လူမွာ ဉာဥ္ဆိုတာ ရွိတတ္ပါတယ္၊ "ဉာဥ္" ဆိုတာ စိတ္သေဘာထားႏွင့္အေလ့အထကို ဆိုလုိတဲ့ စကားလံုးပါ။ စ႐ိုက္ဆိုတဲ့ စကားလံုးနဲ႔ခပ္ဆင္ဆင္ပါပဲ။
လူေလာကတဲ့မွာ လူေတြရဲ့ ဉာဥ္=အေလ့အထ စရိုက္သဘာ၀ေတြက တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး
မတူတတ္ပါဘူး၊ တူတာေတြရွိတတ္ေပမယ့္ အလံုးစံုတူဖို႔ဆိုတာ မလြယ္ကူလွပါဘူး၊
စကားေျပာတဲ့အခါမွာကိုပဲ တစ္ခ်ိဳ႕က ရယ္ရယ္ေမာေမာ ခပ္ရႊင္ရႊင္ေျပာတတ္သူရွိသလိ ု တစ္ခ်ိဳ႕က ဘုက်က် ေဘာက္ဆတ္ဆတ္ေျပာတတ္ၾကပါတယ္။
တစ္ခ်ိဳ႕ဆို ပံုတိုပတ္စေတြ သိုင္း၀ိုင္းၿပီး ေျပာတဲ့အေလ့အထေလးေတြ ရွိသလို ခပ္ျပတ္ျပတ္နဲ႔ လိုရင္း တိုရွင္း ေျပာသူေတြလဲ ရွိပါတယ္။
တစ္ခ်ိဳ႕က တဖက္သားကို အလိုက္သင့္ကေလးေျပာတတ္သလို တစ္ခ်ိဳ႕က်ေတာ့ စကားကို အကတ္ကိုင္ၿပီး ေျပာတတ္ၾကပါတယ္၊ လူအမ်ိဳးမ်ိဳးဆိုေတာ့ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး ဉာဥ္ေလးေတြ ၀ါသနာေလးေတြ စရိုက္ကေလးေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိေနတာေပါ့။
တစ္ခ်ိဳ႕ဆို ဘာအက်ိဳးမွ မရွိတာကိုမွ ေမးျမန္း စူးတတ္တတ္တဲ့ ဉာဥ္ရွိတတ္ျပန္တယ္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္လက္ထက္ကပင္
" အနတၳပုစၧက" လို႔ အမည္တြင္တဲ့ ပုဏၰား တစ္ေယာက္ရွိခဲ့ဘူးပါတယ္၊ အနတၳပုစၧက
ဆိုတဲ့ နာမည္က နာမည္ရင္း ဟုတ္ခ်င္မွ ဟုတ္မယ္ေပါ့၊ အက်ိဳးမဲ့ေတြကို
ေမးတတ္လြန္းလို႔ လူေတြက ၀ိုင္းၿပီး ဂုဏ္ထူးေပးလိုက္တဲ့ နာမည္လို႔ ထင္ပါတယ္။
သူနဲ႔မေတြ႕လိုက္နဲ႔ ေတြ႕ရင္ေတာ့ မဟုတ္တာက စေျပာေတာ့တယ္ဆိုတဲ့ လူစားမ်ိဳးေပါ့၊ ဒါက သူ႔ရဲ့ ဉာဥ္၊ ၀ါသနာေပါ့ေလ…။ အဲ..သူ႔ရဲ့ ၀ါသကလည္း ဘယ္ေလာက္မ်ား ႀကီးသလဲဆို ဘုရားရွင္ကိုေတာင္ အလြတ္ မေပးပါဘူး။
တစ္ေန႔ေတာ့ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ဆီ သြားၿပီး သူ႔၀ါသနာ သူ႔၀သီ သူ႔ဉာဥ္အတိုင္းေပါ့။
