Monday, January 21, 2013

အဘိဓမၼာျမတ္ေဒသနာ ဒုတိယတြဲ အပိုင္း(၃၂) အခန္း - ၇ သတၱဝါတို႔၏ ၃၁-ဘံုအေၾကာင္း { ကံရွိရင္ ဘံုရွိ}




ကံရွိရင္ ဘံုရွိ

                   ျမတ္စြာဘုရားေဟာထားတဲ့ ၃၁-ဘံုဆိုတာ ကံကို အေျခခံၿပီးေတာ့ ေဟာတာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ကံရွိတယ္ဆိုတာ လက္ခံထားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တိုင္းဟာ ၃၁-ဘံုရွိတယ္ဆိုတာ လက္ခံရမွာေပါ့၊ ကံ ကို လက္မခံႏိုင္ရင္ ၃၁-ဘံုရွိတယ္ ဆိုတာကို လက္ခံမွာ မဟုတ္ဘူးေပါ့၊ ျမတ္စြာဘုရားသခင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္က ဖန္ဆင္းတဲ့ ဝါဒကိုလက္မခံတာ မဟုတ္ဘူး၊ အေၾကာင္းမဲ့ဝါဒကို လက္မခံတာ မဟုတ္ဘူး၊ တကယ့္အျဖစ္မွန္ကို အေၾကာင္းနဲ႔အက်ိဳး အေကာင္းနဲ႔အဆိုး ေသခ်ာခြဲျခားၿပီး၊ ကိုယ္တိုင္သိရွိၿပီး ျမတ္စြာဘုရားက ေလာကအေၾကာင္းကို ေဟာေတာ္မူတယ္။

                   သတၱေလာက သခၤါရေလာက ၾကကာသေလာက လို႔ ေလာက ၃-ခု ရွိတယ္၊ အဲဒီေလာကအေၾကာင္းကို ကိုယ္တိုင္ သိေတာမူလို႔ ေလကဝိဒူ လို႔ ေခၚတာ၊ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ ဂုဏ္ေတာ္ေတြကို ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ ဂုဏ္ေတာ္ေတြဟာ အရည္အခ်င္းေတြခ်ည္းပဲ၊ တျခားဘာသာေတြက ဘုရားၾကည့္မယ္ဆိုရင္ သူတို႔ရဲ႕ဂုဏ္ေတြက သတၱဝါေတြနဲ႔ ဆက္စပ္ၿပီး ေျပာေနတာေတြပဲ မ်ားတယ္၊ ဖန္ဆင္းေတာ္မူတဲ့ စြမ္းအားတို႔, သနားေတာ္မူတဲ့ က႐ုဏာတရားတို႔ ဒါမ်ိဳးေတြႀကီးပဲ မ်ားတယ္၊ ေဟာ - ေဂါတမ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ ဂုဏ္ေတာ္ေတြထဲမွာ ဖန္ဆင္းေတာ္မူတယ္ ဆိုတာ ပါလား၊ မပါဘူး၊ ဘယ္ေလာက္ ေက်နပ္စရာေကာင္းတုန္းဆို ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ အရည္အခ်င္းမွာ ၾကည့္- အရဟံဆိုတဲ့ ဂုဏ္ေတာ္ေလးတစ္ခု ၾကည့္လိုက္တာနဲ႔ပဲ အလြန္ေက်နပ္စရာေကာင္းတယ္။
   
