လူစြမ္းေကာင္းဆိုတာ
လူစြမ္းေကာင္း-တဲ့
အားလံုး ၾကားဖူးနားဝရွိေနတဲ့ စကားေလးပါ။ လူစြမ္းေကာင္းနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး
အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္ ေတြကေတာ့ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး တူခ်င္မွ တူမယ္။
အယူအဆ မတူညီမႈေတြကို
တူေအာင္ညႇိဖို႔ဆိုတာကလဲ အခက္သား။
သတၲဝါ ႏွစ္ဦးဟာ အယူအဆ
အေတြးေခၚတူဖို႔ ခက္ခဲတယ္။လို႔ က်မ္းဂန္ေတြမွာ ဆိုထားတယ္မဟုတ္လား။ မတူ ညီတာကို
အသာထား ယူစရာကို ယူထားဖို႔သာ အေရးႀကီးတယ္ လို႔ စာေရးသူ ထင္ျမင္မိပါတယ္။
လူစြမ္းေကာင္းျဖစ္ဖို႔
၁-အၫြန္႔တလူလူတက္ေနရမယ္၊ ၂-စြမ္းေဆာင္ႏိုင္ရမယ္၊ ၃-ေကာင္းျမတ္ရမယ္-လို႔
လူစြမ္းေကာင္း ဆိုတဲ့ စကားကို ဖြင့္ဆိုခ်င္ပါတယ္။
♣♣ ၁။အၫြန္႔တလူလူတက္ေနရမယ္
လူ႔ဘဝမွာ
အၫြန္႔တလူလူတက္ေအာင္ ႀကိဳးစားစရာေတြ အမ်ားႀကီးပါပဲ။ တစ္ခ်ိဳ႕လူေတြက စီးပြားေရး ခ်ဴခ်ာရင္ လူရာမ
ဝင္ဘူးဆိုၿပီး စီးပြားေရး အၫြန္႔တလူလူတက္ေအာင္ ပုရြက္ဆိပ္ လို စုေဆာင္းၾကပါတယ္။
ခပ္ငယ္ငယ္ ေက်ာင္းသားဘဝက သင္ခဲ့ဖူးတဲ့
ပုရြက္ဆိပ္နဲ႔ ႏွံေကာင္ပံုျပင္ထဲက ပုရြက္ဆိပ္လို႔ေပါ့။
အဲဒီပံုျပင္ထဲမွာ
ႏွံေကာင္က ရ,ရ စားစားသမား၊ ပုရြက္ဆိပ္ ကေတာ့ စုေဆာင္း ေရးသမားေပါ့။
မိုးတြင္းလဲေရာက္ေရာ ႏွံ ေကာင္က စားစရာမရွိလို႔ ဒုကၡေရာက္ခ်ိန္မွာ ပုရြက္ဆိပ္ကေတာ့
ေအးေဆးပါပဲ။ သူက အေျမာ္အျမင္ႀကီးႀကီးနဲ႔ စုေဆာင္းထားတာ ေတြ ရွိတာကိုး။
လူ႔ေလာကထဲမွာလည္း ႏွံေကာင္လို လူစားေတြ ရွိသလို၊ ပုရြက္ဆိပ္လို လူေတြလည္း
နည္းမွာမဟုတ္ပါဘူး။ စာ ဖတ္သူေကာ ဘယ္လို လူစားလဲ၊ ႏွံေကာင္လိုလား?၊ ပုရြက္ဆိပ္
လိုလား?။
စီးပြားေရးအၫြန္႔က်ိဳးေနလို႔
ပညာဆည္းပူးဖို႔ အခြင့္အေရး စတဲ့ လူ႕အခြင့္အေရးေတြ ဆိတ္သုဥ္းေနတဲ့သူေတြ
ကိုယ့္ပတ္ဝန္း က်င္မွာ ဒုနဲ႔ေဒးပါပဲ။
အဲဒီအခြင့္အေရးေတြ ရဖို႔အတြက္ ဒါနရွင္ ေတြျဖစ္တဲ့ ဓနသခင္ေတြကို
ေမွ်ာ္လင့္ေနသူေတြလည္းအမ်ားႀကီး ပဲေလ။
စည္းစိမ္ေတြက