အေတြးေလးတစ္ခု ၀င္လာသတဲ့ " ဘုရားရွင္ဟာ အက်ိဳးရွိတာေတြပဲ သိတာလား၊ ဒါမွ မဟုတ္၊ အက်ိဳးမဲ့ပါ သိတာလား ငါေမးမယ္" ဆိုတဲ့ အေတြးေလး ေတြးမိပါသတဲ့။
ဒါနဲ႔ ဘုရားရွင္နား ခ်ဥ္းကပ္ၿပီး
"အရွင္ဘုရား… အရွင္ဘုရားက အက်ိဳးစီးပြားရွိတာေတြသာ သိတာထင္တယ္၊ အက်ိဳးမဲ့ကို မသိဘူး ထင္ပါတယ္ ဘုရား"
" ပုဏၰား ငါဘုရားဟာ အက်ိဳးရွိတာေရာ အက်ိဳးမဲ့တာေရာပါ သိတယ္ ပုဏၰား"
" ဒါဆိုရင္ အရွင္ဘုရား… တပည့္ေတာ္ကို အက်ိဳးမဲ့တတ္တဲ့ တရား ေဟာပါဘုရား"
အဲသလို သြားေလွ်ာက္လိုက္ပါတယ္၊ သူမ်ားေတြနဲ႔ မတူတဲ့ ၀ါသနာ အက်ိဳးရွိတာ ေဟာပါလို႔ မေလွ်ာက္ဘူး အက်ိဳးမဲ့တတ္တဲ့ တရားသြားေဟာခိုင္းလိုက္တယ္။
သာမာန္လူသားတစ္ဦးသာဆို သူ႔ေမးတဲ့ အေမးကို လက္ခံႏိုင္စရာကို အေၾကာင္းမရွိပါဘူး၊ ျပန္ၿပီး ဘုကန္႔လန္႔ မေျပာမိေအာင္ေတာင္ ေတာ္ေတာ္ သည္းခံရမယ္ထင္ပါတယ္။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကေတာ့ မဟာက႐ုဏာေတာ္နဲ႔ ေအးျမသာယာ လက္ခံစကားေျပာေတာ္မူပါတယ္၊
ၿပီးေတာ့ သူေဟာခိုင္းတဲ့ အက်ိဳးမဲ့ေစတတ္တဲ့ တရားေတြကို ေဟာေတာ္မူေပးလိုက္ပါတယ္။
ပုဏၰား…
၁။ ေနျမင့္မွ အိပ္ရာထပါ။
၂။ ပ်င္းရိပါ(အလုပ္မလုပ္ ပ်င္းရိေနပါ)။
၃။ (ကိုယ္၊ ႏႈတ္၊ စိတ္) ၾကမ္းထမ္း ခက္ထန္ပါ၊
၄။ ေသာစားမူးယစ္မႈကို ၾကာၾကာလုပ္ၾကည့္ပါ။
၅။ ခရီးသြားရင္ အေဖာ္မပါပဲ တစ္ေယာက္ထည္း သြားၾကည့္ပါ။
၆။ သူတစ္ပါးသားမယားကို သြားလာမွီ၀ဲၾကည့္ပါ၊
ပုဏၰား အဲဒီတရားေတြ မွီ၀ဲၾကည့္ပါ သင့္မွာ မုခ် ပ်က္စီးျခင္းေတြ အက်ိဳးမဲ့ေတြ ျဖစ္လာပါလိမ့္မယ္..။ လို႔ ေဟာေတာ္မူလိုက္ေတာ့ ဘာေၾကာင့္ရယ္ မသိ၊ အဲဒီပုဏၰား သာဓုေခၚမဆံုးေအာင္ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္သြားပါသတဲ့။
ေနာက္ေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က