               
အရဟံ အဓိပၸာယ္

                   အရဟံကို အဓိပၸာယ္မ်ိဳးစံု ဖြင့္ၾကတယ္၊ က်မ္းဂန္ေတြမွာ အဓိပၸာယ္ ၅-မ်ိဳး ဖြင့္ျပတယ္၊ ၅-မ်ိဳးထက္လည္း ပိုၿပီးေတာ့ ဖြင့္ျပထားတယ္၊ အဲဒီ ၅-မ်ိဳးထဲက ေက်နပ္စရာ အေကာင္းဆံုးတစ္ခု ၾကည့္လိုက္မယ္ဆိုရင္ အ+ရဟ ဆိတ္ကြယ္ရာဆိုတာ မရွိဘူးတဲ့၊ မေကာင္းမႈလုပ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ ဆိတ္ကြယ္ရာမရွိဘူး၊ ျမတ္စြာဘုရားမွာ ဆိတ္ကြယ္ရာမရွိဘူး၊ ဆုိလိုတာက ဆိတ္ကြယ္ရာ မရွဘူးဆိုတာ ဆိတ္ကြယ္ရာ၌ေသာ္လည္း မေကာင္းမႈကို မလုပ္ဘူးလို႔ေျပာတာ၊ ဒီကေန႔ေခတ္ လူႀကီးလူေကာင္းလို႔ ေျပာတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြ ဘယ္သူမွ မျမင္ဘူးဆိုၿပီး တစ္ေယာက္တညး္ေနရင္ မေကာင္းမႈ လုပ္ေကာင္း လုပ္မိၾကလိမ့္မယ္၊ ျမတ္စြာဘုရားမွာေတာ့ အဲဒီလို ဆိတ္ကြယ္ရာဆိုတာ မရွိဘူးတဲ့။

                   လူေတြက တစ္ေယာက္တည္းေနလို႔ရွိရင္ ဘယ္သူမွျမင္တာ မဟုတ္ဘဲ ဆိုၿပီးေတာ့ လုပ္ေလ့ ရွိတက္ၾကတယ္ေလ၊ လူ႔ရဲ႕သဘာဝအတိုင္းေပါ့၊ ကိုယ္ေနခ်င္သလို ေနမယ္၊ ကိုယ္ေျပာခ်င္သလိုေျပာမယ္ဆိုၿပီး - ဒါကုိပဲ ဂုဏ္တင္ၿပီးေတာ့ လြတ္လပ္မႈ လို႔ သတ္မွတ္ၾကတယ္၊ လူၾကားထဲ သူၾကားထဲက်ေတာ့ ဟန္ေတာင္ၾကတာ၊ လူသူမရွိဘူးဆိုရင္ လြတ္လပ္္မႈလို႔ သတ္မွတ္ၿပီးေတာ့ လုပ္ခ်င္ရာ လုပ္ဦးမယ္၊ ျမတ္စြာဘုရားမွာ မေကာင္းတာလုပ္ဖို႔ လြတ္လပ္တယ္ဆိုတဲ့ ေနရာ ရွိကို မရွိဘူး။

                   ျမတ္စြာဘုရားက ေဟာတယ္ - နတၱိေလာေက ရေဟာနာမ ပါပကမၼံ၊ ပကုဗၺေတာ  မေကာင္းမႈလုပ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္အဖို႔ တကယ္စင္စစ္ကေတာ့ ဆိတ္ကြယ္ရာဆိုတာ မရွိပါဘူး တဲ့၊ ကိုယ္က ဆိတ္ကြယ္ရာရွိတယ္လို႔သာ ထင္ေနတာ၊ ဘာျပဳလို႔ ဆိတ္ကြယ္ရာ မရွိတုန္းဆိုေတာ့ အတၱာ ဟိ ပုရိသဇာနာတိ ကိုယ့္ကိုယ္ကို သိေနတာပဲ၊ ဆိတ္ကြယ္ရာဆိုတာ သူမ်ားမသိေပမယ့္ ကိုယ္သိတယ္၊ ကိုယ္သိေနတာကိုကပဲ ကိုယ့္စိတ္မလံုစရာပဲ၊ ငါ ေကာင္းတယ္၊ ငါ မေကာင္းဘူး၊ ဘယ္သူအရင္သိလဲ၊ ကိုယ္သိေတာ့ ဘယ္လိုလုပ္ secret လုပ္လို႔ ရမတုန္း၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကို လိမ္လို႔မွ မရတာ၊ ဟုတ္တယ္မဟုတ္လား၊ top secret လို႔သာ ေျပာတာေနာ္၊ ကိုယ္က သိေနၿပီ၊ မသိတဲ့လူ ရိွမွမရွိဘဲနဲ႔၊ သိတဲ့ လူေတြခ်ည့္ပဲ၊ ေနာက္ဆံုး ကိုယ့္အနားမွာ မျမင္ရတ့ဲ သတၱဝါေတြ ရွိတယ္၊ ကိုယ္ကျမင္လို႔ မရွိဘူးထင္တာကိုး၊ Peeping Eye ေတြ ဘယ္ေလာက္ရွိေနမွန္းမွ မသိတာ၊ ေခ်ာင္းၾကည့္ေနတဲ့ မ်က္လံုးေတြေနာ္၊ ေခ်ာင္းမၾကည့္ေပမယ့္လို႔ ျမင္ေနရတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြ၊ ေလာကမွာ သူတစ္ပါးစိတ္သိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ၊ ေဝးလံတဲ့ေဒကို လွမ္းၿပီး ျမင္ႏိုင္တဲ့သူကျမင္တယ္၊ ကိုယ္ကေတာ့ ဆိတ္ကြယ္ရာ ထင္ၿပီးေတာ့ လုပ္ေနတာ၊ တကယ္ကေတာ့ ဆိတ္ကြယ္ရာဆိုတာ မရွိဘူးတဲ့၊ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ အရည္အေသြးက မေကာင္းတာ ဆိုရင္ ဆိတ္ကြယ္ရာေတာင္မွ မလုပ္ဘူး ဆိုရင္ ကမ္းကုန္ေနၿပီေပါ့၊ ဒါေၾကာင့္မို႔ ေက်နပ္စရာေကာင္းတယ္။

