အခန္း - ၈
ဘဝနိဂံုးေသဆံုးျခင္း
အဘိဓမၼတသဂၤဟက်မ္း ဝီထိမုတ္ပိုင္း(ဘံုပိုင္း)
မွာ ဘဝနိဂံုုး ေသဆံုးျခင္းအေၾကာင္းဆိုတာ တစ္ခန္းတစ္က႑ အေနနဲ႔ပါတယ္၊ ဘဝတစ္ခုရလာတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တိုင္း
ဘဝတစ္ခုရဲ႕ နိဂံုးျဖစ္တဲ့ ေသဆံုးျခင္းနဲ႔ ရင္ဆိုင္ၾကရတယ္၊ ဘယ္အရာပဲျဖစ္ျဖစ္ စ,ပါၿပီဆိုရင္
အဆံုးနဲ႔ပဲ ရင္ဆိုင္ၾကရမွာပဲ၊ အရာခပ္သိမ္းက အစရွိရင္ အဆံုးရွိတာပဲ၊ အျဖစ္ရွိရင္ အပ်က္ရွိတာပဲ၊
အတက္ရွိရင္ အက်ရွိမယ္၊ ႏုပ်ိဳျခင္းရွိရင္ အိုမင္းျခင္းရွိမယ္၊ က်န္းမာျခင္းရွိရင္ ေရာဂါရျခင္းရွိမယ္ဆိုတာ
မေရွာင္လြဲႏိုင္တဲ့ သဘာဝတရားေတြပဲ၊ ဘဝမွာ ေမြးဖြားျခင္းရွိသလို ေသဆံုးျခင္းဆိုတဲ့ အဆံုးသတ္ရွိတယ္၊
မည့္သည့္သတၱဝါမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဘဝတစ္ခုကို ရလာၿပီဆိုလို႔ရွိရင္ ဘဝခရီးအခ်ိန္ပိုင္းအတြင္းမွာ
ဘဝတစ္ခုရဲ႕ အဆံုးနိဂံုးကို ေရာက္ရွိသြားၾကရတာ။
ခရီးသြားေနတဲ့ လူေတြဟာလည္းပဲ ခရီးလမ္းဆံုးပန္းတိုင္
destination ဆိုတာ ရွိတာခ်ည္းပဲ၊ ဘယ္ခရီးသြားသြား ခရီးဆံုးဆိုတာ ရွိတာခ်ည္းပဲ၊ မီးရထားစီးရင္လည္း
မီးရထားလမ္းရဲ႕ ခရီးဆံုးဆိုတာ ရွိတယ္၊ ကားစီးရင္လည္း ကားလမ္းရဲ႕ ခရီးဆံုးဆိုတာရွိတယ္၊
ေလယ်ဥ္ပ်ံနဲ႔ သြားလို႔ရွိရင္လည္း ေလယာဥ္ပ်ံရဲ႕ ခရီးဆံုးဆိုတာရွိတယ္၊ ေလွနဲ႔သြားရင္လည္း
ေလွရဲ႕ ခရီးဆံုး၊ သေဘာၤနဲ႔သြားရင္လည္း သေဘၤာရဲ႕
ခရီးဆံုးဆိုတာ ရွိတယ္။ ပုဂၢိဳလ္တိုင္း ပုဂၢိဳလ္တိုင္း ခရီးဆံုးဆိုတဲ့ေနရာဟာ ရွိကိုရွိမယ္၊
အဲဒါေၾကာင့္မို႔ လူ႔ဘဝရဲ႕ နိဂံုး ေသဆံုးျခင္းဆိုတာဟာ ဘဝတစ္ခုကို အဆံုးသတ္တာျဖစ္လို႔
ဘဝနိဂံုး ခရီးဆံုးပဲ၊ ဘဝခရီးကို မိခင္ရဲ႕ ဝမ္းထဲကေန စတင္ၿပီးေတာ့ ေလွ်ာက္လွမ္းလာခဲ့ၾကတာ၊
ေနာက္ဆံုးမွာ ေသဆံုးျခင္းမွာပဲ အဆံုးသတ္တယ္။
“မရဏပရိေယာ သာနံ ဇီဝိတံ
ဇီဝိတံ” - သတၱဝါေတြရဲ႕ အသက္ဟာ၊ မရဏ ပရိေယာသာနံ - ေသျခင္းမွာပဲ အဆံုးသတ္တယ္၊
မဆံုးတဲ့ေနရာရယ္လို႔ ရွိကို မရွိဘူးေနာ္၊ အရာခပ္သိမ္းမွာ အစရွိရင္ အဆံုးရွိတာပဲ၊ “ဇရာ ပရိေယာသာနံ ေယာဗၺနံ” ေယာဗၺနံ
- ႏုပ်ိဳျခင္းဟာလည္းပဲ၊ ဇရာပရိေယာသာနံ
- အိုမင္းျခင္းမွာပဲ ဆံုးတယ္တဲ့၊ ဆန္႔က်င္ဘက္ကေလးေတြနဲ႔ သြားတယ္။