"ဒကာပုဏၰား ဘာအလုပ္နဲ႔မ်ား အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္း ျပဳေတာ္မူပါသလဲ"
" တပည့္ေတာ္ ေလာင္းကစားနဲ႔ အသက္ေမြးပါတယ္ ဘုရား"
" ႏိုင္သေလား ႐ွံဳးသလား ပုဏၰား"
" တစ္ခါတေလ ႏိုင္ၿပီး တစ္ခါတစ္ေလ ႐ွံဳးတာေပါ့ဘုရား"
" ဒကာေတာ္ ပုဏၰား ေလာင္းကစားႏိုင္တယ္ဆိုတာ ႏိုင္တယ္ပဲ ထားဦးေတာ့ ေျပာျပေလာက္တဲ့ ႏိုင္ျခင္းမ်ိဳး မဟုတ္လို႔ ခ်ီးမြမ္းဖြယ္ မရွိေသးဘူး၊ ျမင့္ျမတ္တဲ့ ႏိုင္မႈမ်ိဳးလဲ မဟုတ္ေသးဘူး၊
ဒကာေတာ္ပုဏၰား…ပုဂၢိဳလ္တစ္ဥ ီးဦးဟာ ကိေလသာတည္းဟူေသာႏိုင္ျခင္းန ဲ႔
ကိုယ္ကိုယ္ကို ႏိုင္မွသာ ျမတ္တဲ့ေအာင္ျမင္ျခင္း ျမတ္တဲ့ ႏိုင္ျခင္းလို႔
ဆိုရမယ္၊ အဲဒီလို ေအာင္ပြဲ ႏိုင္ပြဲကုိ ဘယ္သူကမွ ႐ွံးေအာင္
ျပန္မလုပ္ႏိုင္ေတာ့ဘူး"
အဲဒီလိုမိန္႔ေတာ္မူၿပီး ဒီဂါထာေတာ္ ႏွစ္ပုဒ္ကုိ ေဟာေတာ္မူလိုက္ပါတယ္။
‘‘အတၱာ ဟေဝ ဇိတံ ေသေယ်ာ, ယာ စာယံ ဣတရာ ပဇာ;။
အတၱဒႏၲႆ ေပါသႆ, နိစၥံ သညတစာရိေနာ။။
‘‘ေနဝ ေဒေဝါ န ဂႏၶေဗၺာ, န မာေရာ သဟ ျဗဟၼဳနာ;။
ဇိတံ အပဇိတံ ကယိရာ, တထာ႐ူပႆ ဇႏၲဳေနာ’’
ကိုယ္တြင္းကိေလ၊ ရန္သူေတြကို၊ ၿငိမ္းေစပယ္ရွင္း၊ သတ္ျဖတ္ျခင္းျဖင့္၊ ကိုယ္တြင္းရန္စု၊ ေအာင္ႏိုင္မႈသာ၊ ျမတ္လွပါ၏၊ တစ္ျဖာစစ္ခင္း၊ ကစားျခင္းဟု၊ စသည္မႈျဖင့္၊ သူ႔ကိုႏိုင္ျခင္း၊ မေကာင္းလ်င္းတည္း..။
ကိုယ္တြင္းရန္လွ်င္၊ ကိုယ္ပင္သတ္ပုတ္၊ ႏိုင္ေအာင္လုပ္ရန္၊ ကိုယ္ႏႈတ္ႏွစ္လံုး၊ သံုးပါးလံုးကို၊ ဆံုးမမျပတ္၊ ေစာင့္ေရွာက္တတ္သူ၊ ထိုသို႔လူ၏၊ ရန္သူခပင္း၊ ေအာင္ႏိုင္ျခင္းကို၊ နတ္မင္းဣႏၵ၊ ဂႏၶဗၺႏွင့္၊ မာရျဗဟၼာ၊ နတ္တကာပင္၊ ေရာက္လာၿပိဳင္ဆိုင္၊ မဖ်က္ႏိုင္တည္း…။
ပုဏၰားကေတာ့ စပ္စပ္စုစု ထူးထူးျခားျခား အက်ိဳးမဲ့ကိုသာ ေမးခဲ့တာပါ၊ သူေမးတာကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး ခ်ီးမြမ္းစရာ ျမတ္တဲ့ေအာင္ျမင္ျခင္းနဲ႔ မေျပာပေလာက့္တဲ့ ေအာင္ျမင္ျခင္းအေၾကာင္းကို ျမတ္စြာဘုရားဆီက ဆုလာဘ္တစ္ခုအျဖစ္ အျမတ္ထြက္လာတာမို႔ ဘာပဲေျပာေျပာ ပုဏၰားကို ေက်းဇူးတင္မိပါတယ္။
