ေရွး႐ိုးေက်ာင္းမ်ား
မိမိတို႔
မေမြးခင္ ေရွးယခင္က အစိုးရအေထာက္အပံ့ခံေသာ ေရွး႐ိုး ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမ်ားလည္း ရွိ၏၊ ထိုေက်ာင္းမ်ားဝယ္
မ်ားစြာေသာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးတို႔သည္ အေနထိုင္အားျဖင့္
ၾကည္ညိဳစရာ ေကာင္း၍ ေက်ာင္းသားသူငယ္မ်ားကိုလည္း မဂၤလသုတ္စေသာ လိမၼာယဥ္ေက်းဖြယ္ရာ ဘာသာေရးစာေပမ်ားႏွင့္တကြ
ထိုအခ်ိန္က အသံုးဝင္မည့္ ေလာကီေရးရာ ဂဏန္းသခ်ၤာမ်ားျဖင့္ လက္ေရး လက္သားသတ္ပံု သတ္ၫြန္းမ်ားကိုလည္း
သင္ျပေတာ္မူၾက၏၊ အေနအထိုင္ အေျပာအဆိုမွစ၍ ယဥ္ေက်းေစႏိုင္ေသာ ဆံုးမစာကို လည္း စာေတြ႕လက္ေတြ႕
သင္ေပးေတာ္မူၾက၏။
ထို႔ေၾကာင့္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွ ထြက္ေသာ ရွင္လူထြက္တို႔သည္
လူ႔ေလာကတြင္ လူရာဝင္ခဲ့ၾကေလသည္၊ လူရာဝင္ေသာေၾကာင့္လည္း ဆရာဘုန္းေတာ္ႀကီးကို ေက်းဇူးတင္ကာ “အာစရိယဂုေဏာ
အနေႏၱာ” ဟု စိတ္ေစာလွ်က္ အိမ္ေထာင္က်သည့္တိုင္ေအာင္
မိဘထက္ပင္ ဆရာဘုန္းေတာ္ႀကီးကို ႐ိုေသေလးစားၾကသည္၊ ဆရာဘုန္းေတာ္ႀကီးက ေခၚ၍ ဆံုးမေသာအခါ အမ်ားအားျဖင့္ နားေထာင္ၾကသည္၊
ထိုေခတ္က ထိုဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ား၏ ေက်ာင္းသည္ ရြာဦး ရြာထိပ္၌ ေရတြင္း သို႔မဟုတ္ ေရကန္
သစ္ပင္အုပ္အုပ္ဆိုင္းဆိုင္း ညိဳညိဳမိႈင္းမိႈင္းႏွင့္ ရြာသားကေလးမ်ား၏ လိမၼာေရး ပညာေရး
က်န္းမာေရးကို ရရွိေစရာ လည္းျဖစ္၊ ရြာသူရြာသားတို႔၏
ေလာကဓမၼဆိုင္ရာ အသိ ပညာ အလိမၼာ တိုးပြားစရာလည္းျဖစ္ေသာ ရြာ့က်က္သေရေဆာင္ ဌာနႀကီး ျဖစ္ပါေပသည္။
ေရွးေရွးကေသာ္
ေက်းရြာေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္း၌ ေက်ာင္းသား (၅၀)ခန္႔ ရွိလွ်င္ ရွင္သာမေဏတက္၍ အေတာ္ၾကာမွ
လူထြက္ၾကသျဖင့္ သူ႕ေခတ္ အလိုက္ အလိမၼာ စာတတ္သူလည္း မနည္းခဲ့ပါ။ ဉာဏ္ထက္သူ ျဖစ္၍ ဇာတ္ႀကီးဆယ္ဘြဲ႕စေသာ
တရားစာမ်ားတိုင္ေအာင္ သင္အံက်က္မွတ္ရသူ တစ္ခ်ိဳ႕ကား ထိုဇာတ္ေၾကာင္းမ်ားကို အားက်၍ တခ်ိဳ႕မွာ
ရဟန္းဘဝအထိ ဆက္လက္ေနၾကသည္။
