Sunday, January 6, 2013

အဘိဓမၼာျမတ္ေဒသနာ ဒုတိယတြဲ အပိုင္း(၁၈) {အခန္း - ၄ စိတ္ျဖစ္စဥ္ကို ေလ့လာျခင္း (၁) (ခ)}




                   ေအး လူပီပီျပင္ျပင္နဲ႔ ျဖစ္လာတဲ့ ပုဂၢိဳလ္က်ေတာ့ မဟာဝိပါက္ စိတ္ ၈-ခုထဲက ဉာဏသမၸယုတ္စိတ္နဲ႔ ပဋိသေႏၶေနတာရွိတယ္, ဉာဏဝိပၸယုတ္စိတ္နဲ႔ ပဋိသေႏၶေနတာ ရွိတယ္။ ပဋိသေႏၶဉာဏဝိပၸယုတ္စိတ္ ၄-ခုထဲက တစ္ခုခုနဲ႔ ပဋိသေႏၶေနၿပီဆိုရင္ အဲဒီပုဂၢိဳလ္မွာ သေႏၶထဲက ဉာဏ္မပါဘူး၊ ဉာဏဝိပၸယုတ္စိတ္လို႔ဆိုေတာ့ ဟိတ္အေနနဲ႔ ေျပာမယ္ဆိုရင္ အေလာဘဟိတ္ရွိတယ္, အေဒါသဟိတ္ရွိတယ္, အေမာဟဟိတ္ဆိုတဲ့ အသိဉာဏ္ မပါလာဘူး၊ မပါေတာ့ သူ႔မွာ ဒီမပာာဝိပတ္ ဉာဏဝိပၸယုတ္စိတ္ ၄-ခုမွာ ျဖစ္ႏိုင္တဲ့ဟိတ္က အေလာဘဟိတ္နဲ႔ အေဒါသဟိတ္၊ ေဟတု ဆိုတာ fortify လုပ္ႏိုင္တဲ့၊ စြမ္းေဆင္ႏိုင္တဲ့စြမ္းရည္ သတိၱရွိတယ္။ ေဟတုပစၥေယာ ရဲ႕ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္မႈက ျပင္းထန္တယ္၊ အားေကာင္းတယ္၊ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ေဟတု ဆိုတဲ့ ဟိတ္ႏွစ္မိ်ဳးနဲ႔ပဲ သူက ေမြးဖြားလာတဲ့ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္လို႔ အေမာဟဆိုတဲ့ ပင္ကိုယ္ဟိတ္ အသိဉာဏ္နဲ႔ဆိုင္တ့ဲ ဟိတ္ ပါမလာဘူး၊ ဟိတ္ႏွစ္မ်ိဳးနဲ႔ပဲ ေမြးတဲ့သူျဖစ္လို႔ သူ႔ကို ဒိြဟိတ္ပုဂၢိဳလ္ လို႔ ေခၚတာနာ္၊ ဒြိေဟတုက ပုဂၢိဳလ္တဲ့။

                   ခုနက ဥေပကၡာသႏီၱရဏနဲ႔ ပဋိသေႏၶေနၿပီ ဆိုလို႔ရွိရင္ အဲဒီ ပုဂၢိဳလ္က အေလာဘ ဆိုတာလည္း မပါဘူး, အေဒါသ ဆုိတာလည္း ပါဘူး, အေမာဟဆိုတာေဝလာေဝး၊ ဟိတ္ လံုးဝမပါလို႔ အေဟတုက အဟိတ္ပုဂၢိဳလ္လို႔ ဒီလိုေျပာတာ၊ ဟိတ္ဆိုတာ အဲဒီ ေဟတုပစၥေယာ က ေဟတုကို ရည္ညႊန္းတာေနာ္၊ အရပ္ထဲမွာ ေျပာတ့ဲ ဟိတ္မရွိဘူး ဆုိတာက အဓိပၸါယ္တျခားေနာ္၊ အဲဒါနဲ႔ မဆိုင္ဘူး။