သမၼာသမၺဳေဒၶါ

                   သမၼာသမၺဳေဒၶါ ၾကည့္လုိက္ဦးမလား၊ အလြန္ေက်နပ္စရာ ေကာင္းတယ္၊ သမၼာ ဆိုတာ မွန္တဲ့အတိုင္း၊ သမ္ - ကိုယ္တိုင္၊ ဗုဒၶ - သိတယ္ မွန္ကန္တဲ့အတိုင္း ကိုယ္တိုင္သတိတာတဲ့၊ သူမ်ားက သင္ေပးလို႔၊ သူမ်ားဆီကတစ္ဆင့္ သိရတာမ်ိဳး မဟုတ္ဘူး၊ ကိုယ္တိုင္သိတာ၊ ကိုယ္တိုင္သိတာန႔ဲ သူမ်ားဆီက တစ္ဆင့္ သိတာနဲ႔ ဘယ္သူမလဲ၊ သူမ်ားဆီက တစ္ဆင့္ၾကားတာ ေျပာလို႔ ရွိရင္ေတာ့ လြဲခ်င္လြဲမွာေပါ့၊ ဟိုလူက မွားေနရင္ ကိုယ္လည္းမွားမွာေပါ့၊ ကိုယ္တိုင္သိတာက်ေတာ့ အမွားမွ မရွိေတာ့တာကိုး၊ ေအး . . .ဒါေၾကာင့္မို႔ ျမတ္စြာဘုရားက အင္မတန္မွ ေက်နပ္စရာ၊ အားကိုးစရာ ေကာင္းတယ္၊ သမၼာသမၺဳေဒၶါ တဲ့။

