Sunday, December 9, 2012

အသြင္ႏွင့္ အျမင္



အသြင္ႏွင့္ အျမင္

သကၤန္းဝတ္ရာ၌ မည္သည့္အေရာင္ကို ဝတ္ရမည္ဟု တိတိက်က် သတ္မွတ္၍ ခြင့္ျပဳေတာ္မူထားသည္ ကို မေတြ႕ရပါ၊ မဝတ္ေကာင္းေသာ သကၤန္းအေရာင္မ်ားကိုကား တိတိက်က် သတ္မွတ္ထားသည္ကို ေတြ႕ရ၏၊ ထိုအေရာင္မ်ားမွာ
          (၁) သဗၺနီလ-အျပာေရာင္, မီးခိုးျပာေရာင္, ၫိုျပာေရာင္
          (၂) သဗၺပီတက-ဝါလြန္းေသာအေရာင္၊
          (၃) သဗၺေလာဟိတက-နီရဲလြန္းေသာအေရာင္၊
          (၄) သဗၺမၪၨိ႒က-ၫိုေမာင္းေသာအေရာင္, ပန္းေရာင္၊
          (၅) သဗၺကဏွ-အမဲေရာင္၊
          (၆) မဟာရဂၤ-ကင္းေျခမ်ားေက်ာကုန္းေရာင္(ရေသ့အဝတ္ေရာင္)၊
          (၇) မဟာနာမ-ႏွစ္ေရာင္ သံုးေရာင္ျခယ္သကၤန္း, ဖက္ရြက္ေရာ္ေရာင္မ်ား ျဖစ္သည္။(ဝိ-၃, ၄၂၃)

          သကၤန္းေရာင္ကို တိက်စြာ သတ္မွတ္၍ ခြင့္ျပဳမထားေသာ္လည္း အမ်ားအားျဖင့္ “အၫို, အဝါ, အနီ” ဟူေသာ အေရာင္သံုးမ်ိဳးကိုသာ ဝတ္ဆင္ေၾကာင္း စာေပ၌ ေတြ႕ရ၏၊ ထိုတြင္ အၫိုေရာင္သည္ ဝိနည္းႏွင့္လည္း ေလ်ာ္,  သူေတာ္ေကာင္းတို႔ႏွင့္လည္း ေလ်ာက္ပတ္, ဣေႁႏၵလည္းရ, အညစ္အေပလည္း ခံ၏။


          ထို႔ျပင္ “အသီတိမဟာေထရာ ေမဃဝဏၰံ ပံသုကူလံ ဧကံသံ ကရိတြာ-ရွစ္က်ိတ္ေသာ မဟာေထရ္တို႔သည္ မိုးတိမ္ေရာင္ပံသုကူသကၤန္းကို လက္ကန္ေတာ့တင္၍(ဒီ.႒-၁, ၄၁)}}ဟူေသာ စကားရွိ၏၊ ထိုစကားတြင္  “ေမဃဝဏံၰ”ဟူေသာပုဒ္ကို  “မိုးတိမ္ၫိုေရာင္(သီဋီသစ္-၁, ၁၉၄၊ မဋီ-၂, ၁၈၆):ဟု ဖြင့္ဆို၏၊ ဤစကားကို ေကာက္ ခ်က္ခ်လွ်င္ အသီတိမဟာသာဝကမ်ားလည္း အၫိုေရာင္သကၤန္း ဝတ္ေတာ္မူၾကေၾကာင္း ထင္ရွား၏၊

ထိုေၾကာင့္ ပထမေရႊက်င္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးႏွင့္ ေရႊက်င္ဆရာေတာ္အဆက္ဆက္တို႔သည္ အၫိုေရာင္ (အုတ္ခဲေရာင္၊ ပိႏၷဲၫိုေရာင္)ကို ႏွစ္သက္စြာ ဝတ္႐ံုေတာ္မူၾက၏။

