Tuesday, October 30, 2012

ပ၀ါရဏာမွ ေပးေသာ အေတြးမ်ား (၂ )


ဒီေနရာမွာ ေနာက္ထပ္ သီတင္းကၽြတ္လရဲ႕ ပြဲေတာ္မ်ားထဲမွ တစ္ခုျဖစ္တဲ့ ပ၀ါရဏာပြဲေတာ္ အေၾကာင္း နဲနဲထပ္ျပီး တင္ျပပါရေစ-

ပ၀ါရဏာဆုိတာ သိမ္ေက်ာင္းေဆာင္တခုတြင္း၀ယ္ သံဃာေတာ္မ်ား ညီညီညြတ္ညြတ္ စုေ၀းႀကျပီးလွ်င္ တပါးႏွင့္တပါး အခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ အျပစ္ရွိက ေျပာဆိုဖို႔ရန္ မိမိကုိယ္ကို အပ္ႏွံျခင္း, ဖိတ္ႀကား ျခင္း ျဖစ္တယ္၊

မိမိ၏ ခၽြတ္ယြင္းခ်က္အျပစ္ကို ျမင္လွ်င္ျဖစ္ေစ, ၾကားလွ်င္ျဖစ္ေစ, မယံုသကၤာရွိလွ်င္ျဖစ္ေစ ေျပာျပဖုိ႔ဖိတ္မန္ ပန္ၾကားတာပါပဲ။ ဘာေၾကာင့္ ဒီလုိ ပန္ၾကားၾကရတာလဲဆုိရင္ ကိုယ့္အျပစ္ကို အျခား သူမ်ားကသာ ပုိသိျပီး, ပုိျမင္တတ္ျပီး ကိုယ့္ဟာကိုယ္ေတာ့ မသိတာ မျမင္တာလဲ ရွိေနတတ္တယ္။

အဲဒီလို ကုိယ့္မွာအျပစ္ရွိေနရင္ အျခားရဟန္းမ်ားက ေျပာျပညႊန္ျပဖုိ႔၊ အဲဒီလို ညႊန္ျပ ေျပာျပတဲ့ အခါမွ မိမိရဲ႕ အျပစ္ကိုသိရရင္ အျပစ္ကင္းေအာင္ ေဒသနာေျပာၾကားျခင္း စသည္ျဖင့္ ကုစားဖုိ႔ပါပဲ။
ေျပာျပလာတဲ့ အျပစ္ကုိ ျပန္လည္ကုစားဖုိ႔၊ ျပန္လည္ဆင္ျခင္ျပီး ေနာင္မမွားရေအာင္ ျပဳျပင္ေန ထုိင္ဖုိ႕၊ အျပစ္မ်ားကုိ ေဆးေၾကာဖုိ႕ဆုိတဲ့ ေကာင္းမြန္တဲ့ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြ အမ်ားၾကီးပါ၀င္ပါတယ္၊ အဲဒါဟာ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ေရး, စ်ာန္ မဂ္ ဖိုလ္ တရားထူးရေရးမ်ားအတြက္ အင္မ တန္ ေကာင္းတဲ့အစီအစဥ္ပါပဲ။

ျမတ္စြာဘုရားကုိယ္ေတာ္တုိင္ သဂါထာ၀ဂၢသံယုတ္၊ ပ၀ါရဏာသုတ္မွာ ဟႏၵ ဒါနိ ဘိကၡေ၀၊ ပ၀ါေရမိ ေ၀ါ၊ န စ ေမ ကိဥၥိ ဂရဟထ ကာယိကံ ၀ါ ၀ါစသိကံ ၀ါ၊ ၊ (ငါဘုရား၏ ကုိယ္ႏႈတ္အမူအရာ တစ္စံုတစ္ရာကို ကဲ့ရဲ႕ဖြယ္႐ွိလွ်င္ ေျပာဆုိၾကကုန္၊ ထုိသို႔ေ၀ဖန္ေျပာဆုိျခင္းကို ငါဘုရားလုိလားေတာ္ မူ၏ )