အဲဒါေၾကာင့္မို႔လို ဘဝဆိုတာ ခႏၶာငါးပါး
ရထားတဲ့ ျဖစ္စဥ္ေလးတစ္ခုပဲ၊ တစ္ဘဝနဲ႔တစ္ဘဝ မတူညီတဲ့ ကံ အေၾကာင္းတရားေတြေၾကာင့္ မတူညီတဲ့
အေျခအေနေတြကို ေတြ႔ႀကံဳခံစားရတဲ့ အတိုင္းအတာ အခ်ိန္ပိုင္းေလး တစ္ခုပဲ။
ထို႔အတူ အတိုင္းအတာေလး တစ္ခုဟာ
အစရွိသလို အဆံုးလည္းပဲ ရွိတယ္တဲ့၊ အဲဒီအဆံုးဟာ “ဘဝနိဂံုး
ေသဆံုးျခင္း” ပဲတဲ့၊ ဆိုလိုတာက စလာၿပီ ဆိုလို႔ရွိရင္
အဆံုးတစ္ခုေတာ့ ရွိမွာပဲ၊ အဲဒီေတာ့ အျပန္အလွန္အားျဖင့္ စဥ္းစားၾကည့္မယ္ဆိုရင္ လံုးဝ
မစဘူးဆိုလွ်င္ အစမရွိလွ်င္ အဆံုးရွိႏိုင္ပါ့မလား၊ (မရွိႏိုင္ပါဘုရား)၊ ျမတ္စြာဘုရားက
အစရွိရင္ေတာ့ အဆံုးရွိလာမွာဆိုေတာ့ - ဆိုပါစို႔ “ဇာတိပစၥေယာ ဇရာမရဏံ” ေမြးဖြားျခင္းေၾကာင့္ အိုျခင္းနဲ႔ ေသျခင္းဟာ ျဖစ္ေပၚတယ္၊
“မရဏႏၱံ
ဟိ ဇီဝိတံ” ဇီဝိတံ- သတၱဝါေတြရဲ႕ အသက္ဟာ၊ မရဏႏၲံ
- ေသျခင္းမွာပဲ ဆံုးတယ္တဲ့။
“ဘဝတစ္ခုသည္ ေသျခင္းမွာ အဆံုးသတ္တယ္” ဆိုေတာ့ သတၱဝါေတြ ဘာေၾကာင့္ ေသေနၾကသလဲ? ေသပံုေသနည္းက ဘယ္ႏွစ္မ်ိဳးရွိပါသလဲ?
ေလာကမွာ ေသပံုေသနည္း အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိတဲ့ အထဲမွာ အဘိဓမၼတသဂၤက်မ္းအရ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ သတၱဝါတစ္ဦး
ေသတာဟာ အေၾကာင္းေလးမ်ိဳး ရွိတယ္လို႔ ေျပာတယ္တဲ့။
နံပါတ္ (၁) “အယုကၡယ” တဲ့၊ သတ္မွတ္ထားတဲ့ သက္တမ္းတစ္ခုကုန္လို႔ ေသတာ အာယုကၡယ
တဲ့၊ အာယု - ဆိုတာ သက္တမ္း၊ ခယ - ဆိုတာ ကုန္ဆံုးသြားတာ။ သက္တမ္းကုန္လို႔ ေသတာ၊ အဲဒါဟာ
အေၾကာင္းတစ္ခုပဲ၊ ေသေန႔ေစ့လို႔ ေသတယ္လို႔ေျပာရမွာေပါ့ေနာ္။
လူေတြမွာ သက္တမ္းဆိုတာရွိတယ္၊ လူေတြရဲ႕
သက္တမ္းဟာ အတည္တက် မရွိဘူး၊ ရွည္တဲ့အခါ ရွည္တယ္၊ တိုတဲ့အခါ တိုတယ္၊ ထိုကဲ့သို႔ အရွည္အတို
ျဖစ္ေပၚေနျခင္းဟာ ယခင္ရက္ေတြက ေျပာခဲ့သလိုပဲ ဥတုနဲ႔ အာဟာရက အဆံုးအျဖတ္ေပးသြားတာ၊ လူေတြရဲ႕
သႏၱာန္မွာရွိတဲ့ ဥတုနဲ႔ အာဟာရ၊ လူေတြမွီခိုေနၾကရတဲ့ ဥတုနဲ႔ အာဟာရ။ ထို ဥတုအာဟာရ ႏွစ္ရပ္ေပါစ္စပ္ထားတဲ့
အေျခအေနေပၚမွာ လူရဲ႕ ဘဝက ရပ္တည္ေနတာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေယဘုယ်အားျဖင့္ လူရဲ႕သတ္တမ္း တစ္ခုကို
သတ္မွတ္ၿပီးေတာ့ ေျပာၾကရတယ္။
