ျမတ္စြာဘုရားက အဘိဓမၼာ ရ-က်မ္းမွာ ေဟာဒီသစၥာ ၂-မ်ိဳး၊ ပညတ္နဲ႔ ပရမတ္ဆိုတာ ကို ေဟာထားပါတယ္။ အဲဒီေဟာထားတဲ့အထဲက ပရမတ္ဆိုတဲ့ အမွန္တရားဟာ ၄-မ်ိဳးပဲ ရွိတယ္။ တကယ့္ သဘာ၀ အမွန္တရားဟာ ၄-မ်ိဳး၊ “စိတ္, ေစတသိက္, ႐ုပ္, နိဗၺာန္ဆိုတဲ့ ပရမတ္တရား ၄-ပါး” တဲ့၊
အဲဒီေတာ့
ကိုယ့္ရဲ႕ သႏၱာန္မွာ ဒီတရားေတြကို ေတြ႔ေအာင္ရွာဖို႔ လိုတယ္၊ ေနာက္ရက္ေတြက်ေတာ့
႐ုပ္ကေန စၿပီး တစ္ခုခ်င္း တစ္ခုခ်င္း ခႏၶာကိုယ္ထဲမွာ ရွာေတြ႔ႏိုင္ေအာင္
အလြယ္ဆံုးလည္း ျဖစ္ေအာင္ ဘုန္းႀကီးတို႔ ႀကိဳးစားၿပီးေတာ့ ရွင္းျပပါ့မယ္၊ တခ်ိဳ႕
ေ၀ါဟာရေတြက ပါဠိ ေ၀ါဟာရေတြပါ၊ သို႔ေသာ္ ပါဠိ ေ၀ါဟာရေတြ ပါေပမယ့္လို႔
အခက္အခဲမရွိေအာင္ သဘာ၀ ဆိုက္ထိၿပီးေတာ့ သိရွိႏိုင္ေအာင္ ေဟာျပပါ့မယ္။
ျမတ္စြာဘုရားသခင္
ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးက သႏိၵေ႒ိေကာ-
ဘုရားေဟာတဲ့ တရားေတြကို ကိုယ္တိုင္ သိႏိုင္တာခ်ည္းပါပဲ၊ သူေျပာ ကိုယ္ေျပာ
ယံုရမယ့္တရား မဟုတ္ဘူး၊ သႏိၵ႒ိေကာ- ကိုယ္တိုင္ျမင္ႏိုင္တဲ့တရားလို႔ ျမတ္စြာဘုရားက
ေဟာတာ၊ ဒါေၾကာင္မို႔လို႔ ပရမတၳဆိုတာ စာအုပ္ထဲမွာ ရွိတာမဟုတ္ဘူး၊
ကိုယ့္ခႏၶာကိုယ္ထဲမွာ ရွိပါတယ္၊ ကိုယ့္ခႏၶာကိုယ္ထဲမွာ ရွိတာကို
ေတြ႔ေအာင္ရွာႏိုင္ဖို႔ ဆက္ၿပီးေတာ့ ေလ့လာၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ပရမတၳတရားဆိုတာ
စိတ္, ေစတသိတ္, ႐ုပ္, နိဗၺာန္တဲ့၊ စိတ္, ေစတသိက္ဆိုတာ ဒီကေန႔ ဘုန္းႀကီးတို႔တစ္ေတြ
သံုးေနတဲ့ ေျပာေနၾကတဲ့ စိတ္တိုတယ္တို႔၊ စိတ္ဆိုးတယ္တို႔၊ စိတ္ၾကည္တယ္တို႔၊
စိတ္မၾကည္ဘူးတို႔ ေျပာေနတဲ့ အရာေတြက ဒါ စိတ္, ေစတသိက္ ၂-ခုကို ရည္ညႊန္းေနတာပါ၊
အဲဒီေတာ့ လူတိုင္း လူတိုင္းဟာ စိတ္အေၾကာင္ကို ေျပာေနၾကတာ ျဖစ္ေပမယ့္ စိတ္ရဲ႕
အေၾကာင္းကို မသိၾကပါဘူး။
စိတ္ရဲ႕ အေၾကာင္းကို အေသးစိတ္
ေလ့လာၾကည့္မယ္ဆိုရင္ စိတ္ဟာ အမ်ဳိးမ်ိဳးဆိုတာ ကို ေပၚလာပါလိမ့္မယ္၊ အဘိဓမၼာ