ဉာဏ္မရွိတဲ့သူကို ပ်က္စီးေအာင္ ဖ်က္ဆီး ပစ္ႏိုင္တယ္ တဲ့။ အသိတရားနဲ႔ သတိထားဖို႔
ရွင္ေတာ္ဘုရားက ၫႊန္ၾကားေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။
ပုရြက္ဆိပ္လိုစုေဆာင္ၿပီး
စီးပြားေရးအၫြန္႔တလူလူတက္ လာရင္ မရမ္းကားမိေအာင္ ဉာဏ္ဘရိတ္နင္းဖို႔လဲ
လိုပါလိမ့္မယ္။ ဉာဏ္ဘရိတ္ကင္းေနရင္ေတာ့ ျမႇဴဆြယ္ေနတဲ့ အာ႐ံုလွလွေလး ေတြရဲ႕
ေခ်ာက္ထဲ ျပဳတ္က်ၿပီး ဘဝပါပ်က္စီးသြားေအာင္ စည္းစိမ္ ေတြက ပို႔ေဆာင္ႏိုင္တယ္
ဆိုတာေလး သတိေပးပါရေစ။
တစ္ခ်ိဳ႕က်ေတာ့လည္း
ပညာေရးႏံုခ်ာရင္ လူအလယ္မွာ မတင့္တယ္ဘူးဆိုၿပီး ပညာေရးမွာ အၫြန္႔တလူလူတက္ေအာင္
ႀကိဳးစား ၾကျပန္တယ္။ စာဏက်နီတိဆရာက ပညာမတတ္သူရဲ႕ အသက္ရွင္ျခင္းဟာ သုညပါပဲ-တဲ့။
ဒီေနရာမွာ
ဒီဂရီပညာ-လို႔ေခၚတဲ့ ရာထူးရရွိေရး ပညာနဲ႔ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းပညာ-လို႔ေခၚတဲ့
အသက္ေမြးမႈ ေခ်ာင္ လည္ေရး လုပ္ငန္းပညာရယ္လို႔ ႏွစ္မ်ိဳးခြဲျခားဖို႔လိုပါတယ္။
လူ႕အ
ဆင့္အတန္းမီခ်င္သူဆိုရင္ "အသက္ေမြးမႈ၊ တစ္ခုပညာ၊ ကိုယ္စီ ပါ"ဆိုတဲ့
စကားအတိုင္း အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းပညာ တစ္ခုခုကို ေတာ့ မသင္မျဖစ္ သင္ရမွာပါ။ အတတ္ပညာ မတတ္ရင္ေတာ့ "ပညာမရွိ,
သူ၏ဝန္ထမ္း" ဆိုတဲ့ စကားနဲ႔အညီ သူမ်ားရဲ႕ အေစ အပါးဘဝနဲ႔ "မေသ႐ံုစား၊
မအား႐ံုေန"ဆိုတာလို ျဖစ္သြား တတ္ပါတယ္။
"လူအမ်ိဳးမ်ိဳး
နတ္အဖံုဖံု"ဆိုတဲ့အတိုင္း တစ္ခ်ိဳ႕က ဒီဂရီ ပညာကို ဆည္းပူးၾကၿပီး တစ္ခ်ိဳ႕က
အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း ပညာကို လိုက္စားၾကပါတယ္။ ဘယ္ပညာေရးပဲျဖစ္ေစ အသိ အလိမၼာမရွိဘဲ
မိုက္႐ူးရဲဆန္ေနရင္ေတာ့ ကိုယ့္အတတ္က ကိုယ့္ကို သတ္ျဖတ္ျခင္း
ခံရႏိုင္တယ္ဆိုတာကိုေတာ့ သတိထားရပါ လိမ့္မယ္။
ဓမၼပဒ႒ကထာ
သ႒ိကူဋေပတဝတၳဳမွာ ေက်ာက္စရစ္ပစ္ အတတ္ပညာရွင္ႏွစ္ဦး အေၾကာင္းပါပါတယ္။ တစ္ဦးက
သူ႔ပညာကို မွန္မွန္ကန္ကန္ အသံုးခ်ခဲ့လို႔ ရြာစားႀကီး ျဖစ္သြား ပါတယ္။
က်န္တစ္ဦးကေတာ့ သူတတ္တဲ့အတတ္ပညာကို အေၾကာင္းမဲ့ အစြမ္းျပမိလို႔ အေသဆိုးနဲ႔ေသရၿပီး
