ဓမၼဂုတ္။ ။ ဘုရား, တရား, သံဃာအေၾကာင္းကို
ဘယ္အရြယ္က်မွ ကုိယ္ေတာ္ေကာင္းေကာင္း သိသလဲ။
တပည့္ေတာ္။ ။ အေတာ္အတန္ေတာ့ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း ေရာက္ရင္
သိပါတယ္၊ ဆင္းတုေတာ္မ်ားကို ဘုရားအစစ္ရဲ႕ ပံုေတာ္မွန္း အ႐ိုးဓာတ္ေတာ္မ်ားကို
ေစတီေတာ္အတြင္းမွာ ဌာပနာထားမွန္းကိုေတာ့ ပိဋကစာေပကို ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား
သင္တဲ့အခါက်မွ သိပါတယ္၊ ပိဋကတရားေတာ္မ်ားႏွင့္ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ တရားေတာ္မ်ားသာ တရားအစစ္ဆိုတာရယ္
အရိယာသံဃာေတာ္မွ သံဃာအစစ္ဆိုတာရယ္ကိုေတာ့ ပိဋကစာေပကို ေကာင္းေကာင္း ေလ့လာၿပီးတဲ့
အခါက်မွ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း သိပါတယ္၊ အဲဒီအခါက်မွ ဘုရားရွင္ရဲ႕ သဗၺၫုတဉာဏ္ေတာ္ကိုလဲ
မွန္းဆႏုိင္ပါတယ္။
ဓမၼဂုတ္။ ။ ဒီလုိဆိုေတာ့ ဗုဒၶဘာသာဝင္ အမ်ားစုဟာ
ဗုဒၶ,ဓမၼ,သံဃာ့ အေၾကာင္းကို ေကာင္းေကာင္းသိဘို႔ အလြယ္ဘူးေပါ့ေနာ္။
တပည့္ေတာ္။ ။ မလြယ္ပါဘူးဘုရား၊ ေကာင္းေကာင္းမသိၾကလို႔
ဘာသာေရးကိစၥေတြမွာ အလြဲအေခ်ာ္ လုပ္ေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္၊ ေကာင္းေကာင္းသိၾကရင္
ဒီအလုပ္ေတြဟာ ဘုရားအလိုေတာ္ႏွင့္ ဆန္႔က်င္မွန္းသိၾကမွာပါ၊ ဒီလိုသိရင္
အက်ဳိးမရွိတဲ့ ေငြကုန္မႈေတြ ဘယ္မွာ လုပ္ၾကေတာ့မွာလဲ။
ဓမၼဂုတ္။ ။ ဟုတ္ပါရဲ႕,ကိုယ္ေတာ္တို႔အမ်ဳိးဟာ
“သားကေလး ၅ ႏွစ္သားေလာက္ရွိရင္ ပစၥည္းတတ္ႏုိင္တဲ့ မိဘက ရွင္ျပဳ အလႉပးၾကတယ္”ဆိုတာ ဘယ္မွာ
ဘုရားအလိုေတာ္ ဟုတ္ေတာ့မွာလဲ၊ ကိုယ္ေတာ့္ကို ဘယ္အရြယ္မွာ ရွင္ျပဳတုန္း။
တပည့္ေတာ္။ ။ တပည့္ေတာ္ကို ၅ ႏွစ္ျပည့္ခါနီးမွာ
ရွင္ျပဳပါတယ္၊ ရွင္ျပဳတဲ့ေန႔က ၁၂၆၆-ခုႏွစ္ တပုိတြဲလဆန္း ၁ဝရက္ဆိုေတာ့ ၅ ႏွစ္
ျပည့္ဘို႔ ၁၉ ရက္သာ လုိပါေတာ့တယ္။
