အေနသန (၂၁) ပါး
မွတ္ခ်က္။ ။ ရဟန္း သာမေဏတုိ႔ႏွင့္ မအပ္စပ္ (မရွာေကာင္း)ေသာ
ပစၥည္းရွာနည္းကုိ “အေနသန”ဟု ေခၚ၏၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေအာက္ပါအလုပ္မ်ားကို ျပဳလုပ္ရာ၌ ဒကာ
ဒကာမတုိ႔က ျပန္၍ လွဴခ်င္ေအာင္ ျပဳလုပ္ျခင္းမ်ားဟု မွတ္ပါ။
၁။ လူမ်ားကုိ ေဆးကုေပးျခင္း၊ [ မိဘ, ကုိးကြယ္ရာမဲ့ျဖစ္ ၍
ေက်ာင္း ေရာက္လာ သူ, ေက်ာင္းတာ၀န္ေဆာင္ေနေသာ ကပိၸယ စသူ, ရန္မူမည့္ မင္း, ခုိးသား, ဓားျပ,
သူပုန္ ဤသူမ်ားကုိ ေဆးကုေပး ေကာင္း၏၊ အျခားသူမ်ားကို ေဆးမကုေကာင္း။]
၂။ လူတုိ႔၏ ေစတမန္လုပ္ျခင္း၊ (လူတုိ႔က ေစလႊတ္သျဖင့္
တစ္ရြာမွ တစ္ရြာသုိ႔ ခရီးရွည္သြား၍ စာေပးစာယူ, စကားေပး စကားယူျပဳျခင္း၊) [ ရတနာသံုးပါးႏွင့္စပ္ေသာ
ကိစၥမွတစ္ပါး အျခားကိစၥ၌ မျပဳရ။]
၃။ လူတုိ႔၏ အေစအခုိင္း ခံျခင္း၊ [ ဟုိနား သည္နား
ခရီးအတုိ သြား၍ ယူစရာ ငင္စရာတုိ႔ကုိ ယူေပးဖုိ႔ရန္ အေစအခုိင္း ခံျခင္း။]
၄။ အနာကုိ ဓားႏွင့္ ခဲြေပးျခင္း၊
၅။ ေဆးလိမ္းေပးျခင္း၊
၆။ ပ်ိဳ႕အန္ေဆးေပးျခင္း၊
၇။ ၀မ္းေလွ်ာေဆးေပးျခင္း၊
၈။ ႏွာေဆး ေပးျခင္း၊
၉။ မ်က္စဥ္းေဆးေပးျခင္း၊
၁၀။ ေဆး၀ါးေပးျခင္း၊
၁၁။ သစ္ရြက္ (အိမ္မုိးဖုိ႔ရာ
သက္ငယ္ ဓနိ စသည္)ေပးျခင္း၊
၁၃။ စားဖြယ္သစ္သီး၊
၁၄။ ေရခ်ိဳးဆပ္ျပာ၊
၁၅။ တံပူ (သြားပြတ္တံ)၊
၁၆။ မ်က္ႏွာသစ္ေရ၊
၁၇။ မ်က္ႏွာေခ် မႈန္႔ (ေပါင္ဒါ)၊
၁၈။ ေျမညက္ေပးျခင္း၊
၁၉။ မိမိကုိယ္ကုိ ေအာက္ခ်ျခင္း၊ [ စကားေျပာသည့္အခါ
မိမိကုိယ္ ေအာက္ခ်၍ လူတုိ႔ကုိ ေျမႇာက္ပင့္ကာ (က်ဳပ္, ခင္ဗ်ား စသည္ ျဖင့္ သံုးႏႈန္း၍)
ေျပာျခင္း။]
၂၀။ အနပ္နည္းပါး၍ မနပ္မ်ားေသာ ပဲေနာက္ဟင္းကဲ့သုိ႔
အမွန္ နည္းပါး၍ အမွားမ်ားေသာ စကားကုိ ေျပာျခင္း၊
၂၁။ ကေလးထိန္းမ်ားကဲ့သုိ႔ လူတုိ႔၏ ကေလးမ်ားကို ခ်ီေပြ႕
ေခ်ာ့ျမႇဴျခင္း။
ဤသုိ႔ ျပဳလုပ္၍ ဒကာ ဒကာမတုိ႔ႏွင့္ အကၽြမ္း၀င္ အလြမ္းသင့္ ျဖစ္ေစျခင္းတည္း၊
ထုိသုိ႔ ျပဳလုပ္မႈေၾကာင့္ လွဴေလသမွ် ပစၥည္းသည္ (ေက်ာင္းတုိက္ႀကီးပင္ျဖစ္ေစ) ထုိပုဂိၢဳလ္လည္း
မအပ္၊ အျခား ရဟန္းမ်ားလည္း မသံုးေဆာင္ေကာင္း၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ၀ိနည္းကုိ အလြန္ ဂ႐ုျပဳေသာပုဂိၢဳလ္တုိ႔သည္
ယံုမွားဖြယ္ရွိသူတုိ႔၏ ပစၥည္းမ်ားကို မသံုးစဲြၾက၊ ထုိသူတုိ႔ ေက်ာင္းသို႔လည္း မသြားလုိၾကေခ်။
မွတ္ခ်က္။ ။ ျပခဲ့ေသာ