ၿပိတၲာႀကီးျဖစ္ သြားရပါသတဲ့။ သူတတ္တဲ့ အတတ္ပညာက သူ႔ရရွိတဲ့ လူဘဝကို
အၫြန္႔က်ိဳးေစခဲ့တာ၊ လူၫြန္႔တံုးေစခဲ့တာပါ။
ေတြ႕ႀကံဳေနရတဲ့
လက္ေတြ႕ဘဝထဲမွာလည္း ေခတ္ပညာ တတ္ခ်င္း တူညီေပမယ့္ လိမၼာတဲ့ ေခတ္ပညာတတ္က မိမိရဲ႕တိုး
တက္မႈ, တိုင္းျပည္ရဲ႕တိုးတက္မႈကို မွန္ကန္စြာ ဖန္တီးႏိုင္ၿပီး မလိမၼာ တဲ့ ေခတ္ပညာတတ္ကေတာ့
သူတတ္သေလာက္ သူကိုယ္တိုင္နဲ႔ သူတစ္ပါး ေမွာက္ဖို႔အတြက္ပဲ အသံုးခ်တတ္ၾကပါတယ္။
"ကိုယ္ပိုင္ဉာဏ္ကင္းမဲ့တဲ့
လူမိုက္တတ္သမွ် အတတ္ပညာ ဟာ သူ နစ္နာပ်က္စီးဖို႔ပါပဲ"ဆိုတဲ့ ဓမၼပဒမွာ
ဘုရားရွင္ေဟာ ေတာ္မူတဲ့စကားေတာ္ကို အသိပြားလို႔ သတိထားၾကပါလို႔ တိုက္ တြန္းခ်င္ပါတယ္။
အေရးႀကီးတာရွိေသးတယ္။
အဲဒါက 'က်န္းမာေရး'ပါ က်န္းမာေရးအၫြန္႔က်ိဳးေနရင္ ဘယ္မွာ လူရာဝင္ေတာ့မလဲ။ ၿပီး
ေတာ့ သူရွိသမွ် စီးပြားေရး သူသိသမွ် ပညာေရးအၫြန္႔ေတြပါ
ညႇိဳးႏြမ္းေခ်ာက္ေသြ႕သြားႏိုင္သလို ေနာက္ဆံုး အသက္ပါ ေပ်ာက္ သြားႏိုင္ပါတယ္။
က်န္းမာျခင္းဟာ အျမတ္ဆံုး လာဘ္တစ္ပါး မဟုတ္လား။
ဒါေၾကာင့္
က်န္းမာေရးအၫြန္႔လူေနေအာင္ "အသက္ဉာဏ္ ေစာင့္၊ ဥစၥာကံ ေစာင့္"
ဆိုတဲ့စကားအတိုင္း အမွတ္တမဲ့ ေနထိုင္မႈ ေတြ အမွတ္တမဲ့ စားေသာက္မႈေတြကို
ေရွာင္ၾကဥ္ၿပီး သင့္ေလ်ာ္ တဲ့ ေနထိုင္စားေသာက္မႈနဲ႔ ေဆးဝါး ဓာတ္စာေတြကို
မွီဝဲဖို႔လည္း အေရးႀကီးပါတယ္။
လူ႔ဘဝမွာ စီးပြားေရး,
ပညာေရး, က်န္းမာေရးေတြ အၫြန္႔ လူေနဖို႔ "လူ"ဆို႔တဲ့ ပထမစာလံုးက
ၫႊန္ၾကားေနတယ္လို႔ ေတြးမိ ပါတယ္။
♣♣၂။
စြမ္းေဆာင္ႏိုင္ရမယ္
လူတစ္ေယာက္က
အၫြန္႔တလူလူတက္ေနေအာင္ ႀကိဳးစား ရသလို စြမ္းေဆာင္ ႏိုင္သူ ျဖစ္ေအာင္လည္း
ႀကိဳးစားဖို႔လိုပါလိမ့္မယ္။ ဒါမွ "လူစြမ္း" ျဖစ္မွာပါ။
လက္ညႇိဳးၫႊန္ရာ
ေစစားႏိုင္တဲ့ ရွင္ဘုရင္ႀကီးပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ သံုးမကုန္, ျဖဳန္းမကုန္တဲ့
မဟာသူေဌးႀကီးပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ အရာရာကို သိစြမ္းႏိုင္တဲ့ မဟာပညာေက်ာ္ႀကီးပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊
