နတ္ျပည္ကို မလိုက္ခ်င္
ဘုရားသာသနာမွာ သက္သာစြာ မေနၾကနဲ႔
ျမတ္စြာဘုရားက
ကမၻာေပါင္းမ်ားစြာ သူတစ္ပါးအက်ိဳးကို ေဆာင္ခဲ့တယ္၊ သာသနာေတာ္က အလုပ္ လုပ္ေနမွ၊ အလုပ္မရွိရင္
အျပစ္နဲ႔ခ်ည္းပဲ၊ ေကာင္းေကာင္းေနရင္ အျပစ္ မရွိဘူး၊ သက္သက္သာသာ ေနခဲ့ရဲ႕လား၊ မေနခဲ့ပါဘူး၊
သတၲဝါေတြအေပၚ သနားခဲ့တယ္၊ ပရိနိဗၺာန္စံခါနီးက်ေတာ့ “သင္တို႔ ေမးစရာရွိရင္ ေမးထားၾက”လို႔
ေနာက္ဆံုးထိေအာင္ အမ်ားအက်ိဳး သယ္ေဆာင္သြားတယ္၊ သက္သာရဲ႕လား၊ မသက္သာပါဘူး၊ သာသနာမွာ
သက္သာစြာ မေနၾကနဲ႔။
ဘုရားအမိန္႔ေတာ္က ၂၅၀ဝ ေက်ာ္ခဲ့ၿပီ၊ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕
တရားေတာ္ကို လိုက္စားသူေတြဟာ စိတ္ခ်မ္းသာရတယ္၊ ဘုရားကို ျမင္သူေတြကလဲ ၾကည္ညိဳလို႔
ျမတ္စြာဘုရားက အခု ေဟာလိုက္တယ္ဆိုရင္ အမ်ားႀကီး ကိစၥၿပီးခဲ့တယ္၊ ဘုရား သာသနာကို ေစာင့္ေရွာက္ရတာက
ေက်းဇူးမ်ားပါတယ္၊ ဘုရားတရားေတာ္ကို လိုက္နာေနရင္ ဘုရားစကား နားေထာင္ ေနတာပါပဲ၊ ဘုန္းႀကီးေတြက
ေလာဘေတြ မ်ားရင္ သာသနာ ကြယ္သြားမယ္၊ ဒီေက်ာင္းတိုက္ႀကီး စည္ကားေအာင္ဘုန္းႀကီး တစ္ပါးတည္း
မျဖစ္ပါဘူး၊
ေငြအား,
လူအား, ဉာဏ္အားနဲ႔ ျပည့္စံုေနမွ ျဖစ္တာ၊ တခ်ိဳ႕က ေက်ာင္းႀကီးေတြ ေဆာက္ထား ဘုန္းႀကီးက
မရွိ၊ ဘုန္းႀကီးေတြက ကိုရင္ေတြ ခိုင္းၾကတယ္၊ ကိုယ့္ခ်စ္မယားက ေမြးတာဆိုရင္ ခိုင္းရက္မွာ
မဟုတ္ဘူး၊ ေယာက်ာ္းက ကေလးခိုင္းတာကို မိန္းမက မႀကိဳက္ဘူး၊ မႀကိဳက္ေတာ့ ဘာေျပာသလဲ၊ “ကိုယ္ေမြးရတာ
မဟုတ္တိုင္း ခိုင္းေနတာကိုး”တဲ့၊ ကိုယ္ေတာ္တို႔လဲ ကိုယ္ေမြးရတာ မဟုတ္တိုင္း မခိုင္းၾကနဲ႔။
အလိမၼာစာမွာရွိ
ရဟန္းဆိုတာ
တရားနဲ႔ေနၿပီး ဒကာ ဒကာမေတြ လာတယ္ဆိုရင္ တရားစကားေျပာေပး ရတယ္၊ ေတြ႕ကရာေတြ ေလွ်ာက္ေျပာမေနရဘူး၊
