ဟိုတစ္ေန႔က
ေက်ာင္းေရွ႕ရွိ သရက္ပင္ေအာက္မွာ သီတင္းသံုးေဖာ္မ်ားႏွင့္ စကားေျပာရင္း
ေရွးဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားရဲ့ ၾကည္ညိဳစရာေကာင္းတဲ့ အေၾကာင္းေလးမ်ားကိုစပ္မိလို႔
ေျပာျဖစ္ခဲ့တယ္၊ အဲဒီအထဲမွာမွ ေအာက္ပါ အေၾကာင္းေလးကို ေရြးေကာက္တင္ျပလိုက္ပါတယ္၊
တစ္ေန႔ေသာညအခါမွာ ေတာရေက်ာင္း
တစ္ေက်ာင္းတြင္ ရဟန္းေတာ္မ်ားြက ဆရာေတာ္ႀကီးကို ၀တ္ျပဳေနၾကပါ၏။
ဆရာေတာ္ႀကီးကလည္း
ဤကဲ့သို႔ ရဟန္းေတာ္မ်ားႏွင့္ ဆံုးစည္းခိုက္တြင္ တရားဓမၼႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ ဆံုးမမႈမ်ား
ေပးေတာ္မူေလ့ရွိတတ္သည္။
အဲဒီအထဲ ဦးဇင္းတစ္ပါးက
" ဆရာေတာ္ န၀ကမၼ
မကိုင္ပဲ ႏိုင္ငံျခားေတာင္ ေရာက္ဖူးၿပီ ဆိုေတာ့ အလြန္ကံထူးတာေပါ့ဘုရား..
တပည့္ေတာ္တို႔ေတာ့ျဖင့္…"
ယင္းဦးဇင္းက စကားကို
အဆံုးအထိမေျပာ သို႔မဟုတ္ သူေျပာမည့္ စကားကို အဆံုးအထိမေျပာမိေစရန္ အညတရာေဒ၀တာက
တားေလသလား၊ သို႔.. ဘာေၾကာင့္လည္း ဆိုတာကို နားမလည္ပါ၊ နားမလည္ေသာ္လည္း သူ႔စကားကို
ဆရာေတာ္ႀကီးေရာ က်န္ရဟန္းငယ္မ်ားပါ နားလည္ၾကပါသည္၊ သေဘာေပါက္ၾကပါသည္။
ယင္းသို႔ေသာအခိုက္တြင္
" အင္း
ေမာင္ပၪၨင္းက ေျပာေတာ့ တို႔လည္း ေျပာရေသးတာပကြယ္" ဆိုၿပီး အစခ်ီကာ
အလြန္မွတ္သား အံ့ၾသဖြယ္ေကာင္းသည့္ အျဖစ္အပ်က္တစ္ခုကို မိန္႔ေတာ္မူလိုက္ပါသည္။
အျဖစ္အပ်က္က ဒီလိုကြဲ႕
ေမာင္ပၪၨင္းတို႔ရဲ့
တို႔မ်ား
ငယ္ငယ္တုန္းကေပါ့…
ပခုကၠဴ ဟိုဘက္ကမ္း
ကူးဖို႔အတြက္ သကၤန္းေလးရံု ဒုကုဋ္ကို ပခံုးေပၚတင္၊ သပိတ္လြယ္ၿပီး ယပ္ထမ္းကာ
ဘာယဥ္မွ မစီးပဲ ေျခခ်င္ခရီး သြားခဲ့တာ၊
ဟိုဘက္ကမ္းကိုကူးဖို႔
ကူးတုိ႔စက္ေလွဆိပ္ေရာက္ေတာ့ ဒီလိုပဲ ရပ္ေနတယ္။
ကူးတို႔သမားက ေမးပါတယ္
ဆရာေတာ္ ဟိုဘက္ကမ္း ကူးမွာလားဘုရားတဲ့
ဟုတ္တယ္ ဒကာ လို႔
ေျဖလိုက္ေပမယ့္
ၾကြေတာ္မူပါလို႔
တစ္ခြန္းမွ မေလွ်ာက္ေတာ့ ေလွေပၚတက္မစီးပဲ
ကမ္းစပ္မွာပဲ ေနပူၾကဲၾကဲ
ယပ္ကေလးနဲ႔ကြယ္ၿပီး ဒီအတိုင္းရပ္ေနရတယ္၊
ကူးတို႔က
ေနာက္တစ္ေခါက္လာျပန္လာၿပီး ခရီးသည္ေတြတင္ ခုနလိုပဲေမးၿပီး ထြက္သြားျပန္တယ္၊
