ဂတိနိမိတ္ထင္ပံု
ကံအားေလ်ာ္စြာ
ေရာက္ရမည့္ ေနာက္ဘ၀ကုိ “ဂတိ”ဟု ေခၚ၏၊ ထုိဂတိ၌
ေတြ႕ၾကံဳရမည့္ အာ႐ံုနိမိတ္ကို “ဂတိနိမိတ္”ဟုေခၚသည္၊ သတၱ၀ါတုိ႔ ေရာက္ရမည့္ ေနာက္ဘ၀ ဂတိသည္
၁။
ေဒ၀ဂတိ-နတ္ျဗဟၼာဘ၀,
၂။
မႏုႆ ဂတိ-လူ႕ဘ၀,
၃။
နိရယဂတိ-ငရဲသားဘ၀,
၄။
ေပတဂတိ-ၿပိတၱာ ဘ၀ (တေစၦ, မွင္စာ, အစိမ္း, သရဲ, သဘက္, ဘီလူး, အသုရကာယ္ ေခၚ ၿပိတၱာအႀကီးစားမ်ားသည္
ဤ ေပတဂတိ၌ ပါ၀င္ၾကသည္၊)
၅။
တိရစၦာနဂတိ - တိရစၦာန္ဘ၀ (အေျခ ေလးေခ်ာင္းရွိေသာ သားေကာင္မ်ား, အေျခႏွစ္ေခ်ာင္းရွိေသာ
ငွက္မ်ား, အေျခမရွိေသာ ေႁမြ စသည္ႏွင့္ ငါး လိပ္စေသာ ေရသတၱ၀ါတုိ႔ ပါ၀င္ၾက၏၊ ဤသုိ႔ ငါးမ်ိဳးရွိသည္။
နတ္ဘ၀ ေရာက္ရမည့္သူ၌ ဘံုဗိမာန္ ဥယ်ာဥ္ ေရကန္ နတ္သမီး နတ္သားစသည္
ထင္လာ၏၊ လူ႕ျပည္ေရာက္မည့္သူ၌ အမိ၀မ္းေရ ထင္လာ၏၊ တိရစၦာန္ျဖစ္မည့္သူ၌လည္း တိရစၦာန္ အမိ၏
၀မ္းေရ ထင္လာဖြယ္ရွိ၏၊ ငရဲေရာက္ရမည့္သူ၌ ငရဲမီး စသည္ ထင္လာ၏၊ ၿပိတၱာျဖစ္မည့္သူ၌ မိမိတုိ႔
ျဖစ္ရမည့္ ေတာ ေတာင္ စေသာအရပ္ ထင္လာ၏၊
မီးျဖင့္
ယဇ္ပူေဇာ္၍ နတ္ကုိ ကုိးကြယ္သူတစ္ေယာက္သည္ ေသခါနီး၌ မီးနိမိတ္ ထင္လာ၏၊ သူ၏ ဆရာမ်ားလည္း
အနီး၌ ရွိေနစဥ္ သူ႕မွာ ထင္ေနသည္ကို သတိရ၍ ျပန္ေျပာေသာအခါ ဆရာမ်ားက ျဗဟၼာ့ျပည္သုိ႔ ေရာက္ရေတာ့မည္ဟု
အားေပးၾက၏၊ “ျဗဟၼာ့ျပည္ဆုိတာ ဘယ္မွာရွိသလဲ”ဟု ေမး၏၊ “အထက္မွာ ရွိတယ္”ဟု ေျပာၾက၏၊ “ယခု
ထင္လာတာက ေအာက္မွာ ထင္လာတယ္”ဟု ေျပာျပန္ရာ “ကိစၥမရွိဘူး, ေအာက္က ထင္လာေပမယ့္ အထက္ေရာက္မွာပဲ”ဟု
အားေပးၾကစဥ္ စုေတ၍ ငရဲသုိ႔ က်သြားေလသတဲ့။
နိမိတ္ထင္ပံုကုိ ျပရက်ိဳး
