ပရိသတ္ ၿငိမ္သက္ပံု
ျမတ္စြာဘုရား…
အေၾကာင္းတစ္မ်ိဳး ရွိပါေသး၏၊ ဒကာေတာ္သည္သတ္ႏုိင္ ျဖတ္ႏုိင္ ဒဏ္တပ္ႏုိင္ေသာ အာဏာပုိင္တစ္ေယာက္
ျဖစ္ပါလ်က္ တရား႐ံုး၌ ဒကာေတာ္ စကားေျပာေနစဥ္ တခ်ိဳ႕လူေတြ ၾကား၀င္၍ ေျပာတတ္ၾကပါသည္၊
ဒကာေတာ္က “ငါေျပာတုန္း ၀င္မေျပာၾက ပါႏွင့္”ဟု တားေပမယ့္ မရပါ၊ ရွင္ေတာ္ဘုရားသည္ ရာေပါင္းမ်ားစြာ
ေသာပရိသတ္၀ယ္ တရားေဟာေတာ္မူေသာအခါ ရွင္ေတာ္ဘုရား၏ သာ၀ကမ်ားစြာ၀ယ္ တစ္ပါးတေလမွ် ေခ်သံ
ေခ်ာင္းဟန္႔သံ မျပဳၾက၊ တစ္ခါတုန္းက ရွင္ေတာ္ဘုရား တရားေဟာေနေတာ္မူစဥ္ သာ၀က တစ္ပါးက
ေခ်ာင္းဟန္႔ေလေသာ္ အျခားကုိယ္ေတာ္က အသာကေလး လက္တုိ႔ၿပီး “တိတ္တိတ္ေနပါ, အသံမျပဳပါႏွင့္,
ရွင္ေတာ္ဘုရား တရားေဟာေနသည္”ဟု တားျမစ္သည္ကုိ ေတြ႕ခဲ့ဖူးပါ၏၊
ထုိအခါ
ဒကာေတာ္စိတ္မွာ “ေၾသာ္…တုတ္ ဓားလက္နက္ ဒဏ္ ေပးခ်က္လည္း မပါဘဲ ယဥ္ေက်းေအာင္ ပရိသတ္ကုိ
ဆံုးမေတာ္ မူႏုိင္ပါေပရဲ႕”ဟု ခ်ီးက်ဴးမိပါသည္၊ ဤမွ်ေလာက္ ယဥ္ေက်းၿပီးေသာ ပရိသတ္ကုိ
သာသနာေတာ္၏ ျပင္ပ၌ မေတြ႕ရပါ၊ ဤယဥ္ေက်းပံုကုိ ျမင္ရ၍လည္း ဗုဒၶ ဓမၼ သံဃာ့အေပၚ၀ယ္ အားရေက်နပ္ေသာ
(ၾကည္ညိဳေသာသဒၶါႏွင့္တကြ) အသိဉာဏ္ကုိ ရခဲ့ပါသည္။
ပ႑ိတ္ေတြ သာ၀ကျဖစ္ပံု
အရွင္ဘုရား…အေၾကာင္းတစ္မ်ိဳး
ရွိပါေသး၏၊ ဒကာေတာ္သည္ ပ႑ိတ္မင္း, ပ႑ိတ္ပုဏၰားေတြ
ပ႑ိတ္သူေဌးသူႂကြယ္တုိ႔ကုိ ေတြ႕ရဖူးပါသည္၊ သူတုိ႔သည္ သူတုိ႔ ပညာစြမ္းျဖင့္ တစ္ဖက္သားတုိ႔၏
အယူ၀ါဒကုိ ၿဖိဳဖ်က္ေနသကဲ့သုိ႔ ျဖစ္ၾကပါကုန္၏၊ သူတုိ႔သည္ “မည္သည့္ ၿမိဳ႕ရြာနိဂံုးသုိ႔
ရွင္ေတာ္ဘုရား ေရာက္လာလိမ့္မည္”ဟု ၾကားၾကလွ်င္ အျပစ္တင္ၾကဖုိ႔ရန္ ခက္ဆစ္ခက္ရာ ျပႆနာေတြကုိ
စီစဥ္၍ ထားႏွင့္ၾကပါ၏၊
သူတုိ႔၏
