကာထာလုိ႔ အိမ္ဝင္းက က်ယ္ေတာ့ တစ္အိမ္နဲ႔
တစ္အိမ္လယ္ဘုိ႔လဲ ကေလးအရြယ္မွာ မလြယ္ပါဘူး၊ လူႀကီးေတြသြားမွ လုိက္ရပါတယ္။
ဓမၼဂုတ္။ ။ ကိုယ့္အိမ္မွာ ေမာင္ႏွမခ်င္း
ကစားၾကတာဘဲလား။
တပည့္ေတာ္။ ။ တပည့္ေတာ္ေအာက္ ဒုတိယက ႏွမျဖစ္ပါတယ္၊
တပည့္ေတာ္ေအာက္ ၂ ႏွစ္ေလာက္ငယ္ေတာ့ သူလဲ တပည့္ေတာ္ ၃-၄ႏွစ္ ရွိေပမဲ့
မကစားတတ္ေသးပါဘူး၊ ေနာက္ညီ ၂ေယာက္လဲ ၅ႏွစ္,၉ႏွစ္ ငယ္ပါတယ္,တပည့္ေတာ္နဲ႔
မကစားၾကရပါဘူး၊ တပည့္ေတာ္က အကိုႀကီးျဖစ္ေတာ့ သူတုိ႔က တပည့္ေတာ္ကို ေလးစားၾကရပါတယ္၊
တပည့္ေတာ္ကလဲ ဝမ္းကြဲ အစ္ကိုႀကီး အစ္မႀကီးမ်ားကို ေလးစားရပါတယ္။
ဓမၼဂုတ္။ ။ ဒီလုိဆိုေတာ့ ကိုယ္ေတာ္ရဲ့ ကေလးဘဝဟာ
ပ်င္းစရာႀကီးဘဲေနာ္။
တပည့္ေတာ္။ ။ မွန္ပါတယ္,တပည့္ေတာ္လဲ တစ္ခါတုန္းက ေန႔လည္မွာ
တစ္ေယာက္ထဲပ်င္းလုိ႔ စဥ္းစားဖူးပါတယ္။
ဓမၼဂုတ္။ ။ ဘယ္လုိ စဥ္းစားသလဲ ကိုယ္ေတာ္။
တပည့္ေတာ္။ ။ အိမ္ရဲ႕ အေရွ႕ဘက္မွာ မန္က်ည္းပင္ ရွိပါတယ္၊
အေရွ႕ျပဴတင္းေပါက္က မန္က်ည္းပင္ကို ၾကည့္ၿပီးေတာ့ “လူျဖစ္ရတာထက္
မန္က်ည္းရြက္ေတြျဖစ္ရတာ ေကာင္းေသးတယ္, သူတို႔ေတာ့ ပ်င္းၾကမွာ မဟုတ္ဘူး”လို႔။
ဓမၼဂုတ္။ ။ ကိုယ္ေတာ္က မန္က်ည္းရြက္ေတြကို “သက္ရွိ
အေကာင္ေတြလို႔”ထင္ေနသလား။
တပည့္ေတာ္။ ။ ထင္ေနပါတယ္, မန္က်ည္းပင္က မိခင္ႀကီး, မန္က်ည္းရြက္
မန္က်ည္းသီးတို႔က သားသီၼးေတြလို႔ ထင္ေနပါတယ္။
ဓမၼဂုတ္။ ။ ကိုယ္ေတာ္ဟာ အေတြးလြန္ေနတာဘဲေနာ္။
တပည့္ေတာ္။ ။ ဟုတ္ပါတယ္, အေတြးလြန္ေနတာပါ၊ တပည့္ေတာ္သာ အေတြးလြန္တာ
မဟုတ္ပါဘူး, အိႏၵိယက ေရွးလူေတြလဲ အေတြးလြန္ၾကပါတယ္၊ “ဇီဝသညီေနာ ဟိ မႏုႆာ
႐ုကၡသၼႎ=လူေတြက စိမ္းစိုေသာ ျမက္သစ္ပင္ေတြမွာ အသက္ရွိတယ္,ျမက္သစ္ပင္ေတြဟာလဲ
