ငါးပါးသီလ
ဖတ္စာ
ပါဏာတိပါတ
အျပစ္ႏွင့္အက်ိဳး
ဆရာ။ ။ ကိုင္း,
ပါဏာတိပါတ အက်ိဳး အျပစ္ကို သိရေအာင္ “ပါဏာတိပါတ္ သူ႔အသက္ သတ္က” ဆုိတ့ဲ လကၤာကုိ
ရြတ္ၾကစမ္းကြဲ႕။
တပည့္မ်ား။ ။
သံၿပိဳင္ညီညီရြတ္။
ဆရာ။ ။ အဲဒီ
လကၤာရဲ႕ ဆုိလိုတာေတြ နားလည္ေအာင္ ေအာက္ပါဖတ္စာ ကိုဖတ္ၾကကဲြ႕၊ (တစ္ေယာက္ကဖတ္, ကေလးမ်ားက
စာၾကည့္ၿပီး နားစုိက္ေနေစ၊ ဤနည္းအားျဖင့္ တစ္လွည့္စီ ဖတ္ပါေစ။)
(၁) ေရွးေရွး ဘဝ၌ သူမ်ားအသက္ကို သတ္ခဲ့ဖူးသူမွာ ယခုဘဝ၌
မ်က္စိ, နား, ႏွာေခါင္း, လက္ေျခ စေသာကိုယ္အဂါၤမ်ား ခ်ိဳ႕ယြင္းတတ္၏။
သူ႔အသက္
မသတ္ခဲ့ဖူးသူကား ယခုဘဝ၌ မ်က္စိ, နား, ႏွာေခါင္း, လက္ေျခ စေသာ ကုိယ္အဂၤါမ်ား
မခ်ိဳ႕ယြင္းဘဲ ျပည့္ျပည့္စံုစံုရွိတတ္ပါသည္။
(၂) သူ႔အသက္ သတ္ခဲ့ဖူးသူ၏ ႐ုပ္အဆင္းအသြင္သည္ မြဲျပာ
ေျခာက္ေသြ႕၍ေနတတ္၏။ သူ႔အသက္ မသတ္ဖူးသူ၏ ႐ုပ္အဆင္းအသြင္ကား လွလွပပ တင့္တင့္တယ္တယ္ ရွိတတ္
ပါသည္။
(၃) သူ႔အသက္ သတ္ခ့ဲဖူးသူမွာ အားအစြမ္းလည္းခ်ိဳ႕ယြင္းတတ္၏။
မသတ္ခ့ဲဖူးသူကား ခြန္အားဗလ ေကာင္းတတ္ပါသည္။
(၄) သူ႕အသက္
သတ္ခ့ဲဖူးသူသည္လ်င္ျမန္ဖ်တ္လပ္ျခင္းလည္းမရွိပါ။
မသတ္ခ့ဲဖူးသူကား လ်င္လ်င္ျမန္ျမန္
ဖ်တ္ဖ်တ္လပ္လပ္ရွိတတ္ပါသည္။
(၅) သူ႕အသက္ သတ္ခဲ့ဖူးသူသည္ ယခုဘဝ၌ေဘးရန္ကုိ
လြန္စြာေၾကာက္တတ္၏။
မသတ္ခ့ဲဖူးသူကား ေဘးရန္ၾကံဳေသာ္လည္း မတုုုန္လွဳပ္တတ္ပါ။
(၆) ေရွးေရွးဘဝ၌ သူ႔အသက္သတ္ခ့ဲဖူးသူသည္ ယခုဘဝ၌
အသတ္ခံရတတ္၏။
သူ႔အသက္ မသတ္ခ့ဲဖူးသူကား သူမ်ား အသတ္ကုိ မခံရတတ္ပါ။
(၇) သူ႔အသက္ သတ္ခဲ့ဖူးသူမွာ အနာေရာဂါ မ်ားတတ္၏။
မသတ္ခဲ့ဖူးသူကား အနာေရာဂါ ကင္းရွင္းတတ္ပါသည္။
မသတ္ခ့ဲဖူးသူကား အေႁခြအရံ မပ်က္စီးတတ္ပါ။
(၉) ေရွးေရွးဘဝ၌ သူ႔အသက္သတ္ခဲ့ဖူးသူသည္ယခုဘဝ၌
အသက္တုိတက္၏။
မသတ္ခ့ဲဖူးသူမွာ အသက္ရွည္တတ္ပါသည္။
(၁ဝ) ဤသုိ႔အားျဖင့္ ပါဏာတိပါတဟုုေခၚရေသာသူ႔အသက္သတ္မႈသည္