လိုက္မသြားရျပန္ဘူး၊ ဒီလိုနဲ႔ ေန႔လည္ကေန အဲဒီမွာ ရပ္ေနလိုက္တာ
ညေနေနေတာင္၀င္ေတာ့မယ္ေပါ့၊
အဲဒီအခ်ိန္ကူးတို႔ သမားက
အရွင္ဘုရား ဟိုဘက္ကမ္းၾကြမလို႔လား ဘုရား
ဟုတ္တယ္ ဒကာေတာ္
ၾကြမယ္ဆိုတက္ပါဘုရား
အဲလိုေလွ်ာက္လိုက္မွာ
တက္လိုက္သြားတယ္
ေလွေပၚေရာက္ေတာ့ ဒကာႀကီး
န၀ကမၼမပါဘူးေနာ္ မရရင္ ျပန္ခ်ထားခဲ့ပါ လို႔ ေျပာေတာ့
တစ္ျပားမွကို မပါတာလား
ဘုရား..တဲ့
ဟုတ္တယ္ တစ္ျပားမွ
မပါဘူး.. ဒီလိုပဲ ေျဖလိုက္တယ္။
ေလွသမားေက်နပ္သည္
မေက်နပ္သည္ေတာ့ မသိပါ၊ နားေထာင္ေနသည့္ ဦးဇင္းတပါးမွ ထၿပီးေလွ်ာက္လိုက္သည္၊
" ဆရာေတာ္
ေငြမကိုင္ဘူး လို႔ မိန္႔လိုက္ေရာ့ေပါ့" တဲ့။
ဤေထာက္ကြက္ကေလးေၾကာင့္
ေနာက္လာေနာက္သား ရဟန္းေတာ္မ်ားအတြက္
အဖိုးတန္ ပတၱျမားတစ္လံု
ဆရာေတာ့္ ႏုတ္ခမ္းတြင္းမွ ထြက္ေပၚလာခဲ့ပါသည္။
" ေမာင္ ပၪၨင္း
ရဟန္းဆိုတာ အဲလို မေျပာရဘူးကြဲ႕၊ မပါမပါဘူးပဲ ေျပာရမယ္၊ တစ္ခ်ိဳ႕စကားလံုးေတြက
ကိုယ့္ကုိယ္ကို ခ်ီးေျမွာက္သလို ျဖစ္ၿပီး တစ္ဖက္သားကို ကဲ့ရဲ့သလိုျဖစ္သြားတတ္တယ္၊
အဲသလို မေျပာရဘူး မေျပာရဘူးေနာ္.." တဲ့။
ရဟန္းေတာ္မ်ားလည္း
ဆရာေတာ့္ အဆံုးအမကို မွန္ပါဘုရား ဟု နာခံရင္း ဆက္လက္နားေထာင္ေနၾကျပန္သည္
အေမွာင္ထုတြင္း၀ယ္ ဆရာေတာ့္အသံက လင္းလက္လာျပန္သည္။
"သည္လိုနဲ႔
ပခုကၠဴဘက္ကေန ျပန္လာေတာ့ ခုန ေလွကူးတို႔သမားက မွတ္မိေတာ့
ၾကြပါဘုရားၾကြပါ..ဆိုၿပီး
ပင့္ေတာ့တာ ဘာမွကို ေျပာစရာမလိုေတာ့ဘူး" ဟုမိန္႔ေတာ္မူပါသည္၊
" ေအး
သာသနာမွာေနရင္ ေမာင္ပၪၨင္းတို႔ ၀ိနည္းကိုလည္း ဂ႐ုစို္က္ရတယ္၊ သုတၱန္ကိုလဲ
လက္မလြတ္တန္းက်င့္ရတယ္ ကြဲ႕"
ဆရာေတာ္ႏုတ္ေတာ္မွ
ထြက္ေပၚလာျပန္ၿပီ အဖိုးျဖတ္မရသည့္ ရတနာမ်ားစြာ ပမာ စကားရတနာမ်ား
မွတ္သားလိုက္နာဖြယ္ ၾသ၀ါဒ ရတနာမ်ား။
" ဆိုပါစို႔
ေမာင္ပၪၨင္းတို႔ မိဘေဆြမ်ိဳးတို႔ ဖိတ္မန္ထားသူတို႔ဆီမွာ အပ္စပ္တဲ့ ပစၥည္းေတြကို
ဘယ္ေလာက္ေတာင္းေတာင္း အာပတ္မသင့္ဘူး ဒါ၀ိနည္းအလိုေပါ့၊ သို႔ေသာ္
သုတၱန္အေနနဲ႔ၾကည့္ေတာ့ လိုတာထက္ ပိုေတာင္းခြင့္ မရွိဘူး၊ လိုတာထက္ ပိုေတာင္းရင္