လူသားေကာင္းက်ိဳး မသယ္ပိုးေသးသေရြ႕ ဘုရားေရွ႕မွာေတာ့ "သုည"ပဲတဲ့။ ဖတ္ဖူးတဲ့
စာတစ္ပုဒ္ပါ။ ေလးနက္တဲ့အဓိပၸာယ္နဲ႔အတူ အေတြးခ်ဲ႕ဖို႔ပါ တြန္းအားေပးေန သလိုပါပဲ။
ဒီေနရာမွာ
"သုည"ဆိုတာ ဘာမွ မဟုတ္ေသးဘူး၊ ဘာအစြမ္းအစမွမရွိေသးဘူးလို႔ ဆိုလိုတာပါ။
တစ္နည္းေျပာရင္ "စြမ္းႏိုင္သူမဟုတ္ေသးဘူး"လို႔ ဆိုလိုက္တာပါပဲ။
ဟုတ္တယ္။
ဘာေကာင္းက်ိဳးမွ မသယ္ပိုးေသးရင္ စြမ္းႏိုင္သူလို႔ သတ္မွတ္မွာ မဟုတ္သလို, မေကာင္းမႈေတြမွာ
စြမ္းေနရင္လည္း"ရမ္းကားသူ"လို႔ ကင္ပြန္းတပ္ၿပီး အႏၱရာယ္ရွိသည္လို႔
ေၾကျငာၾကမွာ ေသခ်ာပါတယ္။
လူသားအားလံုးရဲ႕
ေကာင္းက်ိဳးကို အသာထားပါဦး၊ စီးပြား ေရးမွာ အၫြန္႔တလူလူတက္ေနတဲ့သူေတြ
ကိုယ့္မွာရွိတဲ့ ပစၥည္း အင္အားနဲ႔ ကိုယ္ၿမိဳ႕နယ္ရဲ႕ ေကာင္းက်ိဳးကို ဘယ္ေလာက္
စြမ္းေဆာင္ႏိုင္ခဲ့ၿပီလဲ?၊ ကိုယ့္ရပ္ရြာရဲ႕ ေကာင္းက်ိဳးကိုေကာ ဘယ္ ေလာက္အထိ
စြမ္းေဆာင္ႏိုင္ခဲ့ၿပီလဲ?၊ ပညာေရးမွာ အၫြန္႔တလူ လူတက္ေနသူေတြ ကေရာ ကိုယ္တတ္တဲ့
ပညာနဲ႔ ကိုယ့္ၿမိဳ႕နယ္ရဲ႕ ေကာင္းက်ိဳး ကိုယ့္ရပ္ရြာရဲ႕ေကာင္းက်ိဳးကို ဘယ္ေလာက္
စြမ္း ေဆာင္ၿပီးၿပီလဲ?၊ စဥ္းစားၾကဖို႔ပါ။
ဪ ....
လူ႔ျပည္ေလာက လူ႔ဘဝကား
အိုရ နာရ ေသရဦးမည္ မွန္ေပသည္တည့္။
သို႔တၿပီးကား .....
သင္ေသသြားေသာ္
သင္ဖြားေသာေျမ သင္တို႔ေျမသည္
အေျခတိုးျမႇင့္ က်န္ေကာင္းသင့္၏။
သင္၏မ်ိဳးသား စာစကားလည္း
ႀကီးပြားတက္ျမင့္ က်န္ေကာင္းသင့္၏။
သင္ဦးခ်၍ အမွ်ေဝရာ ေစတီသာႏွင့္
သစၥာအေရာင္
ဥာဏ္တန္ေဆာင္လည္း
ေျပာင္လ်က္ဝင္းလ်က္ က်န္ေစသတည္း။ (ေဇာ္ဂ်ီ)
အထက္ပါ ဆရာေဇာ္ဂ်ီရဲ႕
သင္ေသသြားေသာ္ ကဗ်ာေလး ကို အေတြးေလးနဲ႔ ဖတ္ၾကည့္စမ္းပါဗ်ာ။
ကိုယ္ေသသြားရင္ ဘာ ေတြခ်န္ခဲ့မလဲ?၊ တစ္ခုခုလား?၊ ဒါမွ မဟုတ္ "သုည" ပဲလား?။ အားလံုးကေတာ့ ေသမွာေသခ်ာတယ္ေနာ။
ကိုယ္ေသသြားရင္ ဘာ ေတြခ်န္ခဲ့မလဲ?၊ တစ္ခုခုလား?၊ ဒါမွ မဟုတ္ "သုည" ပဲလား?။ အားလံုးကေတာ့ ေသမွာေသခ်ာတယ္ေနာ။
ဒီေျမႀကီးကို
အျမဲနင္းေနတယ္၊ ဒီေျမႀကီးနင္းခအတြက္ ေလာကေကာင္းက်ိဳး သယ္ပိုးသင့္တယ္။ ေဟာဒီ ေလကို