သက္ရွိအေကာင္ကေလးမ်ားျဖစ္ၾကတယ္လုိ႔ မွတ္ထင္ၾကတယ္”ဟု မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္၊
(ဝိနည္းပါစိတ္,ဘူတဂါမသိကၡာပုဒ္)။
ဓမၼဂုတ္။ ။ အိႏၵိယက ေရွးလူေတြကလဲ
“ျမတ္သစ္ပင္ေတြမွာ အသက္ရွိတယ္လုိ႔ ထင္ၾကတာဘဲ”ကိုး။
တပည့္ေတာ္။ ။ ဒီလို ထင္ေနၾကလုိ႔ေပါ့ ဘုရား, မိုးတြင္းမွာ
ခရီးသြားတဲ့ ရဟန္းမ်ားကို “အသက္ရွိတဲ့ ျမက္ပင္ကေလးေတြကိုနင္းၿပီး
ညႇဥ္းဆဲၾကတယ္”လို႔ လူေတြက ကဲ့ရဲ႕ၾကေတာ့ ဘုရားရွင္ကလဲ “သစ္ပင္ကို
မနင္းမခုတ္ၾကႏွင့္, မုိးတြင္းမွာ အသြားအလာမရွိဘဲ ၿငိမ္သက္စြာေနၾက”လို႔
ပညတ္ေတာ္မူရတာေပါ့။
ဓမၼဂုတ္။ ။ “သစ္ပင္ေတြမွာ အသက္ရွိတယ္”လို႔ ယူဆတဲ့
အယူဟာ မွန္လုိ႔ ဘုရားရွင္ ပညတ္ေတာ္မူတာလား။
တပည့္ေတာ္။ ။ မွန္လုိ႔ေတာ့ ဘယ္ဟုတ္မလဲဘုရား, တခ်ိဳ႕လူေတြက
အျပစ္ျမင္ေနၾကေတာ့ ဘုရားရွင္က
မဆန္႔က်င္ေအာင္ ပညတ္ေတာ္မူတာျဖစ္ပါတယ္၊ မိုးတြင္းမွာ ခရီးမသြားဘဲ တရားကို
ႀကိဳးစားေစလုိေသာေၾကာင့္ ပညတ္ေတာ္မူတာလဲ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
ဓမၼဂုတ္။ ။ျမက္သစ္ပင္ေတြ အသက္ရွိတယ္ဆိုတဲ့
အယူမ်ဳိးဟာ တိတၳိတို႔ အယူထဲမွာ ပါသလား။
တပည့္ေတာ္။ ။ မကၡလိေေဂါသာလဆရာႀကီးက စိမ္းစိမ္းစိုစိုနဲ႔
ႀကီးပြားေနတဲ့သစ္ပင္ဟူသမွ် ေကာက္ပင္, ပဲပင္, ျမက္ပင္, သစ္ပင္အားလံုးကို
“ဇီဝ=အသက္ရွိတဲ့ အေကာင္ေတြ”လို႔ ယူပါသတဲ့။
ဓမၼဂုတ္။ ။ ဟုတ္ေကာ ဟုတ္ရဲ႕လား ကိုယ္ေတာ္။
တပည့္ေတာ္။ ။ ဘယ္ဟုတ္မွာလဲ ဘုရား, အသက္ (ဇီဝ) ဆိုတာ
႐ုပ္တရား နာမ္တရားထဲမွာ ပါတဲ့ ဇီဝိတကို ေခၚတာပါ၊ ႐ုပ္ထဲမွာပါတဲ့ “ဇီဝိတ”ဟာ
ကံေၾကာင့္ျဖစ္ရတဲ့ ႐ုပ္ပါ၊ ဒါ့ေၾကာင့္ သတ္လုိ႔ေသေသ, ေရာဂါေၾကာင့္ေသေသ, ကံအစြမ္းကုန္လို႔