လြန္စြာအျပစ္မ်ား၍ သူ႔အသက္သတ္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္မႈကား လြန္စြာ အက်ိဳးမ်ားပါေပသည္။
အဒိႏၷာဒါန
အျပစ္ႏွင့္အက်ိဳး။
(အဒိႏၷာဒါ ခုိးမိပါမူစေသာ လကၤာကုိ ညီညီရြတ္ေစၿပီးမွ
ေအာက္ပါဖတ္စာကိုဖတ္ပါေစ။)
(၁) ေရွးေရွးဘဝ၌ သူ႔ဥစၥာကုိ ခုိးယူလုယက္ခဲ့ဖူးသူသည္
ယခုဘဝ၌ ပစၥည္းဥစၥာနည္း၍ လူမြဲ လူဆင္းရဲ ျဖစ္ရတတ္၏။
သူ႔ဥစၥာကိုမခိုးယူ မလုယက္ခ့ဲဖူးသူကား ပစၥည္းဥစၥာေပါမ်ား၍
လူရည္တတ္ လူခ်မ္းသာ ျဖစ္ရ တတ္ပါသည္။
(၂) သူ႕ဥစၥာကိုခုိးယူလုယက္ခ့ဲဖူးသူသည္အစာငတ္တတ္၏။
မခုိးယူ မလုယက္ခ့ဲဖူးသူသည္ အစာဝဝစားရတတ္ပါသည္။
(၃) သူ႕ဥစၥာကို ခုိးယူလုယက္ခ့ဲဖူးသူမွာ
အလိုရွိေသာအရာဝတၳဳ ကုိ မရတတ္ပါ။
မခုိးယူ မလုယက္ခ့ဲဖူးသူသာလွ်င္
အလိုရွိေသာအရာဝတၳဳကိုရတတ္ပါသည္။
(၄) သူ႕ဥစၥာကုိ ခုိုးယူ လုယက္ခ့ဲဖူးသူမွာမိဘတို႔၏
စည္းစိမ္ဥစၥာကို အေမြခံရေသာ္လည္း ပ်က္စီးတတ္၏။
မခုိးယူ မလုယက္ခ့ဲသူကား ရရွိေသာစည္းစိမ္ဥစၥာမ်ား
မပ်က္စီးတတ္ပါ။
(၅) ဥစၥာေဘာဂ ပ်က္စီးရျခင္း၏ အေၾကာင္းသည္ ေရ, မီး, သူခုိး,
အေမြခံ သားဆုိုး သမီးဆုိး , အုပ္ခ်ဳပ္ေသာ မင္းဆုိးအားျဖင့္
ငါးပါးရွိပါသည္။ထုိငါးပါးကိုပင္ “ရန္သူမ်ိဳးငါးပါး” ဟုေခၚေလ့ ရွိပါသည္။
(၆) သူ႔ဥစၥာကို ခုိးယူ လုယက္ခ့ဲဖူးသူသည္ ထိုရန္သူမ်ိဳးငါးပါးတြင္ တစ္ပါးပါးေၾကာင့္
ျဖစ္ေစ, ႏွစ္ပါးသံုးပါးစသည္ေၾကာင့္ျဖစ္ေစ စည္းစိမ္ဥစၥာပ်က္စီးတတ္ေလသည္။
မခိုးယူ မလုယက္ခဲ့ဖူးသူကား ထုိရန္သူမ်ိဳးငါးပါးေၾကာင့္
စည္းစိမ္ဥစၥာ မပ်က္ျပားတတ္ပါ။
(၇) ဤသိုိ႔အားျဖင့္ “အဒိႏၷာဒါန” ဟုေခၚရေသာ သူ႔ဥစၥာခုိးယူ
လုယက္မႈသည္ လြန္စြာ အျပစ္မ်ား၍ ခုိးယူ လုယက္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္မႈကား လြန္စြာ
အက်ိဳးမ်ားပါေပသည္။
ကာေမသုမိစၧာစာရ
အျပစ္ႏွင့္အက်ိဳး။
(လကၤာကုိ ေရွးဦးစြာ ညီညီရြတ္ပါေစ၊ ထု႔ိေနာက္ ေအာက္ပါ