လူေတြရဲ႕ သက္တမ္းက အစဥ္အၿမဲ သတ္မွတ္ထားတာ
မရွိဘူးတဲ့၊ ဘာလို႔တုန္းဆိုလို႔ရွိရင္ လူ႔သမိုင္းေၾကာင္းကို ျပန္ၾကည့္လို႔ရွိရင္ လူေတြမွာ
တစ္ခ်ိန္တစ္ခါ ေရတြက္လို႔ မရေလာက္ေအာင္ အသက္ေတြသိပ္ရွည္တဲ့ အသေခ်ၤယ်တမ္းဆိုတာလည္း ေရာက္ခဲ့ဖူးတယ္ေနာ္၊
အသက္ရွည္တဲ့ အတမ္း၊ ထို အသက္ရွည္တဲ့အတမ္းက ျဖည္းျဖည္း ဆုတ္ယုတ္လာတဲ့အခါက်ေတာ့ တစ္သိန္းတမ္း၊
တစ္သိန္းတမ္းကက ၈-ေသာင္းတန္း၊ ၈-ေသာင္းတန္းကေနၿပီးေတာ့ ေလ်ာ့လာလိုက္တာ၊ ၆-ေသာင္းတမ္း၊
တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ေနာက္ဆံုးက်ေတာ့ ၁၀၀-တမ္း၊ ၁၀၀-တမ္းကေန ေနာက္ ၁၀-ႏွစ္တမ္း။
၁၀-ႏွစ္တမ္းကေန တစ္ခါျပန္ၿပီး လူ႔ရဲ႕သက္တမ္းဟာ
ေရြ႕လ်ားသြားျပန္တယ္၊ အႏွစ္ ၂၀၊ အႏွစ္ ၂၀ က ၄၀ဆိုၿပီးေတာ့ ေခါက္ခ်ိုဳးေခါက္ခ်ိဳး လူေတြရဲ႕သက္တမ္းက
တက္သြားတာ၊ မေရမတြက္ႏိုင္ေအာင္ အသက္ရွည္သြားျပန္တယ္၊ လူေတြရဲ႕ သက္တမ္းဟာ အေျခအေနေတြေပၚမွာ မူတည္ၿပီးေတာ့ တက္ခ်ည္က်ခ်ည္ ဒီလိုရွိတယ္။
အခုသက္တမ္းဟာ ဆုတ္ယုတ္ေနတဲ့ အတိုင္းအတာတစ္ခုလို႔
ေျပာမယ္၊ လူေတြရဲ႕သက္တမ္းဟာ ဆုတ္ယုတ္ေနတယ္၊ ဘာေၾကာင့္ ဆုတ္ယုတ္တာတုန္းဆိုေတာ့ အဓိကအေၾကာင္းက
လူေတြရဲ႕ သႏၱာန္မွာျဖစ္တဲ့ အကုသိုလ္တရားေတြ ႀကီးထြားလာမႈေၾကာင့္ လူေတြရဲ႕သက္တမ္းက တျဖည္းျဖည္း
ဆုတ္ယုတ္လာတယ္။
လူေတြရဲ႕သႏၲာန္မွာျဖစ္တဲ့ အကုသိုလ္ေတြေၾကာင့္
ဥတုေတြပ်က္လာတယ္၊ ဥတုေတြ ပ်က္လာတဲ့အတြေၾကာင့္ အာဟာရေတြက အဆီၾသဇာ နည္းလာတယ္၊ အဲဒီ ဥတုေပၚ
မွီၿပီးေတာ့ အဲဒီအာဟာရေတြကို မွီခိုစားေသာက္ေနရတ့ဲ လူေတြရဲ႕ သတ္တမ္းဟာလည္း ေလ်ာ့က်လာတယ္တဲ့၊
အေၾကာင္းအက်ိဳးက အဲသလို ဆက္စပ္ၿပီးေတာ့ ေနတယ္၊ မေကာင္းတ့ဲ ရာသီဥတုမွာ သီးပြင့္ၾကတဲ့
အာဟာရေတြကို စားသံုးလို႔ရွိရင္ ထိုအာဟာရဓာတ္ေတြက လူေတြရဲ႕အသက္ကို ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာၾကာေအာင္
ထိန္းထားႏိုင္စြမ္းမရွိဘူး။
“သေဗၺသတၱာ အာဟာရ႒ိတိကာ” သတၱဝါ အားလ့ုးဟာ အာဟာရေၾကာင့္ တည္တ့ံၿပီးေတာ့ ေနၾကရတာ၊
အာဟာရေၾကာင့္ ေနၾကရတာဆိုတာ အာဟာရက မေထာက္ပံ့ႏိုင္ဘူးဆိုရင္ အတၱဝါေတြ မတည္တ့ံႏိုင္ဘူး၊
ဒါေၾကာင့္မို႔ သက္တမ္းက တျဖည္းျဖည္း ေလ်ာ့က်လာသတဲ့။
ဒီေလ်ာ့က်လာတဲ့ သက္တမ္းဟာ လူေတြရဲ႕