                   အဲဒီေတာ့ အဟိတ္ပုဂၢိဳလ္ဆုိတာ တိရစာၦန္ေတြ တခ်ိဳ႕ေသာ ၿပိတၱာေတြ ငရဲသားေတြ - အဲဒီ အပါယ္ေလးဘံုသားေတြေပါ့၊ ၿပိတၱာကို ႏွစ္မ်ိဳးခြဲထားလုိ႔ အပါယ္က ၄-ဘံု ျဖစ္ေနတာ၊ သုတၱန္ပါဠိေတာ္ေတြမွာ ၃-ဘံုေဟာတယ္ေနာ္၊ ငရဲ တိရစာၦန္ ၿပိတၱာ ဒီ ၃-ဘုံပဲ ရွိတယ္၊ အသူရကယ္ ဆိုတာကေတာ့ ၿပိတၱာ အမ်ိဳးအစားထဲက  တစ္မ်ိဳးလု႔ိ မွတ္ရမွာေပါ့။ အဲဒီ အပါယ္ ၄-ဘံု သားေတြက်ေတာ့ အဟိတ္၊ ဒါေၾကာင့္မို႔ လူေတြကေျပာတယ္ အဟိတ္တိရစာၦန္၊ တိရစာၦန္ကို အဟိတ္နဲ႔တြဲၿပီးေျပာတယ္၊ သူတို႔ရဲ႕ သေႏၶကိုက မမီဘူး။

