Monday, April 8, 2013

အဘိဓမၼာျမတ္ေဒသနာ ဒုတိယတြဲ အပိုင္း(၅၀) ( ဝိပႆနာက်င့္စဥ္နဲ႔ က်င့္မွ အဲဒီ မဂ္စိတ္ ဖိုလ္စိတ္ဆိုတာ ေပၚလာႏိုင္တာ)





ေနာက္ ထိုထုသုတၱန္ ပါဠိေတာ္ေတြမွာ ျမတ္စြာဘုရားက ခႏီၱ ပရမံ တေပါတိ တိကၡာ၊ နိဗၺာနံ ပရမံ ဝဒႏိၱ ဗုဒၶါ နိဗၺာန္ကို အျမတ္ဆံုး လို႔ အဆင့္အျမင့္ဆံုး ပန္းတိုင္အေနနဲ႔ ဒီလိုေဟာထားတာရွိတယ္၊ ေနာက္တစ္ခုက နိဗၺာနံ ပရမံ သုခံ သို႔မဟုတ္ နိဗၺာန ပရမံ သုခံ ခ်မ္းသာေတြထဲမွာ နိဗၺာန္ဟာ အေကာင္းဆံုးပဲ လို႔၊ လူ႔ေလာက လူေတြဟာလည္း ခ်မ္းသာ ဆိုလို႔ရွိရင္ သေဘာက်တယ္ေလ။

                   အဲဒီေတာ့ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကို ဘာနဲ႔ ေတြးတုန္းဆိုရင္ မ်က္စိကျမင္ရတဲ့ အာ႐ံုေလးေပၚမွာ ေက်နပ္ေနတဲ့ ခ်မ္းသာ၊ နားက ၾကားရတဲ့ အသံေလးေပၚမွာ ေက်နပ္ေနတဲ့ ခ်မ္းသာ၊ ႏွာေခါင္းက နမ္း႐ွဴရတဲ့ အနံ႔၊ လွ်ာက အရသာခံရတဲ့ အရသာ၊ ခႏၶာကိုယ္က အထိအေတြ႔ ခံစားရတယ္၊ စိတ္ထဲမွာ ႀကံစည္စိတ္ကူးၿပီးေတာ့ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ အရသာ၊ အဲဒီ အရသာေလးေတြ၊ စိတ္ထဲမွာ ႀကံစည္စိတ္ကူးၿပီးေတာ့ ရလာတဲ့ အေတြးေတြ၊ အဲဒါေတြ ၾကည့္ၿပီးေတာ့ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ သုခေသာမနႆ လို႔ ဆိုတဲ့ ခ်မ္းသာမႈ ဝမ္းသာမႈေလးေတြ အဲဒီ ခ်မ္းသာနဲ႔ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကို သြားၿပီးေတာ့ ႏိႈင္းယွဥ္ၾကည့္တယ္၊ ခ်မ္းသာဆိုလို႔ရွိရင္ ဒီလို ခ်မ္းသာမ်ိဳးပဲ ေနမွာပဲလို႔ ကိုယ္ရ,တာနဲ႔ သြားၿပီးေတာ့ ႏိႈင္းယွဥ္ၿပီးေတာ့ ၾကည့္တက္တယ္။


                   အဲဒီလို ႏိႈင္းယွဥ္ၾကည့္လုက္လိုရွိရင္ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာမႈကို ကာမဂုဏ္အာ႐ံုေတြကို ရရွိလာတဲ့ ခ်မ္္းသာခုခနဲ႔ တန္းတူထားၿပီးေတာ့ စဥ္းစားလာလို႔ရွိရင္ ကာမဂုဏ္အာ႐ံုဆိုတဲ့ ခ်မ္းသာသုခက အတြယ္နဲ႔ ႏွစ္သက္တာ၊ အဲဒီေတာ့ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကိုလည္းပဲ အဲဒီလိုအေတြးနဲ႔ ေတြးၿပီးေတာ့ ခ်မ္းသာတယ္လို႔ ဒီလို ခံစားရမယ့္ ခ်မ္းသာသေဘာမ်ိဳး ေတြးမိေကာင္း ေတြးမိႏိုင္တယ္ေပါ့၊ ဒါကေတာ့ တဏွာေလာဘ မကင္းေသးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ ဒီလိုပဲ။