ကံၾကမၼာေပၚမွာ မွီတည္ၿပီးေနေတာ့ လူအမ်ားစုက ေကာင္းတဲ့စိတ္ထားေတြ ေမြးလာလို႔ ေကာင္းတဲ့ကံေတြ
ပိုမိုမ်ားလာၿပီ ဆိုလို႔ရွိရင္လည္းပဲ ဥတုေတြေျပာင္းလဲခ်က္၊ အာဟာရေတြ အဆီၾသဇာ ျပည့္ဝလာမႈေၾကာင့္
လူရဲ႕သက္တမ္းဟာ တျဖည္းျဖည္း တက္သြားမွာေပါ့။
တက္သြားၿပီးေနာက္ဆံုးမွာ ျပန္က်လာတဲ့အခ်ိန္
အႏွစ္ ၈-ေသာင္းတမ္း ေရာက္ၿပီဆိုရင္ ဘဒၵကမၻာမွာ ငါးဆူေျမာက္ျဖစ္တဲ့ အရိေမတၱယ်ျမတ္စြာဘုရားဆိုတာ
ပြင့္မယ္တဲ့၊ ဒီလိုဆိုတယ္။
ဘုရားမ်ားဟာ “တက္ကပ္” မွာ ဘယ္ေတာ့မွ မပြင့္ဘူးတဲ့၊ ဆုတ္ကပ္က်မွ
ပြင့္တယ္၊ လူေတြရဲ႕ သက္တမ္းဟာ တက္လိုက္ က်လိုက္ရွိတဲ့အထဲမယ္ က်သြားတဲ့အပိုင္း၊ အဲသလို
ဆုတ္လာတဲ့ အပိုင္းမွာလည္းပဲ အျမင့္ဆံုး ၁-သိန္းတမ္း၊ အနည္းဆံုး ၁၀၀-တမ္း၊ အဲဒီၾကားမွာပဲ
ပြင့္တယ္တဲ့၊ ၁၀၀-တမ္းေအာက္ က်သြားျပန္ရင္လည္း ဘုရားမပြင့္ႏိုင္ဘူး၊ ဘာျဖစ္လို႔ မပြင့္တုန္းဆိုလို႔ရွိရင္
ထိုအခ်ိန္ လူေတြရဲ႕သႏၲာန္မွာ ေလာဘေတြ ေဒါသေတြ ေမာဟေတြဟာ ႀကီးစိုးေနသည့္အတြက္ေၾကာင့္
တရားဓမၼကို ေဟာေျပာဖို႔ရန္ ခက္ခဲသြားတယ္၊ ခံႏိုင္ရည္ေတြ အားနည္းသြားတယ္၊ တရားကိုသိဖို႔
အသိဉာဏ္ေတြ အားနည္းသြားတယ္။
ဒီကေန႔ေခတ္ေတာင္ လူေတြဟာ စားဝတ္ေနေရးနဲ႔
လံုးပမ္းၿပီးေတာ့ ေနၾကတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ တရားဓမၼ အားထုတ္ဖို႔ဆိုတာ အင္မတန္မွ အခြင့္အေရးေတြ
နညး္လာတယ္၊ လူေတြရဲ႕ စိတ္ေတြဟာ ေၾကာင့္ၾကစိတ္ေတြ ပိုၿပီးေတ့ မ်ားလာတယ္၊ ဒါ ကမၻာကို
ၿခံဳၿပီးေတာ့ ေျပာတာေနာ္၊ တစ္ကမၻာလံုးကို ၿခံဳၿပီးေတာ့ ေျပာမယ္ဆိုရင္ လူေတြရဲ႕ အေျခအေနအရပ္ရပ္က
လြန္ခဲ့တဲ့ အႏွစ္ ၄၀- ၅၀ တုန္းကနဲ႔ မတူဘူး၊ အမ်ားႀကီး ေျပာင္းလဲသြားၿပီ။
လြန္ခ့ဲတဲ့ အႏွစ္ ၄၀-၅၀ ေလာက္တုန္းက
လူေတြရဲ႕ စိတ္ဓာတ္က ေအးခ်မ္း ၿငိမ္သက္မႈရွိေသာ္လည္း ဒီကေန႔ေခတ္မွာ ပိုၿပီးေတာ့ ပူေလာင္္လာတယ္၊
ေလာဘေတြ ပိုမ်ားလာတယ္၊ ေဒါသေတြ ပိုမ်ားလာတယ္၊ ဘုန္းႀကီးတို႔ ဘဝမွာ မၾကားဖူးတဲ့ အေျခအေနဆိုးေတြ
အခုၾကားရတယ္၊ အားလံုးသိၾကတဲ့အတိုင္း ဒီကေန႔ေခတ္မွာ ေပၚလာတာ၊ Terrorism တဲ့၊ အၾကမ္းဖက္ဝါဒေတြ
terrorist အၾကမ္းဖက္သမားတို႔၊ အၾကမ္းဖက္သမားဝါဒတို႔ ဆိုတာ ဘယ္သူ႔ကိုမွ မေရွာင္ဘူး၊