အရွင္သာရိပုတၱရာမေထရ္ျမတ္ကလည္း ျပန္လည္ ဖိတ္မန္ေတာ္မူပါသည္၊ (႐ွင္ေတာ္ျမတ္ ဘုရား... တပည့္ေတာ္ကလည္း ႐ွင္ေတာ္ဘုရားကို ဖိတ္မန္ပါ၏။ ဘုန္းေတာ္ ႀကီးဘုရားသည္ တပည့္ေတာ္၏ တစ္စံုတစ္ခု ကာယကံ, ၀စီကံမႈကို မကဲ့ရဲ႕ဘဲ႐ွိပါ၏လားဘုရား။ )

ေနာက္ရဟႏၱာငါးရာရဲ႕ကိုယ္စား အရွင္သာရိပုတၱရာမေထရ္ျမတ္မွာ ဖိတ္မန္ေပးေတာ္မူပါ သည္၊ (ဘုန္းေတာ္ႀကီးဘုရားသည္ တပည့္ေတာ္၏ တစ္စံုတစ္ခု ကာယကံ, ၀စီကံမႈကိုမွ် ကဲ့ရဲ႕ဖြယ္မ႐ွိဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။ သို႔ျဖစ္လွ်င္ တပည့္ေတာ္မွတစ္ပါး ဤရဟန္းေတာ္ ငါးရာ တုိ႔၏ တစ္စံုတစ္ခု ကာယကံ,၀စီကံမႈကိုေကာ မကဲ့ရဲ႕ပဲ႐ွိပါ၏လားဘုရား။)

သဂါထာ၀ဂၢသံယုတ္ျမန္မာဘာသာဋီကာ

ဒီသုတ္ေတာ္ကို ဖတ္႐ႈၾကည္ညိဳျပီး မိမိကုိယ္တုိင္ သူတပါးတုိ႔ကုိ အျပစ္ေတြ႕က ေျပာျပဖုိ႕ ဖိတ္မန္ျခင္း၊ ဖိတ္မန္လာသူတို႕အေပၚမွာ ေမတၱာက႐ုဏာၾကိးမားစြာထားလွ်က္ ေျပာျပေပးရျခင္း၊ ေျပာျပလာသူတုိ႔ကိုလည္း ေက်းဇူးတင္ ခြင့္လႊတ္ ခ်ီးက်ဴးျခင္း၊ မိမိအျပစ္ကုိ သိျမင္ ျပဳျပင္ကုစားျခင္း စေသာေကာင္းျမတ္တဲ့က်င့္၀တ္မ်ားက ျမတ္စြာဘုရားသာသနာေတာ္အတြက္ ၾကီးပြားတုိးတက္ေၾကာင္းပါပဲ၊

ဒါေၾကာင့္ အေလးျပဳျပီးေတာ့ စိတ္ေစတနာ ထက္သန္စြာနဲ႔ ဖိတ္မတ္ပန္ၾကားသင့္ပါတယ္။ ပန္ၾကားတဲ့အတိုင္း သူတပါးက ေျပာဆိုလာရင္လဲ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာနဲ႔ မိမိ၏အျပစ္ကို ကုစား ျပဳျပင္ရပါ့မယ္၊ အဲဒီလိုပဲ ကိုယ္တိုင္မသိတဲ့အျပစ္ကို ေျပာျပသူအား ၀မ္းေျမာက္စြာနဲ႔ လက္ခံျပီး ေက်းဇူးတင္ရပါ့မယ္၊ ဒါဟာ ဗုဒၶသာသနာ စင္ၾကယ္ေရးအတြက္ အလြန္သင့္ျမတ္တဲ့ က်င့္၀တ္ပါပဲ။ ၀တ္ေၾကတန္းေၾက သေဘာမထားပဲ စိတ္ေစတနာထက္သန္စြာျဖင့္ ဖိတ္မန္ပန္ၾကားလွ်င္ အဲဒီ ဖိတ္မန္ပန္ၾကားဆဲမွာလဲ ထက္သန္တဲ့ ကုသိုလ္ေတြ ျဖစ္တယ္၊

အခ်င္းခ်င္း သူတပါးအား ေျပာစရာ ရွိယင္လဲ မိမိက ေျပာရန္၊ သူတပါးက မိမိ၏ အျပစ္ကို ေျပာလာယင္လဲ ၀မ္းေျမာက္စြာနဲ႔ လက္ခံျပီး စင္ၾကယ္ေအာင္ ျပဳျပင္ကုစားသြားရန္ အဲဒီလို သေဘာထားျပီး က်င့္ရန္အတြက္ ျမတ္စြာဘုရားက ပညတ္ေတာ္မူခဲ့တဲ့က်င့္၀တ္ပါပဲ။ ဒါကို ပ၀ါရဏာ ျပဳတယ္လို႔ ေခၚပါတယ္၊

