ဘုရားအဆံုးအမအတိုင္း လိုက္နာၾက
ဆံုးမပဲ့ျပင္
ေလာကမွာ ဘယ္သူမွ စိတ္မခ်ရဘူး၊ ကိုယ္ေတာ္တို႔ ဆြမ္းခံသြားရင္ ရင္ေပါင္တန္း
မသြား ရဘူး၊ ေက်ာင္းက ေနာက္ပိုင္းမွာ နာမည္ ပ်ံ႕ေနတယ္၊ ခု သာသနာရဲ႕ ထံုးတမ္း နားလည္ေအာင္လို႔
ဒုလႅဘဝတ္ပါေစလို႔ ေျပာထားတယ္၊ ဘုန္းႀကီးက လာမယ့္သာသနာကို တစ္ခ်ိန္မွာ ျပဳသင့္ ျပဳရမွာလားလို႔
ႀကိဳးစားေနတာ၊ ဘယ္သူမွ ဒီေက်ာင္း လာေနဖို႔ မတိုက္တြန္းပါဘူး၊ ေသြးေဆာင္လဲ မေခၚပါဘူး၊
ေစတနာရွိမွ ေနၾက၊ ေနာင္သာသနာကို နမူနာအျဖစ္ ထားခဲ့ ခ်င္တယ္၊
သူမ်ားလုပ္စာ စားၿပီး ေကာင္းေကာင္းေနၾက၊ ဒါမွ လွဴရသူေတြ
ကုသိုလ္ရမယ္၊ ဒုလႅဘေတြ ဆြမ္းခံရင္ သတိ ေပးထား၊ ဣႁႏိၵယသံဝရသီလက ခက္တယ္၊ ခုေခတ္က စိတ္က
႐ိုးေနရင္ ဂ႐ုမစိုက္ၾကဘူး၊ မၾကည္ညိဳၾကဘူး၊ ဘုန္းႀကီးက ေရွးဆန္ဆန္ေနမွ ေစာင့္ေရွာက္ခ်င္
တယ္၊ သာသနာက တျဖည္းျဖည္းေလ်ာ့လာေတာ့ လူေတြကအထင္ေသးၾကတယ္၊ သာသနာတြင္း ဝင္သူကို အတင္းေနရမယ္လို႔
မတိုက္တြန္း ရဘူး၊ ေခတ္အလိုက္ မစဥ္းစားၾကနဲ႔၊ သာသနာေတာ္မွာ ဘုရားအဆံုးအမအတိုင္းလိုက္နာရမွာပါ၊
ဘုန္းႀကီးတို႔ရဲ႕တာဝန္ေတြက အမ်ားႀကီးရွိတယ္၊ ဘုန္းႀကီးတို႔က တက္တက္ၾကြၾကြလုပ္မွ ႏိုင္ငံ
သာသနာေကာင္းမွာပါ၊ ခုေခတ္ကေလးေတြဆိုရင္ မိဘေတြက အလုပ္မ်ားေနေတာ့ အဆံုးအမနည္းၿပီး မလိမၼာၾက
ေတာ့ဘူး၊ ဘုန္းႀကီးတို႔က ဆံုးမႏိုင္မွ ျပန္ေကာင္းမယ္။
အကုန္အက် မမ်ားေစနဲ႔
ေလာကႀကီးမွာ
ျပဳျပင္ေပးရင္ ေခြးကေတာင္ ေနာက္က လိုက္ပါတယ္၊
ရပ္ ရြာထဲမွာလဲ ဘုန္းႀကီးေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ျပင္ေပးရင္ တက္လာပါမယ္၊ လွဴဒါန္းနည္းက
စျပင္ေပးရမယ္၊ ဘုန္းႀကီးတို႔ ဘုရားလက္ထက္က ဘာမွ မကုန္က်ဘဲနဲ႔ ရဟႏၱာ ျဖစ္ၾကတာ၊ ခု ရွင္ျပဳ
ရဟန္းခံေတြက အကုန္အက်ေတြ မ်ားၿပီး ဘာမွ မထူးၾကဘူး၊ အကုန္အက်ေတြ မမ်ားၾကေစနဲ႔၊ ဘုန္းႀကီးေတြက
တစ္ခ်က္ခုတ္ ႏွစ္ခ်က္ ျပတ္ရမယ္၊ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ေနၾကပါ။