ေတြ႔သမွ် လူမွန္သမွ်ကို ဒုကၡေပးတ့ဲဝါဒမ်ိဳး ျဖစ္လာတယ္၊ ဟိုးေရွးတုန္းက ဒီလိုဟာမ်ိဳး
မဟုတ္ဘူး၊ လူအခ်င္းခ်င္းမုန္းလို႔ သတ္ခ်င္သတ္လိမ့္မယ္၊ ရာဇဝတ္မႈက်ဴးလြန္ၿပီး သတ္ခ်င္သတ္လိမ့္မယ္၊
တစ္စံုတစ္ခုေသာအေၾကာင္း ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ လုပ္တာျဖစ္မယ္၊ အခုက်ေတာ့ အဲလိုမဟုတ္ဘူး၊ ကိုယ္သိတဲ့လူေရာ
မသိတဲ့လူေရာ၊ အျပစ္ကင္းသူေရာ အျပစ္မကင္းသူေရာ အားလံုးေရာၿပီးေတာ့ ဘယ္သူေသေသ စိတ္ဓာတ္ေတြ
ဝင္လာတယ္ေပါ့၊ “တိေဗၺာ
အာဃာေတာ” အလြန္ျပင္းထန္တဲ့ အာဃာတေတြတဲ့၊ ဒီလိုေျပာရမွာေပါ့။
လူေတြရဲ႕ စိတ္ထဲမွာ အဲဒါေတြ ကိန္းေအာင္းလာတယ္၊
ကိန္းေအာင္းလာတာဟာ တျဖည္းျဖည္း မ်ားလာတဲ့သေဘာရိွတယ္၊ ေလ်ာ့သြားတယ္လို႔ မရွိဘူးေနာ္၊
တစ္ေနရာ တစ္ေနရာမွာ ေလ်ာ့ပါးေနတာ ရွိေကာင္းရွိမယ္၊ ေနရာတိုင္းမွာ လံုၿခံဳေရးဆိုတာ အေတာ္တင္းၾကပ္လာတယ္၊ ေလယာဥ္ပ်ံနဲ႔ ခရီးသြားတဲ့ပုဂၢိဳလ္တိုင္း ဒါကို သတိထားမိလိမ့္မယ္၊
ေလယာဥ္ပ်ံနဲ႔ ခရီးသြားလို႔ရွိရင္ check in ဆိုတာ အမ်ိဳးမ်ိဳးပါပဲ၊ ဟိုလို check ဒီလို
check နဲ႔၊ တခ်ိဳ႕ႏိုင္ငံမ်ားဆိုလို႔ရွိလွ်င္ စက္နဲ႔ check လုပ္လိုက္လို႔ရွိလွ်င္ အကုန္လံုး
အဝတ္အစားဘာညာ၊ မိေမြးဖေမြးတိုင္း ႐ုပ္ပံုထင္ေအာင္ စက္ကိရိယာေတြ တီထြင္ၿပီးေတာ့ထားတယ္၊
အဲဒီ စက္ေတြေတာင္ တပ္ဆင္ၿပီးေတာ့ ထားတယ္။
ေလယာဥ္ပ်ံနဲ႔ ခရီးသြားရာမွ လံုၿခံဳေရးေတြက
ပိုၿပီးေတာ့တင္းၾကပ္လာတယ္ဆိုတာကိုက အႏၱရာယ္ေတြ မ်ားလာတယ္ဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ကို ေဖာ္ျပေနတယ္၊
ေျမျပင္လမ္းေလွ်ာက္ဦးမလား၊ ေျမျပင္လမ္းေလွ်ာက္မယ္ ဆိုလို႔ရွိရင္ မိုင္းဗံုးတက္နင္းမိမွာ
အလြန္ေၾကာက္ေနရတဲ့ အေနအထားမ်ိဳး၊ ေကာင္းကင္က သြားလည္း အႏၱရာယ္မကင္းဘူး၊ ေျမျပင္က လမ္းေလွ်ာက္လည္း
အႏၱရာယ္မကင္းဘူး၊ ေရထဲသြားျပန္ေတာ့လည္း အႏၲရာယ္မကင္းဘူး၊ အဲေတာ့ လူ႔ေလာကႀကီးဟာ ေလာဘ
ေဒါသ ေမာဟ ေတြ ႀကီးမားလာလို႔ ႀကီးထြားလာလို႔၊ ဆုတ္ယုတ္ပ်က္ျပားလာတယ္ဆုိတာ ေသခ်ာတဲ့
အခ်က္ ၁-ခုပဲ။
လက္ေတြ႔မ်က္ျမင္နဲ႔ ဆင္ျခင္သံုးသပ္ၿပီေးတာ့
ၾကည္မယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ ႏွလုးရဲ႕ ေအးခ်မ္းမႈဆိုတာ အင္မတန္မွ နည္းလာတယ္၊ လူ႔ေလာကမွာ လူေတြဟာ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈေတြ မ်ားလာတယ္၊