ဒီပ၀ါရဏာျပဳတဲ့သေဘာဟာ အလြန္ေကာင္းမြန္တဲ့အတြက္ ရဟန္းေတာ္မ်ားသာမက နတ္မ်ား လည္း ပ၀ါရဏာျပဳၾကတယ္လုိ႔ သင္ခဲဲ့ ဖတ္ခဲ့ဖူးပါတယ္၊

(ဒီဃနိကာယ္၊ မဟာ၀ါအ႒ကထာ ၂ ၊ ၂၄၁၊၁၄၂ )(ဒီ-ဋီ၊ ၂၊ ၂၁၉)။ ) စာေပေတြထဲမွာ ဒီလုိ ေတြ႕ခဲ့ဖူးပါတယ္၊

(၁) မဟာပ၀ါရဏာယပိ ပုဏၰမဒိ၀ေသ သႏၷိပတိတြာ "အဇၨ ကတၳ ဂႏ႖ာ ကႆ သႏၲိေက ပ၀ါေရႆာမာ"တိ မေႏၲႏၲိ။ တတၳ သေကၠာ ေဒ၀ါနမိေႏၵာ ေယဘုေယ်န ပိယဂၤုဒီပမဟာ၀ိဟာရသၼႎေယ ၀ ပ၀ါေရတိ။ ေသသာ ေဒ၀တာ ပါရိစၧတၱကာဒီနိ ဒိဗၺပုပၹါ ေစ၀ ဒိဗၺစႏၵနစုဏၰာန္ိစ ဂေဟတြာ အတၱေနာ အတၱေနာ မနာပ႒ာနေမ၀ ဂႏ႖ာ ပ၀ါေရႏၲိ။ ဧ၀ံ ပ၀ါရဏသဂၤဟတၳာယ သႏၷိပတႏၲိ။

(ဒီ-႒ ၂၊ မဟာေဂါ၀ိႏၵသုတ္၊ ၂၄၀-၂၄၂)

(၂) တာ၀တႎသာ, ဧကေစၥ စ စာတုမဟာရာဇိကာ ယထာလဒၶါယ သမၸတၱိယာ ထာ၀ရ ဘာ၀ါယ, အာယတႎ ေသာဓနာယ စ ပဥၥ သီလာနိ ရကၡႏၲိ၊ ေတ တႆ ၀ိေသာဓနတၳံ ပ၀ါရဏာသဂၤဟံ ကေရာႏၲိ။ ေတန ၀ုတၱံ "မဟာပ၀ါရဏာယာ"တိ အာဒိ။ (ဒီ-ဋီ၊ ၂၊ ၂၁၉)။

အဓိပၸါယ္က -

(၁) သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေန႔တြင္ စတုမဟာရာဇ္နတ္ျပည္ႏွင့္ တာ၀တႎသာနတ္ျပည္၌ ရွိႀကေသာ အခ်ိဳ႔ေသာ နတ္တို႔သည္ စည္းေ၀းႀကကုန္လ်က္ “ယေန႔ အဘယ္ေနရာသို႔ သြား၍ အဘယ္ပုဂၢဳိလ္ဆီမွာ ပ၀ါရဏာျပဳရပါကုန္အ့ံနည္း”ဟု တိုင္ပင္ႀကျပီးလွ်င္ သိႀကားမင္းသည္ မ်ားေသာ အားျဖင့္ ပိယဂၤုကၽြန္း၌ရွိေသာ မဟာ၀ိဟာရ (ေက်ာင္းတိုက္ႀကီး) ၌သာလွ်င္ ပ၀ါရဏာျပဳရန္ သြား ေရာက္ျပီး အျခားနတ္တို႔သည္ကား ပင္လယ္ကသစ္-စေသာ နတ္ပန္းမ်ား, စႏၵကူးနံ႔သာ စေသာ နတ္နံ႔သာတို႔ကို ယူေဆာင္၍ မိမိတို႔ႏွစ္သက္ရာ မနာပဌာနျဖစ္ရာအရပ္သုိ႕ သြားႀက၍ ပ၀ါရဏာ ျပဳႀကပါတယ္၊

