လူအသုဘ
ဤ
ျမန္မာျပည္၌ လူေသ အေလာင္းေကာင္ကုိ အမႊန္းတင္ကာ
ေငြကုန္လူပန္း စီစဥ္ၾကသည္မွာ စိတ္ပ်က္ဖြယ္ရာ ေကာင္းလွေလ၏၊ တခ်ိဳ႕မွာ ေဆးဖုိးဓာတ္စာ
ငါးက်ပ္ တစ္ဆယ္မွ် အကုန္မခံႏုိင္ၾကသျဖင့္ မေသတန္ဘဲႏွင့္ ေသရၿပီးေနာက္ အေလာင္းေကာင္ဘ၀ေရာက္မွ
က်န္ရစ္သူတုိ႔က မရွိမဲ့ရွိမဲ့ ၾကံေဆာင္၍ တစ္ဆယ္ ႏွစ္ဆယ္မက အကုန္အက်ခံၿပီး သၿဂႋဳဟ္ၾကရ၏၊
ထုိအေလာင္းကုိ သံုးရက္ထက္မနည္း အိမ္မွာ ထားလုိၾကေသး၏၊ [ထုိသုိ႔ ထားရာ၌ ဘုိးျဖစ္သူထံမွ
အေၾကာင္း ျပခ်က္ကုိ ၾကားသိရဖူးသည္မွာ “ေသေသခ်င္းေတာ့ ေဆြမ်ိဳးမ်ားက မပစ္ရက္ၾကေသးဘူး,
သံုးရက္ေလာက္ၾကာ၍ ပုပ္နံလာေသာအခါ က်မွ ပစ္ႏုိင္ၾကတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ က်န္ရစ္သူမ်ား ပစ္ခြာႏုိင္ေအာင္
သံုးရက္ ငါးရက္ စသည္ ထားၾကတယ္” ဟူ၏။]
ထုိသုိ႔ ထား႐ံုတြင္ မၿပီးေသး၊ ေဆြမ်ိဳး မိတ္ေဆြေတြ လာသမွ် အတြက္
ကြမ္း ေဆး လက္ဖက္စေသာ စားေသာက္ဖြယ္ရာမ်ားကုိပါ အသုဘအိမ္၌ စီစဥ္ထားရ၏၊ ခ်မည့္ေန႔၌ကား
မဂၤလာပဲြပမာ အခ်ိဳ႕က ၿဖီးလိမ္း၀တ္ဆင္၍ လာၾကေသး၏၊ တတ္ႏုိင္သေလာက္ ေကၽြးၾကရ, လက္ဖက္ရည္တုိက္ရသည္မွာလည္း
အလွဴဒါနပဲြကေလး တစ္မ်ိဳး ျဖစ္ေန၏၊ ပုပ္ေနေသာ အေလာင္းကို မနံေအာင္ ေသတၱာထဲမွာ ေလွာင္၍
အနီးအပါး၌ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ စားေသာက္ ရယ္ေမာေနၾကေသာ လူလယ္ေကာင္၀ယ္ အေလာင္းရွင္မ်ားက
လည္း အသံကုန္ဟစ္ကာ ငုိၾကရွာ၏၊ ““စားေသာက္ရယ္ေမာေနသူမ်ားက ငုိသူမ်ားကုိ အားမနာလုိ႔လား,
ငုိသူမ်ားက ရယ္ကာေမာကာ စားၾကေသာက္ၾကတာကုိ မသဒၶါလုိ႔လား”” စဥ္းစားစရာ ျဖစ္ေတာ့၏၊ မည္သုိ႔ပင္
ျဖစ္ေစ ထုိျဖစ္ေနပံုကုိ ေလာကမ်က္စိျဖင့္ ၾကည့္ၾကည့္, ဘာသာေရးမ်က္စိျဖင့္ ၾကည့္ၾကည့္
ယဥ္ေက်းမႈ မရွိပါ။
သြားေလသူသေဘာက် မဟုတ္ႏုိင္
ဘုန္းႀကီးပ်ံ
အသုဘကုိ ရက္ၾကာၾကာ ထားရာ၌ အျခားအက်ိဳးမရွိေစကာမူ သြားေလသူက သေဘာက်မည္ ဆုိ လွ်င္ ေတာ္ပါေသး၏၊
ယခုေသာ္ သြားေလသူကလည္း ထုိကဲ့သုိ႔ ၾကာၾကာထားသည့္အတြက္ ႏွစ္သက္လွမည္ မဟုတ္ေခ်၊ ထင္ရွား
ေစအံ့-မိမိ၏ လက္ ေျခစေသာ ကုိယ္အဂၤါတစ္ခုခု၌ အနာေပါက္၍ နံေနလွ်င္ ထုိအနာကုိ လူစိမ္း
မျမင္ေစလုိဘဲ တတ္ႏိုင္သမွ် ဖံုးၾကရ၏၊ “အသုဘ”ဟူေသာ စကားသည္ မတင့္မတယ္ ရြံစဖြယ္ဟူေသာ
