Monday, December 10, 2012

တု-တူ-ထူး


                                                                                            
               ျမန္မာစကားတြင္ “တု”ဟူေသာ စကားရွိ၏၊ “(၁)တူေအာင္လုပ္သည္၊ (၂)ဖက္ၿပိဳင္သည္”ဟု အဓိပၸာယ္ ၂မ်ိဳးထြက္သည္၊ ထို၂မ်ိဳးတြင္ ဤေဆာင္းပါး၌ တူေအာင္လုပ္ျခင္းကို ရည္ၫႊန္းလိုပါသည္၊ တုျခင္း သည္ မေကာင္းတုႏွင့္ ေကာင္းတုဟု ၂မ်ိဳးရွိ၏၊ မေကာင္းေသာသူ၏ အျပဳအမူ, အေျပာအဆို, အေနအထိုင္, အစားအေသာက္, ဝတ္စားဆင္ယင္မႈ, သြားပံုလာပံုစသည္အတိုင္း ျပဳမူေနထိုင္းျခင္းသည္ မေကာင္းတုမည္၏။

                   ယေန႔ေခတ္သည္ သတင္းစီးဆင္းပ်ံ႕ႏွံ႔မႈ အလြန္ျမန္ဆန္သျဖင့္ ကမၻာ့ရြာႀကီးဟု ေျပာရေလာက္ ေအာင္ နယ္က်ဥ္းလာ၏၊ ႏိုင္ငံတကာမွ သ႐ုပ္ပ်က္ယဥ္ေက်းမႈမ်ား၏ ကူးစက္မႈမွာလည္း ျမန္ဆန္လွ၏၊ ကိုယ့္ဘဝ ကိုယ့္အေျခအေနႏွင့္ ေတာ္၏, မေတာ္၏ဟု ဆင္ျခင္စဥ္းစားမႈမရွိဘဲ နာမည္ႀကီးသူလုပ္သလို တုပကာ လိုက္လုပ္တတ္ၾက၏၊ 


                 နာမည္ႀကီးသူကို တုသည့္အတြက္  အထိုက္အေလ်ာက္ တူေကာင္းတူမည္ျဖစ္ ေသာ္လည္း ထိုနာမည္ႀကီးသူကဲ့သို႔ နံပါတ္ဝမ္းမျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ပါ၊ ထိုသူႏွင့္တူသူ နံပါတ္တူးသာ ျဖစ္ဖို႔ရွိ၏၊  ကိုယ့္နည္းတူ လိုက္တုသူမ်ားေနလွ်င္ နံပါတ္တူးျဖစ္ဖို႔ပင္ ခဲယဥ္း၏။

                   အကယ္၍မ်ား ဟိရီဩတၲပၸဟူေသာ ေလာကပါလတရားကင္းမဲ့သည့္ သ႐ုပ္ပ်က္ေနထိုင္ စား ေသာက္ပံုကို အထင္ႀကီးၿပီး အတုယူျပဳမူခဲ့လွ်င္ကား ကိန္းဂဏန္းထဲမွ တူးမဟုတ္ဘဲ ထမင္းဟင္းတူးသည့္ တူးျခင္းမ်ိဳးျဖစ္ကာ ယခုဘဝမွာ အမ်ား၏ တူးတူးခါးခါး အမုန္းပြားခံရၿပီး သံုးမရသည့္အေျခအေနမ်ိဳး ေရာက္ သြားတတ္၏၊ 

                 တမလြန္မွာလည္း ငရဲအိုးတြင္ တူးျခစ္ခ်ိဳးကပ္ကာ အပါယ္ေလးပါးမွ ခြာမရသည့္ အေျခအေနမ်ိဳး ျဖစ္သြားႏိုင္သည္၊ ဤသို႔ မတုပသင့္သည္ကို တုပသူမွာ ထူးျခားေျပာင္ေျမာက္သူမျဖစ္ဘဲ နံပါတ္တူးç သို႔မဟုတ္ တူးတူးခါးခါး အမုန္းပြားခံရသူသာ ျဖစ္ႏိုင္ရကား ထိုသူ႔အတြက္ “တု-တူ-တူး”ဟုသာ ဆိုထိုက္၏။
                  