ျပႆနာေတြကုိ “ဘယ္လုိပင္ ေျဖေျဖ အျပစ္မကင္းႏုိင္ေသာ ျပႆနာေတြ”ဟု သူတုိ႔က ယူဆ၍ အားရ ေနၾကပါ၏၊
ဗုဒၶရွင္ေတာ္ ေရာက္ေတာ္မူလာေသာအခါ ဗုဒၶရွိရာသုိ႔ သူတုိ႔ လာၾကေလရာ ဗုဒၶရွင္ေတာ္သည္ သူတုိ႔အား
တရားေဟာေတာ္မူေသာအခါ သူတုိ႔ လြန္စြာ ႏွစ္သက္ၾက၍ ျပႆနာလည္း မေမးၾကေတာ့, အျပစ္လည္း မတင္ၾကေတာ့ဘဲ
သူတုိ႔ကုိယ္သူတုိ႔ သာ၀က (တပည့္)ျဖစ္ေၾကာင္းကုိ ၀န္ခံၾကပါသည္၊
ဤသုိ႔
ပ႑ိတ္ ႀကီးေတြ ကုိယ္တုိင္က သာ၀ကအျဖစ္ ၀န္ခံၾကပံုကုိ ျမင္ရေသာအခါ ဗုဒၶ၏အစစ္အမွန္ ျဖစ္ေၾကာင္း,
ဓမၼ၏ ေကာင္းေသာဓမၼျဖစ္ေၾကာင္း, သံဃာေတာ္၏ အက်င့္ေကာင္းေၾကာင္းကုိ မွန္းဆ၍ သိႏုိင္ေသာဉာဏ္
ရရွိပါသည္။
ရွင္ဘုရင္ထက္ ဗုဒၶကုိ ေလးစားပံု
ျမတ္စြာဘုရား…အေၾကာင္းတစ္မ်ိဳး
ရွိပါေသး၏၊ ဣသိဒတၱႏွင့္ ပူရာဏမည္ေသာ ဗိသုကာႀကီးႏွစ္ေယာက္သည္ ဒကာေတာ္၏ အမႈထမ္းမ်ားျဖစ္၍
သူတုိ႔ အသက္ေမြးမႈ ရိကၡာအစုကုိ ဒကာေတာ္ ကပင္ ေပးရပါသည္၊ သူတုိ႔ သြားဖုိ႔ရာ ယာဥ္မ်ားလည္း
ဒကာေတာ့္ ပစၥည္းပင္ ျဖစ္ပါ၏၊ သုိ႔ပါလ်က္ ဗုဒၶအေပၚမွာ ေလးစားသေလာက္ ဒကာေတာ္ကုိ မေလးစားၾကပါ၊
ေရွးတုန္းက ကိစၥတစ္ခု ႀကံဳခဲ့ရဖူး သည္မွာ ဒကာေတာ္သည္ စစ္ထြက္ရသည့္အခါ သူတုိ႔ကုိလည္း
စံုစမ္းရင္း က်ဥ္းေျမာင္းေသာေနရာ၌ သူတုိ႔ႏွစ္ေယာက္ႏွင့္အတူ ေနပါသည္။
သူတုိ႔သည္ အေတာ္ ညဥ့္နက္ေအာင္ တရားေဆြးေႏြးၾကစဥ္ ဒကာေတာ္သည္ အိပ္ခ်င္ဟန္ေဆာင္ေနပါသည္၊
သူတုိ႔ အိပ္ခါနီးေသာ္ “ဘယ္အရပ္ဆီမွာ ဗုဒၶ သီတင္းသံုးေနသလဲ”ဟု သူတုိ႔ခ်င္း ေမးၾက၍ ဗုဒၶ
သီတင္သံုးရာဘက္ႏွင့္ ဒကာေတာ္ေနရာဘက္မွာ တစ္ဖက္စီ ျဖစ္ေနေၾကာင္းကုိ သိၾကသျဖင့္ ဒကာေတာ္ဘက္ကုိ
ေျချပဳ၍ ဗုဒၶရွိရာဘက္သုိ႔ ဦးေခါင္းျပဳၿပီး အိပ္ၾကပါသည္၊ (အသက္ ေမြး၀မ္းေက်ာင္း ဘာတစ္ခုမွ်