                   အဲဒီေတာ့ လူေတြက နိဗၺာန္ နိဗၺာန္နဲ႔ ေျပာတယ္၊ နိဗၺာန္ရဲ႕ အရည္အေသြးေလးေတြကို အဘိဓမၼာတသဂၤဟက်မ္းက ဘာေျပာထားတုန္းဆို - ဒါက အေျခခံအားျဖင့္ နားလည္ထားဖို႔ရာ နိဗၺာနံ ပန ေလာကုတၱရ သခၤါတံ နိဗၺာန္ဆိုတာ ေလာကရဲ႕ အထက္မွာ ရွိတယ္။

                    အထက္ဆိုတာ ေလာကနဲ႔ ဆက္စပ္ၿပီးေတာ့ မေနဘူး၊ ေလာကကို လြန္ေျမာက္သြားတယ္လို႔ ဒီလိုေျပာတာ၊ ေလာကထဲမွာ မရွိဘူး၊ ဒါျဖင့္ ေလာကဆိုတာ ဘာေတြေျပာတာလဲဆိုရင္ ခႏၶာတို႔ အာယတနတို႔ ဓာတ္တို႔ ဒီဟာေတြကို ေလာကလို႔ေခၚတာ၊ အဲဒီ ေလာကလူေတြနဲ႔ ဆက္စပ္မေနဘူး၊ ခႏၶာဆိုတဲ့ ေလာကနဲ႔ ဆက္စပ္မေနဘူး။

                   တစ္နည္းအားျဖင့္ ေလာကီတရားေတြရဲ႕ အထက္ ေလာကီတရားေတြထက္ သာလြန္သြားတဲ့အရာ ေလာကုတၱရာ၊ ေလာကကို လြန္ေျမာက္သြားမွ တစ္နညး္အားျဖင့္ ဥပါဒါနကၡႏၶာလု႔ိ ဆိုတဲ့ ေလာကကို လြန္ေျမာက္သြားတယ္၊ အဲဒီ လြန္ေျမာက္သြားတဲ့ အဆင့္မွာ ရွိတယ္လို႔ ေျပာတာဆိုေတာ့ လူေတြ ေန႔စဥ္ေတြ႔ႀကံဳ ခံစားေနရတဲ့ ရရွိေနၾကရတဲ့ ကိုယ္ေတြ႔သိရွိေနၾကတဲ့ ေဟာဒီ ႐ုပ္နာမ္ဓမၼ သခၤါရေတြက လြတ္ထြက္ေနတယ္ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ကို ေျပာတာ။

                   စတုမဂၢဉာေဏန သစိၦကာတဗၺံ နိဗၺာန္ကို သိႏိုင္တာ ဘာနဲ႔သိႏိုင္တုန္းဆိုရင္ မဂ္ဉာဥ္ေလးပါးနဲ႔မွ သိႏိုင္တယ္လို႔ ဒီလိုေျပာတာ၊ ပကတိမ်က္စိနဲ႔ နိဗၺာန္ကို ျမင္လို႔မရဘူး၊ သာမန္ဉာဥ္ကေလးနဲ႔လည္း နိဗၺာန္ကို ျမင္လို႔မရဘူး၊ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳတယ္ဆိုတာ ကိုယ္ေတြ႔သိတာကိုေျပာတာ၊ ကိုယ့္ရဲ႕ မ်က္စိေအာက္ဆိုတဲ့သေဘာမ်ိဳး မ်က္စိဆိုတဲ့အထဲမွာ မ်က္ေမွာက္ျပဳတယ္ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္က ကိုယ္တိုင္ျမင္တယ္၊ ကိုယ္တိုင္ ၾကားတယ္၊ ကိုယ္တိုင္ အနံ႔ရတယ္ ဒီလိုဟာမ်ိဳးကို မ်က္ေမွာက္လို႔ ေခၚတယ္၊ ကိုယ္ေတြ႔သိတာ။