၇-က်မ္းမွာ စိတ္ကို ၈၉-မ်ိဳး ခြဲထားတယ္၊ စိတ္ ၈၉-မ်ိဳးကို စ်ာန္စိတ္ေတြနဲ႔
ေျမွာက္ပြားလိုက္တဲ့အခါ စိတ္အက်ယ္-၁၂၁၊ ျဖစ္သြားတယ္။ပါဠိလို “ဧကူန န၀ုတိ”၊ ဧကူန န၀ုတိဆိုတာ ဧက + ဦန + န၀ုတိ၊ ဧက ဆိုတာ-၁၊ ဦန က- ယုတ္ေလ်ာ့ေနတဲ့၊ န၀ုတိ က - ၉၀၊ ပါဠိဂဏန္းမွာ ၈၉-ဆိုတာ မရွိဘူး၊ ၈၉-ကို ေျပာခ်င္လို႔ ရွိရင္ ဘယ္လို ေျပာလဲဆိုရင္ တစ္ခုယုတ္ ၉၀-လို႔ ေျပာတယ္၊ တစ္ခုယုတ္ တစ္ခုေလ်ာ့ေနတဲ့ ၉၀-လို႔ ေျပာတာေနာ္၊ ဘာသာျပန္တဲ့အခါမွာ ဧကူန န၀ုတိကို ပါဠိေနာက္လိုက္ၿပီးေတာ့ စိတ္တစ္ခုယုတ္ ၉၀-လို႔ ဒီလိုျဖစ္သြားတက္ၾကတယ္၊
စိတ္ဆိုတာ
တစ္ခုတည္းပဲ၊ ႐ုပ္က ၉၀-ေတာင္ ရွိတယ္လို႔ ဘာသာျပန္ၾကည့္ၿပီး လြဲမွားစြာ
ေတြးတက္ၾကတယ္၊ တကယ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး၊ တစ္ခု ယုတ္ေလ်ာ့ေနတ့ -၉၀၊ ဒီလို ေျပာတာ၊ အဲဒီ
စိတ္ ၈၉-ဆိုတာကို အေသးစိတ္ ေလ့လာၾကရမယ္။
ေနာက္ၿပီေတာ့
ေစတသိက္က ၅၂-မ်ိ္ဳးရွိတယ္၊ ဒါေတြဟာ သဘာ၀တရား၊ သဘာ၀လကၡဏာ ရွိတယ္၊ ဆိုင္ရာ ဆိုင္ရာ
သဘာ၀ေတြ ရွိသည့္အတြက္ေၾကာင့္ စိတ္ကို မွီၿပီးျဖစ္ေနတဲ့ သဘာ၀တရားေတြကိုု
ေစတသိက္လို႔ ေခၚတယ္၊ ‘ေစတသိက’
ဆိုတာ စိိတ္ကို မွီၿပီးေတာ့ ျဖစ္ေနတာ၊ စိတ္နဲ႔ အတူတူျဖစ္ေနတဲ့ သဘာ၀တရားေတြကို
ေစတသိက္လို႔ ေခၚတယ္၊ ေစတသိက္ဆိုတာ စိတ္ကို မွီၿပီးေတာ့ ျဖစ္ေနတာ စိတ္နဲ႔
အတူတူျဖစ္ေနတဲ့ သဘာ၀တရားေတြတဲ့ေနာ္။
ေနာက္တစ္ခါ
႐ုပ္ဆိုတာ ႐ူပ
ဆိုတဲ့ စကားလံုးကို ‘႐ုပ္’
လို႔ ေျပာတာ၊ ျမန္မာစကားလို ျဖစ္ေနပါၿပီ၊ လူရဲ႕မ်က္စိနဲ႔ ျမင္ရတာတို႔၊ ထိေတြ႔လို႔
ရတာတို႔၊ အေကာင္အထည္ ရွိေနတဲ့ အရာေရာ, မရွိတာေရာေပါ့၊ အာ႐ံုကို မသိတက္တဲ့
သဘာ၀တရားေတြ အားလံုး ေပါင္းစုၿပီးေတာ့ ႐ုပ္လို႔ ေခၚတာ၊ ေဖာက္ျပန္တက္တဲ့
သဘာ၀တရားမို႔ ႐ုပ္လို႔ ေခၚတယ္၊ အဲဒီ႐ုပ္ကို ၂၈-မ်ိဳးခြဲၿပီးျပတယ္၊ ဒီ ၂၈-မ်ိဳးကိုလည္း
ခႏၶာကိုယ္ထဲမွာ ေတြ႔ေအာင္ ရွာရမယ္။
နိဗၺာန္ဆိုတာကေတာ့
ေဟာဒီ စိတ္ေတြ၊ ေစတသိက္ေတြ၊ ႐ုပ္ေတြဟာ အေၾကာင္းတရား မရွိေတာ့သည့္ အတြက္ေၾကာင့္