 
                 ဒါျဖင့္ တိရစာၦန္ေလးေတြကို သင္ရင္ေတာ့ မတက္ဘူးလား ဆုိေတာ့ သူတို႔မွာ သင္ရင္ေတာ့ တက္တယ္တဲ့ သညာေတာ့ ရွိတယ္။ သညာရွိလို႔ သင္ထားရင္ေတာ့ တက္တာေပါ့၊ မွတ္တဲ့ စိတ္ေလးေတြေတာ့ ရွိတာေပါ့။ သို႔ေသာ္လည္း ပညာဆိုတဲ့ အေနအထားမ်ိဳးသူတို႔မွာ ေရာက္မလာဘူး၊ သက္လို႔ရတဲ့ အေနအထားေလးေတာ့, မွတ္တဲ့စိတ္ေတာ့ သူတို႔မွာ ရွိတယ္ေပါ့၊ အမွတ္အသားေလးေတာ့ ထားတယ္၊ ဒေၾကာင့္မို႔ ေခြးေတြ training ေပးတဲ့အခါက်ေတာ့ အန႔ံေလးနဲ႔ တစ္ခုခုနဲ႔ အမွတ္အသားေလး ခုပ္ေပးထားၿပးေတာ့ ခိုင္းတာေပါ့၊ သေကၤတေလးေတြနဲ႔ ခိုင္းေပးသြားတယ္။
                   ကဲ ေကာင္းၿပီ၊ လူသားေတြမွာ ဉာဏဝိပၸယုတ္ ဝိပါက္စိ္နဲ႔ ပဋိသေႏၶေနလာတဲ့ ဒိြဟိတ္ပုဂၢိဳလ္ ဟာ ဒီဘဝမွာ မဂ္တရားဖိုလ္တရား ရေလာက္ေအာင္ အဆင့္မမီဘူးလို႔ ေျပာရမယ္။ အဲဒီေတာ့ ဉာဏ္မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလို႔ ေျပာတာမဟုတ္ဘူးေနာ္၊ သင္လို႔ ဉာဏ္ကေတာ့ ျဖစ္လာမွာပဲ၊ အသစ္ေတာ့ ျဖစ္လာႏိုင္တယ္၊ ျမန္မာစကားမွာရွိတယ္ မဟုတ္လား၊ နဂိုရွိမွ နဂိုင္းထြက္ ဆုိတာ။ သူက နဂိုမပါဘူး၊ နဂိုမပါေတာ့ စမ္းရည္သတိၱ သိပ္မထက္ဘူးေပါ့၊ အခုမွ ေလ့က်င့္ယူရတဲ့ အသိဉာဏ္မ်ိဳးဆိုေတာ့ ပင္ကိုယ္က အေျခခံေကာင္းတဲ့ အသိဉာဏ္မ်ိဳး မဟုတ္ဘူး။
                   အဲဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ လူေတြ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ သင္တဲ့အခါမွာ ကြာျခားမႈျဖစ္သြားတာ၊ တခ်ိဳ႕က်ေတာ့ လြယ္လုိက္တာ၊ ဘာေျပာလုိက္ေျပာလုိက္ လြယ္လြယ္ေလး၊ တခ်ိဳ႕ကေတာ့ ခက္ေနတယ္၊ ဘာမွလည္ နားမလည္ဘူး၊ ဒါက ဉာဏဝိပၸယုတ္နဲ႔ ဉာဏသမၸယုတ္၊ အဲဒီေတာ့ ဒိြဟိတ္နဲ႔ ပဋိသေႏၶ ေနလာတဲ့့ ပုဂၢိဳလ္သည္ ဒီဘဝမွာ စ်ာန္ မဂ္ ဖုလ္ ရဖို႔ အေနအထားေတာ့ မရွိဘူး၊ သု႔ိေသာ္ ႀကိဳးစားရမယ္၊  မႀကိဳးစားဘဲေတာ့ မေနရဘူး၊ ႀကိဳးစားျခင္းသည္ ေနာက္ဘဝအတြက္ အေျခခံေကာင္းေတြ ရသြားႏိုင္တယ္။
                   အဲဒါေၾကာင့္မို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ အရင္တုန္းက ဒိြဟိတ္ပုဂၢိဳလ္လား, တိဟိတ္ပုဂၢိဳလ္လား လို႔ အျငင္းပြားၿပီး တိဟိတ္ပုဂၢိဳလ္မွ စ်ာန္ မဂ္ ဖိုလ္ ရႏိုင္တာ ျဖစ္ေသာောကာင့္ ဒိြဟိတ္ပုဂၢိဳလ္ေတြက ဘာမွ လုပ္မေနနဲ႔ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္မ်ိဳးေျပာၾကတယ္။ အဲဒီ အဒိပၸါယ္မဟုတ္ဘူးေနာ္၊ ဒိြဟိတ္ပုဂၢိဳလ္ေတြအေနနဲ႔ ဒီဘဝမွာ အဆင့္မီေပမယ့္ ႀကိဳးစားရမယ္၊ ႀကိဳးစားသေလာက္ေတာ့ သူေရာက္သြားမွာပဲ၊ သို႔ေသာ္လည္း အဆင့္ျမင့္သည္ အထိေတာ့ သူ မေပါက္ေရာက္ႏိုင္ဘူး၊ ဘာျဖစ္လုိ႔ မေပါက္ေရာက္ႏိုင္လဲဆုိေတာ့ အေျခခံက ဒါေလာက္ပဲ လက္လွမ္းမီတာကိုး၊ အေျခခံစြမ္းအား IQ က သိပ္မျမင့္ဘူးေပါ့၊ သိပ္မျမင့္သည့္ အတြက္ေၾကာင့္ အဆင့္အျမင့္ႀကီးကို မရႏိုင္ဘူး။
                   တစ္ခါလူသားထဲမွာ မဟာဝိပါတ္ ဉာဏသမၸယုတ္စိတ္ ၄-ခု နဲ႔ ပဋိသေႏၶတည္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္က်ေတာ့ အေလာဘဆိုတဲ့ ဟိတ္လည္းရွိတယ္, အေဒါသဆိုတဲ့ ဟိတ္လည္း ရွိတယ္, အေမာဟ ဆိုတဲ့ ဟိတ္လည္းရွိတယ္၊ ဟိတ္ -၃မ်ိဳးရွိတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ သူ႔ကို တိဟိတ္ ပုဂၢိဳလ္ လို႔ေခၚတယ္။ တိေဟတုက ဆိုတဲ့ ပါဠိကို ၾကည့္ၿပီး တိဟိတ္ ပုဂၢိဳလ္တဲ့၊ သူ႔က်ေတာ့ ထက္ျမတ္တယ္၊ ဘာေလး သင္လုိက္သင္လုိက္ သူက အင္မတန္မွ သိလြယ္တယ္၊ ဉာဏ္က ထက္ျမတ္တယ္, လ်င္ျမန္တယ္, ျဖတ္လက္တယ္ ဆိုတဲ့ အေနအထားမ်ိဳး ေရာက္တယ္။