ဘုန္းႀကီး ဆိုတာ ေခါင္းတံုးပဲ ရွိတယ္၊ အဝတ္ကလဲ တစ္ေရာင္တည္း ဝတ္ရတာ၊ ဘာမွ မလွဘူး၊ ဘုန္းႀကီးျဖစ္လာရင္
အလွမျပရ ေတာ့ဘူး၊ သူမ်ားေပးတာ စားၿပီး ႏွာေခါင္း မ႐ံႈ႕ၾကနဲ႔၊ စကား ေတြကို ဗရပြ ေျပာမေနနဲ႔၊
သာသနာက ေကာင္းေကာင္းေနမွ အရသာ ရွိတယ္၊ ဘုရားစီမံထားတဲ့ သာသနာက အေန ေကာင္းရင္ တကယ္ အက်ိဳးရွိပါတယ္။
တစ္ေလာကလံုး အပိုကုန္တာေတြ မေကာင္းဘူး၊ ပိုက္ဆံေတြ
ေခ်းေနမယ့္အစား မရွိဆင္းရဲသူေတြ ေဝေပးရတယ္၊ ျမတ္စြာ ဘုရားက “ ဆြမ္းတစ္လံုးျဖစ္ဖို႔ရန္
မလြယ္ဘူး”တဲ့၊ အလွဴေပး တယ္ဆိုတာ ပိုက္ဆံရွိသူ ဂုဏ္ရွိသူေတြ ေပးဖို႔ မရည္မွန္းဘူး၊ စာေတြက
သိပ္ေကာင္းတာ၊ စာေကာင္းတာက ေလာကလဲ ေကာင္း, သံသရာလဲ ေကာင္း၊
အလိမၼာ
စာမွာ ရွိတယ္ဆိုတာ မွန္တယ္၊ အခ်ိဳ႕က ‘ဂုဏ္ရွိမလား’လို႔ အလွဴေပးၾကပါတယ္၊ ေၾကြးေတာင္
တင္ေသးတယ္၊ ကိုယ္ေတာ္တို႔ တိတ္တိတ္ ဆိတ္ ဆိတ္ ေနၾကပါ၊ တိတ္ဆိတ္ျခင္းဟာ အရသာ ရွိပါတယ္၊
ဘုန္းႀကီးက ဩဇာရွိရင္ အစစအရာရာ ေကာင္းေအာင္ျပင္ခ်င္တယ္၊ ဘုန္းႀကီးတို႔ ဒီေက်ာင္းမွာ ေဆးမေသာက္ရ၊ ကြမ္း မစားရ၊ လက္ဖက္မစားရဆိုတာ ေရႊက်င္မို႔
မဟုတ္ပါဘူး၊ ဘုန္းႀကီးက အပိုေတြကို ခြင့္မျပဳခ်င္ဘူး၊ ဘုရားလက္ထက္ ေတာ္တုန္းက ဝိသာခါç
အနာထပိဏ္တို႔ ကြမ္းçေဆး ဝတ္ တည္တာ မရွိပါဘူး၊ သာသနာေတာ္တြင္းမွာ အပိုမကုန္ရဘူး။
ဘုန္းႀကီးက ေဆးလိပ္စသည္ေသာက္မယ့္အစား အားရွိတဲ့
အစားအစာကို စားလိုက္ပါ၊ ဘုန္းႀကီးက သာသနာတြင္မကဘူး၊ ႏိုင္ငံပါ ျပင္ေပးခ်င္တယ္၊ ကိုယ္ေတာ္တို႔
ဒကာ ဒကာမ ေတြနဲ႔ ေရလာေျမာင္းေပး မလုပ္ၾကနဲ႔၊ သာသနာကို ေခတ္ နည္းနဲ႔ မျပဳၾကနဲ႔၊ ေရွးေရွးသာသနာကို
ၾကည့္ပါ၊ သာသနာက တစ္ကြက္ေက်ာ္ ကိုးကြယ္လို႔ မရပါဘူး၊ အတြင္းက်က်မွ ေကာင္းတယ္၊ ဘုရား
အာ႐ံုျပဳၾကပါ၊ ေလာကမွာ ေတာ္တဲ့ ပုဂိၢဳလ္ေတြ ရွိေသးတယ္၊ စဥ္းစားထားၾကပါ၊ သူေတာ္ေကာင္း