အပၸိစၧတာဂုဏ္ပ်က္တယ္ ေမာင္ပၪၥင္းတို႔. ဒီလို ဟိုဘက္အစြန္း ဒီဘက္အစြန္း မလြတ္ေအာင္
လိုက္နာက်င့္သံုးၾကကြဲ႕ ဒါမွ သာသနာေတာ္မွ တင့္တယ္သူမ်ား ျဖစ္မယ္"
ဆရာေတာ္ စကားအဆံုးတြင္
အားလံုး ရင္တြင္မွာ ၀မ္းသာပီတိလိႈင္းမ်ား တအိအိ ခံစားေနၾကသည္၊ အေမွာင္တြင္းမွာ
ယင္းပီတိမ်ားေၾကာင့္ လင္းလက္တဲ့ တက္ၾကြလန္းဆန္းသည့္ ကိုယ္ကာယမ်ားကို အခ်င္းခ်င္း
မွန္းဆၾကည့္မိၾကမည္ျဖစ္သည္။
သရက္ပင္ေအာက္မွ မိမိရဲ့
သူငယ္ခ်င္း သီးတင္းသံုးေဖာ္မ်ားလည္း အၿပံဳးပန္းေတြ ေ၀ေနၾကပါသည္၊ ၿပီးေတာ့
အဲဒီဆရာေတာ္ရွိေသးသလားလို႔ သူတို႔က ေမးပါတယ္။
"မရွိေတာ့ပါဘုရား"
လို႔ ျပန္လည္ေျဖေပးလိုက္ေတာ့ သူတို႔ရဲ့ အၿပံဳးမ်က္ႏွာေလးေတြ ညိွဳးငယ္သြားသျဖင့္
စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိလိုက္မိေသးသည္။
မည္သူမဆို ဤလို သီလသမာဓိ
သိကၡာ ျပည့္စံုသည့္ ဆရာေတာ္သမားေတာ္ႀကီးမ်ားကို လြန္ေတာ္မူသြားမွာ ႏွေမွ်ာၾကပါ၏၊
ျမတ္စြာဘုရားႏွင့္ ရဟႏၲာ အရွင္ျမတ္အားလံုးကို ယခုအခ်ိန္ထိ ၾကည္ညိဳစြာ အားရစြာ
ဖူးေမွ်ာ္ခ်င္ၾကပါ၏၊ သို႔ေသာ္….မရပါေခ်၊ ဤသည္မွာလည္း ဓမၼတာပင္မဟုတ္ပါလား…။
သို႔ေသာ္ ျမတ္ဗုဒၶႏွင့္
ထိုသာ၀ကမ်ား ရွိသည္မရွိသည္က အေရးမႀကီးပါ၊ အေရးႀကီးသည္မွာ ယင္းတို႔၏ အဆံုးအမမ်ားကို
ႏွလံုးသားတြင္ ကိန္း၀ပ္ေနဖို႔ပင္မဟုတ္လား။
ယခုေတာ့ျဖင့္
ကၽြႏု္ပ္တို႔မွာ ယင္းသူေတာ္ေကာင္းတို႔ ႏွလံုးသားမွ အံထြက္လာသည့္
အဖိုးအနဂၣထိုက္သည့္ အဆံုးအမရတနာတို႔ကို မသံုးစြဲခ်င္၊ သံုးစြဲရေကာင္းမွန္းပင္မသိ၍
သီလလည္း မခ်မ္းသာၾကပါ၊ သမာဓိလည္း ဆင္းရဲၾကေနပါ၏၊ ပညာလည္း မြဲေနၾကပါ၏။ ဤစကားျဖင့္
ကၽြႏု္ပ္ေတာ့ျဖင့္ ကၽြႏ္ုပ္ေပါင္ကို ခပ္ဖြဖြေလး ေထာင္လိုက္ပါသတည္း..။
မွတ္ခ်က္ ။ ။ ဤအေၾကာင္းအရာကို
မည္သည့္ရည္ရြယ္ခ်က္ႏွင့္မွ် တင္ျပသည္မဟုတ္ပါ၊ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား၏ သီလသမာဓိပညာအားကို
ၾကည္ညိဳေစရန္သာ ရည္ရြယ္ရင္းျဖစ္ပါသည္။ အမွားပါက သည္းခံခြင့္လြတ္ေစခ်င္ပါသည္။