စီးပြားတိုးတက္လာေလေလ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈေတြ မ်ားလာေလေလ၊ အဂၤလိပ္လိုေတာ့ tension ေခၚတာေပါ့၊
တိုးတက္ႀကီးထြားလာလို႔ရွိရင္ tension ေတြ ပိုမ်ားလာတယ္၊ ျမန္ျမန္တုိးတက္ေလေလ
tension ေတြ မ်ားေလေလ၊ စီးပြားဥစၥာ တိုးတက္ေလေလ tension မ်ားေလေလပဲ၊ လူေတြဟာ ပိုၿပီးေတာ့
ၿငိမ္းခ်မ္းသြားတာ မဟုတ္ဘူး။
နဂိုကေတာ့ ထင္ေကာင္းထင္လိမ့္မယ္၊
မေတာင့္မတ မေၾကာင့္မက် စီးပြားဥစၥာေတြ ျဖစ္ထြန္းလို႔၊ ပိုက္ဆံေတြ မ်ားမ်ားရွိရင္ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ
ေနရမယ္၊ စိတ္ေအးလက္ေအး ေနရမယ္လို႔ ထင္ေကာင္းထင္မယ္၊ မဟုတ္ဘူး၊ ခ်မ္းသာတ့ဲသူက ပိုၿပီးေတာ့
tension မ်ားတယ္ေနာ္၊ သူေတာင္စားကမွ ခြက္ကေလးခ်ၿပီး လမ္းေဘးမွာ အိပ္လို႔ရေသးတယ္၊ ပိုက္ဆံခ်မ္းသာတဲ့သူက
ဘယ္အိပ္ရဲမလဲ၊ အဲဒီေနရာမ်ိဳး။ tension ပိုမ်ားလာတာေပါ့၊
စီးပြားေရး တိုးတက္လာတာဆိုရင္ တစ္ဖက္ကေနၿပီေးတာ့ ေၾကာင့္ၾကစိေတြ ဆိုတာဟာ ပူပန္တက္တဲ့
စိတ္ေတြပဲ၊ ေၾကာင့္ၾကတယ္ ပူပန္တယ္ဆိုတာ ဘာေျပာတာတုန္း ဆိုလို႔ရွီရင္ ေဒါမနႆကိုေျပာတာ၊
ေဒါမနႆဆိုတ့ဲ သေဘာတရားက ေဒါသမူစိတ္မွာ ယွဥ္ၿပီးေတာ့ျဖစ္တယ္၊ ေဒါသနဲ႔ ယွဥ္တြဲၿပီးေတာ့
လာတဲ့ ပူပန္ေၾကာင့္ၾကမူတစ္ခုျဖစ္တယ္၊ ေဒါသေတြ ျဖစ္ေနတယ္။
လူေတြက စိတ္ဆိုးမွ ေဒါသျဖစ္တယ္
ထင္ေနတာ၊ မဟုတ္ဘူး၊ ေၾကာက္ရင္လည္း ေဒါသပဲ၊ မုန္းတီးတာတင္ ေဒါသမဟုတ္ဘူး၊ စိတ္ဆိုးတာတင္
ေဒါသမဟုတ္ဘူး၊ ေၾကာက္တာလည္း ေဒါသပဲ၊ ဒါေၾကာင့္မို႔ hatred, fear, anger လို႔၊ ေဒါသနဲ႔
ပတ္သက္ၿပီေးတာ့ အဂၤလိပ္လို ျပန္ၾကတာ၊ hatred တစ္ခုတည္းတင္ ေဒါသ မဟုတ္ဘူး၊ fear လည္း
ေဒါသပဲ၊ စိုးရမ္ၾကတယ္၊ ေၾကာက္လန္႔ၾကတယ္၊ ေဒါသနဲ႔ယွဥ္တြဲၿပီးေတာ့ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ စိတ္အေျခအေနေတြ၊
အဲဒီ စိတ္အေျခအေနေတြ ျဖစ္ေပၚလာလွ်င္ peaceful mind ဆိုတာ ဆံုး႐ံႈးသြားတယ္၊ အဲဒီေတာ့
ခႏၶာကိုယ္က ထြက္လာတဲ့ chemical ေတြ ဓာတ္ေငြ႔ေတြကလည္း ဘယ္ေအးခ်မ္းႏိုင္ေတာ့မလဲ။
မေအးခ်မ္းသည့္အတြက္ေၾကာင့္ ကမၻာႀကီးဟာ