ေသေသ, အသက္တမ္းေစ့လုိ႔ ဘဲေသေသ, ေသတာမွန္သမွ် ထုိဇီဝိတ႐ုပ္, ဇီဝိတနာမ္ေတြ တဘဝအတြက္
ေနာက္ထပ္မဆက္ေတာ့ဘဲ ခ်ဳပ္တာခ်ည္းပါဘဲ၊ အဲဒီ ဇီဝိတကိုပင္ အာယု=အသက္လုိ႔လဲ ေခၚရတယ္၊
ျမက္သစ္ပင္ေတြမွာ ထုိဇီဝိတမ်ိဳး မရွိပါဘူး။
ဓမၼဂုတ္။ ။ ေအာ္……ကိုယ္ေတာ္ဟာ ငယ္ငယ္တုန္းက
ဒိ႒ိကေလးေပါ့ေနာ္။
တပည့္ေတာ္။ ။ တပည့္ေတာ္ ငယ္ငယ္တုန္းက ျမက္သစ္ပင္ေတြကို
အသက္ရွိတယ္လုိ႔ ယူ႐ုံတြင္မက, အဲဒီျမက္သစ္ပင္ေတြကို ႏြား, ကၽြဲ, ျမင္း စေသာ အေကာင္ေတြက
စားေတာ့ ထုိသစ္ပင္ သစ္ရြက္မွ အသက္ေတြဟာ ႏြား, ကၽြဲ, ျမင္းတို႔အထဲေရာက္ၿပီး
ထုိမွတဆင့္ ႏြားထီး,ႏြားမ စသည္တို႔ ေပါင္းစပ္လုိ႔ ႏြားျဖစ္,ကၽြဲျဖစ္ ,ျမင္း
စသည္ျဖစ္တယ္၊ လူေတြက သစ္သီး သစ္ရြက္ စားၾကရာမွ တဆင့္လူလဲ ျဖစ္ႏိုင္တယ္လို႔
ယူဆေနပါတယ္။
ဓမၼဂုတ္။ ။ ကိုယ္ေတာ့္ဟာ ကေလးဘဝကတည္းက ဒိ႒ိမွ မိစၧာဒိ႒ိကိုျဖစ္ေနတာေပါ့ေနာ္။
တပည့္ေတာ္။ ။ အယူမွားလွ်င္ မိစၧာလို႔ ဆုိခ်င္ဆိုႏိုင္ပါတယ္၊
ဒါေပမဲ့ ကံႏွင့္ကံ၏ ေကာင္းက်ဳိးဆိုးက်ဳိးကို မပယ္သမွ်ေတာ့ မိစၧာဒိ႒ိျဖစ္တယ္လို႔
မဆိုႏိုင္ပါဘူး၊ တပည့္ေတာ္ငယ္ငယ္တုန္းက အယူမွားတခု ရွိပါေသးတယ္၊ အဲဒီအယူကေတာ့
ငါးႏွစ္အရြယ္ေက်ာ္မွ ျဖစ္တယ္လုိ႔ ထင္ပါတယ္။
ဓမၼဂုတ္။ ။ ဘယ္လုိ အယူတုန္း ကိုယ္ေတာ္။
တပည့္ေတာ္။ ။ ေတာင္အရပ္က လူႀကီးတေယာက္ မအိုေသးဘဲ
ေသဆံုးပါတယ္၊ ထုိအခါ တပည့္ေတာ္က စဥ္းစားပါတယ္၊ “ဒီလူႀကီးဟာ ခရီးအသြားမ်ားတယ္, စကား
အေျပာမ်ားတယ္,လူတေယာက္မွာ တဘဝအတြက္ ခရီးမည္မွ် သြားႏိုင္တယ္စကားမည္မွ်
ေျပာႏိုင္တယ္, အစားမည္မွ်စားႏိုင္တယ္”စသည္ျဖင့္ သတ္မွတ္ခ်က္ရွိၿပီးျဖစ္တယ္၊
ဒီလူႀကီးဟာအဲဒီ သတ္မွတ္ခ်က္ကုန္လို႔ ေသဆံုးရတယ္လို႔ ေတြးမိပါတယ္။
