ဆရာ။ ။ ဆရာက တပည့္တို႔ကို "နေမာ တႆ ဘဂဝေတာ" လို႔ ရြတ္-ရြတ္ၿပီး ဘုရားကို ကန္႔ေတာ့ ၾကပါလို႔ မၾကာခဏ တိုက္တြန္း ရတာဟာ အေၾကာင္းအမိ်ဳးမ်ိဳး ရွိတယ္။
ကေလးမ်ားကို မိေကာင္း ဖခင္သားသမီး ပီပီ လိမၼာေစခ်င္လို႔လဲ တိုက္တြန္းတယ္၊ ရွိခိုးထိုက္တဲ့သူကို ရွိခိုးရတဲ့ အက်ိဳးဟာ ခုဘဝေရာ ေနာက္ဘဝေရာ အလြန္ႀကီးတယ္၊
အဲဒီ အက်ိဳးမ်ားကို ကေလးမ်ား ရေစခ်င္လို႔လဲ တိုက္တြန္းတယ္၊
ရွိခိုးရတဲ့အက်ိဳးဟာ ခုဘဝေရာ ေနာက္ဘဝေရာ အလြန္ႀကီးတယ္၊ အဲဒီ အကိ်ဳးမ်ားကို ကေလးမ်ား ရေစခ်င္လို႔လဲ တိုက္တြန္းတယ္၊ ရွိခိုး၍ အက်ိဳးရပံုကို ဆရာဖတ္ျပမယ္, နားေထာင္ၾက။
♣ တစ္ႀကိမ္ရွိခိုး၍ အက်ိဳးရေသာ အမ်ိဳးသားအေၾကာင္း။
ဤကမ႓ာမွ ျပန္၍ေရတြက္သည္ရွိေသာ္ ကိုးဆယ္တစ္ကမ႓ာထက္၌ "ဝိပႆီ" မည္ေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား ျဖစ္ေတာ္မူခဲ့ေလသည္၊ ထို ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေရႊအဆင္းကဲ့သု႔ိ ဝါဝင္းေသာအဆင္း ရွိသည္ျဖစ္၍ အလြန္လွပတင့္တယ္ေတာ္မူတယ္၊
တစ္ေန႔ေသာအခါ ဆြမ္းခံႂကြေတာ္မူလာေသာ ဘုရားရွင္ကို အမ်ိဳးသားတစ္ေယာက္သည္ အလြန္ၾကည္ညိဳေသာစိတ္ျဖင့္ လက္အုပ္ခ်ီလိုက္ေလသည္၊ ထို အမ်ိဳးေကာင္းသားသည္ ထို ဘဝမွစ၍ ငါတို႔ဘုရားလက္ထက္ေတာ္တိုင္
တစ္ႀကိမ္တစ္ခါမွ် မျဖစ္ရဘဲ လူ႔ဘဝ နတ္ျဗဟၼာဘဝတုိ႔၌သာ ျဖစ္ခဲ့ရေလသည္၊
ငါတို႔ဘုရား လက္ထက္ေတာ္ဝယ္ စည္းစိမ္ဥစၥာ ၾကြယ္ဝေသာအမ်ိဳး၌ ျဖစ္၍ အရြယ္ေရာက္ေသာအခါ ရဟန္းျပဳၿပီးလွ်င္ မၾကာမီတြင္ ရဟႏၲာအျဖစ္သို႔ ေရာက္၍ "ဧကၪၥလိယမေထရ္" ဟူေသာ အမည္အားျဖင့္ ထင္ရွား ေလသည္၊[သုဘူတိဝဂ္, ဧကဥၨလိယေထရ အပါန္ပါဠိေတာ္။]