ဓမၼဂုတ္။ ။ အဲဒီရွင္ျပဳၿပီးေတာ့ သကၤန္းဝတ္ေရာလား။
တပည့္ေတာ္။ ။ သကၤန္းဝတ္ဖို႔ ေနေနသာသာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေတာင္
မေနရေသးပါဘူး, အမ်ဳိးထံုးစံအတုိင္းမို႔ ရွင္ျပဳတာပါ၊ နည္းလမ္း မက်တဲ့
အလုပ္ေတြပါဘုရား။
ဓမၼဂုတ္။ ။ အလႉလုပ္တဲ့ အခါတုန္းက မေပ်ာ္ဘူးလား။
တပည့္ေတာ္။ ။ အလႉေပးၿပီ ရွင္ျပဳတဲ့အခ်ိန္မွာ အိမ္ဝင္းထဲ
မ႑ပ္ထုိးၿပီး အလႉေန႔မတုိင္ခင္ လူေတြ ထြက္ဝင္ စားေသာက္ၾက, မုန္႔ေတြ ေၾကာ္ၾကႏွင့္
အလြန္ေပ်ာ္ပါတယ္။
ဓမၼဂုတ္။ ။ အလႉေန႔မွာ ေမာင္ရွင္ေလာင္းလုပ္ရတာေကာ
မေပ်ာ္ဘူးလား။
တပည့္ေတာ္။ ။ အဲဒီေန႔ေတာ့ ေမာင္ရွင္ေလာင္းလုပ္ၿပီး
ပုိးပုဆိုး ေတာင္ရွည္ဝတ္ရ, သနပ္ခါးလိမ္းရ, “ကေလးက ဣေႁႏၵရတယ္ေဟ့”ေျမႇာက္ၾကလုိ႔
ဣေႁႏၵနဲ႔ ေနရတဲ့အတြက္မေပ်ာ္ပါဘူး, တပည့္ေတာ္က ေဆာ့ေနခ်င္တာ။
ဓမၼဂုတ္။ ။ ရွင္ေလာင္းယူတဲ့ (လွည့္တဲ့) အခါေကာ
မေပ်ာ္ဘူးလား။
တပည့္ေတာ္။
။ တပည့္ေတာ္တို႔ အရပ္မွာ ပထမရက္မွာ
ဝတ္စားၿပီး ေဆြမ်ဳိးလူႀကီးမ်ားကို ကန္ေတာ့ရပါတယ္၊ အဲဒါကို “ရွင္ေလာင္းလွည့္”လို႔ေခၚပါတယ္၊
ဒုတိယအလႉရက္မွာ ေက်ာင္းက ရွင္ေလာင္းကို ေခၚယူလာတဲ့ သေဘာမ်ဳိးနဲ႔
“ရွင္ေလာင္းယူ”လုပ္ပါတယ္။
ဓမၼဂုတ္။ ။ကိုယ္ေတာ္တို႔ရြာမွာ
အဲဒီရွင္ေလာင္းယူတဲ့ အလုပ္က ပဌမရက္ အလုပ္ထက္ ႀကီးက်ယ္မွာေပါ့ေနာ္။
တပည့္ေတာ္။ ။ ႀကီးက်ယ္ပါတယ္, ရွင္ေလာင္းႀကီးရင္
ျမင္းစီးရပါတယ္, ရွင္ေလာင္းငယ္ေတာ့ ထမ္းစင္ စီးရပါတယ္၊ ၂ မ်ဳိးလံုးမွာ
ေရႊထီးေဆာင္းလ်က္ခ်ည္းပါ၊ တပည့္ေတာ္က ငယ္ေတာ့္ ထမ္းစင္စီးရပါတယ္, ထမ္းစင္ေရွ႕ကလူႀကီးေတြက
တံခြန္ကုကၠားကုိင္လို႔ , အလႉ႕ဒကာလဲ သပိတ္ ပရိကၡရာလြယ္လို႔၊ မိန္းမ
ႀကီးငယ္ေတြတခ်ဳိ႕က လႉဘြယ္ဝတၳဳႏွင့္ မီး ေထာင္ျပည့္ပူေဇာ္ဖို႔ ဖေယာင္းတိုင္မ်ားကို
ရြက္လို႔, ေဆြမ်ဳိးထဲက ေခ်ာတဲ့ အပ်ိဳကေလးမ်ားက ကြမ္းေတာင္ကိုင္လု႔ိ, ထမ္းစင္ေနာက္က