(၂)ထိုနတ္တို႔သည္ မိမိတို႔ရရွိထားေသာ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာ၏ တာရွည္စြာ ျမဲျမံခိုင္ခံ့ရန္ အလို႔ငွါလည္း ေကာင္း၊ ေနာင္အခါ၌ သုတ္သင္စင္ႀကယ္ သန္႔ရွင္းေစရန္အလို႔ငွါလည္းေကာင္း, ငါးပါးသီလကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ႀကတယ္၊ ထုိကဲ့သုိ႕ အျပစ္မ်ားကုိ သုတ္သင္စင္ၾကယ္ေစျခင္းငွာ ပ၀ါရဏာ စုေပါင္း ျပဳၾကကုန္တယ္၊ ဒါကုိ မဟာပ၀ါရဏာျပဳၾကတယ္ ဟု ေခၚေ၀ၚၾကပါတယ္၊

နတ္ျပည္မွာရွိတဲ့ နတ္သား နတ္သမီးးတြဆုိတာ နတ္ျပည္မွာ ကုသုိလ္ကံအရွိန္နဲ႔ ေနၾကရတာ ျဖစ္ပါတယ္၊ အဲဒီလုိ ေနနရင္း အညစ္အေၾကးအစြန္းအထင္းေတြေၾကာင့္ နတ္သက္တမ္းေတြ တုိမသြား ေအာင္ နတ္ျပည္မွာ နတ္စည္းစိမ္ေတြ ထာ၀ရျမဲေနေအာင္ အကုသုိလ္အညစ္ေတြ စင္ၾကယ္သထက္ စင္ၾကယ္ျပီး ကုသုိလ္အရွိန္ေတြ ေကာင္းသထက္ေကာင္းလာေအာင္ဆုိတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ နတ္ျပည္ မွာလည္း နတ္ေတြဟာ ပ၀ရဏာျပဳၾကတယ္၊ အလြန္ေကာင္းတဲ့ အေလ့အထတစ္ခုပါ၊ ဒါေၾကာင့္ နတ္ေတြလည္း ပ၀ါရဏာျပဳၾကတယ္ လုိ႔ မွတ္ရမယ္၊

လူေလာကမွာေနတဲ့ လူ၀တ္ေၾကာင္ေတြလည္း ပ၀ါရဏာျပဳၾကပါတယ္၊ ဘာေၾကာင့္လည္းဆုိ ေတာ့ သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေရာက္ရင္ မိမိထက္ အသက္သိကၡာ ဂုဏ္၀ါ ၾကီးတဲ့ ပုဂၢဳိလ္ေတြကုိ ကန္ေတာ့တယ္၊ မိဘ ဆရာသမားေတြကို ကန္ေတာ့တယ္ဆုိတာ ရဟန္းေတာ္ေတြ ပ၀ါရဏာျပဳတဲ့ အေလ့အထက ဆင္းသက္ေပါက္ဖြားလာတယ္လုိ႔ ထင္ပါတယ္၊

သက္ၾကီး၀ါၾကီး အဘုိးအဘြား မိဘဆရာသမားမ်ားကုိ သီတင္းကၽြတ္မွာ လုိက္လံကန္ေတာ့ ၾကတဲ့အခါ `ကာယကံ ၀စီကံ မေနာကံ ကံသုံးပါးျဖင့္ ျပစ္မွားမိသည့္ရွိေသာ္ ` ဆုိျပီး မိမိရဲ႕ အျပစ္ ေတြကုိ ေျပာျပျပီး ခြင့္လႊတ္ဖုိ႔ ဖိတ္မာန္ပန္ၾကားတဲ့ စကားေလးဟာ ရဟန္းေတာ္အခ်င္းခ်င္း ပ၀ါရဏာ ျပဳတဲ့စကားနဲ႔ အတူတူပါပဲ၊ ဒါေၾကာင့္ သီတင္းကၽြတ္မွာ သက္ၾကီး၀ါၾကီးအဘုိးအဘြား မိဘ ဆရာသ မားမ်ားကုိ ကန္ေတာ့တာဟာ လူေတြအတြက္ ပ၀ါရဏာျပဳတာပါပဲ၊ ဒါလည္း ေကာင္းတဲ့ အေလ့အထ တစ္ခုပါပဲ၊