သာမန္အၫိုေရာင္မဝတ္ရဟု တားျမစ္ခ်က္ကို ပါဠိအ႒ကထာဋီကာတို႔၌ မေတြ႕ရပါ၊ ၫိုပုပ္ပုပ္ ျပာႏွမ္းႏွမ္း သေျပသီးမွည့္ေရာင္ကိုသာ ဘုရားရွင္ပယ္ေတာ္မူသည္၊ အခ်ိဳ႕ပုဂိၢဳလ္မ်ားကား သာမန္အၫိုေရာင္ကို လံုးဝမဝတ္ ေကာင္းသည့္အေနျဖင့္ ေျပာဆိုၾက၏၊ အၫိုေရာင္ဝတ္လွ်င္  ပါရာဇိကက်မေလာက္ ရင့္သီးစြာ ေျပာဆိုသည္ကို ၾကားရဘူး၏၊ ထိုစကားသည္ “သဗၺနီလကာနိ စီဝရာနိ” မွ နီလသဒၵါကို ယူ႐ိုးယူစဥ္ အၫိုေရာင္ဟု ယူရာမွ  ဂိုဏ္းဂဏေရး, ပုဂိၢဳလ္ေရး အာဃာတမ်ားေၾကာင့္ က်ယ္ပြားလာေသာ စကားသာ ျဖစ္ဖြယ္ရွိ၏။

          ခ်ဲ႕ပါဥဳးမည္-နီလသည္ ယူ႐ိုးယူစဥ္အရ အၫိုေရာင္ျဖစ္သည္၊ သို႔ေသာ္ မသံုးေကာင္းေသာ သကၤန္း, ဖိနပ္တို႔၏ အေရာင္တို႔တြင္ နီလကို  “ႏွမ္းၾကတ္ပြင့္ေရာင္”ဟု ဖြင့္၏၊ ႏွမ္းၾကတ္ပြင့္ေရာင္မွာ အျပာေရာင္ ျဖစ္သည္၊(ဝိ.႒-၃, ၃၆၇၊ ခုဒၵဋီေဟာင္း-၉၉၊ ခုဒၵဋီသစ္-၂၈၄၊ျမန္ဓာန္-၂)၊ ပါဠိသကၠတအဘိဓာန္တို႔၌ နီလသဒၵါ အမဲေရာင္ေဟာဟု ဆို၏။(ဓာန္-၉၆၊အမရ-၅, ၁၄၊ေထာမနိဓိ)၊ "The dark blue or  black colour,  blue or green or  black" ဟူေသာ သကၠတအဂၤလိပ္အဘိဓာန္ႏွင့္ "dark-blue, blue-black, blue-green"ပါဠိအဂၤလိပ္အဘိဓာန္မ်ား အဆိုအရ နီလသဒၵါ အျပာရင့္ေရာင္, အျပာေရာင္,  အနက္ေရာင္, အစိမ္းေရာင္မ်ားကိုပါ ေဟာႏိုင္၏။

          ျပအပ္ခဲ့ေသာ ပါဠိအ႒ကထာဋီကာႏွင့္ ဂႏၴႏၱရက်မ္းအဆိုမ်ားကို ၾကည့္လွ်င္  “နီလစီဝရ”ဟူသည္ အျပာေရာင္သကၤန္း,  ၫိုျပာေရာင္သကၤန္း, စိမ္းၫိုေရာင္သကၤန္းမ်ားကို ဆိုလိုသည္၊ ထိုသကၤန္းမ်ားကိုသာ ဘုရားရွင္ တားျမစ္ေတာ္မူသည္၊ သာမန္အၫိုေရာင္သကၤန္းကို တားျမစ္သည္မဟုတ္ပါ၊ အမွန္မွာ  ဘုရားရွင္တားျမစ္ေတာ္မူ ထားေသာ အေရာင္မွတစ္ပါး  ဝိနည္းႏွင့္လည္းေလ်ာ္,  ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္းတို႔ အစဥ္အလာလက္ခံခဲ့ေသာ အေရာင္လည္းျဖစ္,  ဣေႁႏၵရေသာ အေရာင္လည္းျဖစ္လွ်င္ ဝတ္႐ံုသံုးစြဲသင့္သည္၊ ဤမွ်ေသာ စကားစဥ္ျဖင့္ ေရႊက်င္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ၾကည္ၫိုဖြယ္အသြင္ေတာ္ကို မွန္းဆပူေဇာ္ပါသည္။