ဘုန္းႀကီး ေက်ာင္းသားေတြက ရတုဆိုၿပီး သ်ိဳး(႐ွိဳး) ထုိးၾကလို႔ အဲဒီေနာက္မွာ
ဒိုးပတ္ဆို္င္းးက တီးလို႔ လုိက္ၾကပါတယ္။
ဓမၼဂုတ္။ ။ ရြာ့ထံုးစံအတိုင္းဆိုေတာ့
ေပ်ာ္စရာေကာင္းေပ လိမ့္မယ္ေနာ္။
တပည့္ေတာ္။ ။ ေပ်ာ္စရာေကာင္းပါတယ္, ရွင္ေလာင္းယူပံုကို
ထြက္ၾကည့္တဲ့လူေတြ အေပ်ာ္ဆံုးကေတာ့ ဒိုးပတ္ဝိုင္း ပါဘဲဘုရား ၊ ဒိုးပတ္ဝိုင္းက
လမ္းဆံုတိုင္းမွာ ခပ္ၾကာၾကာ တီးေလ့ရွိပါတယ္။
ဓမၼဂုတ္။ ။ အင္း……ေရွးထံုးစံဟာ အက်ဳိးရွိ-မရွိကို
မစဥ္းစားရင္ေတာ့ အေတာ္ ေပ်ာ္စရာေကာင္းပါတယ္၊ ကိုယ္ေတာ္ေတာ့ ေရႊထီးေဆာင္းၿပီး
ထမ္းစင္စီးရတာ မေပ်ာ္ဘူးလား။
တပည့္ေတာ္။ ။ တပည့္ေတာ္ေတာ့ ထမ္းစင္စီးတုန္းက ေပ်ာ္ဘုိ႔
ေနေနသာသာ ထမ္းစင္ေပၚမွာအိပ္ၿပီး ငိုက္ေနလုိ႔ အေဖကေလာၿပီး သတိေပးရပါေသးတယ္,
“ငိုက္မေနနဲ႕ ေနာက္က ဘေထြးၾကဴကတာ ၾကည့္”တဲ့။
ဓမၼဂုတ္။ ။ ကုိယ္ေတာ္က တစ္မ်ဳိးဘဲ, ဒီလုိ
အခါမ်ဳိးဟာ စိတ္ႀကီးဝင္ၿပီး ေပ်ာ္ဘုိ႔ အင္မတန္ေကာင္းတာ, ဒါေတာင္ ကိုယ္ေတာ္က
မေပ်ာ္ဘဲကိုး ဒါေၾကာင့္ကိုယ္ေတာ္က “အနာဂတ္သာသနာေရး”က်မ္းစာမွာ
ရွင္ျပဳအလႉေပးၾကပုံကို အျပစ္ျပၿပီး ေဝဘန္ထားတာ ထင္တယ္။
တပည့္ေတာ္။ ။ ဒါလဲ ပါေကာင္းပါပါလိမ့္မယ္, ေခတ္အလိုက္
သံုးစရာေတြက မ်ားလာေတာ့ ဟုိေရွးေခတ္ကလို တရားေတာ္နဲ႔ မေလ်ာ္တဲ့ အပိုကုန္အလႉဒါနကို
ျပဳမဲ့အစား အက်ိဳးရွိတဲ့ အလႉဒါနကိုသာ ျပဳေစခ်င္လု႔ိလဲ ျဖစ္ပါတယ္၊ ေငြကုန္သေလာက္
အက်ဳိးရွိေစခ်င္ပါတယ္, ေခတ္လူငယ္တို႔က ဧကန္ စိစစ္ေတာ့မွာကိုလဲျမင္ပါတယ္၊
ဤအေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္ တပည့္ေတာ္က တင္ႀကိဳၿပီး “အနာဂတ္သာသနာေရး”က်မ္းစာမွာ
ဒါနအားလံုးကို စိစစ္ျပတာပါ၊ သည့္ျပင္လဲ ရပ္ရြာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားကို
ေရွးကဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားလုိိ ရြာဥဳး ရြာထိပ္ကေနၿပီး ရြာသားကေလးေတြကို ေခတ္အလိုက္