ေတြ ဘယ္ေလာက္ရွိတယ္ဆိုတာ မေျပာႏိုင္ပါဘူး။
စိတ္ႀကီးမဝင္ၾကနဲ႔
ဘုန္းႀကီး
ဩဝါဒေန႔တိုင္း ေပးေနေသာ္လဲ တက္တက္ၾကြၾကြရွိတဲ့သူက နည္းနည္း ေနမွာပါ၊ အျပင္ဘက္ ဝိနည္းေတာ္ေန႐ံုနဲ႔
မၿပီးေသးပါဘူး၊ အတြင္းက ေကာင္းမွ ေကာင္းပါတယ္၊ သကၤန္းဝတ္ထားရင္ လူေတြက ေကာင္းတယ္လို႔
ေအာက္ေမ့ေနၾကတာ၊ ဒါ မွားေန ၾကတာပါ၊ နာမည္ေက်ာ္ပုဂိၢဳလ္ေတြကို စဥ္းစားထားၾကပါ၊ ေနာက္ဘဝမွာ
အဆင့္အတန္း မရွိပါဘူး၊ သကၤန္းေလးဝတ္ၿပီး စိတ္ႀကီးမဝင္ၾကနဲ႔၊
စာေမးပြဲက်ေတာ့
ႀကိဳးစားလိုက္ၾကတာ၊ ဘုရား အာ႐ံုျပဳ တရားႏွလံုးသြင္းက်ေတာ့ မလုပ္ၾကဘူး၊ စာ တတ္ၿပီး စာေတာ္တဲ့
(ဆရာေတာ္)အေခၚခံေနတဲ့ ဆရာေတာ္ ႀကီးႏွစ္ပါးဟာ အဂတိလိုက္စားလို႔ သာတာဂိရိ, ေဟမဝတ နတ္ဘီလူးမ်ား
ျဖစ္ၾကရတယ္၊ သကၤန္းျပၿပီး အေခ်ာင္မေနၾက ပါနဲ႔၊ ဝိနည္းေလးစားၿပီး တရားနဲ႔ ေနၾကပါ၊ ေလာကမွာ
ဂုဏ္ လာဘ္ကို ပန္းတိုင္လုပ္မေနၾကပါနဲ႔၊ ဂုဏ္လာဘ္ဆိုတာ မ်က္စိမွိတ္လိုက္ရင္ မပါပါဘူး၊
ေစတနာသာ ပါမွာ။
ဝိနည္းရွိမွ သာသနာရွိတယ္
ရဟန္းဒကာ ဒကာမေတြက ကိုယ့္ရဟန္း ကေလးေတြကို
နာမည္ေက်ာ္ေအာင္ အား ေပးၾကတယ္၊ မေကာင္းဘူး၊ အားလံုးက မ်က္စိေမွာက္ေနၾကတာ၊ ဝိနည္းရွိမွ
သာသနာရွိတယ္ဆိုတာ နားလည္ထားၾကပါ၊ ဘုရားလက္ထက္က ရဟန္းေတာ္ေတြက သာသနာေတာ္ကို ေပ်ာ္ေပ်ာ္ႀကီး
ထမ္းေဆာင္ေတာ္မူၾကတယ္၊ သာသနာေတာ္ကို ဝိုင္းျပဳေနၾကတယ္၊ ဒကာ ဒကာမေတြ လမ္းမွန္ကို ျမင္ၾကပါေစ၊
ရဟန္းေတြကလဲ သူမ်ားၾကည္ညိဳ တာကို ဟန္လုပ္ၿပီး အၾကည္ညိဳခံမေနပါနဲ႔၊ သီလစင္ၾကယ္ရင္ ဝမ္းေျမာက္ပါတယ္၊
ဒါဟာ အေရးႀကီးပါတယ္။
ဘုရား အာ႐ံုျပဳၿပီး ေနရတာ စိတ္ၿငိမ္သက္
ေအးေဆးမႈ ရွိတယ္၊ တို႔ဘုရားရဲ႕ သာသနာကို ေတြ႕ရေတာ့ ႐ုပ္နဲ႔နာမ္ကို ကြဲကြဲျပားျပား သိလာရတယ္၊