ဖတ္စာကုိ ဖတ္ပါေစ။)
(၁) ေရွးေရွးဘဝ၌ ကာေမသုမိစၧာစာရ အမႈကုိ
က်ဴးလြန္ခ့ဲဖူးသူမွာ လူမုန္းမ်ားတတ္၏။
ထုိမိစၧာစာရ အမႈကုိ ေရွာင္ၾကဥ္ခ့ဲသူကား
လူမုန္းမရွိတတ္ပါ။
(၂) မိစၧာစာရ က်ဴးလြန္ခ့ဲဖူးသူမွာ
ရန္္သူလည္းတုိးပြားတတ္၏။
မက်ဴးလြန္သူကား ရန္သူ မတုိးပြားဘဲ ရွိသမွ် ရန္သူလည္း
တျဖည္းျဖည္း ကင္းေစတတ္ပါသည္။
(၃) မိစၧာစာရ က်ဴးလြန္ခ့ဲဖူးသူမွာ လာဘ္လာဘလည္း
ရွားပါးတိတ္ဆိတ္တတ္၏။
မက်ဴးလြန္ခ့ဲဖူးသူကား လာဘ္လာဘ မတိတ္ဆိတ္ဘဲ
ေပါမ်ားတတ္ပါသည္။
(၄) မိစၦာစာရ က်ဴးလြန္ခ့ဲဖူးသူမွာ စိတ္ခ်မ္းသာ
ကိုယ္ခ်မ္းသာမႈမွ ကင္းဆိတ္တတ္၏။
မက်ဴးလြန္ခ့ဲဖူးသူကား ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ ခ်မ္းသာမႈမွ
မကင္းဆိတ္တတ္ပါ။
(၅) မိစၧာစာရ က်ဴးလြန္ခ့ဲဖူးသူသည္ ဣတၳိ (မိန္းမ)
ျဖစ္ရတတ္၏၊ ၊ မိန္းမလဲ မဟုတ္, ေယာက်ာ္းလဲ မဟုတ္ေသာ “ပ႑ဳတ္” လည္းျဖစ္ရတတ္၏။
မက်ဴးလြန္ခ့ဲဖူးသူသည္ မိန္းမမျဖစ္ရ- ပ႑ဳတ္လည္း
မျဖစ္ရတတ္ပါ။
(၆) ထုိက်ဳးလြန္ခ့ဲဖူးသူသည္ အမ်ိဳးယုတ္
အမ်ိဳးည့ံ၌ျဖစ္ရတတ္၏။
မက်ဴးလြန္ခ့ဲဖူးသူကား အမ်ိဳးျမတ္၌ ျဖစ္ရတတ္ပါသည္။
(၇) ထုိက်ဴးလြန္ခ့ဲဖူးသူသည္ မ်က္စိမ်က္ႏွာ မလွဘဲ
မ်က္ႏွာပ်က္ေလာက္ေအာင္ အရွက္ကြဲရ တတ္၏။
မက်ဴးလြန္ခ့ဲသူကား မ်က္စိ မ်က္ႏွာပ်က္ေလာက္ေအာင္
အရွက္မကဲြရဘဲ ၾကည္လင္ လွပ တတ္ပါသည္။
(၈)ထုိမိစၧာစာရ အမႈကုိ က်ဴးလြန္ခ့ဲဖူးသူသည္
႐ုပ္လကၡဏာႏွင့္ ကာယိေျႏၵမ်ား ခ်ိဳ႕ယြင္း ေသးသိမ္တတ္၏။
မက်ဴးလြန္ခ့ဲသူကား ႐ုပ္လကၡဏာႏွင့္ ကာယိေျႏၵ မခ်ိဳ႕ယြင္းတတ္ပါ။
(၉) မိစၦာစာရအမႈကို က်ဴးလြန္ခ့ဲဖူးသူသည္ စိုးရိ္မ္ေၾကာင့္ၾက
အားႀကီးတတ္၏။
မက်ဴးလြန္ခ့ဲသူကား စိုးရိမ္ေၾကာင့္ၾကမရွိတတ္ပါ။
(၁ဝ) မိစၧာစာရ အမႈကုိ က်ဴးလြန္ခ့ဲဖူးသူသည္
ခ်စ္သူႏွင့္ကဲြကြာ၍ ေနရတတ္၏။
မက်ဴးလြန္ခ့ဲဖူးသူကား ခ်စ္သူႏွင့္မကဲြမကြာေနရတတ္ပါသည္။