ပညာေပးကာ ဆရာသမားေကာင္းမ်ားပီပီနဲ႔ ထိပ္တန္းမွာ တည္ျမဲ တည္ေစခ်င္လို႔ပါ။
ဓမၼဂုတ္။ ။ ကိုယ္ေတာ့္ ဆႏၵအတိုင္းေကာ ျဖစ္ရဲ႕လား။
တပည့္ေတာ္။ ။ ေကာင္းေသာ ျပဳျပင္ေရးဆိုတာ အသိဉာဏ္ရွိသူသာ
လိုက္႐ိုးထံုးစံျဖစ္ပါတယ္၊ အသိဉာဏ္မရွိသူအတြက္ေတာ့ အေကာင္း-မေကင္းမစဥ္းစားတတ္, အက်ဳိးရွိ-မရွိ
မသိတတ္တဲ့အတြက္ မိ႐ိုးဖလာ လိုက္ရမွ ေက်နပ္ႏိုင္ပါတယ္၊ ဒီကိစၥမွာ အစိုးရကိုယ္တုိင္က
ဇိကုပ္ၿပီး နတ္ျပည္တင္ရမဲ့ ကိစၥမ်ဳိးျဖစ္ပါတယ္။
ဓမၼဂုတ္။ ။ အင္း……အစိုးရဆုိတဲ့ သူမွာလဲ
တိုင္းသူျပည္သား လူအမ်ားနဲ႔ဆန္႔က်င္ၿပီး မွန္တာကို လုပ္ရဲ႕တဲ့ သတၱိက မလြယ္လွဘူး
ကိုယ္ေတာ္။
တပည့္ေတာ္။ ။ မွန္ပါတယ္, အစိုးရဆိုသူမွာ ပထမကိစၥက
အမွားအမွန္ကို သိဖု႔ိျဖစ္ပါတယ္၊ မွားမွန္းသိေသာအရာကို ျပဳျပင္ဘို႔က ဒုတိယကိစၥပါ၊
ဘာသာေရးႏွင့္ စပ္လာလွ်င္ မွားတယ္ မွန္တယ္ဆုိတာ လူဝတ္ေၾကာင္မ်ားကို မဆိုထားနဲ႕
ပိဋကပါဠိေတာ္ အ႒ကထာကို ေကာက္ခ်က္ခ်၍ မသင္ယူခဲ့လွ်င္ “ပိဋက ကၽြမ္းက်င္ပါေပ့”ဆိုတဲ့
ပညာရွင္ေသာ္မွ သတိမမူဂူမျမင္ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္ဘုရား။
ဓမၼဂုတ္။ ။ ကိုယ္ေတာ္ရဲ႕ စကားအရ စဥ္းစားလွ်င္
ကိုယ္ေတာ္ရဲ႕ အမ်ဳိးဟာ သ႐ိုင္တစ္ရြာလံုးကို လႊမ္းမုိးေနေၾကာင္းကိုလဲ သိရၿပီ၊
သ႐ိုင္ရြာရဲ႕ ရြာဥဳး ရြာထိပ္က ဘုရားေက်ာင္းေတြလဲ ယခုအထိ ကိုယ္ေတာ့္ေဆြမ်ဳိးအမ်ားစုရဲ႕
ေကာင္းမႈမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္းကိုလဲ သိရၿပီ, စိန္ေဗဒါႀကီးကိုေတာင္ အေႏွာက္အရွက္ေပးတဲ့
အေၾကာင္းကုိလည္း သိရၿပီ, ဒီလုိ လူဆိုး, လူေကာင္း ေသာင္းေျပာင္း ျပည့္ေနေသာ
အမ်ဳိးမွာ ကိုယ္ေတာ္ ျဖစ္ေရတဲ့အတြက္ ဘယ္လို အက်ဳိးရတယ္ဆိုတာ ေျပာစမ္းပါအံုး။
တပည့္ေတာ္။ ။ ပြဲၾကည့္ရ, ဇာတ္ဝတၳဳမ်ားကို ၾကားနာရတဲ့အခါ