                   ဒိြဟိတ္ပုဂၢိဳလ္ တိဟိတ္ပုဂၢိဳလ္ကို အၾကမ္းဖ်ဥ္းအားျဖင့္ ဘယ္လိုလုပ္ သိႏိုင္တုန္းလို႔ ေမးမယ္္ဆိုလို႔ရွိရင္ တိဟိတ္ပုဂၢိဳလ္ဟာ မထိုင္းမိုင္းဘူး၊ သုဘာသိတ ဒုဗၺာသိတ ႆအတံၳ ဇာနာတိ တဲ့၊ ေကာင္းသျဖင့္ ေျပာတဲ့စကားလား၊မေကာင္းသျဖင့္ ေျပာတဲ့ စကားလား၊ အဆိုးနဲ႔အေကာင္း အက်ိဳးနဲ႔အေၾကာင္း ခြဲျခားၿပီး သိႏိုင္တယ္လို႔ ဆိုရင္ တိဟိတ္ပုဂၢိဳလ္လို႔ပဲ ေျပရမယ္။ တခ်ိဳ႕ပုဂၢိဳလ္က်ေတာ့ အဆိုးလား အေကာင္းလားလည္း မသိဘူး, အက်ိဳးလား အေၾကာင္းလားလည္း ဆိုတာလည္း မသိဘူး၊ အဲဒီလို မသိလို႔ရွိရင္ ဒါဒိြဟိတ္ပုဂၢိဳလ္ပဲ၊ ထက္ျမတ္မႈမရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ပဲ။ အဲဒီ ပုဂၢိဳလ္ႏွစ္ဦးမွာ တိဟိတ္ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္လာၿပီဆိုရင္ေတာ့ ဒီဘဝမွာ ႀကိဳးစားရင္ ႀကိဳးစားသေလာက္, ဝီရိယစြမ္းအားျမင့္ရင္ ျမင့္သေလာက္ အသိဉာဏ္အား ေပါက္ေရာက္ လာႏိုင္တယ္တဲ့၊ ဒီဘဝမွာ မဂ္ ဖိုလ္ နိဗၺာန္ကို ရႏိုင္တယ္။

                   အဲဒီ တိဟိတ္ ပုဂၢိဳလ္ထဲမွာ ထပ္ၿပီး ခြဲၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ပစိၦမ ဘဝိက ဆိုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳး ရွိေသးတယ္။ သူ႔ရဲ႕ဘဝဟာ ေနာက္ဆံုးပဲလို႔ ဆုိတဲ့ အေနအထားမ်ိဳးရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္က်ေတာ့ ပစိၦမဘဝ၊ ကံအေနအထားအရ သူကက်ေတာ့ ဉာဏ္ဟာ ပိုၿပီး ေတာ့ထက္ျမက္လမ့္မယ္လို႔ ယူဆရတယ္၊ စိတ္စြမ္းအားေတြလည္း ပိုၿပီးေတာ့ ျမင့္မားလိမ့္မယ္၊ ဆိုလိုတာက level တုိ႔ ဒီဂရီတို႔ ဆိုတာ ေနရာတိုင္းမွာ ရွိမယ္ေပါ့၊ တိဟိတ္ပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ level ထဲမွာလည္း ပိုၿပီးေတာ့ထက္တဲ့ တိဟိတ္ ပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ level ဆိုတာ ရွိေသးတယ္။