                   အဲဒီေတာ့ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္တာဟာ ဉာဏ္နဲ႔မွ မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္တာ၊ မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာ၊ လွ်ာ၊ ကိုယ္ ဆိုတာတဲပ သာမန္စိတ္ေတြနဲ႔ မ်က္ေမွာက္ျပဳလို႔မရဘူး၊ မသိႏိုင္ဘူး။ နိဗၺာန္ကို လက္လွမ္းမမီဘူးေပါ့၊ နိဗၺာန္ကို မ်က္စိနဲ႔ၾကည့္လို႔ မရဘူးလို႔ ဒီလိုေျပာတာ၊ ဉာဏ္ဆိုတဲ့ ေနရာမွာလည္းပဲ သာမန္ဉာဏ္နဲ႔ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္မျပဳႏိုင္ေသးဘူး၊ ဒါ့ေၾကာင့္ စတုမဂၢဉာေဏန သစိၦကာတဗၺံ မဂ္ဉာဏ္ေလးပါးနဲ႔မွ မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္တယ္ တဲ့။

                   မဂၢဖလာန မာရမၼကာ ဘူတံ မဂ္စိတ္ ဖိုလ္စိတ္ေတြရဲ႕ အာ႐ံုျဖစ္တယ္၊ မဂ္စိတ္ ဖိုလ္စိတ္ေတြဟာ စိတ္မွန္လို႔ရွိရင္ အာ႐ံုနဲ႔ကင္းၿပီး မျဖစ္ဘူးဆိုတာ ဘုန္းႀကီးတို႔ အႀကိမ္ႀကိမ္ ေျပာခဲ့ၿပီးသားေနာ္၊ စိတ္ဆိုတဲ့သေဘာဟာ အာ႐ံုန႔ဲကင္းၿပီးေတာ့ ျဖစ္တာ မရွိဘူး၊ အဲဒိေတာ့ မဂ္စိတ္ ဖိုလ္စိတ္ေတြဟာ ဘာအာ႐ံုနဲ႔ျဖစ္တာတုန္းဆိုေတာ့ အဲဒီ နိဗၺာန္အာ႐ံုနဲ႔ျဖစ္တယ္၊ နိဗၺာန္ဆိုတာ မဂ္စိတ္ ဖုိလ္စိတ္ေတြရဲ႕ အာ႐ံုအေနနဲ႔ေတာ့ ရွိေနတယ္ေပါ့၊ နိဗၺာန္ဆိုတဲ့ အာ႐ံု (object) မရွိဘူးဆိုရင္ မဂ္စိတ္ ဖုိလ္စိတ္ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။

                   ဆိုပါစို႔ - စကၡဳဝိညာဏ္စိတ္ကေလးက ဘယ္အာ႐ံုနဲ႔ ျဖစ္တာတုန္းဆိုရင္ ႐ူပါ႐ံုနဲ႔ ေတြ႔မွ ျဖစ္တာ၊ ေသာတဝိညာဏ္စိတ္ကေလးက သဒၵါ႐ံုဆိုတဲ့ အသံနဲ႔ဆံုမွ ျဖစ္တာ၊ ဃာနဝိညာဏ္စိတ္ကေလးက အနံ႔ဆိုတဲ့ ဂႏၶာ႐ံုနဲ႔ဆံုမွ၊ ဇိဝွာဝိညာဥ္စိတ္က အရသာ ဆိုတဲ့ ရသာ႐ံုနဲ႔ဆံုမွ၊  ကာယဝိညာဏ္စိတ္ေလးက ေဖာ႒ဗၺာ႐ံုလို႔ဆိုတဲ့ အထိအေတြ႔ အာ႐ံုနဲ႔ဆံုမွ၊ မေနာဝိညာဏ္ဆိုတဲ့ စိတ္ကေလးဟာလည္းပဲ ဓမၼဆိုတဲ့ က်န္တ့ဲအာ႐ံုေတြနဲ႔ ဆံုစည္းမွ ျဖစ္တယ္လို႔ ဒီလိုေျပာတာ၊ အဲဒီ ဓမၼဆိုတဲ့အထဲမွာ နိဗၺာန္ဆိုတာ ပါတယ္ေပါ့။