 ပိဋကစာေပ၌ ေကာင္းေသာသူကို “အရိယ”ဟုသံုးႏႈန္း၍ ေကာင္းေသာသူႏွင့္ တူေအာင္တုျခင္းကို  “အရဟတံ အႏုကေရာမိ”ဟု သံုးႏႈန္း၏၊ ေကာင္းေသာသူကို  အမ်ိဳးအစားခြဲလွ်င္
                   (၁) အက်င့္ေကာင္းသူ
                   (၂) သြားလာေနထိုင္ပံု ၾကည္ၫိုဖြယ္ေကာင္းသူ
                   (၃) ဝတ္ပံုစားပံု ၾကည္ၫိုဖြယ္ေကာင္းသူ
                   (၄) အသိပညာ ထူးခြ်န္ေကာင္းမြန္သူဟု ၄မ်ိဳးရွိ၏၊ အက်င့္ေကာင္းသူကို အာစာရအရိယာç သြားလာေနထိုင္ပံု ၾကည္ၫိုဖြယ္ေကာင္းသူကို ဒႆနအရိယာ, ဝတ္ပံုစားပံု ၾကည္ၫိုဖြယ္ေကာင္းသူကို လိဂၤအရိယာ, အသိပညာ ထူးခြ်န္ေကာင္းမြန္မွန္ကန္သူကို ပဋိေဝဓအရိယာဟု  ပိဋကစာေပ၌ သံုးႏႈန္း၏၊

ထို၄မ်ိဳးတြင္  
                   (၁) ယံုၾကည္မႈ သဒၶါတရားႏွင့္ ျပည့္စံုသူ,
                   (၂) ေကာင္းေသာ ကိုယ္က်င့္သီလတရားႏွင့္ ျပည့္စံုသူ,
                   (၃) စြန္႔လႊတ္အနစ္နာခံမႈ စာဂတရားႏွင့္ ျပည့္စံုသူ,
                   (၄) ဆင္ျခင္သိျမင္မႈ ပညာတရားႏွင့္ ျပည့္စံုသူတို႔ကို အက်င့္ေကာင္းသူ၏ဟု ဆိုရ၏။

          အက်င့္ေကာင္းသူတိုင္းသည္ အမ်ားကအက်ိဳးမဲ့အခ်ိန္ျဖဳန္းေနခ်ိန္တြင္ ရတနာသံုးပါးကိစၥ, ကုသိုလ္ ေကာင္းမႈကိစၥတို႔၌ စိတ္ကိုၾကည္လင္စြာထား၍ ယံုၾကည္မႈအျပည့္ျဖင့္ အလုပ္လုပ္ေလ့ရွိ၏၊ လုပ္သမွ် ကိစၥတိုင္း၌ ကိုယ္က်င့္သီလကို အေျခခံ၍ လုပ္၏၊

ကိုယ့္မွာရွိေသာပစၥည္းကို မိမိတစ္ဦးတည္း အသံုးမျပဳဘဲ  လွဴဒါန္းေပးကမ္းေဝငွကာ စြန္႔လႊတ္အနစ္နာခံေလ့ရွိ၏၊

မည့္သည့္အလုပ္ကို လုပ္သည္ျဖစ္ေစ ဉာဏ္ျဖင့္ ဆင္ျခင္တိုင္းထြာ၍ လုပ္ေလ့ရွိ၏၊ အက်င့္ေကာင္းသူမွာ အရာရာ၌ သဒၶါတရားက ေရွ႕ေဆာင္သည့္အတြက္ ဘုရားစေသာ သူေတာ္ေကာင္းႀကီးမ်ားကို ၾကည္ၫိုေလးစားစိတ္အၿမဲရွိေန၏၊

ဘုရားရွင္၌ ၾကည္ၫိုေလးစား သူသည္  ၾကည္ၫိုဖြယ္မေဆာင္ေသာ သြားလာေနထိုင္ဝတ္ ဆင္စားေသာက္မႈမ်ိဳးကို မလုပ္ျဖစ္ပါ၊ ဘုရားစေသာ သူေတာ္ေကာင္းႀကီးမ်ား ႏွစ္သက္ေတာ္မူအပ္ေသာ  သြားလာေနထိုင္ဝတ္ဆင္စားေသာက္မႈမ်ိဳးကိုသာ ျပဳမူက်င့္ၾကံျဖစ္၏။
         