အျမဲ႐ွဴ ေနတယ္၊ ေလ႐ွဴခအတြက္ ေလာက ေကာင္းက်ိဳး သယ္ပိုးသင့္ တယ္တဲ့။ ဖတ္ဖူးတဲ့
စာအုပ္တစ္အုပ္ထဲက စာပုဒ္တစ္ခုပါ။
ဆက္ၿပီးေတြးၾကည့္မိတယ္။
ဒီရြာမွာ ေနတယ္၊ ဒီရြာရဲ႕ ေကာင္းက်ိဳးကို သယ္ပိုးသင့္တယ္။ ဒီၿမိဳ႕မွာ ေနတယ္၊
ဒီၿမိဳ႕ရဲ႕ ေကာင္းက်ိဳးကို သယ္ပိုးသင့္တယ္။ ...ေနတယ္... သယ္ပိုးသင့္တယ္......။
ေတြးၾကည့္ပါေတာ့ဗ်ာ..။
ကိုယ့္မွာရွိတဲ့
ကိုယ္အား, ဉာဏ္အား, ပစၥည္းအားေတြနဲ႔ အမ်ားလွေအာင္ စြမ္းအားရွိတုန္းေလး
စြမ္းေဆာင္ၾကဖို႔ တိုက္တြန္း ခ်င္ပါတယ္။ အဲဒီလိုမွ မစြမ္းေဆာင္ရင္ ကိုယ့္ေနာက္ကို သုညပဲ ပါသြားၿပီး
ကိုယ္ေနာက္ကြယ္မွာလည္း သုညပဲက်န္ခဲ့မွာေသခ်ာ ေနပါၿပီ။
ကိုယ္ေနာက္မွာေရာ
ကိုယ့္ေနာက္ကိုပါ တစ္ခုခုက်န္ခဲ့ဖို႔နဲ႔ တစ္ခုခုပါသြားႏိုင္ဖို႔ လူသားအက်ိဳးေတြရဲ႕ေကာင္းက်ိဳး
တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးကိုေတာ့ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္သူျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ ရြက္ပါလို႔
"စြမ္း"ဆိုတဲ့ ဒုတိယစာလံုးေလးက တြန္းအားေပးေန သလို ခံစား
ေတြးေတာမိပါတယ္။
♣♣ ၃။
ေကာင္းျမတ္ရမယ္
"ေကာင္း"ဆိုတာနဲ႔ပတ္သက္လို႔
ႏွစ္သက္ဖြယ္ေသာ၊ မြန္ ျမတ္ေသာ၊ သန္႔စင္ေသာစသျဖင့္ ျမန္မာအဘိဓာန္မွာ ဖြင့္ဆိုထားတာ
ေတြ႕ရပါတယ္။ စာေရးသူကေတာ့ "လူစြမ္းေကာင္း" စကား မွာပါတဲ့ "ေကာင္း"ဆိုတဲ့
စကားလံုးကို မြန္ျမတ္ေသာ အဓိပၸာယ္ကိုေဆာင္တဲ့ "ေကာင္းျမတ္ရမယ္"လို႔
ဖြင့္ဆိုလိုက္ပါတယ္။ စိတ္ဓာတ္ ေကာင္းျမတ္တာကို အဓိကရည္ရြယ္ခ်င္တာပါ။
စိတ္ဓာတ္မြန္ျမတ္မႈမရွိရင္
ပိုေနေအာင္ပစၥည္းေတြ ရွိေန ေပမယ့္ လိုေနသူေတြကို ျဖည့္မေပးႏိုင္ဘူး။ ပညာေတြ
ျမင့္မားေန ေပမယ့္ နိမ့္ပါးေနသူေတြကို မျဖန္႔ေဝႏိုင္ဘူး။ အာဏာပါဝါေတြ
ႀကီးက်ယ္ေနေပမယ့္ သိမ္ငယ္သူေတြကို မညႇာတာႏိုင္ဘူး။
ယုတ္မာတဲ့ စိတ္ဓာတ္ေတြရွိေနရင္ေတာ့
ပိုဆိုးတာေပါ့။ "ဘယ္သူေသေသ ငေတမာၿပီးေရာ" ဆိုၿပီး ရွိတဲ့စည္းစိမ္ဥစၥာ,
တတ္သမွ် အတတ္ပညာ, ႀကီးက်ယ္တဲ့ အာဏာပါဝါေတြကို ခုတံုးလုပ္ၿပီး အတၲ အဆိပ္ေတြနဲ႔