                   မေနာဝိညာဏ္စိတ္ကေလးေတြမွာလည္းပဲ မဂ္စိတ္ ဖိုလ္စိတ္ေတြပါတယ္၊ အဲဒီ မဂ္စိတ္ ဖိုလ္စိတ္ေတြဟာ သာမန္နဲ႔ ရလာတာမဟုတ္ဘူး၊ ဝိပႆနာက်င့္စဥ္ က်င့္ၿပီးေတာ့မွ ဝိပႆနာစြမ္းအားေၾကာင့္ ေပၚလာတဲ့ စိတ္ဟာ မဂ္စိတ္ ဖိုလ္စိတ္ပဲ။ ပင္ကိုယ္စိတ္ေတြ မဟုတ္ဘူးလို႔ ဒီလိုေျပာတယ္၊ ေမြးရာပါ စိတ္ေတြ မဟုတ္ဘူး၊ စိတ္ကို အာ႐ံုနဲ႔ ေလ့က်င့္ၿပီးေတာ့ ယူလိုက္တဲ့အခါက်ေတာ့ စိတ္ဟာ ပိုၿပီးေတာ့ သန္႔ရွင္းလာတယ္, ၾကည္လင္လာတယ္, ျဖဴစင္လာတယ္၊ အဲဒီလို ျဖဴစင္လာတဲ့အခါ အသိဉာဏ္ေတြကလည္း ေတာက္ပလာတယ္၊ သဒၶါစြမ္းအား ပညာစြမ္းအား ဝီရိယစြမ္းအား သမာဓိစြမ္းအားေတြ အဲဒီစြမ္းအားေတြ ထက္လာတဲ့စိတ္ ဝိပႆနာဉာဥ္နဲ႔ တက္လာၿပီး ေနာက္ဆံုးက်ေတာ့မွ မဂ္စိတ္ ဖုိလ္စိတ္ဆိုတာ ေပၚလာတာ။

                   ဝိပႆနာက်င့္စဥ္နဲ႔ က်င့္မွ အဲဒီ မဂ္စိတ္ ဖိုလ္စိတ္ဆိုတာ ေပၚလာႏိုင္တာ၊ ဒီအတိုင္းနဲ႔ ေပၚမလာဘူး၊ အဲဒီေတာ့ဟာ နိဗၺာန္ကိုျမင္ခ်င္တယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ မဂ္စိတ္ ဖိုလ္စိတ္ေပၚလာမွပဲ မ်က္ေမွာက္ျပဳလို႔ရမယ္၊ ဒိျပင္ အခ်ိန္မွာက်ေတာ့ မွန္းဆၿပီးေတာ့ ၾကည့္ရတယ္၊ မွန္းဆၾကည့္ၿပီးေတာ့ နိဗၺာန္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ အျငင္းပြားေနစရာ ဘာမွမလိုဘူး။

                   နိဗၺာန္န႔ဲ ပတ္သက္လာလို႔ရွိရင္ ကမၻာမွာ နိဗၺာန္အေၾကာင္း ေရးတာေတြ အမ်ားႀကီးပဲ၊ အဲဒီ နိဗၺာန္အေၾကာင္း ေရးတဲ့သူေတြဟာ နိဗၺာန္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ စာအုပ္ေတြ ေဟာထားတဲ့ တရားေတြဖတ္ၿပီးေတာ့ ကိုယ့္အေတြးေတြနဲ႔ ေပါင္းစပ္ၿပီးေတာ့ ေရးေနၾကတာခ်ည္းပဲ၊ ရ,တဲ့လူက ေရးတာမဟုတ္ဘူး၊ အေတြးနဲ႔ ေလွ်ာက္ၿပီးေတာ့ ေျပာေနတယ္ဆိုေတာ့ အမွန္တရား ျဖစ္ႏိုင္ပါဦးမလား၊ (မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူးဘုရား) မျဖစ္ႏိုင္ဘဲနဲ႔ သူေျပာတာမွန္တယ္၊ ငါေျပာတာမွန္တယ္ ဆိုၿပီးေတာ့ နိဗၺာန္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အျငင္းပြားေနစရာ ဘာတစ္ခုမွ မရွိဘူးေနာ္။