ပိုပိုၿပီးပူလာတယ္၊ ဘယ္သူ႔ေၾကာင့္ ပူတာတုန္း၊ လူေတြပူလို႔ ပူတာေနာ္၊ လူေတြ ပူလား မပူလားဆို
တစ္ေယာက္ထိုင္သြားတဲ့ေနရာ သြားၿပီး ထိုင္ၾကည့္ပါလား၊ ပူေနမွာပဲ၊ ေသခ်ာတယ္၊ ဒါေၾကာင့္မို႔
ဒါေတြက က်ိဳးေၾကာင္းအေနနဲ႔ ဆက္သြယ္ၿပီးေတာ့ေနတာ၊ ‘ကမၼပစၥယ ဥတုသမု႒ာနံ’ ကံကို အေျခခံၿပီးေတာ့ ဥတုရာသီေတြက ေျပာင္းလဲေနတာ၊ ရာသီဥတုေပၚမူတည္ၿပီး
အာဟာရဓာတ္ေတြက ေျပာင္းလဲေနတာ၊ အာဟာရဓာတ္ေတြေပၚ မွီေနရတဲ့ လူရဲ႕သက္တမ္းဟာ ဆုတ္ယုတ္မႈ၊
တိုးတက္မႈဆုိတာ ျဖစ္တာ။
ဒါေၾကာင့္မို႔ လူ႔ရဲ႕သက္တမ္းဟာ
“အာယုဂဏနာယ
နိယေမာ နတိၳ” ဆိုတဲ့အတိုင္း သက္တမ္းရဲ႕ အေရအတြက္
ဂဏန္းဟာ မၿမဲဘူးတဲ့၊ ဘာလို႔ မၿမဲလဲဆိုလွ်င္ ခုနကလို ဥတုအာဟာရေပၚမွာ မွီတည္ၿပီး လူေတြရဲ႕သက္တမ္းက
တက္လိုက္က်လိုက္၊ ဒီလို ႏွစ္မ်ိဳးႀကံဳေနလို႔ မၿမဲဘူး။
ယခုေခတ္ ၁၀၀-တမ္းလို႔ ေခၚတာဟာ ၁၀၀
တိတိကို ေျပာတာမဟုတ္ဘူး၊ တစ္ရာဆိုတာ ေယဘုယ်စကားတစ္ခု၊ ၁၀၀ ရွည္ခ်င္ရွည္မယ္၊ ၁၂၀ ရွည္ခ်င္
ရွည္မယ္၊ ၁၀၀ တမ္းမွာပဲ ၁၆၀ ေလာက္ ရွည္ခ်င္ရွည္မယ္၊
သို႔ေသာ္လည္း ၂၀၀ ထိေအာင္ေရာက္ဖို႔ မရွိႏိုင္ဘူးတဲ့၊ ဒီေအာက္ေလ်ာ့က်ၿပီးေတာ့ လာတယ္၊
သတင္းစာထဲက နာေရးေၾကာ္ျငာ ဖတ္ၾကည့္လုိက္လွ်င္ ၆၀ ေက်ာ္ဆို သြားကုန္ၿပီေနာ္၊ အဲဒါေၾကာင့္မို႔
တခ်ိဳ႕က ၇၅ႏွစ္တမ္းလို႔ေတာင္သတ္မွတ္တယ္၊ ၇၅ႏွစ္တမ္း၊ ဘာလို႔တုန္းဆိုလွ်င္ အသက္ ၅၀ ေလာက္၊
၆၀ ေလာက္ဆုိလွ်င္ အဘိုးႀကီး အဘြားႀကီး ျဖစ္လာၿပီေနာ္၊ ၇၅ ႏွစ္ဆိုရင္ ေတာ္ေတာ့ကို အသက္က
ႀကီးသြားၿပီလို႔၊ ေအး - သက္တမ္းကုန္ၿပီဆိုရင္ေတာ့လည္း ဘယ္သူပဲျဖစ္ျဖစ္ ေသဆံုးရမွာပဲတဲ့၊
ဒါ သက္တမ္းကုန္လို႔ေသတာ၊ “အာယုကၡယ” လို႔ေခၚတယ္။
သို႔ေသာ္ သက္တမ္းတိုတဲ့ ေခတ္ထဲမွာ
ေဆးဝါးေတြ ဓာတ္စာေတြနဲ႔ နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ သက္တမ္းရွည္ဖို႔ ႀကိဳးစားေနသူေတြလည္း ရွိတယ္၊
သို႔ေသာ္ ေအာင္ျမင္တယ္လို႔ေတာ့ မၾကားရဘူးေနာ္၊ ရသာယနေဆးေတြ ဓာတ္စာေတြ အားကိုးၿပီး အသက္ရွည္ဖို႔
ႀကိဳးစားၾကတယ္၊ ဘယ္လိုပဲ ႀကိဳးစားႀကိဳးစား၊ ျမတ္စြာဘုရားေတာင္မွ ၁၀၀-တမ္းမွာ လူျဖစ္လာရေပမယ့္
အသက္ ၈၀ ပဲေနရတယ္။ ျမတ္စြာဘုရား ကုသိုလ္ကံကို ေျပာမယ္ဆိုရင္ အေသခ်ၤထိေအာင္ ေနႏိုင္တဲ့ကံ