လူေတြကို ဒုကၡေပးေနေတာ့မွာပါ။
ဥစၥာရွင္ေတြက ဥစၥာနဲ႔၊
ပညာရွင္ေတြကလည္း ပညာနဲ႔၊ အာဏာရွင္ေတြက အာဏာနဲ႔ ကိုယ့္ၿမိဳ႕နယ္ ကိုယ့္ေဒသကို တိုး တက္စည္ပင္ေအာင္
စိတ္ေကာင္းေမြးၿပီး ေဆာင္ရြက္ၾကမယ္ဆိုရင္ သာယာဖြံ႕ၿဖိဳးတဲ့ ထိပ္တန္းစာရင္းဝင္
ၿမိဳ႕နယ္, ရပ္ရြာေဒသ တစ္ခု ျဖစ္သြားႏိုင္ပါတယ္။
ကိုယ့္မိသားစု,
ကိုယ့္ရပ္ရြာ, ကိုယ့္ၿမိဳ႕နယ္မွာ ရာထူးမဲ့သူ ေတြနဲ႔ ရာထူးနဲ႔သူေတြ၊ ဥစၥာရွားပါးသူေတြနဲ႔
ဥစၥာမ်ားျပားသူေတြ၊ ပညာသင္ေတြနဲ႔ ပညာရွင္ေတြ အခ်င္းခ်င္း အမုန္းတရားေတြ အာဃာတေတြ
မာန္မာနေတြ အတၲေတြကိုယ္စီနဲ႔ဆိုရင္ေတာ့ က်န္းမာေရး စီးပြားေရး လူမႈေရးစတဲ့အေရးေတြ
သာယာဖြံ႕ၿဖိဳး ႏိုင္ပါ့မလား?။ စဥ္းစားမိပါတယ္။
အားလံုး အမုန္းတရားေတြ အာဃာတေတြ မာန္မာနေတြ
အတၲေတြ မနာလိုစိတ္ေတြကို ေျမျမႇဳပ္သၿဂႋဳဟ္လိုက္ၿပီး ေႏြးေထြမႈ စာနာမႈ
႐ိႈင္းပင္းမႈစတဲ့ ေကာင္းျမတ္တဲ့ စိတ္ဓာတ္ေတြ ကိုယ္စီနဲ႔ ကိုယ့္ရပ္ရြာ
ကိုယ့္ၿမိဳ႕နယ္ ကိုယ့္တိုင္းျပည္ရဲ့ ေကာင္းက်ိဳး ေတြကို သယ္ပိုးႏိုင္ဖို႔ "ေကာင္း"ဆိုတဲ့
တတိယစာလံုးေလးက ၫႊန္ျပေနတယ္လို႔ ေတြးမိပါတယ္။
လူစြမ္းေကာင္းျဖစ္ဖို႔
အဓိကေသာ့ခ်က္ဟာ စိတ္ထား ေကာင္းျမတ္မႈပဲဆိုရင္ မွားမယ္မထင္ပါဘူး။
စိတ္ထားျမင့္ျမတ္မွ အၫြန္႔တလူလူတက္ေနတဲ့ စီးပြားေရး ပညာေရးေတြကို အမ်ား
အက်ိဳးအတြက္ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္မွာပါ။
ေကာင္းျမတ္တဲ့စိတ္ထားေတြနဲ႔
ကိုယ့္ရပ္ရြာ ကိုယ့္ၿမိဳ႕နယ္ ကိုယ့္တိုင္းျပည္ရဲ႕ ေကာင္းက်ိဳးကို
စြမ္းေဆာင္ႏိုင္ၾကတဲ့ လူစြမ္း ေကာင္းမ်ားမ်ားေပၚထြက္ႏိုင္ပါေစလို႔
ဆုမြန္ေခြ်လိုက္ပါတယ္။
♣♣ (မွတ္ခ်က္)
သီတဂူဆရာေတာ္၏ (၇၅)ႏွစ္အထိမ္းအမွတ္ ဗုဒၶအသံတြင္ မိုးေျမအမည္ျဖင့္ ပူေဇာ္
ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ ေဆာင္းပါျဖစ္ပါသည္။ ေတြးမိသလို ေရးမိျခင္းသာျဖစ္ပါသည္၊
အမွားမ်ား လိုအပ္ခ်က္မ်ား ရွိေနေသးသည္ကို သည္းခံခြင့္လြတ္ႏိုင္ၾကမည္ဟ ု ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။