ဒါေပမဲ့ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက သီတင္းကၽြတ္မွာ ကန္ေတာ့တာဟာ ႐ုိးရာထုံးစံတစ္ခုလုိပဲ သေဘာထားၾကေတာ့တယ္၊ သိပ္ျပီး အေလးအနက္ထားရေကာင္းမွန္း မသိၾကေတာ့ဘူး၊ ဒီလုိ ပ၀ါရဏာျပဳတဲ့ အေလ့အထေလးဟာ နတ္ျပည္စည္းစိမ္ေတြကုိ ခုိင္ျမဲေစတယ္၊

အကုသုိလ္အညစ္အ ေၾကးေတြက ျဖဴစင္သန္႔ရွင္းေစတယ္၊ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ေမတၱာနဲ႔ ခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္ ေအးေအး ခ်မ္းခ်မ္း ေနႏုိင္တယ္၊ ေလာကထဲက လူေတြ အခ်င္းခ်င္း ညီညႊတ္မႈကို ပုိျပီးျဖစ္ေစတယ္ ဒီလုိ အေတြးမ်ိဳးနဲ႔ မြန္ျမတ္တဲ့လုပ္ငန္းတစ္ခုလုိ႔ မထင္ေတာ့ဘူး၊ သာမာန္ရုိးရာတစ္ခုလုိပဲ သေဘာထားၾက ေတာ့တယ္၊ အေလ့ထေကာင္းေလးေပမဲ့ မြန္ျမတ္တဲ့အဓိပၸါယ္သက္ေရာက္မႈရွိေအာင္ မေဆာင္ရြက္ႏုိင္ ၾကေတာ့ဘူး၊

ဒီပ၀ါရဏာကုိ အေၾကာင္းျပဳၿပီး လက္ေတြ႕ဘ၀ လူသားမ်ား အေနနဲ႔ အခ်င္းခ်င္း ခ်မ္းခ်မ္း သာသာ ေနႏုိင္မယ့္ လမ္းညႊန္မႈလုိ႔ယူဆကာ လုိက္နာက်င့္သုံးၾကရင္ အရမ္းေကာင္းတဲ့ အေလ့အထ ေလး ျဖစ္မွာပါပဲ။ ဒါဟာ ပ၀ါရဏာက ေပးတဲ့ ေလာကျငိမ္းခ်မ္းေရးေပါ့။

ပ၀ါရဏာ ျပဳၾကတဲ့ ရဟန္းေတာ္မ်ား အခ်င္းခ်င္း ဖိတ္ၾကားၾကတဲ့ ဖိတ္ၾကားခ်က္ေလးက ေလာကလူသားေတြအတြက္ တကယ့္ကုိ အတုယူ လုိက္နာက်င့္သုံးသင့္တယ္၊ “သံဃာေတာ္မ်ား ဘုရား တပည့္ေတာ္ကုိ တပည့္ေတာ္ရဲ႕ အျပစ္တစ္ခုခုနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ျမင္တာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ၾကားတာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ယုံမွားသံသယ ရွိတာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေျပာျပၾကပါ၊ သံဃာကေျပာျပတဲ့အျပစ္ကုိ တပည့္ေတာ္ ေက်ေက်နပ္နပ္နဲ႔ ေက်းဇူးတင္စြာခံယူၿပီး ကုစားပါမယ္၊ ေနာင္မျဖစ္ေအာင္ သတိထားၿပီး ေနထုိင္ပါ မယ္”တဲ့။ သိပ္ေကာင္းတဲ့ ဖိတ္ၾကားခ်က္နဲ႔ ခံယူခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