ရွိေသာ္လည္းပဲ ဥတု အာဟာရဆိုတဲ့ အေၾကာင္းေပၚမွာ အေျချပဳေနရသည့္အတြက္ လူရဲ႕ သက္တမ္းအတိုင္း
သက္ေတာ္ ၈၀-မွာ ပရိနိဗၺာန္ စံသြားရတယ္၊ အာယုကၡယ သက္တမ္းကုန္လို႔ ေသတယ္တဲ့၊ ဒါ ႐ိုးရာေသတာ၊
အသက္ႀကီးလို႔ ေသတယ္လို႔ ေျပာရမယ္။
သို႔ေသာ္ ေသၿပီဆိုရင္ေတာ့ အေၾကာင္းတစ္ခုခုေတာ့
လာတာပဲေပါ့၊ ေသဖို႔ရာ အေၾကာင္းတစ္ခုခု ျဖစ္လာတက္တယ္၊ ဒါကိုလည္းပဲ ဆင္ျခင္စဥ္စားထားသင့္တဲ့
အခ်က္တစ္ခ်က္ပဲ၊ “ဘဝအေရးဝယ္ ထာဝရေတြးထားရမည့္ အခ်က္မ်ား” ဆိုၿပီး ဘုန္းႀကီးတို႔ ေဟာထားတဲ့တရားတစ္ပုဒ္ ရွိတယ္၊ “မရဏဓေမၼာ မွိ မရဏံ အနတီေတာ” ငါဟာ ေသျခင္းသေဘာရွိတယ္၊ ေသျခင္းဆိုတဲ့ သဘာဝကို ငါေက်ာ္ျဖတ္ၿပီး
မသြားႏိုင္ဘူး၊ ခုန္ေက်ာ္လို႔ မရဘူးဆိုတဲ့အခ်က္ကို ေတြးရမယ္တဲ့၊ မေတြးဘဲ မေနရဘူး၊ ျမတ္စြာဘုရားက
“အဘိဏံွ
ပစၥေဝကိၡတဗၺံ” တဲ့၊ မျပတ္မလပ္ ဆင္ျခင္ေပးရမယ္၊ ဒီလို
ဆင္ျခင္ေပးတာ အက်ိဳးရွိတယ္၊ ေရွးဆရာေတာ္ႀကီးေတြလည္း “ေသျခင္းတစ္ပါး၊ ဤတရားကား၊ စီးပြားမ်ားေျမာင္၊ အက်ိဳးေဆာင္သည္၊
အုိေအာင္ ေအာက္ေမ့စီးျဖန္းၾက” တဲ့။
“စီးပြား” ဆိုတာ ပစၥည္းဥစၥာေတြ တိုးတက္တာကိုေျပာတာ
မဟုတ္ဘူးေနာ္၊ စီးပြားဆိုတာ အက်ိဳးေက်းဇူးေတြ ျဖစ္ထြန္းေစႏိုင္တယ္လို႔ ေျပာတာ၊ ေသျခင္းတစ္ပါး
ဤတရားကား စီးပြားမ်ားေျမာင္ အက်ိဳးတရားေတြ ေျမာက္ျမားစြာ ရႏိုင္တယ္၊ ဒီဘဝတင္ပဲ ဘာအက်ိုဳးရတုန္း
ဆိုလို႔ရွိရင္ ေသဆံုးတဲ့အခါမွာ ရဲရဲဝံဝံ ေသဝံတယ္ေပါ့၊ ေသျခင္းတရားကို ရင္ဆုိင္ဝံ့တယ္၊
အဲဒီ မေၾကာင္မရြံ႕ ရင္ဆိုင္ဝံ့တာကိုက အက်ိဳးေက်းဇူး တစ္ခုပဲ၊ ေၾကာက္ေၾကာက္လန္႔လန္႔နဲ႔
ေသသြားရတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ဟာ ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး ေကာင္းရာသုဂတိ ေရာက္ႏိုင္မွာတုန္း၊ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း
လုပ္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူးတဲ့။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ရဲရဲဝံ့ဝံ့ ၿပံဳးၿပံဳးရႊင္ရႊင္နဲ႔ ေသျခင္းတရားကို
ရင္ဆိုင္သြားႏိုင္ေအာင္ ေလ့က်င့္ထားရမယ္လို႔ ဒီလိုေျပာတာေနာ္။
***ေဒါက္တာနႏၵမာလာဘိဝံသ၏
အဘိဓမၼာျမတ္ေဒသနာ(ဒုတိယတြဲ) မွ ပူေဇာ္ပါသည္။
*** ဆက္လက္ပူေဇာ္ပါမည္။