အဲဒီေဒသနာေတာ္ရဲ့အဆံုးမွာ လူေပါင္းမ်ားစြာ ေသာတာပန္တည္သြားၾကပါတယ္။ အက်ိဳးမဲ့ကို ေမးသူေၾကာင့္ အက်ိဳးအျမတ္ထြက္ေအာင္ ရယူႏိုင္သူေတြအတြက္ကေတာ့ အက်ိဳးအျမတ္ထြက္ခဲ့တယ္ လို႔ ဆိုရမလိုပါပဲ...။
အားလံုး ျမင့္ျမတ္တဲ့ ေအာင္ပြဲကို ဆင္ႏႊဲႏိုင္ၾကပါေစ
စကားေျပာတဲ့အခါမွာကိုပဲ တစ္ခ်ိဳ႕က ရယ္ရယ္ေမာေမာ ခပ္ရႊင္ရႊင္ေျပာတတ္သူရွိသလိ
တစ္ခ်ိဳ႕ဆို ပံုတိုပတ္စေတြ သိုင္း၀ိုင္းၿပီး ေျပာတဲ့အေလ့အထေလးေတြ ရွိသလို ခပ္ျပတ္ျပတ္နဲ႔ လိုရင္း တိုရွင္း ေျပာသူေတြလဲ ရွိပါတယ္။
တစ္ခ်ိဳ႕က တဖက္သားကို အလိုက္သင့္ကေလးေျပာတတ္သလို တစ္ခ်ိဳ႕က်ေတာ့ စကားကို အကတ္ကိုင္ၿပီး ေျပာတတ္ၾကပါတယ္၊ လူအမ်ိဳးမ်ိဳးဆိုေတာ့ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး ဉာဥ္ေလးေတြ ၀ါသနာေလးေတြ စရိုက္ကေလးေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိေနတာေပါ့။
တစ္ခ်ိဳ႕ဆို ဘာအက်ိဳးမွ မရွိတာကိုမွ ေမးျမန္း စူးတတ္တတ္တဲ့ ဉာဥ္ရွိတတ္ျပန္တယ္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္လက္ထက္ကပင္
သူနဲ႔မေတြ႕လိုက္နဲ႔ ေတြ႕ရင္ေတာ့ မဟုတ္တာက စေျပာေတာ့တယ္ဆိုတဲ့ လူစားမ်ိဳးေပါ့၊ ဒါက သူ႔ရဲ့ ဉာဥ္၊ ၀ါသနာေပါ့ေလ…။ အဲ..သူ႔ရဲ့ ၀ါသကလည္း ဘယ္ေလာက္မ်ား ႀကီးသလဲဆို ဘုရားရွင္ကိုေတာင္ အလြတ္ မေပးပါဘူး။
တစ္ေန႔ေတာ့ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ဆီ သြားၿပီး သူ႔၀ါသနာ သူ႔၀သီ သူ႔ဉာဥ္အတိုင္းေပါ့။
အေတြးေလးတစ္ခု ၀င္လာသတဲ့ " ဘုရားရွင္ဟာ အက်ိဳးရွိတာေတြပဲ သိတာလား၊ ဒါမွ မဟုတ္၊ အက်ိဳးမဲ့ပါ သိတာလား ငါေမးမယ္" ဆိုတဲ့ အေတြးေလး ေတြးမိပါသတဲ့။
ဒါနဲ႔ ဘုရားရွင္နား ခ်ဥ္းကပ္ၿပီး