ေလာကမွာ
နားမလည္တာေတြ အမ်ားႀကီး ျပင္ေနရတာပဲ၊ ႀကီးမွ နားလည္မယ္လို႔ မထင္ၾကနဲ႔၊ ငယ္ငယ္က နားလည္မွ
ေကာင္းတယ္၊ ေလာကမွာ အားလံုး သုခခ်မ္းသာကို လိုခ်င္ ၾကတာခ်ည္းပဲ၊ ခ်မ္းသာသလားဆိုေတာ့
မခ်မ္းသာပါဘူး၊ ပစၥည္းခ်မ္းသာၿပီး စိတ္မခ်မ္းသာတာေတြ ျပည့္ေနတာပါ၊ ဘုန္းႀကီးမွာ ကိုယ့္က်မ္းစာ
ကိုယ္ေရးၿပီးေနရတာ ခ်မ္းသာ ပါတယ္၊ ဘယ္အလွဴအတန္းမွ မလိုက္ခ်င္ပါဘူး၊ တခ်ိဳ႕က ဥဳးဇနက
အလွဴေတြ တရားေဟာ မလိုက္ဘူး, မလိုက္ဘူးနဲ႔ နာမည္ႀကီးတဲ့ ဒကာေတြက်ေတာ့ လိုက္ပါတယ္လို႔
ေျပာၾက လိမ့္မယ္၊ ဘုန္းႀကီးက တာဝန္ခံထားတာ ရွိလို႔ပါ၊ လူက ေနေကာင္းတာ မဟုတ္ဘူး၊ ဒီလိုနဲ႔
အေျပာခံရတာ မ်ားလွပါၿပီ၊ အသံက သိပ္မရေတာ့ဘူး။
ကိုယ္လြတ္ မ႐ုန္းၾကနဲ႔
စာေတာ္လို႔ ေဘးမွာ
အလုပ္ လုပ္ျဖစ္မယ္ မထင္ၾကနဲ႔၊ ဒီေက်ာင္းတိုက္ ၾကည္ညိဳတာက စာေတာ္လို႔ ၾကည္ညိဳတာ
မဟုတ္ဘူး၊ အေန အထိုင္ေကာင္းလို႔ ၾကည္ညိဳေနၾကတာ၊ ကိုရင္တို႔ ကိုယ္လြတ္ ႐ုန္းမယ္လို႔ေတာ့
မႀကံၾကနဲ႔၊ ကိုယ္လြတ္႐ုန္းရင္ အရာရာ ႀကီးပြားလမ္း မရွိဘူး၊ ဒီေက်ာင္းတိုက္မွာ ဘုန္းႀကီးကိုယ္တိုင္
ႀကိဳးစားလာရတာ၊ ဇိမ္နဲ႔ေနမယ္ မႀကံၾကနဲ႔၊ ဘုန္းႀကီးေခၚရင္ ၾကားသူက လာၾကပါ၊ ဘုန္းႀကီးက
ဘယ္သူမွ မေျမႇာက္ဘူး၊ ဘုန္းႀကီးလိုခ်င္တာက သာသနာေတာ္ ေကာင္းစားေရး လိုရင္း ပါပဲ။
ေက်ာင္းသားေလးေတြ စာျပေနတဲ့
ဘုန္းႀကီးေတြက သာသနာေရး အျမင္က်ယ္ရတယ္၊ ဒီက စည္းကမ္းကို တျခား ေနရာမွာ အသံုးမခ်ရဘူး၊
ဒီက စည္းကမ္း မသံုးတဲ့ ပုဂိၢဳလ္ေတြ ဒီေက်ာင္းတိုက္မွာ မေနၾကပါနဲ႔၊ စာေမးပြဲအတြက္နဲ႔လဲ
မေနၾကပါနဲ႔၊ တျခားေနရာမွာ သြားေတာ့ ေနာက္က်တယ္ ေကာင္းတယ္လို႔ ထင္တယ္၊ အသံုးမခ်တာက အသိုင္းအဝိုင္းက
နည္းေနလို႔ မလိုက္နာႏိုင္တာကိုေတာ့ မတတ္ႏိုင္ဘူး၊ ကိုယ္လုပ္ခ်င္တာကို သူမ်ား မပုတ္ခတ္ရဘူး၊
မေျပာရဘူး။
ဘာသာေရး အရင္းခံက
တစ္ခါက ရြာတစ္ရြာမွာ
ဘုန္းႀကီးတစ္ပါး သာသနာျပဳတာ ေတာ္ေတာ္ အရာထင္ တယ္၊ တစ္ရြာလံုး တံငါသည္ေတြဟာ သူေတာ္