လူတုိင္းဟာ ဒီလုိ ကုိယ့္အျပစ္ကုိ ေျပာျပဖုိ႔တုိက္တြန္းျပီး ျပဳျပင္မယ္ဆုိရင္ အရမ္းေကာင္းတဲ့ အျပဳအမူအေလ့အက်င့္ေလးျဖစ္မွာပါပဲ၊
ေသခ်ာေတြးၾကည့္ရင္ ေလာကမွာ ျပည့္စုံတဲ့သူဆုိတာ တစ္ေယာက္မွ မရွိသလုိ၊ အျပစ္ မလုပ္ဖူး၊ မမွားဖူးတဲ့သူဆုိတာလည္း မရွိပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ မိမိအျပစ္ကုိ အျပစ္လုိ႔မျမင္သူေတြ၊ မိမိရဲ႕ အမွားကုိ အမွားလုိ႔ ေထာက္ျပညႊန္ျပ လမ္းမွန္ျပသမဲ့သူမရွိ ဆက္လက္မွားယြင္းေနတဲ့သူေတြလည္း အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ မိမိအမွားကုိ ေထာက္ျပညႊန္ျပေပမဲ့ အမွန္ကုိ ျပဳျပင္ႏုိင္တဲ့သူေတြလည္း နဲေနပါေသးတယ္၊

ပုိဆုိးတာက မိမိရဲ႕အျပစ္ကုိ ေျပာျပဆုိဆုံးမေပးဖုိ႔ ဖိတ္ၾကားပန္ၾကားရဲတဲ့သူေတြ သိပ္မရွိပါ ဘူး၊ မိမိအျပစ္ကုိ ေျပာျပဆုိဆုံးမလာရင္လည္း ေက်ေက်နပ္နပ္နဲ႔ ေက်းဇူးတင္စြာ လက္ခံႏုိင္စြမ္း လည္း အားနည္းေနပါေသးတယ္၊ အျပစ္ကုိ ေျပာျပလာရင္ ေက်းဇူးတင္စြာ လက္ခံၿပီး ေနာင္မျဖစ္ ေအာင္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ထိန္းသိမ္းေနထုိင္မယ္၊ ျပဳျပင္မယ္ဆုိတဲ့ ခံယူခ်က္ မရွိလုိ႔ကေတာ့ ယေန႔ေခတ္ ေလာကႀကီးထဲမွာ ဘယ္သူမွ ျငိမ္းျငိမ္းခ်မ္းခ်မ္းေနရမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဆက္လက္ျပီး တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ အျငင္းပြား ၊ ရန္ျငိဳးထား ကလဲ့စားေခ်ဆုိတဲ့ သံသရာထဲမွာပဲ တ၀ဲလည္လည္ ျဖစ္ေနအုံး မွာပါပဲ၊

အျပစ္ျပသူကလည္း အျပစ္ခ်ဖုိ႔ ႀကိဳးစားေန၊ အျပစ္အျပခံရသူကလည္း အျပစ္ကုိ မခံယူဘဲ ျပန္လွန္အျပစ္ပုံခ်ဖုိ႔ ႀကိဳးစားေနၾကတာေတြ မ်ားပါတယ္၊ ဒီလုိျဖစ္ေနရင္ ဘုရားရွင္ညြန္ျပတဲ့ ခ်မ္းခ်မ္း သာသာ ျငိမ္းျငိမ္းခ်မ္းခ်မ္း ေနထုိင္ႏုိင္ေရးဆုိတာန႔႔ဲ အေ၀းႀကီးေ၀းေနၾကဦးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္သာ ဘုရားရွင္က ရဟန္းေတာ္မ်ားကုိ အခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ ပ၀ါရဏာျပဳၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ သီတင္းသုံး ေနထုိင္ၾကဖုိ႔ မိန္႔မွာပညတ္ေတာ္မူထားျခင္း ျဖစ္တယ္။