(၁၁) ဤသုိ႔ အားျဖင့္ ကာေမသုမိစၦာစာရ အမႈသည္လြန္စြာ
အျပစ္မ်ား၍ ထုိအမႈမွ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္းကား လြန္စြာအက်ိဳးမ်ားပါေပသည္။
မုသာဝါဒ
အျပစ္ႏွင့္အက်ိဳး။
(ေရွးဦးစြာ လကၤာကို ညီညီရြတ္ေစၿပီးမွ ဖတ္စာကုိ
ဖတ္ပါေစ။)
(၁)ေရွးေရွးဘဝ၌ မုသားစကားကုို ေျပာဆုိခ့ဲဖူးသူသည္ ယခုဘဝ၌
စကားလည္းမပီ သြားလည္းမညီ ျဖစ္တတ္၏။
မုသားေျပာျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္သူကား စကားေျပာေသာအခါ ပီပီသသ
ေျပာႏုိင္ တတ္၏၊ သြားလည္း စိန္အစဥ္ စီထားသကဲ့သို႔ ညီညီညြတ္ညြတ္ရွိတတ္ပါသည္။
(၂) မုသားေျပာခ့ဲဖူးသူ၏ ပါးစပ္သည္ ပုပ္ေစာညွီေစာ္
နံတတ္၏။
မုသားေျပာျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ခ့ဲသူ၏ ပါးစပ္ကားမပုပ္
မညွီတတ္ပါ။
(၃) မုသားေျပာဆုိခ့ဲဖူးသူ၏ ကိုယ္အေရ အဆင္းသည္
ေျခာက္ေျခာက္ကပ္ကပ္ရွိတတ္၏။
မုသားေျပာဆုိျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ခ့ဲဲသူ၏ ကိုယ္အေရ
အဆင္းကား စိုစိုဖတ္ဖတ္ရွိတတ္ပါသည္။
(၄) မုသားေျပာခ့ဲဖူးသူ၏ မ်က္ႏွာဣေျႏၵ ေနပံုသည္
ေနာက္ေတာက္ေတာက္ ပ်က္ေခ်ာ္ေခ်ာ္ႏွင့္ ခ်ိဳ႕ယြင္းေဖာက္ျပန္တတ္၏။
မုသားမွေရွာင္ၾကဥ္ခ့ဲသူ၏ မ်က္ႏွာဣေျႏၵ ေနပံုကားတည္တည္ၾကည္ၾကည္
ရွိတတ္ပါသည္။
(၅) မုသားေျပာခ့ဲဖူးသူသည္ေနရာတုိင္းမွာ ဩဇာအာဏာ မရွိ၍
မိမိသားသမီးကိုမွ် ႏုိင္နင္းေအာင္ ဩဇာမေပးႏို္င္ဘဲ ျဖစ္တတ္၏။
မုသားမွ ေရွာင္ၾကဥ္ခ့ဲသူကား ေနရာတိုင္းမွာ
ဩဇာအာဏာရွိတတ္ပါသည္။
(၆) မုသားေျပာခ့ဲဖူးသူ၏ ႏႈတ္လွ်ာသည္ ၾကမ္းတမ္းေထာ္ေလာ္ရွိတတ္၏။
မုသားမွ ေရွာင္ၾကဥ္ခ့ဲသူ၏ ႏႈတ္လွ်ာကား
ႏူးည့ံေျပျပစ္တတ္ပါသည္။
(၇) မုသားေျပာခ့ဲဖူးသူသည္ လွ်ပ္ေပၚေလာ္လည္သူျဖစ္္၍
ထုိထုိုအလုပ္ကိစၥ၌ မတည္ၾကည္ တတ္ပါ။
မုသားမွ ေရွာင္ၾကဥ္သူကား လုပ္ငန္းကိစၥဟူသမွ်၌