အတၲေတြ ေပ်ာက္ၿပီး အနတၲ သေဘာေတြကို ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ သိလာရတယ္၊တိတိၳေတြကေတာ့ ဝမ္းထဲမွာ
အတၲေကာင္ေလး ရွိသတဲ့၊ ဘုန္းႀကီးက ဒါျဖင့္ လူေတြ ဘာေၾကာင့္ ေသရသလဲ၊ သူတို႔က လူေတြ သြားေန
တာဟာ အတၲေကာင္ေလးက ခိုင္းလို႔တဲ့၊ ကိုရင္တို႔ ဒါေတြကို ေကာင္းေကာင္းေလ့လာထားၾကပါ၊
အေရးအႀကီးဆံုးကေတာ့
သာသနာေတာ္မွာ ဝိနည္းပဲ၊ သာသနာဆိုတာဘုရားအဆံုးအမေတာ္ကို ေခၚတယ္၊ ဘုရားအဆံုးအမဆိုတာ သီလ
သမာဓိ ပညာပဲ၊ ေနာင္ အနာဂတ္သာသနာေတာ္ကို လဇီၨပုဂိၢဳလ္ သူေတာ္မြန္ေတြ ေစာင့္ေရွာက္ၾကလိမ့္မယ္။
နတ္ျပည္ထက္ လူ႔ျပည္ကသာ
စစ္ကိုင္းေတာင္႐ိုးေပၚမွာ ေရွးကနာမည္ႀကီး
ဆရာေတာ္ေတြ ေနၾကတာ၊ ခ်မ္းေအးဆရာေတာ္တို႔ ေတာထြက္ေတာ့ ေခါင္းအံုးမပါခဲ့ဘူးတဲ့၊ ေက်ာက္တံုးကို
ေခါင္းအံုးလိုက္တာပဲ၊ ကမၼ႒ာန္းကို စာကဲ့သို႔ အားထုတ္ၾကပါ၊ ဘုန္းႀကီးက အားထုတ္မႈ ရွိခဲ့ပါ
တယ္၊ ဘုရား ေအာက္ေမ့ေနရင္ သြားေလရာရာမွာ ဘုရား ပါေနပါတယ္၊ တရားအားထုတ္တယ္ဆိုတာ ပရိသတ္
မလို ပါဘူး၊
တို႔ဂႏၶာ႐ံုဆရာေတာ္ႀကီး
စစ္ကိုင္းေတာင္႐ိုးေပၚမွာ တရားအားထုတ္ေတာ့ ဂူထဲမွာ တစ္ပါးတည္း ေအာင္းေနတာ ပါ၊ ဆရာေတာ္ပ်ံလြန္ေတာမူေတာ့
စစ္ကိုင္းေတာင္႐ိုးတစ္ခုလံုး ဝင္းေနတာပဲလို႔ေတာင္ အေနာက္ဘက္က တက္လာတဲ့ ဘုန္းႀကီးေတြက
ေျပာၾကတယ္။
ဒီဘဝ အေသအလဲ အားထုတ္ေပမယ့္ ကံပါရမီက ပါေနမွ၊
တို႔ဘုန္းႀကီးေတြက ထိပ္တန္းေရာက္ေအာင္ အားမထုတ္ခ်င္ ဘဲ ျဖစ္ေနၾကတယ္၊ ကိုယ္ေတာ္တို႔
ကိုယ့္ကိုယ္ကို လံႈ႕ေဆာ္ ေပးၾကပါ၊ ခုဘဝေကာင္းကို ရေနတာပါ၊ နတ္ျပည္နဲ႔ လူ႔ျပည္ နဲ႔ လူ႔ျပည္က
သာပါတယ္၊ ဘုန္းႀကီးကို နတ္ျပည္က လာေခၚရင္ မလိုက္ပါဘူး၊
ဘာျပဳလို႔လဲဆိုေတာ့
နတ္ျပည္က ကာမဂုဏ္အာ႐ံုေတြ ခံစားၿပီး ပါရမီျဖည့္မရဘူး၊ ဒါနျပဳမႈ မရွိဘူး၊ အလွဴခံပုဂိၢဳလ္