"အရွင္ဘုရား… အရွင္ဘုရားက အက်ိဳးစီးပြားရွိတာေတြသာ သိတာထင္တယ္၊ အက်ိဳးမဲ့ကို မသိဘူး ထင္ပါတယ္ ဘုရား"
" ပုဏၰား ငါဘုရားဟာ အက်ိဳးရွိတာေရာ အက်ိဳးမဲ့တာေရာပါ သိတယ္ ပုဏၰား"
" ဒါဆိုရင္ အရွင္ဘုရား… တပည့္ေတာ္ကို အက်ိဳးမဲ့တတ္တဲ့ တရား ေဟာပါဘုရား"
အဲသလို သြားေလွ်ာက္လိုက္ပါတယ္၊ သူမ်ားေတြနဲ႔ မတူတဲ့ ၀ါသနာ အက်ိဳးရွိတာ ေဟာပါလို႔ မေလွ်ာက္ဘူး အက်ိဳးမဲ့တတ္တဲ့ တရားသြားေဟာခိုင္းလိုက္တယ္။
သာမာန္လူသားတစ္ဦးသာဆို သူ႔ေမးတဲ့ အေမးကို လက္ခံႏိုင္စရာကို အေၾကာင္းမရွိပါဘူး၊ ျပန္ၿပီး ဘုကန္႔လန္႔ မေျပာမိေအာင္ေတာင္ ေတာ္ေတာ္ သည္းခံရမယ္ထင္ပါတယ္။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကေတာ့ မဟာက႐ုဏာေတာ္နဲ႔ ေအးျမသာယာ လက္ခံစကားေျပာေတာ္မူပါတယ္၊
ၿပီးေတာ့ သူေဟာခိုင္းတဲ့ အက်ိဳးမဲ့ေစတတ္တဲ့ တရားေတြကို ေဟာေတာ္မူေပးလိုက္ပါတယ္။
ပုဏၰား…
၁။ ေနျမင့္မွ အိပ္ရာထပါ။
၂။ ပ်င္းရိပါ(အလုပ္မလုပ္ ပ်င္းရိေနပါ)။
၃။ (ကိုယ္၊ ႏႈတ္၊ စိတ္) ၾကမ္းထမ္း ခက္ထန္ပါ၊
၄။ ေသာစားမူးယစ္မႈကို ၾကာၾကာလုပ္ၾကည့္ပါ။
၅။ ခရီးသြားရင္ အေဖာ္မပါပဲ တစ္ေယာက္ထည္း သြားၾကည့္ပါ။
၆။ သူတစ္ပါးသားမယားကို သြားလာမွီ၀ဲၾကည့္ပါ၊
ပုဏၰား အဲဒီတရားေတြ မွီ၀ဲၾကည့္ပါ သင့္မွာ မုခ် ပ်က္စီးျခင္းေတြ အက်ိဳးမဲ့ေတြ ျဖစ္လာပါလိမ့္မယ္..။ လို႔ ေဟာေတာ္မူလိုက္ေတာ့ ဘာေၾကာင့္ရယ္ မသိ၊ အဲဒီပုဏၰား သာဓုေခၚမဆံုးေအာင္ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္သြားပါသတဲ့။
ေနာက္ေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က
"ဒကာပုဏၰား ဘာအလုပ္နဲ႔မ်ား အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္း ျပဳေတာ္မူပါသလဲ"
" တပည့္ေတာ္ ေလာင္းကစားနဲ႔ အသက္ေမြးပါတယ္ ဘုရား"
" ႏိုင္သေလား ႐ွံဳးသလား ပုဏၰား"