အေၾကာင္းတရား ခ်ဳပ္သြားလို႔ လံုး၀မေပၚေတာ့ဘူး၊ မျဖစ္ေတာ့ဘူး ဆိုလို႔ရွိရင္ ဒါ
နိဗၺာန္ေရာက္ၿပီေပါ့၊
အေၾကာင္းတရားေတြကို
အမွီျပဳၿပီးေတာ့ စိတ္ေတြ, ေစတသိက္ေတြ, ႐ုပ္ေတြျဖစ္ေနဦးမယ္ ဆိုလို႔ရွိရင္
နိဗၺာန္ဆိုတာ မေရာက္ႏိုင္ေသးဘူး၊ ဒါေၾကာင့္မို႔ အေၾကာင္းေတြ
အကုန္ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားလို႔ ႐ုပ္ေတြနာမ္ေတြ အကုန္ ၿငိမ္းသြားလို႔ရွိရင္ ဒုကၡခပ္သိမ္း
ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားတဲ့ နိဗၺာန္ဆိုတာကို သိနိဳင္မယ္။
အဲဒါေၾကာင့္မို႔
စိတ္ရယ္၊ ေစတသိက္ရယ္၊ ႐ုပ္ရယ္၊ နိဗၺာန္ရယ္၊ ဒါက ပရမတၳတရား ၄-ပါး၊ အဲဒီ
ပရမတၳတရားေလးပါးကို အေသးစိတ္ တစ္ခုစီ တစ္ခုစီ မိမိတို႔ ခႏၶာကိုယ္ထဲမွာ
ရွာေတြ႔ႏိုင္ဖို႔ရန္အတြက္ ဆက္လက္ၿပီးေတာ့ ေနာက္ေန႔က်မွ ေဟာၾကားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီကေန႔ေတာ့
သမၼဳတိသစၥာနဲ႔ ပရမတၳသစၥာ ဒီ ၂-မိ်ဳးကို ခြဲျခားၿပီးေတာ့ ေဟာၾကားတာ ျဖစ္ပါတယ္၊
အားလံုးေသာ တရားခ်စ္ခင္ သူေတာ္စင္ပရိသတ္တို႔သည္ သမၼဳတိသစၥာဆိုတာ အမ်ားညီလို႔
မွန္ေနတဲ့ အမွန္သာျဖစ္တယ္၊ ပရမတၳသစၥာ႐ႈေထာင့္က ၾကည့္လိုက္လုိ႔ရွိရင္
သမၼဳတိသစၥာေတြဟာ မွားသြားျပန္တယ္တဲ့၊ သစၥာလို႔ မေခၚႏိုင္ေတာ့ဘူးတဲ့ေနာ္၊
ပရမတၳသစၥာဟာလည္းပဲ
သဘာ၀သစၥာ၊ အရိယသစၥာလို႔ ၂-မိ်ဳး ခြဲလိုက္တဲ့ အခါက်ေတာ့ သဘာ၀သစၥာေတြက
မွန္ကန္ေနေသာ္လည္းပဲ အရိယသစၥာ ႐ႈေထာင့္ကေန ၾကည့္လိုက္မယ္ဆိုရင္
မွားသြားႏိုင္ေသးတယ္တဲ့၊ လံုး၀ အမွန္ဆိုတာ အရိယသစၥာသာ ရွိတယ္ဆိုတာ အားလံုး ကိုယ္စီ
ကိုယ္စီ သေဘာက်ၿပီး အမွန္တရားကို ေတြ႔ရွိေအာင္ ႀကိဳးစား
အားထုတ္ႏိုင္ၾကပါေစကုန္သတည္း။
“
သာဓု - သာဓု - သာဓု ”
*ဆက္ရန္* ------- {နာမ္တရားဆိုတာ၊ ႐ုပ္တရား} အား ဆက္လက္ေရးသား ပူေဇာ္ပါမည္။
*ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္* အဂၢမဟာပ႑ိတ အရွင္နႏၵမာလာဘိ၀ံသ (Ph.D)၏ အဘိဓမၼာျမတ္ေဒသနာမွ