ေကာင္းခ်ည္း အားလံုး ျဖစ္ကုန္ၾကတယ္၊ မိမိတို႔ကေလးေတြ လိမၼာေအာင္ ဆံုးမေပး၊ လူေတြကို
ျပဳျပင္ေပးေနတာဟာ ဒါ သာသနာျပဳတာပါပဲ၊ ရွင္ျပဳ ရဟန္းခံ စတဲ့ကုသိုလ္ေရးမွာ ဆိုရင္ အပိုေတြ
မကုန္ေစနဲ႔၊ ဒီလို ေျပာေပးေနၾကရတာပါ၊ ဘုန္းႀကီးေတြက သာသနာျပဳရင္ ႏိုင္ငံပါ တိုးတက္ၿပီး
ေကာင္း မွာပါ၊ သာသနာျပဳနည္းေတြ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္၊ ဗုဒၶဘာသာ တည္တံ့ေရး ေနာက္မဆုတ္ႏိုင္ေရး
ဒီအေရးေတြကို ဘုန္းႀကီး ေတြက ထမ္းေဆာင္ပါ၊ သာသနာေရးမွာဆိုရင္ ဘုန္းႀကီးေတြ အရင္းခံပါ။
နာမည္ေက်ာ္ဆရာေတာ္ေတြကို
ကိုးကြယ္ေတာ့ ေစာင့္ ေရွာက္ၾကရဲ႕လား၊ ကိုယ့္စိတ္သာ လိုရင္းပါ၊
ေန႔လည္ ေၾကာင္ေတာင္ႀကီး ဘုရား မီးပူေဇာ္တာကေတာ့ သဘာဝကို မက်ဘူး၊ တန္ခိုးႀကီးတဲ့ဘုရားေတြမွာ ေတြ႕ရတယ္၊ သတိ
မထားရင္ မီးေလာင္တတ္ေသးတယ္၊ စာကို နားလည္ပါေစ၊ ဘုန္းႀကီးက စာအတိုင္းသြားေနတာ၊ ဘုန္းႀကီးကေတာ့
ဝတၲရားအတိုင္း ေျပာရသလိုပါပဲ၊ ကိုယ္ေတာ္တို႔က ဂ႐ုမစိုက္ ၾကဘူး၊ ဒီေက်ာင္းမွာ လူအမ်ိဳးမ်ိဳးက
ၾကည္ညိဳေနၾကတယ္၊ ခ်ီးမြမ္းေနၾကတယ္၊ ဘုန္းႀကီးက “မခ်ီးမြမ္းပါနဲ႔၊ ကိစၥတစ္ခု ဆိုတာဟာ
မၿပီးေသးခင္က မခ်ီးမြမ္းရဘူး၊ ၿပီးမွ ခ်ီးမြမ္းပါ”လို႔ ေျပာရတယ္။
မေပ်ာ္ရင္ ေစာေစာထြက္
ခုေနာက္ပိုင္း
ပိဋကသံုးပံု ႏႈတ္ငံုမေဆာင္ႏိုင္လို႔ စာအုပ္ေတြ
ေပၚလာတာ၊ စတုတၳသံဂါယနာမွာ ေပစာေတြ ေပၚလာခဲ့တယ္၊ ခုပိဋကေတြႏႈတ္ငံု ျပန္ၾကတယ္၊ ေကာင္းပါတယ္၊
ကိုယ္ေတာ္တို႔ ဝိနည္းကို ေလးစားၾကပါ၊ အဘယာရာမဆရာေတာ္က ‘ဦးပၪၥင္းတို႔ မေပ်ာ္မွာျဖင့္
ေစာေစာက ထြက္ၾက၊ သားသမီးရ ေနာက္က် ကုန္လိမ့္မယ္’တဲ့၊ ကိုယ္ေတာ္တို႔ စာတတ္႐ံုနဲ႔ မၿပီးေသးဘူး၊
စာတတ္တာ ပညာမဟုတ္ဘူး၊ သညာပါ။
သံဃာဆိုတာ
ရတနာဆိုတာ လူတကာ မဝတ္ႏိုင္ဘူး၊ ဆင္ပ်ံေတာ္ ရတနာက အထက္တန္းေတြမွ
စီးၾကရတယ္၊ ေလးကြ်န္းလံုးကို ခဏေလးပတ္တာ၊ အႏွစ္တစ္ရာ အတြင္းမွာ စၾကာရတနာ မေပၚဘူး၊ မေမွ်ာ္ၾကနဲ႔၊