အဓိပၸာယ္ကုိ ျပ၏၊ သုိ႔ုျဖစ္လွ်င္ တစ္ကုိ္ယ္လံုး မတင့္မတယ္ ရြံစဖြယ္ တံုးႀကီး ျဖစ္ေနပါလ်က္
ရက္ၾကာၾကာ အပုပ္ခံ၍ လူေတြအား ျပေန ျခင္းကုိ အဘယ္ သြားေလသူ ေက်နပ္ႏိုင္အ့ံနည္း။
တခ်ိဳ႕က “ဆရာသမားကုိ ၾကာၾကာထား၍ ပူေဇာ္လုိပါသည္” ဟု ေျပာၾကေသး၏၊
ထုိသူတုိ႔၏ အိမ္, ေက်ာင္းသုိ႔ တစ္လွည့္စီ ပုိ႔ထားလွ်င္ သူတုိ႔ ပူေဇာ္ခ်င္မည္ေလာ၊ ဘုန္းႀကီးအတြက္
စပ္မိတုိင္း ေျပာေသာစကားကား “ငါေသလွ်င္ ၾကာရွည္ မထားဘဲ သူတစ္ပါး မျမင္ရာေရာက္ေအာင္
အျမန္ဆံုး စြန္႔လုိက္ၾက”ဟုပင္တည္း၊ အားလံုးသြားေလသူမ်ားလည္း ဘုန္းႀကီးလုိပင္ သေဘာတူ
ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။
သုသာန္ပုိ႔ပံု
ယခုကာလ၀ယ္ အသုဘကုိ
ၾကာရွည္ ထား၍ သုသာန္သုိ႔ ပုိ႔ၾကေသာအခါ…
ရြာနီးခ်ဳပ္စပ္မွ ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားကုိ သရဏဂံုတင္ရန္ ပင့္ၾကရေသး၏၊ ေဆးဖုိး ၀ါးခ မတတ္ႏုိင္၍
ေသရေစကာမူ သရဏဂံုတင္ ကုိယ္ေတာ္မ်ား အတြက္ လွဴဖြယ္နည္းလွ်င္ မ်က္ႏွာပ်က္ရမလုိ ျဖစ္၏၊
တတ္ႏုိင္သူ တုိ႔ကမူ တစ္ရာအထိ (တစ္ရာတန္အထိ) လွဴဒါန္း၍ သရဏဂံု တင္ၾက၏၊ ထုိလွဴဒါန္းေသာ
ေဆြမ်ိဳးမ်ားမွာ “ဘာကုိ ရည္မွန္းရမည္”ဟု သတိရၾကဟန္မတူ၊ သူတုိ႔ သတိရေနသည္ကား ေနာက္ဆံုး
ဌာန၌ အားရပါးရ ငုိသံေပးလ်က္ ႏႈတ္ဆက္လုိက္ရန္ပင္ ျဖစ္ဟန္ တူ၏၊ ထုိသုိ႔ ငိုေႂကြး ႏႈတ္ဆက္ၿပီးေနာက္
အိမ္ျပန္ေရာက္ေသာအခါ ေႂကြးယူ၍ အသုဘခ်လုိက္ရသူတုိ႔မွာ ေႂကြးအတြက္ စိတ္ေလးလာ ၾကရေတာ့၏၊
ပစၥည္းမ်ားမ်ား က်န္ရစ္သူအတြက္ အေမြစကား ေျပာျခင္းျဖင့္ ေဆြမ်ိဳးရင္းခ်ာေတြ စိတ္၀မ္းကဲြဖုိ႔
လမ္းထြင္ၾကေလ၏။တစ္ခုလပ္ မုဆုိးဖုိ/မတုိ႔ကလည္း မိမိတုိ႔ ေနေရးထုိင္ေရး အတြက္ ေတြးၾကေလ၏၊
မေန႔တစ္ေန႔က အိမ္ေပၚမွ ဆင္းသြားေသာ အေလာင္းေကာင္ေတာ့ “အ၀ိဒူေရ လူေသျမႇဳပ္တဲ့ သုသာန္ေျမမွာ
တေစၦခ်င္း စကားေျပာ၍ တေသာေသာေနေလၿပီ”ဟု ယူဆၾကေလ သလားမသိ၊ ထုိ႔ေၾကာင့္တခ်ိဳ႕မွာ အေလာင္းေကာင္ေနစရာ
အုတ္ဂူ လုပ္၍ ထုိဂူအတြင္းမွ သူႀကိဳက္တတ္ေသာ အ၀တ္အစားမ်ားကို ထည့္သြင္းၿပီးမွ ဂူေပါက္ကုိ
ပိတ္ၾက၏၊ တခ်ိဳ႕ကား ထုိဂူနားသုိ႔ တစ္ႏွစ္ တစ္ခါ သြား၍ အစာေကၽြးတတ္ၾကေသး၏၊ ေသတဲ့သူသည္
ထုိဂူ၌ တေစၦျဖစ္ေနလွ်င္ အက်ိဳးရွိ၏၊ သုိ႔မဟုတ္လွ်င္ အခ်ည္းႏွီးပင္။