အမိန္႔ေတာ္ျပန္တမ္းပါ အေၾကာင္းအရာတုိ႔ကုိ မင္းတုန္းမင္းႀကီး ေလွ်ာက္ေတာင္းပန္ခ်က္အရ
ရွမ္းကေလးကၽြန္း ဆရာေတာ္ ေရးသား တင္သြင္းရာ … “သာသနာပုိင္ဆရာေတာ္, ခင္မကံဆရာေတာ္, ဘံုေက်ာ္ဆရာေတာ္,
ဗားကရာဆရာေတာ္, ျပည္ဆရာေတာ္, ဆရာေတာ္ဦးစႏိၵမာ, ထီးလင္းဆရာေတာ္, သဂၤဇာဆရာေတာ္” ဤသာသနာျပဳ
သုဓမၼာ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားသေဘာတူညီမွ ထုတ္ဆင့္အပ္ေသာ အမိန္႔ေတာ္ ျပန္တမ္းျဖစ္ေၾကာင္းကုိ
“ဓမၼ၀ိနယအမိန္႔ေတာ္ျပန္တမ္း” နံပါတ္ (၁၅)အရ သိရေပသည္၊ ထုိသုဓမၼာဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးမ်ား၏ သီးျခား ဆင့္ဆုိခ်က္
အမိန္႔ေတာ္မ်ားလည္း ရွိပါေသး၏၊ ထုိ အမိန္႔ေတာ္မ်ားတြင္ တခ်ိဳ႕ကား…
၁။ ဆြမ္းကြမ္းလွဴဒါန္းသူ အမ်ားလူတုိ႔၏ သဒၶါတရား
ပ်က္ျပားေအာင္ သူေတာင္းစားကဲ့သုိ႔ တုိးေ၀ွ႕ခ်င္းနင္း အတင္းခံယူျခင္း၊
၂။ သမဏသာ႐ုပၸ မရွိ၊ (ရဟန္းေတာ္မ်ားႏွင့္ မေလ်ာ္ေအာင္)
သပိတ္ကုိ ပခံုးထက္၌ တေစာင္းယူသြားျခင္း၊
၃။ ကနား မ႑ပ္ ဇရပ္ ေစ်းဆုိင္ စသည္၌ ေျခလက္တဲြလဲ
ဖ႐ုိဖရဲ ထုိင္ကာ ေရာက္တတ္ရာရာ (မဂ္ဖုိလ္ႏွင့္ ဖီလာျဖစ္ေသာ) စကားတုိ႔ကုိ ေျပာဆုိျခင္း၊
၄။ ၿမိဳ႕တြင္း ၿမိဳ႕ျပင္ ရပ္ကြက္မ်ား၌ တရားေတြ႕ၾက
ျငင္းခံုၾကသည္ ကုိ ေတြ႕ျမင္ ၾကားသိလွ်င္ လူတုိ႔ကဲ့သုိ႔ ၀ုိင္း၀န္းၾကည့္႐ႈျခင္း၊
၅။ အပင့္အဖိတ္ မရွိဘဲလ်က္ နန္းေတာ္ အိမ္ေတာ္ စသည္မ်ားသုိ႔
၀င္ထြက္သြားလာ၍ အနာမာသနိသဂိၢယ (ေရႊ ေငြ) မ်ားကုိ ေတာင္းခံရွာမွီးျခင္း၊
၆။ ဒါယကာတုိ႔ လွဴဒါန္းသည့္ ပစၥည္း၀တၳဳတုိ႔ကုိ ဒုပၸရိေဘာဂ
(မေကာင္းေသာ သံုးေဆာင္ျခင္း)ျဖင့္ သံုးစဲြျခင္း၊
၇။ ဇရပ္ တန္ေဆာင္း စသည္၌ တရားေတာ္ကုိ သံရွည္ သံလြင္
ျပဳျပင္ဆဲြငင္၍ သဘင္သည္တုိ႔ကဲ့သုိ႔ ေလးလံုးစပ္ သံေပါက္စပ္ စသည္ကုိ စပ္ဆုိ ေဟာေျပာျခင္း၊
၈။ သုသာန္ စသည္၌ အပင့္ အဖိတ္ မရွိဘဲ ေစာင့္၍ အလွဴခံျခင္း။
ဤသုိ႔ စေသာ အမႈမ်ားကုိ မျပဳ မက်င့္ရ၊ က်ဴးလြန္က်င့္ၾကံ ေနထုိင္သည္မ်ားကို
ေတြ႕ျမင္ၾကားသိရ၍ ဖမ္းဆီးမိလွ်င္ က်ဴးလြန္သူ ႏွင့္တကြ တုိက္ရွင္တုိ႔ကို အျပစ္အေလ်ာက္
စီရင္မည္။
ဤသုိ႔လွ်င္ ကုိယ့္မင္းကုိယ့္ခ်င္းႏွင့္ ေနထုိင္ခဲ့ရာ ေရွးအခါ၌
ျပည့္ရွင္မင္းကလည္း အာဏာစက္, မင္းဆရာေတာ္မ်ားကလည္း ဓမၼစက္ျဖင့္ သာသနာေတာ္ကို ေစာင့္ေရွာက္ခဲ့ၾကသည္မွာ
အားရ ဖြယ္ လြမ္းဆြတ္ဖြယ္ ေကာင္းလွပါသည္။