တည္ၾကည္ေျဖာင့္မတ္ျခင္းရွိတတ္ပါသည္။
(၈) ဤသို႔အားျဖင့္ မုသားေျပာမႈသည္ မ်ားစြာေသာ အျပစ္ကို
ျဖစ္ေစ၍ မုသားမွ ေရွာင္ၾကဥ္မႈကား မ်ားစြာေသာ အက်ိဳးးကုိ ျဖစ္ေစပါသည္။
သုရာေမရယ
အျပစ္ႏွင့္အက်ိဳး။
(လကၤာကုိေရွးဦးစြာ ရြတ္ေစၿပီးမွ ဖတ္စာကုိဖတ္ပါေစ။)
(၁) ေရွးေရွးဘဝ၌ ေသရည္အရက္ ေသာက္ခ့ဲဖူးသူႏွင့္
ယခုဘဝ၌ေသာက္ေလ့ရွိသူသည္ ထုိထုိ ကိစၥ၌ အခြင့္အေရးကုိနာမလည္တတ္ပါ။
ေသရည္အရက္ ေသာက္ျခင္းမွ ေရွာင္သူကား အခြင့္အေရးကုိ
နားလည္တတ္ပါသည္။
(၂) ေသရည္အရက္ ေသာက္သူႏွင့္ ဘိန္းစားသူမ်ားသည္
အလုပ္ကိစၥ၌ ပ်င္းလည္းပ်င္းတတ္၏၊ မူး၍ ေနေသာအခါ အလုပ္ကိစၥ၌ ေမ့လညး္ ေမ့တတ္ပါသည္။
ထုိေသာက္စားျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္သူကား အလုပ္ကိစၥ၌
ပ်င္းလည္းမပ်င္းတတ္၊ မူး၍ မေနေသာေၾကာင့္ ေမ့လည္းမေမ့တတ္ပါ။
(၃) ေရွးေရွးဘဝ၌ ေသရည္အရက္ ေသာက္ခ့ဲဖူးသူသည္ ယခုဘဝ၌
အ႐ူးအႏွမ္းျဖစ္တတ္၏။
ေသရည္အရက္ေသာက္မႈမွ ေရွာင္ၾကဥ္ခ့ဲသူကား
အ႐ူးအႏွမ္းမျဖစ္တတ္ပါ။
(၄) ေသရည္ေသာက္သူသည္ သူတစ္ပါ၏ေက်းဇူးကုိလည္းမသိ, ဆပ္လည္းမဆပ္တတ္ပါ။
ေသရည္ေသာက္ျခင္းမွ ကငး္သူကား ေက်းဇူးကုိ သိလည္းသိ, ဆပ္လည္းဆပ္တတ္ပါသည္။
(၅) ေသရည္အရက္ ေသာက္မိေသာအခါအရွက္အေၾကာက္ဟုေခၚေသာ
ဟိရီႏွင့္ဩတၱပၸတရားႏွစ္ပါး
ကင္းလြတ္ေနေသာေၾကာင့္ အဝတ္ကုိ ခၽြတ္၍လည္း လမ္းသြားတတ္၏၊
သတ္မႈ, ခုိးမႈ စေသာ မေကာင္းမႈ အားလံုးကိုလည္း မၿငိဳမျငင္ အလြယ္္တကူ ျပဳတတ္ပါသည္။
(၆) ေသရည္အရက္မွ ေရွာင္ၾကဥ္သူကား
အရွက္အေၾကာက္ရွိေနေသာေၾကာင့္ အဝတ္ခၽြတ္၍ လမ္းမသြား ဝံပါ၊ သတ္မႈ ခုိးမႈစေသာ
မေကာင္းမႈမ်ားကုိလည္း ျပဳဖုိ႔ရန္ေၾကာက္ရြ႕ံတတ္ပါသည္။
(၇) ဤသုိ႔အားျဖင့္ ေသရည္အရက္ ေသာက္ျခင္းသည္ လြန္စြာ
အျပစ္မ်ား၍ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္းကား မ်ားစြာအက်ိဳးရွိပါသည္။
ငါးပါးသီလ ဖတ္စာၿပီး၏။