ဘုရားစေသာ သူေတာ္ေကာင္းႀကီးမ်ား ႏွစ္သက္ေတာ္မူအပ္ေသာ  သြားလာေနထိုင္ဝတ္ဆင္စား ေသာက္မႈမ်ိဳးကို ျပဳမူက်င့္ၾကံေနထိုင္ျခင္းသည္သာ ၾကည္ၫိုဖြယ္ကို ေဆာင္ႏိုင္၍ ထူးခြ်န္ေကာင္းမြန္မွန္ကန္ေသာ အသိပညာကိုလည္း ျဖစ္ေစႏိုင္သည္၊ အခ်ဳပ္အားျဖင့္ အက်င့္ေကာင္းသူျဖစ္လွ်င္
(၂)နံပါတ္ သြားလာ ေနထိုင္ပံု ၾကည္ၫိုဖြယ္ေကာင္းသူ (၃)နံပါတ္ဝတ္ပံုစားပံု ၾကည္ၫိုဖြယ္ေကာင္းသူ (၄)နံပါတ္ အသိပညာ ထူးခြ်န္ေကာင္းမြန္သူမ်ားလည္း ကြ်ဲကူးေရပါနည္းအရ အလိုလို ျဖစ္လာႏိုင္သည္။
                  
အက်င့္ေကာင္းသူမ်ားကို တုပါမ်ားလွ်င္  အက်င့္ေကာင္းသူႏွင့္ တူလာကာ ထူးျခားေသာပုဂိၢဳလ္ ျဖစ္လာသည္မွာ ဓမၼတာျဖစ္၏၊ ဘုရားရွင္တို႔သည္ပင္ ေရွးေရွးဘုရားရွင္မ်ား  က်င့္ၾကံနည္းအတိုင္း အတုယူ က်င့္ၾကံေတာ္မူခဲ့ေသာေၾကာင့္ “တထာဂတ”ဟု အမည္ေတာ္တြင္လ်က္ ထူးျခားျမင့္ျမတ္ဆံုးေသာပုဂိၢဳလ္ ျဖစ္ေတာ္မူခဲ့ၾက၏။[တထာ-ထိုေရွးဘုရားရွင္မ်ားနည္းတူ+အာဂတ-က်င့္လာေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား၊]

ထိုေၾကာင့္  အက်င့္ေကာင္းသူကို အတုယူထိုက္၏၊ ေကာင္းတုတုသူအတြက္ ရည္ရြယ္၍  “တု-တူ-ထူး”ဟု ဆိုလိုျခင္း ျဖစ္သည္။
         
          ေကာင္းသူကိုတု၍ ေကာင္းသူႏွင့္တူကာ ထူးျခားျမင့္ျမတ္သူျဖစ္လာလွ်င္ ေလာကႏွင့္ သာသနာ ေတာ္အား လြန္စြာေက်းဇူးမ်ား၏၊ လက္ေတြ႕အားျဖင့္ သူငယ္ေတာ္ေတာရ ဆရာေတာ္ကို ၫႊန္းလိုပါသည္၊ ႏွစ္၂၀အတြင္း၌ ေလာကအက်ိဳးႏွင့္ သာသနာေတာ္အက်ိဳးအတြက္ သာမန္လူတို႔ ေတြးပင္မေတြးဝံ့သည့္ ယေန႔ေတြ႕ျမင္ၾကားသိေနရေသာ တိုးတက္ေအာင္ျမင္မႈမ်ိဳးကို ရရွိေအာင္လုပ္ႏိုင္ခဲ့သည္မွာ ေတာရဆရာေတာ္ သည္ “တု-တူ-ထူး”ပုဂိၢဳလ္အမ်ိဳးအစား၌ ပါဝင္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္၊

ေတာရဆရာေတာ္၏ တပည့္အဆက္ ဆက္တို႔သည္ ဆရာေတာ္၏ အဆံုးအမလမ္းၫႊန္ခ်က္ အတိုင္း က်င့္ၾကံေနထိုင္ႏိုင္ၾကမည္ဆိုလွ်င္ ဓမၼပူဇာ ပဋိပတိၲပူဇာျဖင့္ ပူေဇာ္ရာေရာက္၍ “တု-တူ-ထူး” ပုဂၢိဳလ္အမ်ိဳးအစားမ်ားျဖစ္ကာ ေလာကႏွင့္ သာသနာ ေတာ္အား ေက်းဇူးမ်ားသူမ်ားျဖစ္ပါလိမ့္မည္၊ ထိုသို႔ေသာ တပည့္မ်ားေၾကာင့္ ေတာရသာသနာလည္း အရွည္တည္တံ့ထြန္းလင္းေတာက္ပကာ 
ေလာကႏွင့္ သာသနာေတာ္အား အက်ိဳးျဖစ္ထြန္းေစမည္ျဖစ္သည္။
                            