မရဘဲ) ထုိမွ်ေလာက္ ႐ုိေသေလးစား ပံုကုိ ျမင္၍ အံ့ၾသမိကာ ဗုဒၶ၏ အစစ္အမွန္ျဖစ္ေၾကာင္း,
ဓမၼ၏ ေကာင္းေသာဓမၼျဖစ္ေၾကာင္း, သံဃာ၏ အက်င့္ေကာင္းေၾကာင္း မွန္းဆႏုိင္ခဲ့ပါသည္။
အခ်င္းခ်င္းျဖစ္၍ ေလးစားပံု
ရွင္ေတာ္ျမတ္ကုိ အေလးအျမတ္ ျပဳရာ၌ အေၾကာင္းတစ္မ်ိဳး ရွိပါေသး၏၊
အရွင္ျမတ္သည္ ခတိၱယမ်ိဳး(မင္းမ်ိဳးမင္းႏြယ္)ျဖစ္၍ ဒကာေတာ္လည္း ခတိၱယမ်ိဳးျဖစ္ပါ၏၊ အရွင္ျမတ္သည္
ေကာသလ တုိင္း၌ေန၍ ဒကာေတာ္လည္း ေကာသလတုိင္း၌ေနသူ ျဖစ္ပါ၏၊ အရွင္ျမတ္သည္ သက္ေတာ္ရွစ္ဆယ္ရွိ၍
ဒကာေတာ္လည္း အသက္ ရွစ္ဆယ္ရွိပါၿပီ၊ ဤသုိ႔ ဇာတ္တူ ေနရပ္တူ အသက္တူ ျဖစ္ေနေသာ ေၾကာင့္လည္း
ရွင္ေတာ္ဘုရားအေပၚ၌ မိတ္ေဆြအေပၚမွာ ျမတ္ႏုိး သလုိ ျမတ္ႏုိးပါသည္ဟု ေလွ်ာက္ေလသည္။
ေကာသလမဟာရာဇာသည္ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ျမတ္ႏွင့္ ဤေနရာ၌ ေနာက္ဆံုးေတြ႔ရျခင္း
ျဖစ္၏၊ ထုိသုိ႔ ေတြ႕ၿပီးေနာက္ ထုိညဥ့္၏ မုိးလင္းခါနီးေလာက္မွာပင္ မဟာရာဇာႀကီး ကံေတာ္ကုန္ေလသည္၊
မဟာရာဇာႀကီးသည္ ေရွးေရွးဘ၀မ်ားစြာ၌ ျဖည့္က်င့္ခဲ့ေသာ ပါရမီ နည္းပါးခဲ့ေသာေၾကာင့္ ပင္ကုိဉာဏ္
နည္းပါးရွာရကား ဗုဒၶကုိ ၾကည္ညိဳေလးျမတ္သည္ဟု ဆုိရေသာ္လည္း ဗုဒၶႏွင့္ ပြန္းပြန္းတီးတီး
နီးနီးနားနား ေနရပါလ်က္ မဂ္ဖုိလ္တရားကုိ မရလုိက္ရွာေခ်။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ဤအေၾကာင္းကုိ ေကာင္းေကာင္း စဥ္းစားမိေသာ အမ်ိဳးသား
အမ်ိဳးသမီးသည္ မိမိ၏ ေနာင္သံသရာေရးကုိ ေတြးကာ ခၽြတ္ႏုိင္မည့္ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ႏွင့္ ေတြ႕ရေသာအခါ
လြယ္ကူစြာ တရား ရႏုိင္ေလာက္ေအာင္ ယခုဘ၀၌ အေျခခံ ပါရမီမ်ားကို အဆင္သင့္ ႀကိဳးစားထားသင့္ၾကေပ
သတည္း။