ဓမၼဂုတ္။ ။ ဒီအယူလဲ မိစၧာအယူထဲမွာ ပါေနတာေပါ့ေနာ္။
တပည့္ေတာ္ ။ ။ ပါေနပါတယ္, မကၡလိဆရာႀကီးက “သတြာတိုင္းမွာ
သုခႏွင့္ဒုကၡကို ခ်င့္ေတာင္းႏွင့္ခ်င့္ထားသလုိ
ပုိင္းျခားသတ္မွတ္ၿပီးျဖစ္တယ္”လို႔ယူပါတယ္၊ တပည့္ေတာ္အယူဟာလဲ ထုိအယူနဲ႔
ခပ္ဆင္ဆင္ျဖစ္ေနပါတယ္။
ဓမၼဂုတ္။ ။ ကိုယ္ေတာ္က ေတြးေတာစဥ္းစားတဲ့အေလ့ဟာ
ကေလးဘဝတုန္းက ပါေနတာဘဲကိုး။
တပည့္ေတာ္။ ။ တပည့္ေတာ္ငယ္ငယ္က နဲနဲမိုးခ်ဳပ္မွ အေဖနဲ႔ အတူလွည္းနဲ႔
“ဗန္သင္”ဆိုတဲ့ ေတာက ျပန္လာတုန္းမွာ မိုးေပၚၾကည့္ၿပီး “မိုးေပၚက ၾကယ္ေတြမွာ
လူရွိသလား”လို႔ ေမးဘူးပါတယ္။
ဓမၼဂုတ္။ ။ ကိုယ္ေတာ့္ အေဖက ဘယ္လုိျပန္ေျပာတုန္း။
တပည့္ေတာ္။ ။ ျပန္ေျပာတာေတာ့ မမွတ္မိပါဘူး,
“လူမရွိဘူး-နတ္ရွိတယ္”လို႔ေျပာမယ္ထင္ပါတယ္။
ဓမၼဂုတ္။ ။ ကိုယ္ေတာ္ အတြက္ကေတာ့ ဗုဒၶျမတ္စြာရဲ႕
ဘာသာေရး စာေပေတြကို တတ္သိရတာ အလြန္ကံေကာင္းတာဘဲ,သာသနာပမွာ ကိုယ္ေတာ္စဥ္းစားေလ့
ရွိပံုမ်ဳိးနဲ႔ စဥ္းစားရင္ေတာ့ ကိုယ္ေတာ့္အတြက္ သြက္သြက္လယ္ေအာင္ မွားေတာ့မွာဘဲ။
တပည့္ေတာ္။ ။ ဒါ့ေၾကာင့္မို႔ “တပည့္ေတာ္ ကံေကာင္းတာေတြကို
ေတြ႕ရပါလိမ့္ဥဳးမယ္”လို႔ ေလွ်ာက္ခဲ့တာဘဲ၊ ဒါ့ေၾကာင့္လဲ ယခုေတြ႕ရတဲ့ ဗုဒၶျမတ္စြာရဲ႕
သာသနာေတာ္ကုိ မတိမ္ေကာေစခ်င္တာပါ၊ မတိမ္ေကာေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္ဘို႔လဲ တပည့္ေတာ္မွာ
တာဝန္ရွိတယ္လုိ႔ ယူဆေနတာပါဘဲ၊ သာသနာႀကီးဟာ တပည့္ေတာ္ရဲ႕ တစ္သံသရာလံုးအတြက္
ေက်းဇူရွင္ႀကီးမဟုတ္ပါလားဘုရား။
ဓမၼဂုတ္။ ။ ဟုတ္ပါတယ္ ဟုတ္ပါတယ္, ကိုယ္ေတာ့္အတြက္
“ဘုရားေက်းဇူးေတာ္သည္ အဆံုးမရွိ”ဆိုတာ မွန္ပါတယ္။
♣ တစ္ဘဝသံသရာ စာအုပ္မွ ပူေဇာ္ပါသည္။