                   ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ မသိေသးလို႔ရွိရင္၊ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ မ်က္ေမွာက္မျပဳႏိုင္ေသးလို႔ရွိရင္ နိဗၺာန္ရဲ႕ အရသာဟာ သူေျပာ ကိုယ္ေျပာပဲ ျဖစ္ဦးမွာပဲ၊ သူေျပာတာလည္း ျပည့္စံုမွာ မဟုတ္ဘူး၊ ကိုယ္တိုင္ေတြ႔တဲ့ အခါမွသာလွ်င္ နိဗၺာန္နဲ႔အရသာ၊ နိဗၺာန္ရဲ႕ အေၾကာင္းကို သိႏိုင္မွာျဖစ္တယ္၊ ဒါ့ေၾကာင့္မို႔လို႔ နိဗၺာန္န႔ဲ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ controversy ဆိုတဲ့ အျငင္းပြားမႈဟာ မျဖစ္သင့္ဘူးေပါ့၊ ျမန္မာျပည္ စာေပဆိုင္ရာ နိဗၺာန္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး စာေပ႐ႈေထာင့္ကေန ျငင္းေနၾကတာ၊ သူေရးတဲ့နိဗၺာန္က ဟုတ္တယ္, ငါေရးတဲ့ နိဗၺာန္က ဟုတ္တယ္၊ သူေဟာတာမွန္တယ္, ငါေဟာတာမွန္တယ္ဆိုၿပီး သက္သက္ အခ်ိန္ျဖဳန္းေနတာမွ်သာ ျဖစ္တယ္။

                   နိဗၺာန္ကို သိခ်င္လို႔ရိွရင္ မဂ္ဉာဏ္ ဖိုလ္ဉာဏ္ရေအာင္ ႀကိဳးစားဖို႔ပဲရွိတယ္၊ ဟုတ္တယ္ မဟုတ္လား၊ အဲဒီလို ႀကိဳးစားမႈ မျပဳဘဲနဲ႔ သူ႔နိဗၺာန္က မွန္တယ္ ငါ့နိဗၺာန္က မွန္တယ္ ဆိုတာ ဟသၤာတ ေတာင္ဘက္က နိဗၺာန္ ပဲ ေတြ႔မွာပဲေနာ္၊ အဲဒီနားက နိဗၺာန္တို႔, ပဲခူးနားက နိဗၺာန္ ဒါပဲရွိတာ၊ အဲဒီေတာ့ အတြယ္အတာေတြ လံုးဝလြတ္သြားမွ နိဗၺာန္ဆိုတာ ေတြ႕ရမွာ။

                   အဲဒီ အတြယ္အတာေတြ လြတ္သြားဖို႔ နိဗၺာန္သြားတဲ့ လမ္းေၾကာင္းကို ျမတ္စြာဘုရားက ခင္းျပထားတယ္၊ အဲဒီ လမ္းေၾကာင္းကေန ေလွ်ာက္ၿပီးေတာ့ သြားၾကည့္မွ သူ႔နိဗၺာန္ ကိုယ့္နိဗၺာန္ ဒီလိုေျပာမယ္၊ အဲဒီလို မဟုတ္ဘဲနဲ႔ နိဗၺာနံ ပရမံ သုခံ နိဗၺာန္ဆိုတာ ခ်မ္းသာတဲ့အထဲမွာ အေကာင္းဆံုးခ်မ္းသာ၊ ေအး အဲဒီခ်မ္းသာနိဗၺာန္မွာ မအိုရဘူးတဲ့၊ မနာရဘူးတဲ့၊ မေသရဘူးတဲ့၊ ဟန္က်လိုက္တာေပါ့၊ အဲဒီမွာ ငါ အၿမဲတမ္းေနရမယ္ဆိုတဲ့ အေတြးေတြနဲ႔ ေတြးရင္ေတာ့ နိဗၺာန္ဟာ လိုခ်င္မႈ ဘဝတဏွာနဲ႔ သြားစပ္ၿပီးေတာ့ ႀကိဳက္ေနတဲ့ တဏွာအာ႐ံုမွ်သာ ျဖစ္မွာပဲ။