" တစ္ခါတေလ ႏိုင္ၿပီး တစ္ခါတစ္ေလ ႐ွံဳးတာေပါ့ဘုရား"
" ဒကာေတာ္ ပုဏၰား ေလာင္းကစားႏိုင္တယ္ဆိုတာ ႏိုင္တယ္ပဲ ထားဦးေတာ့ ေျပာျပေလာက္တဲ့ ႏိုင္ျခင္းမ်ိဳး မဟုတ္လို႔ ခ်ီးမြမ္းဖြယ္ မရွိေသးဘူး၊ ျမင့္ျမတ္တဲ့ ႏိုင္မႈမ်ိဳးလဲ မဟုတ္ေသးဘူး၊
ဒကာေတာ္ပုဏၰား…ပုဂၢိဳလ္တစ္ဥ
အဲဒီလိုမိန္႔ေတာ္မူၿပီး ဒီဂါထာေတာ္ ႏွစ္ပုဒ္ကုိ ေဟာေတာ္မူလိုက္ပါတယ္။
‘‘အတၱာ ဟေဝ ဇိတံ ေသေယ်ာ, ယာ စာယံ ဣတရာ ပဇာ;။
အတၱဒႏၲႆ ေပါသႆ, နိစၥံ သညတစာရိေနာ။။
‘‘ေနဝ ေဒေဝါ န ဂႏၶေဗၺာ, န မာေရာ သဟ ျဗဟၼဳနာ;။
ဇိတံ အပဇိတံ ကယိရာ, တထာ႐ူပႆ ဇႏၲဳေနာ’’
ကိုယ္တြင္းကိေလ၊ ရန္သူေတြကို၊ ၿငိမ္းေစပယ္ရွင္း၊ သတ္ျဖတ္ျခင္းျဖင့္၊ ကိုယ္တြင္းရန္စု၊ ေအာင္ႏိုင္မႈသာ၊ ျမတ္လွပါ၏၊ တစ္ျဖာစစ္ခင္း၊ ကစားျခင္းဟု၊ စသည္မႈျဖင့္၊ သူ႔ကိုႏိုင္ျခင္း၊ မေကာင္းလ်င္းတည္း..။
ကိုယ္တြင္းရန္လွ်င္၊ ကိုယ္ပင္သတ္ပုတ္၊ ႏိုင္ေအာင္လုပ္ရန္၊ ကိုယ္ႏႈတ္ႏွစ္လံုး၊ သံုးပါးလံုးကို၊ ဆံုးမမျပတ္၊ ေစာင့္ေရွာက္တတ္သူ၊ ထိုသို႔လူ၏၊ ရန္သူခပင္း၊ ေအာင္ႏိုင္ျခင္းကို၊ နတ္မင္းဣႏၵ၊ ဂႏၶဗၺႏွင့္၊ မာရျဗဟၼာ၊ နတ္တကာပင္၊ ေရာက္လာၿပိဳင္ဆိုင္၊ မဖ်က္ႏိုင္တည္း…။
ပုဏၰားကေတာ့ စပ္စပ္စုစု ထူးထူးျခားျခား အက်ိဳးမဲ့ကိုသာ ေမးခဲ့တာပါ၊ သူေမးတာကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး ခ်ီးမြမ္းစရာ ျမတ္တဲ့ေအာင္ျမင္ျခင္းနဲ႔ မေျပာပေလာက့္တဲ့ ေအာင္ျမင္ျခင္းအေၾကာင္းကို ျမတ္စြာဘုရားဆီက ဆုလာဘ္တစ္ခုအျဖစ္ အျမတ္ထြက္လာတာမို႔ ဘာပဲေျပာေျပာ ပုဏၰားကို ေက်းဇူးတင္မိပါတယ္။
အဲဒီေဒသနာေတာ္ရဲ့အဆံုးမွာ လူေပါင္းမ်ားစြာ ေသာတာပန္တည္သြားၾကပါတယ္။ အက်ိဳးမဲ့ကို ေမးသူေၾကာင့္ အက်ိဳးအျမတ္ထြက္ေအာင္ ရယူႏိုင္သူေတြအတြက္ကေတာ့ အက်ိဳးအျမတ္ထြက္ခဲ့တယ္ လို႔ ဆိုရမလိုပါပဲ...။
အားလံုး ျမင့္ျမတ္တဲ့ ေအာင္ပြဲကို ဆင္ႏႊဲႏိုင္ၾကပါေစ