ဝိဇၨာစရဏသမမၸေႏၷာ

                   ဝိဇၨာစရဏသမမၸေႏၷာ ၾကည့္လုိက္ဦးမလား၊ ဝိဇၨာ ဆိုတာ ပညာဘက္က ျပည့္စံုေနၿပီ၊ ေအး . . . ပညာေတာ့ ေတာ္ပါရဲ႕ အက်င့္ကေတာ့ မေကာင္းဘူး လို႔ ေျပာရမယ့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးလည္း မဟုတ္ဘူး၊ စရဏ ဆိုတဲ့ အက်င့္တရားနဲ႔လည္း ျပည့္စံုတယ္၊ အသိဉာဏ္ဘက္ကလည္း ျပည့္စံုတယ္၊ အက်င့္ဆိုတဲ့ စရဏ တရားဘက္ကလည္း ျပည့္စံုတယ္ဆိုေတာ့ အက်င့္လည္း ေကာင္းတယ္၊ အသိဉာဏ္လည္း ထက္ျမက္တယ္ဆိုေတာ့ ေၾသာ္ - လမ္းညႊန္ေပးဖို႔ရာအတြက္ လံုေလာက္တဲ့ အေနအထားရွိတယ္၊ တျခားဘုရားေတြမွာ ဒီလို ဂုဏ္မ်ိဳးေတြမရွိဘူး၊ သူတို႔စာအုပ္ေတြဖတ္ၾကည့္၊ ဒီဂုဏ္မ်ိဳးမေတြ႔ရဘူး၊ ဖန္ဆင္းေတာ္မူတဲ့ အရွင္သခင္တဲ့ ဒါပဲေနာ္၊ တစ္ခါတစ္ေလ ဖန္ဆင္းေတာ္မူတဲ့ အရွင္သခင္က စိတ္ဆိုးေတာ္မူေသးတယ္၊ စိတ္ဆိုေတာ္မူ့ၿပီးေတာ့ ဒဏ္ခတ္ေတာ္မူလိုက္ေသးတယ္ေပါ့၊ သူခိုင္းတာ မလုပ္ရ ေကာင္းလားဆိုၿပီး စိတ္ဆိုးၿပီးေတာ့ ဒဏ္ခတ္ေတာ္မူေသးတယ္၊ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားက ဒါမ်ိဳးမွ မဟုတ္ဘဲကိုး။

                   တခ်ိဳ႕က တူတယ္ထင္တာ၊ ဘုရားဆိုတာ တစ္ဆူတည္းပဲ ရွိတယ္ဆိုၿပီးေတာ့ ေယာင္ေယာင္ဝါးဝါးလုပ္ၿပီး ေျပာတက္ၾကတယ္၊ ဘုရားဆိုတာ တစ္ဆူးတည္းပဲတဲ့၊ အဲဒီ တစ္ဆူဆုိတာ ဘယ္သူတုန္းဆိုရင္ သူတို႔ယံုၾကည္တဲ့ဘုရား၊ တကယ္ကေတာ့ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားဟာ အဲဒီအရည္အေသြးေၾကာင့္ ဘုရားျဖစ္တာ၊ ဒါဘုရားရဲ႕ အရည္အေသြးလို႔ေခၚတယ္၊ ကဲ - ဘုရားဆိုရင္ ေျပာစမ္း၊ ဒီအရည္အေသြးေတြရွိရဲ႕လား လို႔ ေမးရမွာ၊ ဒီအရည္အေသြးေတြ မရွိဘူးလား၊ ဥပမာ - အက်င့္လည္း မေကာင္းဘူး၊ အသိဉာဏ္လည္း မျပည့္စံုဘူးဆိုတ့ဲ ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ရဲ႕ လမ္းညႊန္မႈဟာ ဘယ္လိုလုပ္ မွန္ႏိုင္မွာတုန္း၊ သူေဟာေျပာတဲ့ စကားလည္း ဘယ္လုိလုပ္ စိတ္ခ်ရမွာတုန္းတဲ့။

***ေဒါက္တာနႏၵမာလာဘိဝံသ၏ အဘိဓမၼာျမတ္ေဒသနာ(ဒုတိယတြဲ) မွ ပူေဇာ္ပါသည္။

***  ဆက္လက္ပူေဇာ္ပါမည္။             
မိမိဘေလာ့ကို submit မွန္မွန္ လုပ္ေပးျခင္းျဖင့္ မိမိဘေလာ့ ျမန္ဆန္မည္ရွင္းလင္းမည္ ေမာက္တင္ျပီး က်လာတဲ့ေဘာက္ထဲမွာ မိမိဘေလာ့လိပ္စာ ထည့္ကာ Submit ကလစ္လိုက္ပါ ဒါဆို ေနာက္ဇယားတစ္ခုမွ သင့္အီးေမးကို ထည့္ျပီး Submit လုပ္လိုက္ပါ