ကံသခၤါရေၾကာင့္ ဘ၀သစ္၀ယ္ ၀ိပါက္၀ိညာဥ္ ျဖစ္ရာ၌ ဘာ့ေၾကာင့္ စုေတခါနီး
အာ႐ံုထင္ပံုေတြကုိ ျပေနပါလိမ့္မည္နည္းဟု စဥ္းစားၾကေပလိမ့္မည္၊ ရည္ရြယ္ခ်က္ကား… ယခုဘ၀၌
ေသခ်ိန္ မက်မီ ေရွးကျဖစ္ေစ, ေရွးေရွး ဘ၀မ်ားစြာက ျဖစ္ေစ ျပဳခဲ့ေသာ ကံသခၤါရတုိ႔သည္ အက်ိဳးေပးဖုိ႔ရာ
အခြင့္ေရာက္ေသာအခါ သူတုိ႔ႏွင့္စပ္ေသာ အာ႐ံုမ်ားသည္ ေသခါနီး၌ တစ္နည္းနည္းျဖင့္ ထင္လာတတ္ရကား
ယခု ေလာေလာဆယ္ ျပဳရေသာ ကံမ်ားႏွင့္ မျခားပင္ ျဖစ္သည္ဟု နားလည္ေစလုိေသာေၾကာင့္ ဤသုိ႔
ေသခါနီး၌ အာ႐ံု ထင္လာပံုေတြကုိ ၾကားျဖတ္၍ ျပရေပသည္။
ဤေသခါနီး ထင္လာေသာ အာ႐ံုသည္ ဘ၀သစ္၀ယ္ ၀ိညာဥ္အသစ္ ျဖစ္ဖုိ႔အေရး၌
အခ်က္ေပးေသာအာ႐ံု ျဖစ္ရကား စုေတခါနီး၌ အာ႐ံုေကာင္းရဖုိ႔ အေရးႀကီး၏၊ သတိမလစ္သူ ျဖစ္ေနလွ်င္
မိမိေနရာကို သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္စြာ ျပင္ဆင္၍ ကုိယ္တုိင္ပင္ ကုိယ့္စိတ္ကုိ ျပဳျပင္ကာ ဘုရား
တရားအာ႐ံုမ်ားကုိ စဥ္းစားေနသင့္၏၊ သတိလစ္တတ္ပါလွ်င္ အနီးအပါး မိတ္ေဆြေကာင္းမ်ားက အာ႐ံုေကာင္း
ထင္လာေအာင္ ႀကိဳးစားေပးသင့္၏၊ ပန္းပူေဇာ္ျခင္း, ပရိတ္ ရြတ္ျခင္း, တရားရြတ္ျခင္း စသည္ကုိ
ျပဳေပးသင့္၏၊
ယခုကာလ၌ကား
ေသခါနီးက်မွ (ေရနစ္သူမ်ားလုိ) ဗ်ာပါေသာကမ်ားၾကသျဖင့္ ထင္ခ်င္ရာအာ႐ံုေတြ ထင္ကာ ဘ၀သစ္၌
ျဖစ္ခ်င္သလုိ ၀ိညာဥ္ေတြ ျဖစ္ၾကရေလေတာ့သည္၊ ထုိသုိ႔ အျပဳအျပင္ မရွိဘဲ စုေတၾကရသူတုိ႔မွာ
ေရွးက ျပဳခဲ့ေသာ ကံကုိသာ အားကုိးရေပ ေတာ့သည္၊ ကံေကာင္းသူမ်ား၌ အာ႐ံုေကာင္း ထင္ႏုိင္မည္၊
ကံဆုိးမ်ားလွ်င္ကား အာ႐ံုဆုိးပင္ ထင္ဖြယ္ရွိသည္-ဟူလုိ။