တကယ္ေတာ့ အမွားမ်ားတတ္တဲ့ ပုထုဇဥ္ပုဂိၢဳလ္ေတြအတြက္ အျပစ္ကုိ ျပသေျပာဆုိ ေပးမယ့္သူ ရွိေနတာကုိက ေနတတ္မယ္ဆုိရင္ ေက်နပ္စရာ ျဖစ္ေနတာပါ။ ယူတတ္မယ္ဆုိရင္ အပူသက္သာစရာ ျဖစ္ေနတာပါ။ ေျမာက္ပင့္ၿပီး ေပါင္းသင္းစားေသာက္ကာ အျပစ္တစ္ခုခု ျဖစ္လာတဲ့အခါမွ ကုိယ့္အေပၚပုံခ်ၿပီး ေရွာင္ထြက္သားတတ္တဲ့ သူေတြအမ်ားႀကီး ရွိေနတာထက္စာရင္ အမွားကုိေထာက္ကာ အျပစ္ကုိျပသလမ္းညႊန္ေပးတဲ့သူ တစ္ေယာက္ႏွစ္ေယာက္ ရွိေနတာက ပုိၿပီး ဘ၀ကုိ ျမင့္မားေစတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေရွးက သူေတာ္ေကာင္းႀကီးမ်ားဆုိရင္ အျပစ္ကုိေထာက္ျပ ေျပာဆုိေပးတတ္တဲ့ ဆရာမ်ားနဲ႔ မ်ားမ်ားေတြ႕ဆုံ ရပါလို၏လုိ႔ေတာင္ ေတာင္းဆုျပဳၾကတယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ မသိမႈအားႀကီးတတ္တဲ့ ပုထုဇဥ္ေတြမွာ မသိတာကုိ သိေအာင္ျပသေပးတဲ့သူ ရွိေနတာဟာ ဘ၀မွာ ဂုဏ္ယူစရာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ ညြန္ျပသူေတြက ဘယ္ေလာက္ပဲ ညြန္ျပညြန္ျပ ေျပာဆုိဆုံးမသူေတြက ဘယ္ ေလာက္ပဲ ေျပာဆုိဆုံးမဆုံးမ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္က အျပစ္ကုိ ေက်ေက်နပ္နပ္ခံယူကာ လက္ခံျပဳျပင္ ႏုိင္မႈ မရွိလုိ႔ကေတာ့ ဆရာရွိလည္း အလကားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အေရးႀကီးတဲ့အခ်က္က ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ အျပစ္ကုိ ခံယူတတ္တဲ့ စိတ္ဓာတ္နဲ႔ ျပဳျပင္ႏုိင္တဲ့ အက်င့္ရွိဖုိ႔က အေရးႀကီးပါတယ္။

အဲဒီလုိ ခံယူမႈနဲ႔ ျပဳျပင္ႏုိင္မႈ ရွိလာၿပီဆုိရင္ေတာ့ အဲဒီသူအတြက္ ေအာင္ျမင္မႈလမ္းဟာ အခ်ိန္မေရြးလာေနမွာျဖစ္ၿပီး ဒီလုိ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ျပဳျပင္ႏုိင္မႈ၊ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ ေစာင့္ေရွာင္ႏုိင္မႈ ရွိေနတာ ကုိက အတၱသမာပဏိဓိမဂၤလာ ျဖစ္ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ညြန္ျပသူနဲ႔ လက္ခံသူမွာ အညြန္ အျပေကာင္းသူ ရွိဖုိ႔လုိသလုိ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္လက္ခံ ျပဳျပင္လုိသူလည္း ရွိဖုိ႔လုိတယ္လုိ႔ ဆုိျခင္း ျဖစ္ပါ တယ္။

ဒါေၾကာင့္ အခ်ဳပ္အေနနဲ႔ ေျပာလုိတာက ဘုရားသားေတာ္ ရဟန္းေတာ္မ်ား အခ်င္းခ်င္း အျပစ္ကုိ ပ၀ါရဏာျပဳၿပီး ဖိတ္ၾကား ျပဳျပင္ၾကသလုိ အျပစ္ေတြနဲ႔မကင္းတဲ့ အျပစ္ေလာကႀကီးမွာ ရွိၾကတဲ့ ပုထုဇဥ္ေတြအေနနဲ႔လည္း အခ်င္းခ်င္း အျပစ္ေတြကုိ ပ၀ါရဏာျပဳၾကည့္ၾကဖုိ႔ပါ။