                   ပင္ကိုယ္က ဉာဏ္ထက္လုိ႔ တိဟိတ္ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္လာၿပီ ဆုိလို႔ရွိရင္ စာေပေတြမွာ ဘယ္လိုသံုးတုန္းဆိုလို႔ရွိရင္ ဥပနိႆယသမၸတိၱ တဲ့၊ အေျခခံေကာင္းေတြ ရွိေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တဲ့၊  အဲဒီပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးဟာ ဘုရားနဲ႔ေတြ႔ၿပီး တရားနာလိုက္ရၿပီဆိုရင္ ကၽြတ္သြားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးေပါ့၊ တရားထူး တရားျမတ္ ရသြားတယ္။ သို႔ေသာ္လည္း အဲဒီလို ဥပနိႆယသမၸတိ အေျခခံေကာင္းေတြ ရွိေသာ္လည္း တရားထူး တရားျမတ္မရတ့ဲ ပုဂၢိဳလ္ေရာ မရွိႏိုင္ဘူးလား ဆိုလို႔ရွိရင္ ရွိတယ္၊ အမ်ားႀကီးရိွတယ္၊ ေဟာဒီ ပရိသတ္ေတြထဲမွာလည္းပဲ အေျခခံေကာင္းေတြရွိၿပီး တရားထူး တရားျမတ္ မရေသးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ အမ်ားႀကီးရိွတယ္ေနာ္။

                   ဥပနိႆယသမၸတိၱလို႔ ဆိုတဲ့ တိဟတ္ပဋိသေႏၶ အေနအထားေပမယ့္လို႔ ဘာျဖစ္လို႔ မရေသးတာတုန္းဆုိလို႔ရွိရင္ မရင့္က်က္ေသးတာလည္း ျဖစ္လိမ့္မယ္, မလုပ္ေသးတာလည္း ျဖစ္လိမ့္မယ္, ဆႏၵမျပင္းထန္ေသးတာလည္း ျဖစ္လိမ့္မယ္။ အေျခခံအေၾကာင္းကေတာ့ သူက စြမ္းအားေတြ အမ်ားႀကီးလိုတယ္ေလ၊ ၿပီးေတာ့ ျမတ္စြာဘုရား တရားေဟာတဲ့အခါမွာ ဘယ္ပုဂၢိဳလ္က ဘယ္တရားနဲ႔ တန္တယ္ဆိုတာ ျမတ္စြာဘုရားက ကၽြတ္ထိုက္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကို  ၾကည့္ၿပီးေတာ့ သူနဲ႔တန္တ့ဲတရား တစ္ခါတည္းေဟာေတာ့ အသိဉာဏ္က ခ်က္ခ်င္း ပြင့္သြားတယ္။

                   ျမတ္စြာဘုရားကနည္းလမ္းေတြ အကုန္သိေတာ့ နည္းလမ္းစံုသံုးတယ္။ က်န္တဲ့ သာဝကေတြက်ေတာ့ ဘုရားေဟာတဲ့ တရားထဲကေန ရမ္းၿပီးေတာ့ ေဟာရတာဆိုေတာ့ လူအုပ္ထဲကို ခဲနဲ႔ပစ္ရင္ မွန္တဲ့သူကို မွန္မွာေပါ့။ တရားေဟာရတာက အဲဒီလို ရမ္းၿပီးေတာ့ ႀကဲေနရတဲ့ဟာမ်ိဳးပဲ။ ဘုရားေဟာတဲ့တရားေတြ ယူၿပီးေဟာေတာ့ ထိတဲ့သူ ထိတယ္, မထိတဲ့သူ မထိဘူးေပါ့၊ ေပါက္ေရာက္တဲ့သူ ေပါက္ေရာက္တယ္, မေပါက္ေရာက္တဲ့သူ မေပါက္ေရာက္ဘူး၊ စိတ္ထဲ ေတြ႔သြားတဲ့သူရွိတယ္, စိတ္ထဲ မေတြ႔တဲ့သူလည္း ရိွမွာပဲ၊ ဘာျဖစ္လို႔တုန္းဆိုရင္ စိတ္ကိုသိလို႔ လြဲမွားမႈ မရွိေတာ့ဘူး။