ဆရာ။ ။စိတ္ပါလက္ပါ လက္အုပ္တစ္ႀကိမ္ ခ်ီလိုက္႐ံုႏွင့္ ဆင္းရဲ ဒုကၡေရာက္ေသာ (ဒုဂၢတိ) ဘဝ တို႔၌ မျဖစ္ခဲ့ရဘဲ ဘဝေကာင္းမွာခ်ည္းျဖစ္၍ ေနာက္ဆံုး၌ ရဟႏၲာႀကီးျဖစ္ၿပီး နိဗၺာန္ထိေအာင္ အက်ိဳး ရေသာေၾကာင့္ ဆရာက တပည့္တို႔ကို ဘုရားရွိခိုးၾကပါလို႔ မၾကာခဏ တိုုက္တြန္းရျခင္း ျဖစ္တယ္၊
ဒါ့ေၾကာင့္ ကေလးမ်ား မပ်င္းၾကဘဲ အခ်ိန္က်ရင္ စိတ္ပါလက္ပါ ရွိခိုး ကန္ေတာ့ၾကေနာ္။
တပည့္မ်ား။ ။ဟုတ္ကဲ့ ဆရာ, စိတ္ပါလက္ပါ ရွိခိုး ကန္ေတာ့ပါ့မယ္။
♣ ရွိခိုးဝပ္ခ်နည္း။
ဆရာ။ ။တစ္ႀကိမ္ရွိ္ခိုးလို႔ အက်ိဳးရတဲ့အေၾကာင္းနားလည္ၾက
ဆရာ။ ။လက္အုပ္ဆိုတာ လက္ဖဝါးႏွစ္ဖက္ကို ငွက္ေပ်ာဖူးကေလးမ်ားလုိ ခတ္ခံုးခံုးတားၿပီး အုပ္ထားရတယ္၊ (လုပ္ျပပါ။) အဲ, ဟုတ္ၿပီ၊…အားလံုး "လက္အုပ္" လုပ္ၾကကြဲ႕။
ဆရာ။ ။"ခ်ီ" ဆိုတာ အထက္ကို ေျမႇာက္ခ်ီတာပဲ၊ ကိုင္း…ေမာင္ေခြးက လက္အုပ္ကို နဖူး ေရာက္ေအာင္ ေျမႇာက္ခ်ီ လိုက္စမ္းကြဲ႕၊ အဲ, ဟုတ္ၿပီ၊…အားလံုး ခ်ီၾကကြဲ႕။
ဆရာ။ ။ဒီလို ေျမႇာက္ခ်ီထားေတာ့ လက္အုပ္ကေလးက ေခါင္းေပၚမွ "မိုး" မေနဘူးလားေဟ့။
တပည့္မ်ား။ ။မိုးေနပါတယ္ ဆရာ။
ဆရာ။ ။ေအး ေအး, အဲဒီလို "လက္အုပ္ခ်ီမိုး" ေနတာကို "ရွိခိုး"တယ္လို႔ ေခၚရတယ္၊ ရွိခိုးၿပီး ႏႈတ္က ရြတ္ဆုိေနတာကို "ကန္ေတာ့" တယ္လို႔ ေခၚၾကတယ္။
ဆရာ။ ။လက္အုပ္မိုးေနရာက အဲဒီ လက္အုပ္ကိုေအာက္သို႔ခ်၊ ခ်လုိက္တဲ့အခါ မ်ားေသာအားျဖင့္ ဝပ္ၿပီး ခ်ၾကေသာေၾကာင့္ "ဝပ္+ခ်" လို႔ေခၚတယ္။
ဆရာ။ ။ဝပ္ခ်တဲ့အခါလဲ က်က်နန ခ်မယ္ဆုိေတာ့-
(၁) ေဆာင့္ေၾကာင့္ထိုင္ၿပီး လက္အုပ္ခ်ီထား။
(၂) ေအာက္ငံု႔ၿပီး ဒူးဆစ္ႏွစ္ဖက္ကို ၾကမ္းေပၚမွာ ထိေစ။
(၃) လက္ႏွစ္ဖက္ကို ၾကမ္းေပၚမွာ အျပားလုိက္ ထိေစ။