                           သေႏၱ သေႏၱ သုနိႆာယ, သႏၱာ သႏၱာ သုဝၯေရ၊
                           သႏၱာ သႏၱာ သုဝၯႏၱာ, ေဇာေတႏၱိ ဇိနသာသနံ။

           သေႏၱ သေႏၱ-သဒၶါပညာ, စဥ္မကြာဘဲ, ယွဥ္ကာသီလ, အမွီရ၍, ၾကည္စြေဖြးျဖဴ, ေပးအလွဴဟု, ေဖးကူ စာဂ, နမူနာျပလ်က္, ထာဝရေကာင္းစြာ, အေလာင္းအလ်ာဝင္, ေပါင္းတကာအရွင္တို႔ကို၊ သုနိႆာယ-ကံအမႈညီ, ဌာန္လူ႔ျပည္၌, တုမွီေပါင္းသင္း, အေၾကာင္းရင္းေၾကာင့္၊ သႏၱာ သႏၱာ-သဒၶါပညာ, စဥ္မကြာဘဲ, ယွဥ္ကာသီလ, အမွီရ၍, ၾကည္စြေဖြးျဖဴ, ေပးအလွဴဟု,  ေဖးကူစာဂ, နမူနာျပလ်က္, ထာဝရေကာင္းစြာ, အေလာင္းအလ်ာဝင္, ေပါင္းတကာအရွင္တို႔သည္၊ သုဝၯေရ-ေလာကဓမၼ, ဌာန္ႏွစ္ဝတြင္, စံျပတန္ဖိုး, အမွန္တိုး၍, အက်ိဳးမ်ားေစ, တိုးပြားေလကုန္၏၊ သုဝၯႏၱာ-ေလာကဓမၼ, ဌာန္ႏွစ္ဝတြင္, စံျပတန္ဖိုး, အမွန္တိုး၍, အက်ိဳးမ်ားေစ, တိုးပြား ေလကုန္ေသာ၊ သႏၱာ သႏၱာ-သဒၶါပညာ, စဥ္မကြာဘဲ, ယွဥ္ကာသီလ, အမွီရ၍, ၾကည္စြေဖြးျဖဴ, ေပးအလွဴဟု,  ေဖးကူစာဂ, နမူနာျပလ်က္, ထာဝရေကာင္းစြာ, အေလာင္းအလ်ာဝင္, ေပါင္းတကာအရွင္တို႔သည္၊ ဇိနသာသနံ-ငါးမာရ္ေႏွာင္မ်ား, ေအာင္ဘုရား၏, ေဘာင္ထားထံုးျပ, အသံုးခ်ဖို႔, ဆံုးမအပ္ရာ, အျမတ္သာသနာေတာ္ကို၊ ေဇာေတႏိၱၿဖိဳးတက္ေမာက္ၾကြ, ေအာက္မက်ဘဲ, ေတာက္ပထြန္းလင္းေစၾကေလ ကုန္သတည္း။ (ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ပဌမေရႊက်င္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ မဟာသိႆေကာဝါဒ-၃၁၉ ဂါထာကို အနက္တန္ဆာ ဆင္ထားသည္။)

  သူငယ္ေတာ္ေတာရ ႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ျပည့္ အထိမ္အမွတ္စာေစာင္မွ ေက်းဇူးရွင္ဆရာသမား  (အရွင္သုဇနာလကၤာရာဘိဝံသ)၏ ေဆာင္းပါးကို ျပန္လည္ ဓမၼဒါနျပဳပါသည္။
မိမိဘေလာ့ကို submit မွန္မွန္ လုပ္ေပးျခင္းျဖင့္ မိမိဘေလာ့ ျမန္ဆန္မည္ရွင္းလင္းမည္ ေမာက္တင္ျပီး က်လာတဲ့ေဘာက္ထဲမွာ မိမိဘေလာ့လိပ္စာ ထည့္ကာ Submit ကလစ္လိုက္ပါ ဒါဆို ေနာက္ဇယားတစ္ခုမွ သင့္အီးေမးကို ထည့္ျပီး Submit လုပ္လိုက္ပါ