                   အဲဒီထဲမွာ ဥပနိႆယသမၸတိၱ ဆိုတဲ့ အေျခခံေကာင္းေတြ ရွိတဲ့ တိဟိတ္ပုဂၢဳိလ္ေတြေတာင္မွပဲ တစ္ခါတစ္ရံ သူတို႔ အေျခအေနေကာင္းေတြ ပ်က္စီးသြားတာေတြ ရွိတက္ေသးတယ္တဲ့။ ဒါက သတိထားစရာ ေကာင္းတယ္။ ပ်က္စီးသြားတာ ဘာေၾကာင့္ ပ်က္စီးတာတုန္းဆိုရင္ နံပါတ္(၁)က external condition ေၾကာင့္ျဖစ္တယ္၊ အေပါင္းအသင္းပဲ။ ပါပမိတၱ မေကာင္းတဲ့သူနဲ႔ ေပါင္းမိတယ္ ဆိုလို႔ရွိရင္ အေျခခံေကာင္းေတြ ပ်က္စီးသြားႏိုင္ေသးတယ္။ 

ဆိုပါစို႔ - မိတ္ေဆြယုတ္နဲ႔ ေပါင္းမိသြားတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ကံငါးပါး က်ဴးလြန္မိရင္ (ကံငါးပါးဆိုတာ အာနႏၱရိယကံငါးပါးကို ေျပာတာ၊ အမိကို သတ္တဲ့ကံ, အဖကိုသတ္တဲ့ကံ, ရဟႏၱာကို သတ္တဲ့ကံ, သံဃာကို သင္းခြဲတာ၊ သံဃာ သင္ခြဲတာ ကေတာ့လူေတြနဲ႔ မဆုိင္ဘူး၊ ရဟန္းေတြနဲ႔ပဲ ဆိုင္တယ္၊ သံဃာသင္းခြဲတာကို က်ဴးလြန္ႏိုင္တဲ့ပုဂၢိဳလ္က ရဟန္းပဲ ျဖစ္ရမယ္၊ လူမဟုတ္ဘူး၊ သံဃေဘဒကကံ ထိုက္တယ္ဆိုတာ လူဝတ္ေၾကာင္မွာ မထိုက္ဘူး၊ သို႔ေသာ္ အားေပးအားေျမွာက္ ျပဳမယ္ဆိုရင္ အျပစ္ေတာ့ ျဖစ္တယ္၊ 

သို႔ေသာ္ အာနႏၱရိယကံအဆင့္ ကံႀကီးဆိုတာေတာ့ ျဖစ္တယ္၊ ေနာက္ ေလာဟိတုပၸါဒကက်ေတာ့ ရဟန္းျဖစ္ျဖစ္ လူျဖစ္ျဖစ္ ထိုက္ႏိုင္တယ္၊ ဘုရားကို ေသြးစိမ္းတည္ေအာင္ လုပ္တယ္) အဲဒီ ကံငါးပါးကို က်ဴးလြန္မိတယ္ဆိုရင္ အေျခအေနေကာင္းေတြ ပ်က္စီးသြားတက္တယ္။


***ေဒါက္တာနႏၵမာလာဘိဝံသ၏ အဘိဓမၼာျမတ္ေဒသနာ(ဒုတိယတြဲ) ၁၂၁-၁၂၈ မွ ပူေဇာ္ပါသည္။

*** ဆက္ရန္***  အခန္း(၄) စိတ္ျဖစ္ပံုကိုေလ့လာျခင္း(၁) (ဂ) ကို ဆက္လက္ပူေဇာ္ပါမည္။
မိမိဘေလာ့ကို submit မွန္မွန္ လုပ္ေပးျခင္းျဖင့္ မိမိဘေလာ့ ျမန္ဆန္မည္ရွင္းလင္းမည္ ေမာက္တင္ျပီး က်လာတဲ့ေဘာက္ထဲမွာ မိမိဘေလာ့လိပ္စာ ထည့္ကာ Submit ကလစ္လိုက္ပါ ဒါဆို ေနာက္ဇယားတစ္ခုမွ သင့္အီးေမးကို ထည့္ျပီး Submit လုပ္လိုက္ပါ