တစ္ ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ အျပစ္ေတြပုံမခ်ၾကဘဲ အျပစ္ရွိရင္ ေျပာဆုိျပဳျပင္ေပးႏုိင္ေအာင္ ဖိတ္ၾကားကာ ေထာက္ျပေျပာဆုိ လာရင္လည္း ေက်ေက်နပ္နပ္ ခံယူတတ္ၿပီး ေနာင္မျဖစ္ေအာင္ ျပဳျပင္ေနထုိင္ ၾကည့္ၾကဖုိ႔ပါ။ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ အျပစ္ကုိ ျမင္တာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ၾကားတာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ သံသယ ရွိတာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ဖိတ္ၾကားၿပီး လက္ခံျပဳျပင္ၾကဖုိ႔ပါ။ အဲဒီလုိသာ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ အျပစ္ ေတြကုိ ေျပာဆုိလက္ခံ ျပဳျပင္ၾကမယ္ဆုိရင္ေတာ့ အမွားမ်ားတဲ့ ေလာကႀကီးမွာ ေနေနေပမယ့္ အမွား နည္းၿပီး အမ်ားနဲ႔တသားထဲျဖစ္ပါလိိမ့္မယ္၊ အဲဒီလုိ အမ်ားနဲ႔တသားထဲျဖစ္ျပီး ညီညႊတ္ၾကမယ္ဆုိရင္ အရာအားလုံးေအာင္ျမင္ျပီး ေလာကၾကီးအတြက္ တကယ့္ကုိ ေအးျငိမ္းေစႏုိင္ပါလိမ့္မယ္၊ ဒါဆုိ ပ၀ါရဏာဆုိတာ ရဟန္းေတြသာမက လူပုဂၢဳိလ္ေတြလည္း အခ်င္းခ်င္း ပ၀ါရဏာျပဳသင့္တယ္ ဆုိတာ နားလည္ႏုိင္မယ္ ထင္ပါတယ္၊

ဒါနဲ႔ပတ္သက္ျပီး ကဗ်ာေလးတစ္ပုဒ္ကုိ သတိရမိတယ္၊ အလွဆင္သူ တဲ့၊ ဒီကဗ်ာေလးက တကယ္ေတာ့ သူ႕အျပစ္ ကုိယ့္အျပစ္ကုိ ျမင္ျပီး အမွန္ကုိျပင္လည္ျပဳျပင္မွ ဘ၀ဟာ လွပတယ္ဆုိတဲ့ ကဗ်ာေလးပါ၊

အမွားသိျမင္ အမွန္ျပင္၍
အလွဆင္မွ အစဥ္လွမည္ ၊

ဆုိတဲ့ စကားေလးလုိပဲ အမွားသိျမင္ဖုိ႕ ပ၀ါရဏာျပဳပါ၊ ျပိးေတာ့ အမွန္ျပင္ပါ၊ ဒါမွသာ ဘ၀ဟာ လွပပါလိမ့္မယ္၊ လာကဟာလဲ ျငိမ္းခ်မ္းပါလိမ့္မယ္၊

အလွဆင္သူ

ပတ္၀န္းက်င္မွား သတိထား၍
ကုိယ့္မွားျပင္သူ တစ္ေယာက္သူ။

ကုိယ့္ရဲ႕အမွား သတိထား၍
ေနာင္မမွားသူ တစ္ေယာက္သူ။

ကိုယ့္မွားသူ႕မွား မၾကည့္အားဘဲ
အမွားဆက္သူ တစ္ေယာက္သူ။

ထုိသူသုံးပါး သတိထားလွ်က္
အမွားသိျမင္ အမွန္ျပင္၍
အလွဆင္မွ အစဥ္လွမည္
ေလာက ပြင့္လန္းေပလိမ့္မည္။ ။
အရွင္သီလာနႏၵာဘိ၀ံသ(ျမစၾကာ)(၁၅- ၁၁- ၂၀၀၈)

ဒါေၾကာင့္ အားလုံးေသာဘ၀မ်ား လွပျငိမ္းခ်မ္းဖုိ႕ ၊ ေလာကၾကီးတစ္ခုလုံး ေအးခ်မ္ေစဖုိ႔ အားလုံး ပ၀ါရဏာ ျပဳႏုိင္ၾကပါေစ…

အရွင္သု၀ီရ၊ (မဟာဂႏၶာ႐ုံ၊)၏ ပို႔စ္ကို ျပန္လည္ေ၀ငွပါသည္။
မိမိဘေလာ့ကို submit မွန္မွန္ လုပ္ေပးျခင္းျဖင့္ မိမိဘေလာ့ ျမန္ဆန္မည္ရွင္းလင္းမည္ ေမာက္တင္ျပီး က်လာတဲ့ေဘာက္ထဲမွာ မိမိဘေလာ့လိပ္စာ ထည့္ကာ Submit ကလစ္လိုက္ပါ ဒါဆို ေနာက္ဇယားတစ္ခုမွ သင့္အီးေမးကို ထည့္ျပီး Submit လုပ္လိုက္ပါ