မရွိဘူး၊ လူ႔ျပည္ေလာက္ မေကာင္းဘူး၊ လူ႔ျပည္က ဘာမဆို လုပ္ရတယ္၊ နတ္ျပည္မွာက သဘာဝ ကလဲ
လွလွေလးေတြဆိုေတာ့ အာ႐ံုေတြက မ်ားေနတာနဲ႔ ဘာမွ လုပ္မျဖစ္ဘူး။
ဘုရားကို အာ႐ံုျပဳရင္
တို႔ႏိုင္ငံက မေကာင္းတဲ့တရားေတြမရွိသေလာက္ပါပဲ၊
ခုအခ်ိန္အခါ အရေတာ္တဲ့ ဘဝကို ရေနၾကတာ၊ သူမ်ားကို မၾကည့္ၾကပါနဲ႔၊ သာသနာမွာဘုန္းႀကီးနည္းနည္းနဲ႔
ေကာင္းတာေတြခ်ည္း ျဖစ္ေစခ်င္ တယ္၊ ေခတ္က ဆယ္ႏွစ္ေလာက္ဆိုရင္ ေျပာင္းေတာ့မွာ၊ တျခားႏိုင္ငံ
က အစားအစာေတြ ဒီႏိုင္ငံ လာမွာ မဟုတ္ဘူး၊ ဘုန္းႀကီးက အပိုေတြ မလွဴပါနဲ႔ဆိုတာ ေနာင္တစ္ခ်ိန္
ရည္မွန္းေျပာတာ၊ ကိုယ္ေတာ္တို႔က ဘုန္းႀကီးရည္မွန္းခ်က္ကို မသိရင္ အရသာ မရွိပါဘူး၊
ဘုရားအေၾကာင္း
ေကာင္းေကာင္းႀကီးသိမွ အရသာ ရွိပါတယ္၊ ေကာင္းစြာသိမွ ဘုရား ႀကီးက်ယ္ပံု သိရတယ္၊ ဒီသာသနာကို
ျပဳရတာက ကံေကာင္းလို႔ ျပဳရတာပါ၊ ဘုရားကို အာ႐ံုျပဳရင္ စိမ့္လာေအာင္ အာ႐ံုျပဳၾကစမ္းပါ၊
ဘုန္းႀကီးက ေက်ာင္းတိုက္ေရာ ကိုယ္ေတာ္ေတြေရာ ဘုရား လွဴထားတာပါ၊ ဝမ္းမနည္းၾကပါနဲ႔၊ ဘုရားစကား
နားေထာင္ရင္ မဂ္ဖိုလ္ နိဗၺာန္နဲ႔ ကပ္ေနတာပါ၊ ဒီဘဝကို ဘုန္းႀကီးက ႏွေျမာပါတယ္၊ ေနာက္ဘဝက်ေတာ့
အေမေကာင္း အေဖေကာင္းနဲ႔ ေတြ႕ဖို႔ မလြယ္ဘူး၊ ကိုရင္တို႔ ဦးပၪၥင္းတို႔က မသိၾကဘူး။
ဘုရားကို အာ႐ံုျပဳၿပီး ေတြးရ ႀကံရတာဟာ အရသာ
ရွိလွ ပါတယ္၊ ဘယ္ေနရာမဆို ဗုဒၶတရားေတာ္က အံကိုက္ခ်ည္း
ပါပဲ၊ ဗုဒၶတရားေတာ္ေတြက ေလးနက္တယ္၊ ကိုယ္ေတာ္တို႔က ေပါ့တဲ့ဘက္ကို လိုက္ခ်င္ၾကတယ္၊ ဘုန္းႀကီးေျပာတဲ့
ေလးတဲ့ ဘက္ကို မလိုက္ခ်င္ၾကဘူး၊ အပၸမာဒတရားနဲ႔ ေနတဲ့သူက ဘဝသံသရာမွာ မလည္ရေတာ့ပါဘူး၊
ခုကာလ လူေတြက အေခ်ာင္လိုခ်င္ၾကတယ္၊ တရားက်ေတာ့ မလိုလဲ လိုလဲ၊ စာ က်ေတာ့ မ်က္စိမြဲç
ေငြအကုန္ခံၿပီး သင္ေနၾကတာ၊ တစ္ဘဝစာ က်ေတာ့ မိေဝး ဖေဝးနဲ႔ သြားၿပီး သင္ေနၾကတယ္၊ ဗုဒၶတရား