ဘုန္းႀကီး ေတြက ေမတၲာနဲ႔ ေနၾကပါဆိုတာ ခဲယဥ္းတာ မဟုတ္ဘူး၊ ဒါကို မလုပ္ခ်င္ၾကဘူး၊ စၾကာရတနာ
ရွိတယ္ဆိုတာကိုလဲ သိပံၸေခတ္က မယံုၾကဘူး၊ မယံုေနၾက၊ တို႔ဘုန္းႀကီးေတြေတာင္မွ တစ္မ်ိဳးစီပဲ၊
တရားက ေျပာင္းခ်င္သလို မရဘူး။
အဂတိ လိုက္စားသူဟာ
လဆုတ္ပကၡမွာ ထြက္လာတဲ့ လလိုပဲ၊ ဆုတ္လ်က္ပါ၊ အဂတိ လိုက္စားရင္ ပ်က္စီးတတ္ ပါတယ္၊ စိတ္ေန
စိတ္ထား ျပင္တာကတစ္မ်ိဳး, ပင္ကိုက တစ္မ်ိဳး၊ ကံေတာ္ ကံျငား စပ္လို႔ ဒီေက်ာင္းလာေနရတာ၊
ေကာင္းေကာင္း ေနၾက၊ သံဃာဆိုတာ စာခ်ဘုန္းႀကီးက ျဖစ္ တာ၊ ေခ်ာ့မထားၾကနဲ႔၊ အကန္း တက္စရွိရင္
တက္ခ်င္တယ္။
ေဆးဆိုတာၾကာမွ
ဝိနည္း မေလးစားသူေတြ ေသရင္ေတာ့ စိတ္မခ်ရဘူး၊ သူေပး လူေပး စားရတာ မလြယ္ဘူး၊ ဘာဝနာနဲ႔ ေနၾက၊ ဘုန္းႀကီးက
“ဒီေက်ာင္းတိုက္ သာသနာေတာ္ျဖင့္ ဗုဒၶျမတ္စြာအား ပူေဇာ္ပါ၏”လို႔ ေန႔တိုင္း ပူေဇာ္ေနတာ၊
ေကာင္းေကာင္း မေနသူကိုေတာ့ မထားၾကနဲ႔၊ ေျပာမရရင္
ထုတ္ပစ္ပါ၊ ဆရာမိဘဆိုတာ ကိုယ့္တပည့္ သား သမီး ဘယ္လိုေနတယ္ဆိုတာ သိရတယ္၊ ဘာဝနာကို
ၾကပ္ ၾကပ္ ပြားေပးၾကပါ၊ ဘာဝနာက ခဏခ်င္း အက်ိုဳးမေပးပါဘူး၊ ေဆးဆိုတာလဲ ၾကာမွ ေရာဂါေပ်ာက္တာပါ၊
ေနာက္က်မွ အက်ိဳးရတာပါ၊ ဘာဝနာဟာလဲ ဒီအတိုင္းပါပဲ။
စာကို ေဇာက္ထိုး ျမင္မေနၾကနဲ႔
ေလာကမွာအေျခြအရံရွိရင္
စိတ္ကၾကြလို႔၊ မရွိရင္ စိတ္က နိမ့္လို႔၊ တရားသေဘာက ဒီလို မဟုတ္ပါဘူး၊ တခ်ိဳ႕ ကမၼ႒ာန္းထိုင္
ၾကတာက ရွင္ဘုရင္စိတ္ေပါက္ေနတယ္လို႔ ၾကားရတယ္၊ ကိုယ္ေတာ္တို႔လဲ တရားထိုင္ၿပီး
ရွင္ဘုရင္စိတ္ေပါက္မေန ၾကနဲ႔ဦး၊ ဘုန္းႀကီးမွာေတာ့ ဘဝအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ေတြ႕ခဲ့ရတယ္၊
ဂ်ပန္ေခတ္မွာဆိုလဲ ဂ်ပန္ေတြနဲ႔ ေနခဲ့ရတယ္၊ ဘုန္းႀကီးက မေၾကာက္ပါဘူး၊
ေနတာပါပဲ၊ ကိုယ္ေတာ္တို႔ စာေမးပြဲစာနဲ႔ ၿပီးမေနၾကနဲ႔၊ ခု စာေမးပြဲေတြ ေအာင္ၿပီး အလုပ္
လုပ္သူက နည္းေနတယ္၊ သဒၶါတရားအေရးႀကီးတယ္၊ စာကို ေဇာက္ထိုး ျမင္မေနၾကနဲ႔။
ဓမၼဗ်ဴဟာ
အတြဲ(၁၉)၊
အမွတ္(၉)
(၁၉၈၀၊
ႏိုဝင္ဘာလ)