          ပထမေရႊက်င္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ဂမီၻရာဂမီၻရမဟာနိဗၺဳတဒီပနီက်မ္းလာ နိဗၺာန္ႏွင့္စပ္ေသာ အျမင္မ်ားမွာ အလြန္ၾကည္ၫိုအားရဖြယ္ ေကာင္းလွ၏၊ ထိုက်မ္း၌  နိဗၺာန္ႏွင့္စက္ေသာ ပိဋကတ္ေတာ္လာ အေၾကာင္းအရာ အခ်က္အလက္မ်ားကို ကိုးကားထားသည္မွာလည္း စံုလင္လွ၏၊ ကြန္ပ်ဴတာေခတ္ဟု ဆိုရသည့္ ယေန႔ မ်က္ေမွာက္ေခတ္၌ ကြန္ပ်ဴတာျဖင့္ ရွာလွ်င္ပင္ ထိုမွ်ေလာက္ စံုလင္မည္မထင္၊ စံုေအာင္ရွာႏိုင္သည္ပင္ ဆိုေစဥဳးေတာ့  ဆရာေတာ္ကဲ့သို႔ မွန္ကန္ေအာင္ ေကာက္ခ်က္ခ်ႏိုင္ဖို႔ မလြယ္ပါ၊ ထိုက်မ္းစာကို ၾကည့္ေသာအားျဖင့္ ပထမေရႊက်င္ဆရာေတာ္သည္ နိဗၺာန္ႏွင့္စပ္၍ စာေတြ႕ေရာ လက္ေတြ႔ပါ  ဉာဏ္က်က္စားထားသည္ကို မွန္းဆ ၾကည္ၫိုရ၏။

          သို႔ေသာ္ စာေမးပြဲဘြဲ႕မ်ားစြာ ရထားေသာ ဂိုဏ္းတစ္ပါးမွ စာခ်ဘုန္းႀကီးတစ္ပါးက ထိုက်မ္းလာစကားမ်ားကို ရစရာမရွိေအာင္ ပ်ယ္ရယ္ျပဳေျပာေနသည္ကို ၾကားရဘူး၏၊ မိမိက ထိုဘုန္းႀကီးအား “အရွင္ဘုရား အဲဒီက်မ္းစာကို ေသခ်ာႀကည့္ဘူးသလား၊ အဲဒီက်မ္းစာထဲမွာ ကိုးကားထားတဲ့ အေထာက္အထားေတြကို ေသခ်ာၾကည့္ဘူးသလား၊ 

         “သိမွ သိ, မသိကို သိတယ္၊ မသိလွ်င္ သိ, မသိကို မသိ” ဆိုတာ သိပ္မွန္တယ္၊   ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ့ အရည္အခ်င္းကို တကယ္တမ္း သိေတာ္မူတဲ့ မာန္လည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးကေတာ့ အဲဒီက်မ္းစာကို လက္ခံတဲ့အေၾကာင္း ပဥႇာဝီမံသနကထာက်မ္းမွာ ေတြ႕ရတယ္၊ အဲဒါကိုေရာ  ဖတ္ဘူးသလား” လို႔ ေမးေတာ့ ေဝ့လည္လည္ႏွင့္ ျပန္ေျဖပံု ေထာက္ေတာ့ ေသခ်ာဖတ္ဘူးဟန္မတူပါ၊ တစ္ဆင့္ၾကားႏွင့္ ေဝဖန္ေျပာဆိုဟန္ တူ၏။