ဇာတ္အဖြဲ႕ႀကီးေလ ဇာတ္ဝတၳဳ ေကာင္းေလ အသိဉာဏ္တိုးေလ ျဖစ္ရသကဲ့သုိ႔, ေဆြမ်ဳိးႀကီးထဲမွာ
အမ်ဳိးမ်ဳိး အဖံုဖံု စံုေအာင္ေတြ႕ေနရေလေတာ့ ကေလးတုန္းက အမွတ္တမဲ့ေနခဲ့ေပမဲ့
ေတာ္ေတာ္ႀကီး၍ ႏိုင္ငံအေရး သာသနာေတာ္ အေရးကို စဥ္းစားတတ္တဲ့ အရြယ္ေရာက္ေတာ့
ကုိယ္ေတြ႕မ်က္ျမင္ သင္ခန္းစာေတြကိုလဲ ကိုယ့္အမ်ဳိးထဲမွာပင္ အတြင္းက်က်ရရွိေနပါတယ္၊
အထက္လူ ေအာက္လူရဲ႕ စိတ္ေနစိတ္ထားကိုလဲ ကိုယ္ေတြ႕သိရပါတယ္၊ ဒါယကာ ဒါယိကာမမ်ားႏွင့္
ဆက္ဆံႏိုင္တဲ့ အရြယ္မွာလဲ ကုိယ့္အမ်ိဳးနဲ႕ ႏႈိင္းယွဥ္ၿပီး သူတို႔ရဲ႕ စိတ္ထားကို
မွန္းဆႏိုင္ပါတယ္၊ ဒီေတာ့ တကၠသိုလ္ “အထက္တန္းက ထြက္လာသူဟာ တကၠသိုလ္ ဗဟုသုတ
ရခဲ့သလို” လူႏွင့္ ဆိုင္ရာဗဟုသုတကို ပိုက္ဆံမကုန္ဘဲ တမဂၤလာလဲ မရွာရဘဲႏွင့္ အမ်ဳိးထဲကပင္
အျပည့္အစံုရေသာေၾကာင့္ အမ်ဳိးႀကီးမွာ ျဖစ္ရတဲ့အတြက္ အလြန္ေက်းဇူးမ်ားပါတယ္ ဘုရား၊
မိမိအမ်ဳိးက အရာရာမွာ လူတန္းေစ့ သူေတြမ်ားေတာ့ ေခတ္အလိုက္ အထက္တန္း ေရာက္ေနၾကတဲ့
ဒကာ-ဒကာမမ်ားနဲ႔ ဆက္ဆံရာမွာလဲ အမ်ဳိးေတြကို ၾကည့္ၿပီး ညႇာညႇာတာတာ ဆက္ဆံတတ္တဲ့
အေလ့အက်င့္ရေနလုိ႔ အားလံုးနဲ႔ အဆင္ေျပေအာင္ ဆက္ဆံႏိုင္ပါတယ္။
ဓမၼဂုတ္။ ။ ကိုင္း, ကိုင္း……ကိုယ္ေတာ္ရဲ႕
ငါးႏွစ္အတြင္းမွာ ျဖစ္ခဲ့တဲ့ အေၾကာင္းအရာကို ကေလးဘဝ၌ အဆိုအကမွစ၍ ရွင္မျပဳဘဲႏွင့္
ရွင္ျပဳလုိ႔ ေခၚၾကတဲ့ အလႉကိစၥမွာ အိပ္ငိုက္ခ်င္တဲ့အထိေတာ့ သိရပါၿပီ၊ ၆-ႏွစ္မွ
အထက္ျဖစ္သမွ်အေၾကာင္း ေကာင္း-မေကာင္းကို တခန္းဆက္ၾကဥဳးစုိ႔။
နိဂံုး။ ။ ငါးႏွစ္တြင္းဝယ္ ,ဒို႔ငယ္ငယ္၌, ကိုယ့္ဝယ္ျဖစ္ပံု,
စနစ္စံုေအာင္, အကုန္ေရးသား, မေလွ်ာက္အားလည္း, အမ်ားအတြက္, သိဖြယ္ခ်က္ႏွင့္,
မွတ္ခ်က္ယူနည္း, ေလွ်ာက္ထားၿပီး၍, တစ္နည္း တြက္စရာ,အဆက္လာဘု႔ိ,ဤမွာ
ငါးႏွစ္,နိဂုံးျဖစ္သည္…ျပည္ခ်စ္သူတို႔ သိဘြယ္ဘို႔။
♣♣ တစ္ဘဝသံသရာ စာအုပ္မွ ပူေဇာ္ပါသည္။