(၄) အဲဒီ ထိေနေသာလက္ႏွစ္ဖက္ကို ေရွ႕တိုးေပးၿပီး နဖူးကို လက္ႏွစ္ဖက္ အၾကားမွာ ထား။
(၅) တေတာင္ ႏွစ္ဖက္လဲ ၾကမ္းေပၚမွာ ထိေပေစ။
(၆) (က) ေျခဖ်ား ႏွစ္ဖက္ ၾကမ္းေပၚမွာ တည္,
(ခ) ဒူး ႏွစ္ဖက္လဲ ၾကမ္းေပၚမွာ တည္,
(ဂ) တေတာင္ ႏွစ္ဖက္လဲ ၾကမ္းေပၚမွာ တည္,
(ဃ) လက္ ႏွစ္ဖက္လဲ ၾကမ္းေပၚမွာ တည္,
(င) နဖူးလဲ ၾကမ္းေပၚမွာ တည္,
ဤသို႔ ငါးမ်ိဳးလံုး ၾကမ္းေပၚ(ဖ်ာေပၚစသည္) မွာ တည္ေနတာကို "ပၪၥပတိ႒ိတဝႏၵနာ" (တည္ျခင္း ငါးမ်ိဳးရွိေသာ ဝပ္ခ်ျခင္း)လို႔ ေခၚတယ္၊ [ဆရာ့ကိုယ္တုိင္ ဝပ္ခ်ျပပါ၊ မိန္းကေလးမ်ားကိုေတာ့ ေဆာင့္ေၾကာင့္ အထိုင္မခိုင္းဘဲ ဝပ္ခ်ပါေစ။]
ဆရာ။ ။ဒီလို တည္ျခင္းငါးပါးျဖင့္ ဝပ္ခ်ဖို႔တာဝန္ကေတာ့ ေစတီေတာ္ ႐ုပ္ပြားေတာ္ကို ျဖည္းျဖည္း သက္သာ ကန္ေတာ့တဲ့ ေနရာမ်ိဳး, ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားႏွင့္ ေအးေအးေဆးေဆးေတြ႕ရတဲ့ ေနရာမ်ိဳး,
တမင္သက္သက္ ကန္ေတာ့သြားတဲ့ ေနရာမ်ိဳး, မိမိအိမ္သို႔ ၾကြလာတဲ့အခါမိ်ဳးသာ ျဖစ္တယ္၊
ေစတီ ပုထိုး မ်ားကို လွည့္လည္ၾကည့္႐ႈ ပူေဇာ္တဲ့အခါ, ရထားသေဘၤာစသည္သြား၍ ရဟန္းသံဃာကို ႀကိဳဆိုလိုက္ပို႔ တဲ့အခါ ၾကည္ညိဳေလာက္ေသာ ရဟန္းသံဃာေတာ္ကို လမ္းခရီးေတြ႕တဲ့ အခါမ်ိဳးေတာ့ ဝပ္ခ်ေနဖို႔ မလိုပါဘူး၊ လက္အုပ္ခ်ီ၍ျဖစ္ေစ, ဦးေခါင္းၫြတ္၍ ျဖစ္ေစ ႐ိုေသတဲ့အမူအရာ ျပလိုက္ရင္ ေတာ္ေလာက္ပါၿပီ၊
ေျမႀကီးေပၚမွာ ထိုင္ၿပီး ဝပ္ခ်ရတာလဲ အျမင္မေတာ္လွဘူး၊ မထိုင္ဘဲ မတ္မတ္ရပ္ၿပီး လက္အုပ္ခ်ီလိုက္ရင္ ေတာ္ေလာက္ၿပီ၊ ကဲ ကဲ,
လက္အုပ္ခ်ီမိုး ရွိခိုးကန္ေတာ့ ဝပ္ခ်နည္း မ်ားကို နားလည္ၾကၿပီ၊ ေနရာ ဌာနၾကည့္ၿပီး အက်င့္ လုပ္ၾကေနာ္။
♣♣ မဟာဂႏၶာ႐ံုဆရာေတာ္၏ ဗုဒၶဘာသာလက္စြဲ မွ ♣♣