ေတာ္က်ေတာ့ ေကာင္းေကာင္း မသိၾကဘူး။
မ်က္ႏွာခ်ိဳ မေသြးၾကနဲ႔
စာစကား
မဟုတ္ဘဲ အလြတ္စကားေတြ ေျပာမေနၾကနဲ႔၊ ဘုန္းႀကီးက ေဆြရယ္
မ်ိဳးရယ္လို႔ ဒကာ ဒကာမေတြကို မ်က္ႏွာလိုက္ျခင္း
မရွိပါဘူး၊ ႏိုင္ငံတစ္ခုလံုးကို ထိန္းတာပါ၊ ဗုဒၶလမ္းစဥ္အတိုင္း လုပ္တာပါ၊ ဗုဒၶက မဂ္
ဖိုလ္ နိဗၺာန္ကို သူ႔ေဆြမ်ိဳးေတြခ်ည္းပဲ သယ္မသြားပါဘူး၊ အားလံုးသတၲဝါေတြကို ၾကည့္တာပါ၊
ကိုယ္ေတာ္တို႔ တရားသေဘာ, ေလာကသေဘာေတြကို သိထားၾကပါ၊ လာဘ္လာဘကို မငဲ့ၾကပါနဲ႔၊ မ်က္ႏွာခ်ိဳ
မေသြး ၾကပါနဲ႔။
ဟိုတုန္းက လူတစ္ေယာက္ ေက်ာင္းနားနီးနီးမွာ
လယ္ထြန္ ေနတယ္၊ ႏြားက မသြားေတာ့ ႐ိုက္ထင္ပါရဲ႕၊ ဒီေတာ့ ဘုန္းႀကီး က မ႐ိုက္ရန္ ေျပာတယ္၊
ဒကာက “႐ိုက္ေပးမွ ကိုယ္ေတာ္, ႐ိုက္ေပးမွ၊ ေနာက္ဘဝက ဘုန္းႀကီးဝတ္ၿပီး ပစၥေဝကၡဏာ မဆင္ျခင္ဘဲ
သူမ်ားပစၥည္းေတြ သံုးစြဲခဲ့တာ ကိုယ္ေတာ္”လို႔ ေျပာသတဲ့၊ ဘုန္းႀကီးကေတာ့ ေဟာလိုက္ရတာ၊
ကိုယ္ေတာ္ တို႔ကေတာ့ ဆားတန္း ဆင္နင္းကိုးကြယ့္၊ ကိုယ္ေတာ္တို႔ ေလာကီအာ႐ံုနဲ႔ တရားကေတာ့
ေက်ာခ်င္းေတာင္ ကပ္မရဘူး၊ သူမ်ားပစၥည္းေတြ သံုးစြဲၿပီး ေပါ့ေပါ့ေနလို႔ေတာ့ မေကာင္းဘူး၊
ကိုယ့္နည္းနဲ႔ကိုယ္ ေကာင္းတာဘက္ကို ႀကိဳးစားၾကပါ။
အစစ္ကို ဘာကြယ္ေနသလဲ
ေရွးလူႀကီးမ်ားက
ဘုန္းႀကီးကို ေျပာဖူးတယ္။
ဘုရားအစစ္ကို ဆင္းတုေတာ္ေတြက ဖံုးေနတယ္။
တရားအစစ္ကို အခ်ိဳ႕ တရားေဟာဓမၼထိကေတြနဲ႔
က်မ္းစာေတြက ဖံုးေနတယ္။
သံဃာအစစ္ကို တို႔ဘုန္းႀကီးေတြက ဖံုးေနတယ္တဲ့။
ဘုန္းႀကီးက ဒါေတြ ကိုးကြယ္လို႔ အျပစ္ရွိတယ္လို႔
မဆိုလို ပါဘူး၊
အစစ္ကို
ေရာက္ေအာင္ အာ႐ံုမျပဳႏိုင္လို႔ ေျပာတာပါ၊ အစစ္ကို အာ႐ံုမေရာက္ေတာ့ အက်ိဳးေပး နည္းတာေပါ့၊
ေနာင္ လာမယ့္ႏွစ္ ကေလးေတြက ဘာသာကို မယံုတာက အစစ္ အမွန္ကို မေတြ႕ရလို႔ မယံုတာ၊ အစစ္အမွန္ကို