           “ပထမေရႊက်င္ဆရာေတာ္ႀကီးဆိုတာ သာမန္ပုဂိၢဳလ္မဟုတ္ဘူး၊ အက်င့္ပိုင္းမွာ စာေတြ႕ေရာ လက္ေတြ႕ပါ ႏွစ္မ်ိဳးလံုးပိုင္ႏိုင္တဲ့ ဆရာေတာ္ႀကီးျဖစ္တယ္ဆိုတာ စိတ္ႏွလံုးေကာင္းရွိသူအားလံုး လက္ခံထားၾကတာပါ၊ သာမန္ အက်င့္, သာမန္အသိရွိသူအေနႏွင့္ ေဝဖန္လို႔ကေတာ့ ဆိုက္ကားသမားတစ္ေယာက္က “မင္းတုန္းမင္းႀကီး ဖာလူဒါ ေသာက္မသြားရွာတာ ငါသနားတယ္ကြာ” လို႔ ေျပာသလို ျဖစ္ေနမွာေပါ့ဘုရား” ဟု ဆက္ၿပီးေျပာလိုက္ရ၏၊ ထိုသို႔ေျပာ လိုက္မွ တိတ္သြား၏။

          အမွန္မွာ နိဗၺာန္မည္သို႔မည္ပံုရွိသည္ဟု သိဖို႔ထက္ အက်င့္မွန္ဖို႔သာ ပဓာနျဖစ္၏၊ နိဗၺာန္အေၾကာင္း မည္သို႔ ပင္ မွန္ေအာင္ေျပာေသာ္လည္း အက်င့္မမွန္လွ်င္ နိဗၺာန္ႏွင့္ ေဝးမည္၊ အက်င့္မွန္မွ နိဗၺာန္သို႔ ေရာက္မည္၊ နိဗၺာန္ကို ကိုယ္တိုင္ေရာက္လွ်င္ နိဗၺာန္အေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္းသိမည္၊ ထိုေၾကာင့္ နိဗၺာန္ႏွင့္စပ္၍ အမွားအမွန္ ေျပာဆို မႈသည္ ပဓာနမဟုတ္၊ ေရးႀကီးခြင္က်ယ္ေဝဖန္စရာမဟုတ္၊

အက်င့္မွန္, မမွန္သာ ေဝဖန္စိစစ္ဖို႔ လို၏၊ အက်င့္မွန္ဖို႔ႏွင့္ ထိုအက်င့္မွန္ကို အားထုတ္ဖို႔သာ ပဓာနျဖစ္၏၊ ဤမွ်ေသာစကားစဥ္ျဖင့္ အက်င့္ပိုင္းမွာ စာေတြ႕ေရာ လက္ေတြ႕ပါ ရွိေသာ ပထမေရႊက်င္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ အားက်ၾကည္ၫိုစရာ အျမင္တစ္စိတ္တစ္ေဒသကို ပူေဇာ္ပါ၏။

ေရႊက်င္နိကာကာယ ႏွစ္တစ္ရာ့ငါ့ဆယ္ျပည့္ အထိမ္းအမွတ္စာေစာင္မွ အရွင္သုဇနာဘိဝံသ၏ ေဆာင္းပါးကို ပူေဇာ္ပါသည္။
မိမိဘေလာ့ကို submit မွန္မွန္ လုပ္ေပးျခင္းျဖင့္ မိမိဘေလာ့ ျမန္ဆန္မည္ရွင္းလင္းမည္ ေမာက္တင္ျပီး က်လာတဲ့ေဘာက္ထဲမွာ မိမိဘေလာ့လိပ္စာ ထည့္ကာ Submit ကလစ္လိုက္ပါ ဒါဆို ေနာက္ဇယားတစ္ခုမွ သင့္အီးေမးကို ထည့္ျပီး Submit လုပ္လိုက္ပါ