                   လူေတြနားထဲမွာ ခ်မး္သာ ဆိုလို႔ရွိရင္ သေဘာက်တာ အမွန္ပဲ၊ အေတြးကိုက ခ်မ္းသာဆိုတာ ကိုယ္ခ်မ္းသာတယ္- ၾကည့္ေလ -နိဗၺာန္မွာ ခ်မ္းသာကိုခံစားတဲ့ ေဝဒနာကိုက ရိွကိုရွိတာမဟုတ္ဘဲ၊ ခ်မ္းသာကို ခံစားတာ မရွိဘူး၊ အဲဒီေတာ့ နိဗၺာန္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာထားတဲ့ တရားေတာ္ေတြရွိတယ္၊ ဥဒါန္းပါဠိေတာ္မွာရွိတယ္၊ ဣတိဝုတ္ပါဠိေတာ္မွာ ရွိတယ္။

                   အဲဒီကေန ထုတ္ႏႈတ္ၿပီးေတာ့ မဟာစည္ဆရာေတာ္ႀကီး ေဟာထားတဲ့ နိဗၺာနပဋိသံယုတၳကထာ ဆိုတာလည္းရွိတယ္၊ လယ္တီဆရာေတာ္ေရးထားတ့ဲ နိဗၺာန္အေၾကာင္း လည္း ရွိတယ္၊ ေရွးေရွးဆရာေတာ္ႀကီးေတြ ေရးတဲ့ နိဗၺာန္အေၾကာင္း လည္းရွိတယ္၊ ထိုဆရာေတာ္ႀကီးေတြက စာေပအေျခခံၿပီးေတာ့ အဲဒီမ်က္ေမွာက္ျပဳသြားတဲ့ ဆရာေတာ္ေတြလည္း ရွိေကာင္းရွိမယ္၊ မ်ားေသာအားျဖင့္ စာေပေရးရာကေန ေတြးၿပီးေတာ့ ေရးတာက ပိုမ်ားေလာက္စရာရွိတယ္၊ အဲဒီထဲမွာ ကိုယ့္အေတြးနဲ႔ ကိုယ့္အေရးနဲ႔ ဒီလိုေရးေနတဲ့အထဲမွာ သြားၿပီးေတာ့ ဘယ္သူ႔နိဗၺာန္က မွန္တယ္၊ ဘယ္ဝါ့နိဗၺာန္က မွားတယ္လို႔ ေျပာေနလို႔ရွိရင္ေတာ့ အခ်ိန္ျဖဳန္းရာပဲ ေရာက္မွာပဲ။


***ေဒါက္တာနႏၵမာလာဘိဝံသ၏ အဘိဓမၼာျမတ္ေဒသနာ(ဒုတိယတြဲ) မွ ပူေဇာ္ပါသည္။
***  ဆက္လက္ပူေဇာ္ပါမည္။
 

မိမိဘေလာ့ကို submit မွန္မွန္ လုပ္ေပးျခင္းျဖင့္ မိမိဘေလာ့ ျမန္ဆန္မည္ရွင္းလင္းမည္ ေမာက္တင္ျပီး က်လာတဲ့ေဘာက္ထဲမွာ မိမိဘေလာ့လိပ္စာ ထည့္ကာ Submit ကလစ္လိုက္ပါ ဒါဆို ေနာက္ဇယားတစ္ခုမွ သင့္အီးေမးကို ထည့္ျပီး Submit လုပ္လိုက္ပါ