ေတြ႕ဖို႔ကလဲ အဘိုး အဘြားေတြက အေရးႀကီးတယ္။
တစ္ခါက ဇာတ္ပြဲတစ္ခုထဲမွာ လူတစ္ေယာက္က ရေသ့
ဝတ္ၿပီး တပည့္တစ္ေယာက္နဲ႔ ထြက္ခဲ့ရာ ဆိုင္းက တီးေတာ့ ရေသ့ႀကီးက ေကြးေနေအာင္က, ၿပီး
ေမာေတာ့ ကုလားထိုင္ေပၚ ပစ္ထိုင္လိုက္တယ္၊ ေနာက္ တပည့္က “တို႔ ဆရာႀကီး ဒါေလာက္ေတာင္
ႀကိဳးစားတာ ဈာန္ မဂ္ ဖိုလ္မရတာ နာလိုက္ ေလကြာ”တဲ့၊
ခုလဲ
တို႔ သာသနာကို ဘာသာျခားေတြက မဖ်က္ ပါဘူး၊ တို႔ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြကပဲ ဖ်က္ေနတာ၊ မပ်က္လို႔
ေတာ္ေသးတာေပါ့၊ သာသနာ-ဘာသာဆိုတာ တို႔က အခ်ိဳး မက်ရင္ ပ်က္ေတာ့မွာ၊ ဘုန္းႀကီးက ဒါေၾကာင့္
ေျပာေနတာ၊ ဘုန္းႀကီးကလဲ ကိုယ္ေတာ္တို႔စိတ္ မသိ၊ ကိုယ္ေတာ္တို႔ကလဲ ငိုက္ခ်င္သလို ငိုက္ေနၾက၊
မသိç မသိခ်င္းဆိုတာေတာ့ ဘာမွ မျဖစ္ဘူးေပါ့။
ဂိုဏ္းေတြ လူေတြအေပၚလႊမ္းလာၿပီ
ဒုတိယသံဂါယနာတင္ေတာ့
ဘုရားပရိနိဗၺာန္စံၿပီးလို႔ အႏွစ္တစ္ရာ ရွိပါၿပီ၊ မသန္႔ရွင္းတဲ့ သာသနာကေတာ့ မရွိတာက
ေကာင္းပါေသးတယ္၊ ခုသာသနာက အစိုးရဘက္က မပါရင္ ေလ်ာ့ေတာ့မွာ၊ ဘုန္းႀကီးက အစိုးရ ပါလာရင္ သာသနာကို ျပင္ခ်င္ေသးတာ၊
ဟိုတုန္းက
ျမန္မာျပည္မွာ
အရည္းႀကီးေတြ အုပ္စိုးခဲ့တယ္၊ အရွင္အရဟံ ေရာက္မွ ကြယ္ ေပ်ာက္သြားတယ္၊ ခု ဘာဂိုဏ္း ညာဂိုဏ္းေတြက
လူေတြရဲ႕ အေပၚ လႊမ္းလာၿပီ၊ ရန္ကုန္ မႏၱေလးက လူေတြက ဂိုဏ္း ဘုန္းႀကီးေတြလာရင္ ကေလးေတြကို
ရွိခိုးခိုင္းၾကသတဲ့၊ ဘာ လုပ္ဖို႔လဲဆိုေတာ့ စာေမးပြဲေအာင္ဖို႔ရန္တဲ့။
အလုပ္ေကာင္းလုပ္သူ နတ္ေကာင္းေစာင့္ေရွာက္
တစ္ခါ တစ္ခါ ေက်ာင္းကို ကမၼ႒ာန္းသမားေတြလဲ ေရာက္ေရာက္လာၾကတယ္၊ ကမၼ႒ာန္း
အားထုတ္တဲ့ ေယာဂီေတြ ေမးၾကည့္ရင္ ငါးပါးသီလေတာင္ ဟိုကေပါက္ ဒီကေပါက္တယ္၊ မလံုၾကပါဘူး၊