ေက်ာင္းသား (၅၀) ခန္႔မွ ေလးငါးေယာက္ေလာက္က ရဟန္းျဖစ္၍ သာသနာ့ဝန္ကို
ထမ္းေဆာင္ ေသာအခါ ေလးငါးေယာက္ေလာက္ ေက်ာင္းသားေဟာင္း မ်ားသည္ သာသနာ့ ဒါယကာအျဖစ္ျဖင့္
ဆြမ္း သကၤန္း ေက်ာင္းမ်ားကို တာဝန္ ယူၾက၏၊ မိမိတို႔ သားမ်ားကိုလည္း မိမိတို႔ေနခဲ့ေသာ
ေက်ာင္းမွာပင္ ဆက္လက္ ပညာသင္ေစခဲ့ၾက၏။
ဤနည္းအားျဖင့္
ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ေရာက္လာေသာ သာသနႀကို ျမန္မာဒကာ ျမန္မာဆရာတို႔ အဆက္ဆက္ ေဆာင္ယူလာခဲ့ၾကပါသည္၊
ထိုေက်ာင္းမ်ားသည္ ယခုအခ်ိန္တိုင္ေအာင္ မယုတ္ေလွ်ာ့ဘဲ တည္ရွိေနပါေသးမူ ေခတ္အလိုက္
ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲကာ ႏိုင္ငံေတာ္၌ စရိတ္က်ဥ္းက်ဥ္းႏွင့္ အက်ိဳးအမ်ားဆံုး ဌာနအျဖစ္ျဖင့္
ရြာအသီးသီးမွာ တည္တံ့ႏိုင္စရာ မရွိပါေလာ။
ေလာက၏
ျဖစ္တတ္ေသာသေဘာ
ဤေလာက၏
သေဘကို စဥ္းစားေသာအခါ ျဖစ္တတ္ေသာ သေဘာ တစ္မ်ိဳးကို ေတြ႕ရ၏၊ ထိုသေဘာကား ေနသာထိုင္သာရွိၾက
ေသာအခါ သို႔မဟုတ္ အထက္တန္းသို႔ ေရာက္ေသာအခါ
ေရွ႕သို႔ တိုးတက္ဖို႔ရန္ ႀကိဳးစားခ်င္စိတ္ မရွိေသာသေဘာ၊ ေအးေအးေဆးေဆး ေနလိုေသာ သေဘာ၊
စည္းစိမ္ခံခ်င္ေသာ သေဘာတည္း၊ ထိုသေဘာမ်ိဳး ျဖစ္ေသာအခါ ေနသာထိုင္သာသေဘာမွ ေလွ်ာက်၍ မေနသာမထိုင္သာ ျဖစ္သြားတတ္၏၊
မွန္၏-အသခၤတ နိဗၺာနဓာတ္မွ တစ္ပါး ဘယ္အရာမွ် ခိုင္ၿမဲတည္တံ့ေသာ သေဘာမရွိ၊ ပ်က္၍ ပ်က္၍
ေန၏၊ ထိုပ်က္သမွ်ကို
အစားမထိုးမိေအာင္
အၿမဲႀကိဳးစား၍ ေနရ၏၊ မႀကိဳးစားလွ်င္ ပ်က္သမွ်ကို အစားမထိုးႏိုင္ဘဲ အပ်က္က လႊမ္းမိုးသြားၿမဲ
ျဖစ္ေလသည္။
ထိုအျပင္
ဘုန္းႀကီးက ေက်ာင္းအုပ္ျဖစ္၍ လူဝတ္ေၾကာင္ဆရာတို႔က အတန္းစာကိုျျပလွ်က္ ႀကီးပြားေနရစ္ေသးေသာ
က်န္သမွ်ေက်ာင္းမ်ား၌ သာသနာ့အၫြန္႔အတက္ ရဟန္းငယ္
မည္မွ်ထြက္သနည္းဟု ျပႆနာ တစ္ခုေပၚထိုက္ပါသည္၊
အကယ္၍ သာသနာ့အၫြန္႔အတက္ မထြက္ဘဲ လူဝတ္ေၾကာင္
အဆက္ဆက္သာ ထြက္ေနပါလွ်င္ ထိုေၾကာင္းသည္ ေလာကီလူဝတ္ေၾကာင္မ်ား အုပ္ခ်ဳပ္ေသာေက်ာင္းထက္
ဘာသာေရး ဘက္၌ အၾကားအျမင္မ်ား႐ံုမွ တစ္ပါး ထူးျခားေသာအက်ိဳး မထင္ပါ။
(ဘာသာေသြးစာအုပ္မွ) ဆက္ဦးမည္...