ပထမဆံုး သရဏဂံုကို လံုေအာင္ ထိန္းၾကပါဦး၊ သရဏဂံုယူရင္ ဘုရား, တရား, အရိယာသံဃာကို အာ႐ံုျပဳမိေအာင္
ျပဳရတယ္၊ ဘုန္းႀကီးမွာ လူအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ေတြ႕ရတယ္၊ အခ်ိဳ႕က ဘုန္းႀကီးကို ဂိုဏ္းထဲ ဝင္ေစခ်င္ၾကတယ္၊
ဘုန္းႀကီးက မဝင္ခ်င္ပါဘူး၊ နာမည္ႀကီးဆရာေတာ္ ဂိုဏ္းဝင္တယ္ဆိုေတာ့ ၾကည္ညိဳလိုက္ ၾကမယ့္ျဖစ္ျခင္း,
ဘာေျပာေကာင္းမလဲ၊ ဘုန္းႀကီးတို႔ဘာသာ အလုပ္ေတြ ထေျမာက္ေနတာကို ဂိုဏ္းက မလို႔, လို႔ ထင္ေနၾက
ပါဦးမယ္၊ အလုပ္ေကာင္း လုပ္ေနသူကေတာ့ နတ္ေကာင္း ေတြက ေစာင့္ေရွာက္ၾကပါလိမ့္မယ္ဆိုတာ
ယံုၾကည္ပါတယ္။
မ်က္စိလည္ လွဴလိုက္ၾကေရာ
သာသနာက
ဘံုဆိုင္(အမ်ားဆိုင္) ျဖစ္ေနတယ္၊ ဒါကို အားလံုးက ဝိုင္း မျပဳႏိုင္ရင္ ကိုယ္ႏိုင္သေလာက္
ျပဳမွာပါပဲ၊ ခုဘုန္းႀကီး ေမတၲာပို႔ရင္ တစ္နာရီခြဲေလာက္ ၾကာတယ္၊ ဒါကို မၿပီးေသးဘူး၊
ေလာကႀကီးက သာသနာေရးမွာ မ်က္စိေတာ္ေတာ္ ေမွာက္ၿပီး ခ်ာခ်ာလည္ေနၾကတယ္၊ ဘုရားပြဲေတြက ဘုရား
အလိုေတာ္က် မဟုတ္ပါဘူး၊ တို႔ျမန္မာျပည္သာသနာက ရွင္ဘုရင္ အမတ္ေတြက စတည္ေထာင္ခဲ့တာ၊ ရွင္ဘုရင္
ဆိုသူေတြက သူတို႔ကို နတ္႐ုပ္ေပါက္ေအာင္ ဆင္ထား ၾကတယ္၊ လွဴၾက တန္းၾက, ေပးၾက ကမ္းၾကဆိုေတာ့
ႏွစ္ဖက္ရ ၾကည့္ၿပီး ဘုန္းႀကီးေတြက ေဟာၾကတာကိုး၊ ဒါနဲ႔ ေဟာတဲ့ ဘုန္းႀကီးကလဲ ေဟာခေလး
ရေရာ၊ လွဴတဲ့သူကလဲ နတ္ျပည္ေရာက္ခ်င္ေဇာနဲ႔ မ်က္စိလည္ လွဴလိုက္ၾကေရာ။
တို႔ သာသနာက ေအာက္ေျခ လြတ္ၿပီး လဲေတာ့မွာ၊
သာသနာကို ျပဳျပင္မယ့္သူ မရွိရင္ မလြယ္ေတာ့ဘူး၊ သာသနာ ကို ဖ်က္မယ့္သူေတြက ေပါေနတယ္၊
ဘုန္းႀကီးေတြကို ဆြဲေဆာင္စရာေတြက အမ်ားႀကီး ရွိတယ္၊ သာသနာမွာ လမ္းမွားေခါင္းေဆာင္ကိုေတာ့
ဘုန္းႀကီးက ဘယ္ေတာ့မွ မျမင္ပါရေစနဲ႔လို႔ ဆုေတာင္းေပးပါတယ္။
ဓမၼဗ်ဴဟာ
အတြဲ(၁၉)၊
အမွတ္(၁၁)
(၁၉၈၁၊
ဇန္နဝါရီလ)